Kleine opfris ronde
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Kleine opfris ronde
Man, echt een mooie bak!

- Peric
Wat een schitterende auto Tom! 

-
Fantastische kar! Gefeliciteerd!
- Niels
- Auto: Prius+
Prachtig!!
Ik snap er niks van Tom, overal in de olie&gas is het huilen met de pet op behalve bij jou schijnbaar
Ik snap er niks van Tom, overal in de olie&gas is het huilen met de pet op behalve bij jou schijnbaar

-
Koning is't gewoon.Niels schreef:Prachtig!!

- tomgtr
De oliehandel floreert tijdens economische crisis. We hebben vorig jaar ons op 4 na beste jaar gehad. Ons beste jaar ooit was 2009...
Toen en ook nu heb je een fenomeen wat contango heet en het voor ons een stuk makelijker maakt. Wel hoog risico op klanten die omvallen.
Maar goed, ik hoop toch echt voor de velen die in de olie en gas industrie werken dat de prijs weer aantrekt.
Toen en ook nu heb je een fenomeen wat contango heet en het voor ons een stuk makelijker maakt. Wel hoog risico op klanten die omvallen.
Maar goed, ik hoop toch echt voor de velen die in de olie en gas industrie werken dat de prijs weer aantrekt.
- Arthur
Zou niet verkeerd zijn 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Leuke tuning van de Morgantomgtr schreef:De oliehandel floreert tijdens economische crisis. We hebben vorig jaar ons op 4 na beste jaar gehad. Ons beste jaar ooit was 2009...

Olie mag van mij ook wel weer aantrekken, laatst wel Fugro van de hand gedaan voor 30%+, maar heb nog wat van onze nationale trots in de olie, dus ik ben voor, neem die verhoogde literprijs wel voor lief

-
Is dit nu nogsteeds een kleine opfrisronde?! 

- Arthur
Metamorfose 

- dvh
Sjeetje Tom. Wat gebeurd er toch allemaal? morgans, Porsches... Sjeetje....
(Zei ik nu 2x sjeetje?)
Ben niet snel jaloers maar nu begint het toch te jeuken hoor
Enjoy !
(Zei ik nu 2x sjeetje?)

Enjoy !
- Luco
gefeliciteerd Tom, de koffie staat hier altijd klaar he 

- Macboy
Wat een fenomenaal ding zeg. Echt onwerkelijk gaaf gewoon 

- tomgtr
Zo, na een bezoek van 1,5 week is de Morgan weer thuis. Nieuwe aandrijfriem en aluminium aandrijfwiel (hoe heet zo'n ding in het echt?), beurtje en nieuwe uitlaten + inlaat gemonteerd. Wat een verschil!!! Ten eerste is het geluid mooier. Niet luider maar dieper. Maar wat rijdt dat ding beter! Niet normaal. De toename van 15 PK lijkt oninteressant, echter toegenomen trekkracht, met name onderin is spectaculair eigenlijk. Tot nu toe moest ik bij elke bocht of drempel terug naar 1, ander bokte hij verschrikkelijk. Nu niet meer nodig. Echt geweldig.
Ook even de ervaringen van M4 vs GTS na 2 weekjes. GTS is in normale modus super comfortabel en prima daily. In sport is het echt lekker sportief knallen. In sport plus en auto is het een maniakale auto. Blijft tot 65 km/u in z'n 1, tot dik dik boven 100 in 2 etc. M4 kijkt meer naar hoe je rijdt en schakelt sneller door als redelijk rustig in snelle schakelstand rijdt. Mijn dochter vind het erg grappig om de GTS in sport plus te zetten als de CFO erin rijdt (en m'n zoon kan dat ook nogal waarderen). De CFO vond het minder grappig om in 1e versnelling door stad te bleren. Als je 40 rijdt beginnen mensen al op hun voorhoofd te tikken. Wat betreft handling van GTS vs M4 is geen vergelijking. GTS is zo scherp, stuurt echt zo geweldig om maar niet over die geweldige PCCB remmen te beginnen. Elk binnenweggetje is een avontuur en uitdaging om volgende keer de bochten nog sneller te nemen. M4 is niet langzamer, zeker niet. Maar met mijn beperkte rijkunsten is knallen om 1 of andere manier altijd iets griezelig. Daar staat tegenover dat als je uit GTS komt de M4 toch echt een geweldige hooligan is. Hij knalt eigenlijk altijd, hangt altijd de idioot uit, de GTS doet dat alleen als je echt ervoor gaat zitten en ver doortrekt. Is 1 leuker dan ander? Nee. Even leuk en ben blij dat ze er allebei nog zijn. De GTS is comfortabeler dan ik verwachte, audio en navigatie erg goed. Sommige dingen zijn wat minder state of de art en handig dan bij BMW, maar toch zeker dik voor elkaar allemaal. Enige probleem is dat als je een paar dagen in GTS hebt gereden je soms even moet aanpassen in M4. Bijvoorbeeld sta ik vaak in M4 dik voorbij de streep bij stoplicht. Met GTS moet je echt met fluwelen voetje remmen, doe je dat bij M4 dan sta je gewoon te laat stil. Aan de andere kant moet je bij GTS echt op het gas gaan staan om hem tot leven brengen. Dat was ik een beetje gewend toen ik vorige week in onze parkeergarage met piepende banden achteruit inparkeerde
Maar, het zonnetje schijnt, ik laat nu even die 860 PK's voor wat het is en ga even genieten in dat ding met nu toch al gauw 130 PKtjes!!!
Ook even de ervaringen van M4 vs GTS na 2 weekjes. GTS is in normale modus super comfortabel en prima daily. In sport is het echt lekker sportief knallen. In sport plus en auto is het een maniakale auto. Blijft tot 65 km/u in z'n 1, tot dik dik boven 100 in 2 etc. M4 kijkt meer naar hoe je rijdt en schakelt sneller door als redelijk rustig in snelle schakelstand rijdt. Mijn dochter vind het erg grappig om de GTS in sport plus te zetten als de CFO erin rijdt (en m'n zoon kan dat ook nogal waarderen). De CFO vond het minder grappig om in 1e versnelling door stad te bleren. Als je 40 rijdt beginnen mensen al op hun voorhoofd te tikken. Wat betreft handling van GTS vs M4 is geen vergelijking. GTS is zo scherp, stuurt echt zo geweldig om maar niet over die geweldige PCCB remmen te beginnen. Elk binnenweggetje is een avontuur en uitdaging om volgende keer de bochten nog sneller te nemen. M4 is niet langzamer, zeker niet. Maar met mijn beperkte rijkunsten is knallen om 1 of andere manier altijd iets griezelig. Daar staat tegenover dat als je uit GTS komt de M4 toch echt een geweldige hooligan is. Hij knalt eigenlijk altijd, hangt altijd de idioot uit, de GTS doet dat alleen als je echt ervoor gaat zitten en ver doortrekt. Is 1 leuker dan ander? Nee. Even leuk en ben blij dat ze er allebei nog zijn. De GTS is comfortabeler dan ik verwachte, audio en navigatie erg goed. Sommige dingen zijn wat minder state of de art en handig dan bij BMW, maar toch zeker dik voor elkaar allemaal. Enige probleem is dat als je een paar dagen in GTS hebt gereden je soms even moet aanpassen in M4. Bijvoorbeeld sta ik vaak in M4 dik voorbij de streep bij stoplicht. Met GTS moet je echt met fluwelen voetje remmen, doe je dat bij M4 dan sta je gewoon te laat stil. Aan de andere kant moet je bij GTS echt op het gas gaan staan om hem tot leven brengen. Dat was ik een beetje gewend toen ik vorige week in onze parkeergarage met piepende banden achteruit inparkeerde

Maar, het zonnetje schijnt, ik laat nu even die 860 PK's voor wat het is en ga even genieten in dat ding met nu toch al gauw 130 PKtjes!!!
Laatst gewijzigd door tomgtr op 30 apr 2016, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doe je goed. Enige waar ik momenteel uit kan kiezen is m'n hockeywagen. Lewinsky is in Houten op bokken te bezichtigen. Gelukkig kan ik op deze manier vast sparen voor winterkleding. 

-
- Auto: M3P, 130i
Leuk geschreven Tom!
Mooi hoe je jouw enthousiasme over bijzondere en voor vele onbereikbare auto's deelt.
Mooi hoe je jouw enthousiasme over bijzondere en voor vele onbereikbare auto's deelt.

- Martijn_bmw
Heel leuk geschreven Tom
Nu dus een dikke X5, M4, 911 en morgan op de stoep?
Echt een mega vet droom wagenpark
Geniet er van!!

Nu dus een dikke X5, M4, 911 en morgan op de stoep?
Echt een mega vet droom wagenpark

Geniet er van!!
- tomgtr
En nog even hier op terugkomend. Je kent me niet goed genoeg om te weten of je enige reden hebt om kriebels te hebben. Wil je ook de rest van m'n leven samen met auto's? Misschien wel, misschien niet.dvh schreef:Sjeetje Tom. Wat gebeurd er toch allemaal? morgans, Porsches... Sjeetje....
(Zei ik nu 2x sjeetje?)
Enjoy !
Misschien heb ik wel heel veel van m'n leven en m'n gezondheid opgegeven hiervoor, misschien niet.
Misschien heb ik wel een rotvrouw of kutkinderen, misschien niet.
Misschien wou ik altijd een eigen brillenwinkel hebben, misschien niet.
Misschien woon ik 3 hoog achter, misschien niet.
Het laatste wat ik wil is als een patser overkomen. Ik begrijp best dat het soms intimiderend of patserig kan overkomen als ik bepaalde dingen koop of doe, de meeste mensen die dat doen zijn nogal intimiderend. Maar misschien ben ik eigenlijk best rustig en niet schreeuwerig. Door m'n werk heb ik best geleerd om in bepaalde situaties heel zelfverzekerd over te komen, maar zoals bij velen is dat maar uiterlijk gelul.
De eerste echte serieuze auto die ik kocht, de GTR, was een enorme stap voor me. Ik heb mijn baas gevraagd of het wel een goed idee was en of ik collega's niet teveel voor hoofd zou stoten. Ok, dat is jaren geleden, een gepasseerd station nu. Maar nog steeds heb ik om die reden best getwijfeld of ik dit moest doen. Maar zoals 1 van m'n handelaren tegen me zei: de mensen die jaloers zijn en goed zullen alleen maar harder gaan werken en/of doen wat jij doet om dat te bereiken en dat is prima. De jaloerse minder goede mensen gaan toch niet weg, en als ze dat wel doen is het geen groot verlies. Maar als je weg moet gaan om de dingen te doen die je leuk vindt is dat erg jammer voor bedrijf, dus doe het nu maar nu je nog kan en niet helemaal voor lul rijdt.
Sorry voor dit filosofische geneuzel even, maar ik heb geen zin om als patser over te komen. De enkeling hier de me ontmoet hebben weten dat ik dat niet ben.
- MartijnGizmo
Leuk om je ervaringen met zowel de M4 als de GTS te lezen, staat toch wat dichter bij de praktijk dan wat (papieren) coureurs ervan vinden!
Tijdje terug filmde ik een Morgan met 'straight pipes'... nou ben ik niet vies van wat meer geluid, maar dat was echt wel teveel van het goede. Het betere Hells Angels werk zegmaar! 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Patsert
...

-
tomgtr schreef:En nog even hier op terugkomend. Je kent me niet goed genoeg om te weten of je enige reden hebt om kriebels te hebben. Wil je ook de rest van m'n leven samen met auto's? Misschien wel, misschien niet.dvh schreef:Sjeetje Tom. Wat gebeurd er toch allemaal? morgans, Porsches... Sjeetje....
(Zei ik nu 2x sjeetje?)
Enjoy !
Misschien heb ik wel heel veel van m'n leven en m'n gezondheid opgegeven hiervoor, misschien niet.
Misschien heb ik wel een rotvrouw of kutkinderen, misschien niet.
Misschien wou ik altijd een eigen brillenwinkel hebben, misschien niet.
Misschien woon ik 3 hoog achter, misschien niet.
Het laatste wat ik wil is als een patser overkomen. Ik begrijp best dat het soms intimiderend of patserig kan overkomen als ik bepaalde dingen koop of doe, de meeste mensen die dat doen zijn nogal intimiderend. Maar misschien ben ik eigenlijk best rustig en niet schreeuwerig. Door m'n werk heb ik best geleerd om in bepaalde situaties heel zelfverzekerd over te komen, maar zoals bij velen is dat maar uiterlijk gelul.
Sorry voor dit filosofische geneuzel even, maar ik heb geen zin om als patser over te komen. De enkeling hier de me ontmoet hebben weten dat ik dat niet ben.
Eerste gedeelte; Lol.

Tweede, je komt juist niet als een patser over.
Een AUTO liefhebber die lekker impulsief is! Anders reed je geen Morgan.

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Beetje jalozie is prima toch, ik bedoel dit zou iedereen toch in z'n garage willen? Ik zou er geen nee tegen zeggen in ieder geval. Imo gaat het hier om een stukje begerenswaardigheid en niet een misgunnende jalozie.
- Peric
Nee, je komt niet patserig over. Je komt enthousiast over en bent volgens mij ook dankbaar dat je dit kunt doen.
Tenminste, zo'n indruk krijg ik.
Het is je gegund!
Tenminste, zo'n indruk krijg ik.

Het is je gegund!

- tomgtr
-
Mooie collectie. Je komt niet als patser over, maar als liefhebber.