Bericht
door Peter Tunissen » 22 mar 2016, 13:25
Heeft Sainz nu echt met de banden van Verstappen gereden?
Dat lees ik overal, maar dat kan toch helemaal niet; daar moet je toch een penalty voor krijgen?
Anders wordt het als team wel heel makkelijk om je nummer 1 rijder te bevoordelen, geef hem gewoon de banden van je #2 en laat die maar op oude meuk ploeteren.
Verder zal het allemaal wel, als Sainz aan de kant was gegaan was hij de rest van zijn leven een #2 coureur geweest. Waarschijnlijk wordt hij dat toch wel, maar in zijn hoofd is hij daar nog niet klaar voor.
Dat Verstappen over de zeik is, is redelijk logisch, maar dat Sainz niet aan de kant ging ook.
Dat Sainz onverwachts binnen komt en het team daarvan even in de stress schiet, snap ik. Wat ik niet snap is dat Max 3(!) rondes later binnen komt en het team dan nog steeds in de stress is van de onverwachte stop van Sainz en ze daardoor 7 seconden verliezen. Het zouden wel Italianen kunnen zijn…
Dat ze een rijder die problemen heeft met zijn banden niet binnen verwachten, snap ik ook niet. Daarvoor is het allemaal net even te professioneel, het hele team zou op zo'n moment altijd stand-by moeten staan.
Kortom: matige race van Sainz, redelijk goede race van Verstappen maar met iets meer beleid had daar meer in gezeten en zeer matig optreden van Toro Rosso.
Ze hebben op het moment misschien wel de 3e auto van het veld, maar zijn daar als team nog niet helemaal klaar voor...