F32 435iA M-Sport High Executive
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
@ Rico
In ieder geval niet voor september.
In ieder geval niet voor september.
- Vliet
Erg mooie auto. Doet het goed in het wit met M pakket. Alleen vind ik de achterbumper van het M pakket te weinig onderscheidend van een normale F3X bumper. Het komt een tikkeltje saai over. De E46 en E90 hadden een veel meer afwijkende vorm.
- Macboy
Vind het ook echt een van de mooiste lijnen bij BMW op dit moment. En super handig want hatchback.
- Joop
Zo'n 4er Gran Coupe is een prachtige auto en zou ik ook zeker verkiezen boven een 3er sedan vanwege de coupé-achtige koetslijnen. Echter zolang ik die twee portieren achter niet nodig heb is de 'echte' coupé toch wel mijn 'weapon of choice'. Die B-stijl zit, net als bij de touring en sedan, voor mijn gevoel te ver naar voren en net in het blikveld als je over je schouder kijkt. Vind ik zelf niet echt heel prettig.
Sport Line:

Luxury Line:

M-sport:

Het concept qua onderlinge verschillen tussen non M-sport en M-sport uitgevoerde auto's is volgens mij niet veranderd, ofwel bumper met of zonder 'diffusor'. Die zien er onderling toch echt wel anders uit.Vliet schreef: 19 jul 2017, 15:03 Erg mooie auto. Doet het goed in het wit met M pakket. Alleen vind ik de achterbumper van het M pakket te weinig onderscheidend van een normale F3X bumper. Het komt een tikkeltje saai over. De E46 en E90 hadden een veel meer afwijkende vorm.
Sport Line:
Luxury Line:
M-sport:
-
+1 Joop. Zo'n 4GC is best mooi maar natuurlijk niet zo mooi als een echte coupe.
- Riceaux
Eindelijk iemand die het met me eens is.Die B-stijl zit, net als bij de touring en sedan, voor mijn gevoel te ver naar voren en net in het blikveld als je over je schouder kijkt. Vind ik zelf niet echt heel prettig.

- Macboy
Ja maar je kunt natuurlijk niet én 4 deuren hebben én de coupe lijnen. Concessies dus.
Prima geslaagd zijn de meesten het over eens !
Prima geslaagd zijn de meesten het over eens !
- Martijn_bmw
Ook mee eens hoor Joop! Ik heb de 4 deuren wel nodig maar als ik idd die nooit zou gebruiken dan zou ik ook de 2 deurs coupe nemen.
Maar evengoed als praktisch alternatief is de 4gc heel erg gaaf!!
Maar evengoed als praktisch alternatief is de 4gc heel erg gaaf!!
- Joop
Afgelopen week met een vriend van me op pad geweest een roadtrip door o.a. de Franse Alpen gemaakt en in totaal een 3800km weg gereden.
Verslag met foto's is hier terug te vinden: Driving the Alps 2017
Auto heeft zich weer goed gehouden en voelt zich over het algemeen wel erg thuis op dat soort wegen, ondanks de grootte van de koets. Bij de haarspeldbochten kun je wel goed merken dat het blok flink doordrukt en de Bridgestone Potenza S001's net iets te weinig grip bieden om het onderstuur op te vangen als je echt serieus aan het pushen bent. Bocht uit is het ook wel even wachten totdat de auto min of meer recht staat, anders slipt het binnenste achterwiel maar al te graag door als je er 400Nm op zet. Nu wil de hoeveelheid profiel ook niet helemaal meewerken, want het zijn nog net geen semi-slicks
, maar wanneer de Potenza's aan het eind van hun leven beginnen te komen, duurt het een flinke poos voordat ze helemaal weg zijn, maar de grip/tractie van de banden houdt dan ook niet echt over. Binnenkort maar eens even kijken wat ik met de banden ga doen. Ik denk nog een keer nieuwe set S001 RFT-achterbanden, de voorste zijn nog dik in orde. Daarna ga ik wel eens kijken of ik weer naar de Michelin Pilot Sports over ga. De PS4S is alleen niet als RFT verkrijgbaar en ik vind eigenlijk het onderstel in combinatie met de RFT-banden wel een goede fijne sportieve combi. Auto moet niet te veel gaan deinen op de zachtere wangen van een non-RFT, zeker omdat de Michelin's doorgaans ook al een stuk(je) slapper zijn op de wang, ook in XL-uitvoering.
Ook nog even een klein eindje met de LCI 4er coupe gereden, eigenlijk te kort om echt een goed waardeoordeel over de LCI 4er te geven, maar eigenlijk zodra je de straat uitrijdt kun je het verschil eigenlijk al wel merken. De auto is zeker minder springerig dan de prefacelift. Altijd wel een dingetje bij de BMW's met M-onderstel of M-sportonderstel. Zelfs als het asfalt biljartlakenstrak is, lijkt dat in de auto vaak ni3et het geval. Wel benieuwd wat ze bij BMW precies aan het onderstel hebben aangepast, in eerste instantie zou ik zeggen alleen de dempers.
Een paar fotootjes uit het verslag (de hele reeks is HIER terug te vinden)
IMG_2779
IMG_2760
IMG_2810
IMG_2821
IMG_2853
Verslag met foto's is hier terug te vinden: Driving the Alps 2017
Auto heeft zich weer goed gehouden en voelt zich over het algemeen wel erg thuis op dat soort wegen, ondanks de grootte van de koets. Bij de haarspeldbochten kun je wel goed merken dat het blok flink doordrukt en de Bridgestone Potenza S001's net iets te weinig grip bieden om het onderstuur op te vangen als je echt serieus aan het pushen bent. Bocht uit is het ook wel even wachten totdat de auto min of meer recht staat, anders slipt het binnenste achterwiel maar al te graag door als je er 400Nm op zet. Nu wil de hoeveelheid profiel ook niet helemaal meewerken, want het zijn nog net geen semi-slicks

Ook nog even een klein eindje met de LCI 4er coupe gereden, eigenlijk te kort om echt een goed waardeoordeel over de LCI 4er te geven, maar eigenlijk zodra je de straat uitrijdt kun je het verschil eigenlijk al wel merken. De auto is zeker minder springerig dan de prefacelift. Altijd wel een dingetje bij de BMW's met M-onderstel of M-sportonderstel. Zelfs als het asfalt biljartlakenstrak is, lijkt dat in de auto vaak ni3et het geval. Wel benieuwd wat ze bij BMW precies aan het onderstel hebben aangepast, in eerste instantie zou ik zeggen alleen de dempers.
Een paar fotootjes uit het verslag (de hele reeks is HIER terug te vinden)

- Martijn_bmw
Gave foto's en rit zeg! Hoeveel km maak je wel niet per jaar? Volgens mij trap je heel vaak duizenden kilometers weg met plezier ritten 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Supergaaf Joop !!
- Joop
Ik rij zo'n 35k km per jaar Martijn. De verhouding zakelijk:prive is ongeveer 40:60, dus ja er wordt privé nog wel eens een blokje mee om gegaan...

- Niels
- Auto: Prius+
Mooi! Prachtig stuk Europa daar.
- Andreass
Geweldige foto's en mooi verslag Joop! 

- bartb
Gaaf ritje Joop!
Ligt het aan mij of lijkt het net alsof die van Harold een stukje hoger staat?
Ligt het aan mij of lijkt het net alsof die van Harold een stukje hoger staat?
- Joop
Volgens mij lijkt dat zo Bart.
Kan nieuwigheid zijn, de mijne heeft er ook al een 55k km meer op staan.
Kan nieuwigheid zijn, de mijne heeft er ook al een 55k km meer op staan.
- bartb
Dat zal het zijn dan.
-
Of Joop heeft teveel friet en schnitzel naar binnen lopen harken tijdens z'n roadtrips 

- Joop
-
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Mooie reis en gaaf om te doen met een goede vriend. Bijzonder dat beide auto's - optisch - hetzelfde geconfigureerd zijn. Maakt voor mooie plaatjes! Kan me voorstellen dat 420i vs 435i wel voor verschillen zorgt bij het af en toe kunnen bijhouden van de 420i dan wel willen doortrappen van 435i.
Zijn er bij de LCI van die 4-serie eigenlijk ook interieur veranderingen doorgevoerd? Ik ben thuis in de 1 en 2-serie LCI(2) maar de 4-serie, geen idee.

Zijn er bij de LCI van die 4-serie eigenlijk ook interieur veranderingen doorgevoerd? Ik ben thuis in de 1 en 2-serie LCI(2) maar de 4-serie, geen idee.
- Joop
De 420i heeft ook een paar pk'tjes meer dan origineel om het zo maar even te noemen
; maar op dit soort wegen is het onderscheid niet zo heel groot hoor. De momenten waar je echt lang vol op het gas kunt is redelijk beperkt en dan heb ik met de 435i bergop wel het voordeel. Bergaf is het verschil er niet. De 420i is zelfs licht in het voordeel, doordat die ook makkelijker de haarspeldbochten door te sturen is, omdat de neus toch wel lichter is. Goed kunnen sturen levert vaak meer op, dan outright performance. 
Moet ook wel zeggen dat het dit jaar niet zo heel hard gegaan is. Heb nu gemiddeld 1:10 aan verbruik gehaald, terwijl dat normaal rond de 1:8 zit bij dit soort trips.
Qua interieur zijn er wel wijzigingen doorgevoerd. De bovenzijde lijkt nu net alsof deze met leder is bekleed, doordat er een stiknaad gesuggereerd wordt op een aantal randen. De 'stokken' aan de stuurkolom hebben eenzelfde soort wijziging ondergaan als de bij de tweede LCI 1er en LCI 2er en natuurlijk de iDrive is grondig herzien met de 'tegelstructuur', als bij de andere nieuwe auto's.

Moet ook wel zeggen dat het dit jaar niet zo heel hard gegaan is. Heb nu gemiddeld 1:10 aan verbruik gehaald, terwijl dat normaal rond de 1:8 zit bij dit soort trips.
Qua interieur zijn er wel wijzigingen doorgevoerd. De bovenzijde lijkt nu net alsof deze met leder is bekleed, doordat er een stiknaad gesuggereerd wordt op een aantal randen. De 'stokken' aan de stuurkolom hebben eenzelfde soort wijziging ondergaan als de bij de tweede LCI 1er en LCI 2er en natuurlijk de iDrive is grondig herzien met de 'tegelstructuur', als bij de andere nieuwe auto's.
-
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
ja, stuurwerk is inderdaad met dit soort ritjes belangrijker dan vermogen. De facelift zaken zijn inderdaad hetzelfde als bijvoorbeeld bij een 1 of 2 serie (stiknaad op das etc)
- Macboy
Wat een geweldige foto's en geweldige rit weer 
Deze foto vind ik geweldig, jammer van die andere auto's erbij: https://www.flickr.com/photos/jvb_vba/3 ... 3681402611

Deze foto vind ik geweldig, jammer van die andere auto's erbij: https://www.flickr.com/photos/jvb_vba/3 ... 3681402611
- Joop
Al een tijdje geen update meer geplaatst...
...al valt er over het algemeen weinig over updates te praten als het gaat om mijn auto. De auto wordt voornamelijk gebruikt waar hij voor bedoeld is: rijden
De auto staat inmiddels een dik jaar bij mij op de stoep en de auto bevalt eigenlijk, na de inmiddels extra 31000 km op de teller, nog steeds dikke prima. Na de grote Alpenrit door de Franse Alpen heb ik de auto nog veelvuldig gepakt richting met name de Eifel, een keertje een flinke ronde Sauerland en wat toertjes door eigen land (met name richting het Oosten) naast de ritten die er zakelijk mee gereden wordt.
Eigenlijk is er na de conclusie die ik eigenlijk kort na de aflevering al had getrokken nog steeds onveranderd. Het blijft een heerlijke Gran Tourer en verorberd grote hoeveelheden kilometers met speels gemak. Of dat nu met een comfortabel toertempo gaat, of sportief op hoge snelheid. Bij de sportieve rit mag de auto wel iets meer van zich laten horen, want dat blijft best tam, maar is acceptabel. Eigenlijk ook niet echt een heel grote behoefte om daar een M Performance uitlaat op te schroeven, om ook nog een beetje fatsoenlijk bij opdrachtgevers voor te kunnen blijven rijden. De ZF 8-traps automaat draagt zeker bij aan de gehele rijbeleving. De bak schakelt snel op en terug en ook iedere keer zonder morren. De sport/sport+ knop hoef ik voor mijn gevoel hier voor niet in te drukken. In de handmatige stand, waar hij eigenlijk 99% van de tijd in staat, schakelt de bak sowieso al sneller ongeacht of je in comfort stand of niet staat. Die extra klappen in de aandrijflijn zijn voor mij ook veel te kunstmatig in de sport-stand en draagt eigenlijk weinig tot niets bij aan rijbeleving. Voor de gasrespons kun je de knop ook ongemoeid laten. Met een druk op de knop wordt de respons sterker, maar de auto wordt er wat zenuwachtig van, ook tijdens een stevig sportieve rit. Liever zie ik mijn de gasinput iets terughoudener reageren op de respons. Dit zorgt voor meer rust en gevoel op het sturen van de auto met het gaspedaal.
Het laatste wat er met die knop geregeld wordt is de elektrische stuurbekrachtiging. Dat is eigenlijk qua rijden hetgeen me na een jaar het meest tegen blijft valleb. In comfort is het gewicht in het stuur gewoon te licht. In sport/sport+ is hij eigenlijk goed, maar zou dat eigenlijk standaard ook zo mogen zijn. Wat dat aan gaat wel een gemis dat de huis-tuin-en-keuken modellen van BMW niet de losse onderdelen via een knop laat inregelen zoals dat bijvoorbeeld bij een M3/M4 wel laat doen, zoals Chris ook al eens aangaf.
Maar goed plaatsjes bij de praatjes: Normaal ziet de auto er, bij nat en wisselend weer er over het algemeen net zo uit al na het stukje sturen door de Eifel eind november en door het Sauerland als afsluiter van de Kerstvakantie onder licht winterse omstandigheden. 'Goed gebruikt' zeg maar...

IMG_6427
IMG_6429
...en geeft het ook wel weer voldoening als je hem wast. De laatste foto's die ik dit Paasweekend heb genomen nadat ik 'm gewassen had laten wel weer zien wat voor een plaatje de 4-serie coupe (in mijn ogen) is:
IMG_8339
IMG_8337
IMG_8333
IMG_8343
IMG_8345
IMG_8355
IMG_8358
IMG_8360
IMG_8361
IMG_8362
IMG_8370
IMG_8374
IMG_8376
IMG_8380
IMG_8385
IMG_8400
IMG_8391
IMG_8405
IMG_8418
IMG_8420
Op naar de volgende roadtrip (zeker nu ik de DF rit naar de Eifel heb laten schieten)!
...al valt er over het algemeen weinig over updates te praten als het gaat om mijn auto. De auto wordt voornamelijk gebruikt waar hij voor bedoeld is: rijden

De auto staat inmiddels een dik jaar bij mij op de stoep en de auto bevalt eigenlijk, na de inmiddels extra 31000 km op de teller, nog steeds dikke prima. Na de grote Alpenrit door de Franse Alpen heb ik de auto nog veelvuldig gepakt richting met name de Eifel, een keertje een flinke ronde Sauerland en wat toertjes door eigen land (met name richting het Oosten) naast de ritten die er zakelijk mee gereden wordt.
Eigenlijk is er na de conclusie die ik eigenlijk kort na de aflevering al had getrokken nog steeds onveranderd. Het blijft een heerlijke Gran Tourer en verorberd grote hoeveelheden kilometers met speels gemak. Of dat nu met een comfortabel toertempo gaat, of sportief op hoge snelheid. Bij de sportieve rit mag de auto wel iets meer van zich laten horen, want dat blijft best tam, maar is acceptabel. Eigenlijk ook niet echt een heel grote behoefte om daar een M Performance uitlaat op te schroeven, om ook nog een beetje fatsoenlijk bij opdrachtgevers voor te kunnen blijven rijden. De ZF 8-traps automaat draagt zeker bij aan de gehele rijbeleving. De bak schakelt snel op en terug en ook iedere keer zonder morren. De sport/sport+ knop hoef ik voor mijn gevoel hier voor niet in te drukken. In de handmatige stand, waar hij eigenlijk 99% van de tijd in staat, schakelt de bak sowieso al sneller ongeacht of je in comfort stand of niet staat. Die extra klappen in de aandrijflijn zijn voor mij ook veel te kunstmatig in de sport-stand en draagt eigenlijk weinig tot niets bij aan rijbeleving. Voor de gasrespons kun je de knop ook ongemoeid laten. Met een druk op de knop wordt de respons sterker, maar de auto wordt er wat zenuwachtig van, ook tijdens een stevig sportieve rit. Liever zie ik mijn de gasinput iets terughoudener reageren op de respons. Dit zorgt voor meer rust en gevoel op het sturen van de auto met het gaspedaal.
Het laatste wat er met die knop geregeld wordt is de elektrische stuurbekrachtiging. Dat is eigenlijk qua rijden hetgeen me na een jaar het meest tegen blijft valleb. In comfort is het gewicht in het stuur gewoon te licht. In sport/sport+ is hij eigenlijk goed, maar zou dat eigenlijk standaard ook zo mogen zijn. Wat dat aan gaat wel een gemis dat de huis-tuin-en-keuken modellen van BMW niet de losse onderdelen via een knop laat inregelen zoals dat bijvoorbeeld bij een M3/M4 wel laat doen, zoals Chris ook al eens aangaf.
Maar goed plaatsjes bij de praatjes: Normaal ziet de auto er, bij nat en wisselend weer er over het algemeen net zo uit al na het stukje sturen door de Eifel eind november en door het Sauerland als afsluiter van de Kerstvakantie onder licht winterse omstandigheden. 'Goed gebruikt' zeg maar...

...en geeft het ook wel weer voldoening als je hem wast. De laatste foto's die ik dit Paasweekend heb genomen nadat ik 'm gewassen had laten wel weer zien wat voor een plaatje de 4-serie coupe (in mijn ogen) is:

Op naar de volgende roadtrip (zeker nu ik de DF rit naar de Eifel heb laten schieten)!

- Niels
- Auto: Prius+
De 4-er blijft echt een prachtige verschijning, zowel in 4drs als 2drs.