Welke auto te kiezen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke zou je kiezen?

BMW M2
43
48%
Civic Type R 2015
8
9%
Ford RS 2015
7
8%
BMW m135i
14
16%
Megane RS
15
17%
Golf R
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 90

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43163
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Arthur » 25 nov 2015, 09:11

Dit is ook wel een mooie 1M, wel redelijk aan de prijs lijkt me maar dat zijn ze allemaal wel.

http://dealer.bmw.nl/dusseldorp-apeldoo ... ilId=55242" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (75.01 KiB) 2921 keer bekeken

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 25 nov 2015, 14:19

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door romo » 25 nov 2015, 15:43

Als het puur om een tracktool gaat zou ik nooit voor een M2 gaan, veel te zwaar IMHO, dan maar de GTS

De GTS kan prima als DD, is zeer comfortabel gedempt en geveerd, maar eigenlijk doe je de kar dan toch te kort, wil je met de GTS excelleren dan moet je hem gewoon onwijs op de kop trappen, komt bij dat ie +/-150kg lichter is en dus op het circuit veel meer tot zijn recht komt IMHO

De M2 is een prima dd, mega koppel onderin en die niet in een extreem hoge RPM powerband gehouden moet worden om vlot te gaan dit itt de GTS.

Dus als geld geen rol speelt ( dat doet het meestentijds wel natuurlijk, das duidelijk), als tracktool de GTS hands down.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 25 nov 2015, 17:08

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43163
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Arthur » 25 nov 2015, 17:11

Dat snap ik, maar als de markt nu eenmaal zo is... Kijk wat een E30 M3 kost :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Riceaux » 25 nov 2015, 17:34

Zou dan persoonlijk even wachten tot de M2 op de markt is en kijken wat de waarde van de 1M dan gaat doen.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 25 nov 2015, 18:08

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Macboy » 25 nov 2015, 22:58

Anders had je natuurlijk de 1M van Romo moeten overwegen. €49.000 koopje van het jaar en in ongebruikte circuit en drift staat. Maar ook wel wat verouderd natuurlijk tov de M2. Met de M2 haal je zeker iets bijzonders in huis. Droomauto. GTS misschien wat meer circuit georienteerd. Algeheel wat bruter denk ik de GTS. Geluid is van een ander orde. Mede daardoor ook een nekkendraaier pur sang. Daar zul je met de M2 stuk minder last van hebben.

Mooi luxeprobleem in elk geval :thumbup:

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1995
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Joost » 25 nov 2015, 23:21

Als je goed zoekt kan je een 1M voor nog wel wat minder vinden.

Ik vind (maar dat is natuurlijk puur persoonlijk) een 1M mooier dan een M2 (van wat ik nu op fotó's kan beoordelen). Ben benieuwd of er qua rijden heel veel verschil is tussen de 1M en M2.

Denk wel dat een 1M een betere investering is dan een M2. Grootste deel van de afschrijving is voorbij en niet voor jouw rekening. 1M is toch gelimiteerd geleverd, dat is bij de M2 niet het geval. Maar de toekomst zal het leren.

Koop je prive en neem je de hoge afschrijving de eerste jaren voor lief en heb je genoeg geld (over) voor een nieuwe M2 then GO FOR IT!

Robin
Berichten: 55263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Robin » 26 nov 2015, 08:11

Macboy schreef:GTS misschien wat meer circuit georienteerd. Algeheel wat bruter denk ik de GTS.

Wanneer heb jij met de M2 gereden dan?

:coffee:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Joy » 26 nov 2015, 18:11

Is dit nog een idee?


Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 26 nov 2015, 20:42

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9067
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Joop » 26 nov 2015, 20:47

Macboy schreef:Als je het karakter van de motor wil vernaggelen wel ja. Heb denk ik vaak genoeg uitgelegd dat de koppelrijke motor verneukt wordt door de automaat die steeds maar wil terugschakelen hetgeen compleet onnodig is met 450nm en daarnaast het verbruik daardoor gemiddeld 1:8 is ipv 1:10.
Als er een bak is die maximaal gebruik maakt van de mogelijkeden van de .35i dan is het wel de 8-traps automaat en zeker niet de handgeschakelde zesbak. Die heeft veel te lange verzetten om het koppel maximaal uit te nutten.

Ga je voor maximaal (sportief) rijplezier dan is een handbak natuurlijk de keuze als je zelf volledig betrokken wil blijven bij het autorijden, maar verder zijn de 7-traps DCT en eigenlijk de 8-traps sportautomaat nog meer beter bij het motorkarakter passend. Het zelf flipperen of met de pook schakelen is dan wellicht vele malen eenvoudiger en misschien licht afstandelijker qua rijbeleving, maar je blijft dan alsnog volledig in control net als met een handbak.

Dit wel even beredeneerd uit maximaal benutten van het potentieel aan vermogen en koppel... Een beetje peut extra verstoken is dan jammer maar helaas. Bovendien kun je de automaat ook nog in standje manueel zetten als dat ene litertje, of twee, op de 100km je echt lief is. Maar dan rijd je de auto schakellui, wat gezien je reactie, jou blijkbaar beter aan staat, maar dat is dus verre van interessant als je er ook af en toe mee op het circuit komt, waar dit draadje toch ook voor is gestart.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34372
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door JP » 26 nov 2015, 20:52

Rnd schreef:
Joy schreef:Is dit nog een idee?

Dat ziet er ook veelbelovend uit.
Nl'se prijs nog niet bekend, maar bij onze oosterburen te verkrijgen vanaf €34500,-
Autoweek schreef:Onder de kap huist de 2,0-liter viercilinder turbomotor van de Golf R, die is teruggeschroefd van 300 naar 265 pk. Hij beschikt echter over een overboost-functie waardoor je gedurende een periode van 10 seconden 290 pk tot je beschikking hebt, van versnelling 3 tot en met 6. Het koppel krijgt een oppeppper van 350 naar 380 Nm. Na die 10 seconden neemt de motor 10 seconden 'rust' om er daarna weer volle bak tegenaan te gaan.

In de praktijk merk je nauwelijks verschil tussen de beide vermogensopties, het is niet zo dat je ineens een klap in je rug krijgt of je na 10 seconden afvraagt waar al je vermogen is gebleven. Op een circuit rijd je ook eigenlijk nooit 10 seconden plankgas, je moet altijd wel ergens liften of remmen. De Clubsport gaat sowieso hard. Erg hard. En vooral bocht uit, met dank aan het elektronisch geregelde sperdifferentieel en de semi-slicks, die door het sper worden gedwongen zich vast te vreten in het asfalt. Je kunt daardoor eerder op het gas dan je normaal zou doen, het sper trekt je er letterlijk en figuurlijk doorheen en onderstuur ligt ver weg.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door GTRene » 26 nov 2015, 21:31

opzich ook leuk zo'n Golf CS

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Macboy » 26 nov 2015, 23:13

Mooi en duidelijk verhaal Joop. Voor mij is koppel gewoon vanaf onderin (dus vanaf 1500 toeren) moeiteloos vermogen naar boven opbouwen. Dat doet de automaat niet. Zo bedoelde ik het dus meer. Het karakter van deze motor zie ik dus in de gelijkmatige opbouw vanaf onderin. De automaat benut dat deel gewoonweg niet. Geheel ten onrechte naar mijn idee. Vandaar dat ie me zo tegenstaat. Atmosferisch afgesteld terwijl het een turbo motor is. Klopt gewoon niet. Zelf flipperen lost dat weliswaar op, maar als ik wil flipperen neem ik wel een handbak. Voor mij is het moeten flipperen een teken van zwakte van de automaat. Anderen zien een automaat als een file helper. Ieder zijn ding. Ben alijd heel kritisch geweest en vind het tot op de dag van vandaag nog steeds terecht. En dat zeg ik als automaat liefhebber. Verbruik is niets mis mee maar vond het vooral vervelend dat de handbak meer belast werd terwijl hij feitelijk minder verbruikte.

@Robin: klopt maar daarom zei ik ook "misschien" en "denk ik"

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door sitechris » 11 dec 2015, 22:05

@Rnd: ik las in Focus topic dat de Megane je voorkeur heeft so far?

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 11 dec 2015, 22:22

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Andre » 12 dec 2015, 06:29

Focus megane golf en Civic type r allemaal mooi en zal goed rijden.

Fwd als fun auto trekt mij niet meer zo als je rwd of een leuke awd met de juiste setup hebt gegleden:)

Maar als het een daily word met zo nu en dan Trackday optie dan zonder twijfel een M2.

Een focus RS zal fun zijn maar als je het interieur vergelijkt met M2 dan is dat geen vergelijk.

Een focus rs en al die andere auto's zijn meer fun auto voor ernaast. Maar die zie ik niet als compromis auto.

Een dagje papenburg op chinese glijers of een heerlijke dagje in de sneeuw knallen. Oh yes een Focus RS. Maar dan s avonds weer mooi in de stalling en in je M2 naar huis rijden.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 09 apr 2016, 12:56

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Hielke » 09 apr 2016, 13:30

Ik heb gisteravond voor het eerst met een Megane RS (Cup chassis, sperdiff) gereden, en ik was behoorlijk onder de indruk.

Vergelijk je 'm met een 1M dan is de RS cup veel meer een trackcar. Een explosieve motor, geweldige remmen, behoorlijk hard onderstel, erg goede bak. Ik snap nu ook waarom die dingen zo populair op De Ring zijn. Of ik er als daily ook mee kan leven is een ander verhaal. De auto is dan een tikkie stuiterig en de gaspedaal response wat zenuwachtig. Ik heb het idee dat er een heel licht vliegwiel onder zit. Bij terugschakelacties neemt de motor bij ontkoppelen direct het passende toerental aan. Erg vertrouwenwekkend. De auto voelde mechanisch ook erg sterk aan terwijl ie al bijna een ton gereden had.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 14:53

Spannende tijden Rnd !

Leuk verslag Hielke. De RS is inderdaad niet voor niets zo populair op de Ring.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Rnd » 10 apr 2016, 10:36

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jan 2017, 20:15

Arthur schreef:Dan ga je voor een BMW toch naar Dusseldorp? Heb ik goede ervaringen mee en Macboy ook. Al is Macboy een advocaat natuurlijk :tooth:
En anders Thijs-v-d-h hier op het forum, werkt bij Jer. De Fonkert.
Bedankt voor de vermelding, ik heb inmiddels mijn eigen bedrijf; Bergwerff in Gorinchem. (http://www.bergwerffbmw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor

Bericht door Hielke » 02 jan 2017, 20:34

Rnd schreef:Ja, ik was ook aangenaam verrast door de Megane. Overweeg je er eentje aan te schaffen Hielke?
Zie nu pas dit topic weer. Nee Reind, niet op korte termijn. Maar ik sluit het ook niet uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jessedehaan, k33z, RJK, Will F. en 3 gasten