Opel Speedster

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 11 aug 2007, 11:27

Wat een moddervette auto is het geworden zeg! :shock:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 11 aug 2007, 12:46

Dikke complimenten het is idd een super speedstertje geworden :shock:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 aug 2007, 14:29

P O R N O helemaal goed!!

Michel

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 30 aug 2007, 11:09

Ziet er gelikt uit!

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 30 aug 2007, 17:19

Wil nu eind dit jaat een projekt gaan doen met de motor, waarbij er 4 keuzes zijn:

1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......

Zeg het maar!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 aug 2007, 17:33

Leuk hoor zo'n project, en Opel delen zijn niet zo duur en tuning genoeg.

1. Kompressor erop (250pk), 7200 euro
2. Turboblok 2.0L overnemen met 20000 km erop (rond de 280pk), 7500 euro
3. Ander inlaatspruitstuk, nokkenas, uitlaatspruitstuk, enz (220pk). 3000 euro
4. Een heel ander motorblok, maar welke dan? Wil wel tot 7500 euro zitten ingebouwd en wel......

1= een mooie optie persoonlijk baal ik vaak van dat gefluit van zo'n compressor maar als je het goede merk hebt hoor je het niet en heb je betrouwbare power.

2= ook een goede optie immers tot 280pk heb je niet zo'n grote turbo nodig, en een kleinere spoelt snel op en loopt lekker 8)

3= beter dan standaard

4= moeilijk realiseerbaar voor 7.500,- lijkt me, of je moet veel zelf doen?

in elk geval als je een Turbo blok laat monteren kun je wel ver gaan, zie hieronder:

http://www.vmax.de/html/z20let.html

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 17:36

Ik zou ook voor de Turbo gaan.

Is wel een super combinatie hoor, 280 pk, man, dat gaat serieus vooruit.
En eventueel later nog verder tune-baar

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 30 aug 2007, 18:38

Ik zou persoonlijk voor de compressor gaan, mooie liniare opbouw van het vermogen. En weinig extra gewicht bij de achteras :idea:

ITB is ook zeer mooi, maar voor serieuze PK's ben je ook serieus geld kwijt. bovendien is er in NL nog een specialist voor de Speedy ECU....

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 30 aug 2007, 23:58

Moeilijke keuzes Steven, maar uiteindelijk zul je er wel uitkomen.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 31 aug 2007, 09:36

Steven,

Ik denk dat de 100% atmosferische route het beste bij jou en jouw Flapster past.

De ontwikkelingen daarvan gaan de laatste tijd snel (zie Maik's topic hier en het topic op het speedsterclub forum), 200pk of meer is al haalbaar zonder (dure) aanpassing van de zuigers en drijfstangen of noemenswaardige verhoging van de toerenbegrenzer.

SteV6

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 31 aug 2007, 12:31

Echter is die 3000euro wel optimistische voor die 220pk die Steven noemt :wink:
Die 3000euro is als je het zelf allemaal monteerd, en de prijzen voor de andere opties die hij noemt zijn incl. inbouw...

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 31 aug 2007, 12:55

Een combinatie van optie 3 en TB's? Geen idee of er wat te krijgen is voor dat blok, en of dat realiseerbaar is voor 7.5k. Lijkt me wel de mooiste optie.

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2007, 13:00

Ik ging voor de turbo-optie. Dan heb je je huidige blok mooi als reserve (mocht het ooit mis gaan met het turboblok) en zoals eerder gezegd het beste tunebaar, mocht je later nog meer power willen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2007, 13:35

SC zou ik doen. Hele voorspelbare vermogensopbouw, en je kan voor een groot deel toch je NA karakteristiek bewaren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 13:45

Bert ///M3 schreef:SC zou ik doen. Hele voorspelbare vermogensopbouw, en je kan voor een groot deel toch je NA karakteristiek bewaren.
Klopt, echter ga dan wel voor een stille SC volgens mij zijn die van Rotrex erg goed 8)
Bemani en dat soort spul maakt veels te veel kabaal, de motor wil ik horen niet de supercharger daar zou ik mesjogge van worden :? heb ooit in een Elise 215 gereden met rotrex, dat reed goed(in die tijd nu verwent met nog meer vermogen)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 31 aug 2007, 14:00

Mooi, die adviezen hiero, iedereen zegt wat anders :D Waar wil je de auto voor gaan gebruiken, rechtuitbrander, bochtenwerk, circuitgebruik, stoplichtsprintjes, blingbling?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 31 aug 2007, 14:11

Kom hem nu net ook tegen op Autogespot.com. Ziet er toch echt wel heel erg lekker uit hoor Steven. We spreken elkaar snel :wink:

http://www.autogespot.com/index.php?id=493

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 14:42

Inderdaad fraai geworden, maar als ik 1 ding mag zeggen, die zij-luchthappers hadden achteraf denk ik beter in de kleur meegespoten kunnen zijn...lijkt mooier, mede omdat die van de speedster zo rechthoekig zijn daar heb ik wel eens mooie bewerkte van gezien ergens, maar voor de rest TOP 8)

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 31 aug 2007, 16:30

In het echt is ie veel mooier als op de foto's..... Meer gebalanceerd, misschien dat Mark zijn foto's het beter doen straks...


Wil m voornamelijk gebruiken als dagelijkse auto, met af en toe een circuitdag... Zeker geen rechtuitbrander, dat echt nooit! Dus bochtenwerk staat vooraan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Jlijp, RJK, vester86 en 9 gasten