
Opel Speedster
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
Wil nu eind dit jaat een projekt gaan doen met de motor, waarbij er 4 keuzes zijn:
1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......
Zeg het maar!
1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......
Zeg het maar!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Leuk hoor zo'n project, en Opel delen zijn niet zo duur en tuning genoeg.
1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......
1= een mooie optie persoonlijk baal ik vaak van dat gefluit van zo'n compressor maar als je het goede merk hebt hoor je het niet en heb je betrouwbare power.
2= ook een goede optie immers tot 280pk heb je niet zo'n grote turbo nodig, en een kleinere spoelt snel op en loopt lekker 8)
3= beter dan standaard
4= moeilijk realiseerbaar voor 7.500,- lijkt me, of je moet veel zelf doen?
in elk geval als je een Turbo blok laat monteren kun je wel ver gaan, zie hieronder:
http://www.vmax.de/html/z20let.html
1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......
1= een mooie optie persoonlijk baal ik vaak van dat gefluit van zo'n compressor maar als je het goede merk hebt hoor je het niet en heb je betrouwbare power.
2= ook een goede optie immers tot 280pk heb je niet zo'n grote turbo nodig, en een kleinere spoelt snel op en loopt lekker 8)
3= beter dan standaard
4= moeilijk realiseerbaar voor 7.500,- lijkt me, of je moet veel zelf doen?
in elk geval als je een Turbo blok laat monteren kun je wel ver gaan, zie hieronder:
http://www.vmax.de/html/z20let.html
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Steven,
Ik denk dat de 100% atmosferische route het beste bij jou en jouw Flapster past.
De ontwikkelingen daarvan gaan de laatste tijd snel (zie Maik's topic hier en het topic op het speedsterclub forum), 200pk of meer is al haalbaar zonder (dure) aanpassing van de zuigers en drijfstangen of noemenswaardige verhoging van de toerenbegrenzer.
SteV6
Ik denk dat de 100% atmosferische route het beste bij jou en jouw Flapster past.
De ontwikkelingen daarvan gaan de laatste tijd snel (zie Maik's topic hier en het topic op het speedsterclub forum), 200pk of meer is al haalbaar zonder (dure) aanpassing van de zuigers en drijfstangen of noemenswaardige verhoging van de toerenbegrenzer.
SteV6
-
- Berichten: 9434
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klopt, echter ga dan wel voor een stille SC volgens mij zijn die van Rotrex erg goed 8)Bert ///M3 schreef:SC zou ik doen. Hele voorspelbare vermogensopbouw, en je kan voor een groot deel toch je NA karakteristiek bewaren.
Bemani en dat soort spul maakt veels te veel kabaal, de motor wil ik horen niet de supercharger daar zou ik mesjogge van worden

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Kom hem nu net ook tegen op Autogespot.com. Ziet er toch echt wel heel erg lekker uit hoor Steven. We spreken elkaar snel
http://www.autogespot.com/index.php?id=493

http://www.autogespot.com/index.php?id=493
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50