BMW E28 V8 Turbo project
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Laat maar komen die "kleine" updates!
Geweldig om alles zo in detail te zien.
Toch vreemd dat die dure athena koppakingen zo slecht passen.
Ik ben super benieuwd naar het uitlaat spruitstuk, dat zal wel een mooi kunstwerk worden.
Geweldig om alles zo in detail te zien.
Toch vreemd dat die dure athena koppakingen zo slecht passen.
Ik ben super benieuwd naar het uitlaat spruitstuk, dat zal wel een mooi kunstwerk worden.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Geweldig weer 

-
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Altijd een feestje om dit te zien. Niet voor nieuwe stoters gegaan?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6692
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Bijna zonde om in een auto te hangen!
- nickdoesburg
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 V8 Turbo project nickdoesburg
Thanks voor de reacties weer! Erg leuk om te lezen 


Spruitstuk wordt inderdaad nog een hele toer, wel mooi werk! Moeten eerst nog de motorruimte spuiten (overtollige beugels e.d. zijn al weggehaald) en dan kunnen we daarmee beginnen. Zijn nog beetje in dubio wat we met de auto zelf doen, rolkooi erin of niet, helemaal standaard sleper, helemaal wit spuiten of niet (evt met livery) etc.. Lastig. Auto moet op kenteken blijven dus in die zin twijfelen we ook, opzich moet het kunnen maar wellicht eerst omkeuren met N/A V8..


Ben wel benieuwd naar jullie mening; wat te doen met de auto zelf.. Standaard houden qua looks? Rolkooi erin met kuipjes of gewoon stock interieur? Motorruimte moet sowiezo wit worden, wij denken eraan de hele auto wit te spuiten, evt met een group A livery erop. Of toch deze kleur laten als sleeper? Lastige keuzes. Wat in ieder geval hoog op ons lijstje staat zijn centerlock wielen, kijken of we dat kunnen bewerkstelligen, zou cool zijn

Is inderdaad bizar, gaaf stukje techniek. Eerste keer dat je zoiets uit elkaar haalt geloof je bijna niet hoe klein het is. Bizar dat het allemaal zo mooi werkt..Zed240 schreef: 26 mei 2018, 23:23 Overigens wist ik niet dat een klepstoter uit zoveel delen bestond. De tering. Op die eerste foto zie je dat kleinste veertje amper.![]()
Hahah thanks, en alles kanJeffrey026 schreef: 26 mei 2018, 23:29 wtf! kan pornhub,faketaxi,xxhamster wel wegklikken dit is betere porno.
Mooi verslag en wat een joekel van een turbokun je die niet op mijn golf knutselen?
Meer meer meer!

Thanks! Als je op die M30 klep doelt; die komt zo uit de fabriek. Bij die motor was het allemaal niet zo mooi

Dankje! Inderdaad bijzonder dat die pakkingen zo slecht passen. Heb het bij M30 ook al meegemaakt en hoor het wel vaker. Zijn inderdaad niet echt gratis af te halen dus je zou anders verwachten. De buitenpakking wil ook nog wel eens olie naar buiten lekken. Gelukkig zijn ze wel redelijk bullitproof verder, je zal hem er niet zo snel uit blazen zoals dat letterlijk gebeurd met een originele pakking..Jan-Willem schreef: 27 mei 2018, 12:02 Laat maar komen die "kleine" updates!
Geweldig om alles zo in detail te zien.
Toch vreemd dat die dure athena koppakingen zo slecht passen.
Ik ben super benieuwd naar het uitlaat spruitstuk, dat zal wel een mooi kunstwerk worden.
Spruitstuk wordt inderdaad nog een hele toer, wel mooi werk! Moeten eerst nog de motorruimte spuiten (overtollige beugels e.d. zijn al weggehaald) en dan kunnen we daarmee beginnen. Zijn nog beetje in dubio wat we met de auto zelf doen, rolkooi erin of niet, helemaal standaard sleper, helemaal wit spuiten of niet (evt met livery) etc.. Lastig. Auto moet op kenteken blijven dus in die zin twijfelen we ook, opzich moet het kunnen maar wellicht eerst omkeuren met N/A V8..
Dankje! Nee, is ook niet nodig als je ze schoonmaakt. Nieuw kosten ze ong 30 euro per stuk bij de dealer (dus kleine 1000 euro). Zijn ook wel goedkoper beschikbaar als "B merk" maar dan heb ik (veel) meer vertrouwen in schoongemaakte originele. Slijten ook niet echt, vervuilen vooral. Qua uren wel lastig te verantwoorden maar in dit geval is het allemaal hobbyCrookie schreef: 27 mei 2018, 13:47 Altijd een feestje om dit te zien. Niet voor nieuwe stoters gegaan?

Ergens wel, moeten maar zorgen dat de auto ook de moeite waard wordt om hem in te hangen

Ben wel benieuwd naar jullie mening; wat te doen met de auto zelf.. Standaard houden qua looks? Rolkooi erin met kuipjes of gewoon stock interieur? Motorruimte moet sowiezo wit worden, wij denken eraan de hele auto wit te spuiten, evt met een group A livery erop. Of toch deze kleur laten als sleeper? Lastige keuzes. Wat in ieder geval hoog op ons lijstje staat zijn centerlock wielen, kijken of we dat kunnen bewerkstelligen, zou cool zijn

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Lipje + spoiler en verder stock kwa looks.
Wel mooie velgen natuurlijk en iets verlaagd.
Sport interieur voor een e28 word serieus duur dua zou dan liever voor hetzelfde geld paar "klassieke" kuipjes halen.
Rolkooi lijkt mij niet verkeerd, word het wel een stuk veiliger van met serieus vermogen + een stijver chassis.
Ik zou trouwens wel de achteras verstelbaar maken, scheelt erg veel grip wanneer je het camber flink terug kan stellen.
Wel mooie velgen natuurlijk en iets verlaagd.
Sport interieur voor een e28 word serieus duur dua zou dan liever voor hetzelfde geld paar "klassieke" kuipjes halen.
Rolkooi lijkt mij niet verkeerd, word het wel een stuk veiliger van met serieus vermogen + een stijver chassis.
Ik zou trouwens wel de achteras verstelbaar maken, scheelt erg veel grip wanneer je het camber flink terug kan stellen.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Idd lekker stock houden met mooie velgen en m5 lipje. Kan je later altijd nog gek doen kwa exterieur.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6692
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E28 V8 Turbo project nickdoesburg
Dat ben ik met je eens.nickdoesburg schreef: 27 mei 2018, 18:44Ergens wel, moeten maar zorgen dat de auto ook de moeite waard wordt om hem in te hangen
Ik zou de auto redelijk stock houden. Aanpassen kan later ook nog wel (wat Auke ook zegt).
-
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW E28 V8 Turbo project



Volgens mij niet bepaald iedereens smaak hier.

Ik vind zoiets geweldig, heb nog een hardeschijf met tientallen foto's van E28's. Eigenlijk alle E modellen wel.

Mooi verlaagd, mooie period correcte set driedelige velgen, M5 lip onder de voorbumper, interieur ook lekker period correct laten... Heerlijk!
-
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Die grijze is erg gaaf... stance gebeuren heb ik niks mee..
Schoonmaken is inderdaad de moeit waard Nick!
Schoonmaken is inderdaad de moeit waard Nick!
-
Online
- Berichten: 6750
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Heerlijk als je zo kunt sleutelen én voor ons ook nog heerlijke foto's maakt en er een verhaaltje bij tikt! Top! 

-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 21:44
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Waanzinnig project.
Mening m.b.t. uiterlijk: Als je inderdaad centerlocks gaat plaatsen zou ik zeker voor een kooi en een vette period-correct livery gaan. BASF livery van de M1 bijvoorbeeld. Rode E28's zijn sowieso supermooi.
Mocht het met de centerlocks niet lukken, dan zou ik een sjieke metallic lak kiezen icm ook weer een period-correct setje 3-delige velgen o.i.d.
Mening m.b.t. uiterlijk: Als je inderdaad centerlocks gaat plaatsen zou ik zeker voor een kooi en een vette period-correct livery gaan. BASF livery van de M1 bijvoorbeeld. Rode E28's zijn sowieso supermooi.
Mocht het met de centerlocks niet lukken, dan zou ik een sjieke metallic lak kiezen icm ook weer een period-correct setje 3-delige velgen o.i.d.
- Marc Sierra
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Super gaaf project dit! Heerlijk om al die glimmende motoronderdelen in elkaar gezet te zien worden.
Een V8 is natuurlijk sowieso al leuk, maar met een turbo erop wordt het pas echt een beest. En de EFR 9180 is ook nog eens een flinke turbo, goed voor 700-1000 pk. Hoeveel vermogen ben je van plan te gaan halen? Ik kan me voorstellen dat het best spannend wordt met zoveel vermogen op alleen de achterwielen in een E28.

Een V8 is natuurlijk sowieso al leuk, maar met een turbo erop wordt het pas echt een beest. En de EFR 9180 is ook nog eens een flinke turbo, goed voor 700-1000 pk. Hoeveel vermogen ben je van plan te gaan halen? Ik kan me voorstellen dat het best spannend wordt met zoveel vermogen op alleen de achterwielen in een E28.

- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Hoe compleet heb je de auto? En hoeveel vermogen ga je uit het blok halen?
De combinatie van heel veel power, kooi en goed onderstel lijkt mij qua concept Gruppe A het beste realiseerbaar. Qua smaak ben ik meer van de “chiquere” sleeper stijl maar gezien het technische niveau kost dat serieus tijd en geld om dat niveau door te trekken. Uiteindelijk moet de som der delen wel kloppen natuurlijk.
De combinatie van heel veel power, kooi en goed onderstel lijkt mij qua concept Gruppe A het beste realiseerbaar. Qua smaak ben ik meer van de “chiquere” sleeper stijl maar gezien het technische niveau kost dat serieus tijd en geld om dat niveau door te trekken. Uiteindelijk moet de som der delen wel kloppen natuurlijk.
- Ronnie
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
- Locatie: Limmen
Re: BMW E28 V8 Turbo project
altijd als ik dit soort topics lees voel ik mezelf zo een enorme prutser haha
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Briljante update weer Nick. Dit is automotive engineering Pr0n van de bovenste plank. 
Ik zou zeker geen livery op de auto plakken, maar een stock look met een mooie lip en agressieve velgen kan ie wel hebben.
Hij mag best een beetje wolfskleren hebben.

Ik zou zeker geen livery op de auto plakken, maar een stock look met een mooie lip en agressieve velgen kan ie wel hebben.

-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Ik zal hem verkopen als die af is. :p , doe zelf wel het uiterlijk veranderen haha
- e30touring1990
- Berichten: 2873
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E28 V8 Turbo project
mooie update wederom Nick & Wout! Prachtige plaatjes, erg leuk lezen/kijken. ben ook erg benieuwd naar het uitlaatspruitstuk en het beoogde vermogen voor de auto? qua looks vind ik persoonlijk (semi)sleeper wel tof ipv helemaal uitgekleed, beetje zoals jouw oude e28 m535i turbo zou mijn smaak zijn.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- nickdoesburg
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Thanks voor de reacties weer! Leuk om de verschillende meningen te lezen qua uiterlijk van de auto
Het is een beetje een combinatie van een en ander wat het lastig maakt. Als je er een sleeper van maakt met originele kleur en dikke wielen (wat ik ook al heel gaaf vindt) is het misschien weer gek om er een rolkooi en kuipjes (of evt recaro's) in te zetten. Qua interieur hebben we er in ieder geval helemaal niks bij behalve een dashboard, dat maakt de keuze voor rolkooi en kuipjes in die zin wel weer wat makkelijker. Als er een normaal interieur ingaat moet die naar mijn idee wel origineel zijn en sportstoelen, maar een sportinterieur is echt duur nu dus niet echt een voor de hand liggende keuze. Ik denk dat we voorlopig het uiterlijk maar standaard houden met M5 lip, spuiten kan altijd nog. Alleen wat te doen qua interieur blijft dan lastig want met kooi en kuipjes is het niet echt een sleeper. Motorruimte wordt in ieder geval wit. Wens voor centerlocks blijft sowiezo bestaan maar dat staat naar mijn mening overal super onder.

Zonder gekheid, mijn oude E28 was vies snel en af en toe ook wel "spannend" maar het wat zeker geen ongeleid projectiel. E28 koets/wielophanging kan aardig goed omgaan met het geweld vindt ik.
De 9180 is idd een behoorlijke unit. Het doel voor nu is in ieder geval 700pk op 98 + water/methanol injectie. Hebben maatje kleiner overwogen maar toch gekozen voor wat meer speelruimte in de toekomst, wellicht met andere motor (build) in een later stadium. Ik hoop dat we het koppel een beetje kunnen beperken, M60 staat nogal bekend als een torquemonster onder boost. Inmiddels ligt er overigens ook een tilton 2 plaats koppeling klaar is royal over de 1000nm moet kunnen houden. Opzich zou de aandrijflijn dan wel wat moeten kunnen hebben icm de getrag GS6-53DZ..
) En inderdaad wat je zegt, de som der delen moet wel kloppen. Kooi is inderdaad wel lekker qua power maar potentieel ook levensgevaarlijk zonder helm. Uiteindelijk willen we de auto hoofdzakelijk op straat gebruiken dus dat is ook nog een belangrijke overweging.
Ik zet nog een vinkje bij "stock look" 

Nog ff fototje van de oude


Het is een beetje een combinatie van een en ander wat het lastig maakt. Als je er een sleeper van maakt met originele kleur en dikke wielen (wat ik ook al heel gaaf vindt) is het misschien weer gek om er een rolkooi en kuipjes (of evt recaro's) in te zetten. Qua interieur hebben we er in ieder geval helemaal niks bij behalve een dashboard, dat maakt de keuze voor rolkooi en kuipjes in die zin wel weer wat makkelijker. Als er een normaal interieur ingaat moet die naar mijn idee wel origineel zijn en sportstoelen, maar een sportinterieur is echt duur nu dus niet echt een voor de hand liggende keuze. Ik denk dat we voorlopig het uiterlijk maar standaard houden met M5 lip, spuiten kan altijd nog. Alleen wat te doen qua interieur blijft dan lastig want met kooi en kuipjes is het niet echt een sleeper. Motorruimte wordt in ieder geval wit. Wens voor centerlocks blijft sowiezo bestaan maar dat staat naar mijn mening overal super onder.
Dit is idd nog wel een goeie, hangt ook een beetje af hoe ver we kunnen verlagen. Willen achter zo breed mogelijk gaan, mogelijk dat we daardoor niet zo ver kunnen verlagen en de hoeveelheid camber wel meevalt. Moet zeggen dat ik met mijn M535i weinig tractieproblemen had maar die had wel een erg geleidelijke vermogensopbouw en zat toen wel op het randje qua grip ( ~700nm en ~500pk uiteindelijk). Met lege kofferbak trok die nog net twee strepen de 2e versnelling uit tot 100km/h (235 breed federal 595SS)Jan-Willem schreef: 27 mei 2018, 19:10 Ik zou trouwens wel de achteras verstelbaar maken, scheelt erg veel grip wanneer je het camber flink terug kan stellen.
Thanks voor de inspiratie, persoonlijk de onderste (hartge) toch wel het gaafsteZed240 schreef: 27 mei 2018, 20:35 Ik vind zoiets geweldig, heb nog een hardeschijf met tientallen foto's van E28's. Eigenlijk alle E modellen wel.![]()
Mooi verlaagd, mooie period correcte set driedelige velgen, M5 lip onder de voorbumper, interieur ook lekker period correct laten... Heerlijk!

Thanks! Idd met V8 sowiezo al leuk maar in mijn vorige E28 had ik ongeveer 500pk dus een V8 zonder turbo zou een beetje laf zijnMarc Sierra schreef: 28 mei 2018, 08:22 Super gaaf project dit! Heerlijk om al die glimmende motoronderdelen in elkaar gezet te zien worden.![]()
Een V8 is natuurlijk sowieso al leuk, maar met een turbo erop wordt het pas echt een beest. En de EFR 9180 is ook nog eens een flinke turbo, goed voor 700-1000 pk. Hoeveel vermogen ben je van plan te gaan halen? Ik kan me voorstellen dat het best spannend wordt met zoveel vermogen op alleen de achterwielen in een E28.![]()

De 9180 is idd een behoorlijke unit. Het doel voor nu is in ieder geval 700pk op 98 + water/methanol injectie. Hebben maatje kleiner overwogen maar toch gekozen voor wat meer speelruimte in de toekomst, wellicht met andere motor (build) in een later stadium. Ik hoop dat we het koppel een beetje kunnen beperken, M60 staat nogal bekend als een torquemonster onder boost. Inmiddels ligt er overigens ook een tilton 2 plaats koppeling klaar is royal over de 1000nm moet kunnen houden. Opzich zou de aandrijflijn dan wel wat moeten kunnen hebben icm de getrag GS6-53DZ..
Interieur dus niet heel compleet (of eigenlijk heel nietNiels schreef: 28 mei 2018, 09:06 Hoe compleet heb je de auto? En hoeveel vermogen ga je uit het blok halen?
De combinatie van heel veel power, kooi en goed onderstel lijkt mij qua concept Gruppe A het beste realiseerbaar. Qua smaak ben ik meer van de “chiquere” sleeper stijl maar gezien het technische niveau kost dat serieus tijd en geld om dat niveau door te trekken. Uiteindelijk moet de som der delen wel kloppen natuurlijk.

Thanks Joost!///Joost schreef: 28 mei 2018, 10:05 Briljante update weer Nick. Dit is automotive engineering Pr0n van de bovenste plank.
Ik zou zeker geen livery op de auto plakken, maar een stock look met een mooie lip en agressieve velgen kan ie wel hebben.Hij mag best een beetje wolfskleren hebben.


Hahaha, zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, na een tijdje rijden willen we waarschijnlijk weer wat anders bouwenJeffrey026 schreef: 28 mei 2018, 10:53 Ik zal hem verkopen als die af is. :p , doe zelf wel het uiterlijk veranderen haha

Thanks, spruitstuk wordt nog wel aardig kunststukje inderdaad. Qua vermogen zoals gezegd 700pk het doel voorlopig. Moet zeggen dat ik mijn oude M535i nog erg gaaf vindt qua looks. Mtech set maakte hem toch wel af, ondanks ik de chrome bumpers ook mooi vindt. Sowiezo meer sleeper. Af en toe mis ik m nog wel een beetjee30touring1990 schreef: 29 mei 2018, 11:29 mooie update wederom Nick & Wout! Prachtige plaatjes, erg leuk lezen/kijken. ben ook erg benieuwd naar het uitlaatspruitstuk en het beoogde vermogen voor de auto? qua looks vind ik persoonlijk (semi)sleeper wel tof ipv helemaal uitgekleed, beetje zoals jouw oude e28 m535i turbo zou mijn smaak zijn.

Nog ff fototje van de oude
- Rogerb
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Deze lijkt me perfect zo! 



- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Uiterlijk stock+, binnen zwarte rolkooi en kuipjes. 95% ziet er niks van, 5% geniet.
-
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Wat RogerB laat zien, maar dan zonder de bestickering, dus gewoon kaal wit. Heerlijk clean, maar wat een stance. 

- WoutL
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:25
- Auto: E46 M3 / E93 M3 / E28
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Grappig, Ik heb een paar maanden geleden ook de BASF livery voorgesteld, maar dat werd meteen neergehaald door Nick. Inmiddels zit we aardig op een witte, zonder livery. Wit past ook goed bij het TEG logoStolec schreef: 27 mei 2018, 23:18 Waanzinnig project.
Mening m.b.t. uiterlijk: Als je inderdaad centerlocks gaat plaatsen zou ik zeker voor een kooi en een vette period-correct livery gaan. BASF livery van de M1 bijvoorbeeld. Rode E28's zijn sowieso supermooi.
Mocht het met de centerlocks niet lukken, dan zou ik een sjieke metallic lak kiezen icm ook weer een period-correct setje 3-delige velgen o.i.d.
Centerlock’s is hier ook discussie item nog..
Eén van de mooiste velgen ooit gemaakt is in mijn ogen de BBS E55. Als je ze al kan vinden in de juiste maat natuurlijk onbetaalbaar en ook niet meest handige keus. Dus zelf maar een vrije interpretatie gemaakt van de velg in iets moderne autovoering. Eerste ontwerp;

Daarna begon de discussie over de Centerlock, waar ik persoonlijk niet mega fan van ben. Erg mooi, maar technisch misschien niet de mooiste oplossing voor ons doel. Om het eerst maar te visualiseren eerst een ontwerp gemaakt:

Daarna het ontwerp van de velg aangepast. Dit is nu het huidige ontwerp. Maakt dus gebruik van bestaande velg randen, met eigen harten. Niet gezegd dat dit er ook daadwerkelijk komt, kost een hoop geld natuurlijk. Maar ik wil eigenlijk ook wel een setje voor de E34 M5...

- Sander-E46
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E28 V8 Turbo project
Dat zou wel erg gaaf zijn, logo er nog subtiel in verwerken...