@RVV&Luco
Dat is inderdaad gewoon moeilijk. Er zijn meerdere aanbieders die het proberen. Maar makkelijk een bril scoren op het internet , die dan ook goed is, is niet makkelijk en gaat daarom ook gewoon vaak fout of het valt tegen.
Beetje hetzelfde idee als een Hema leesbril. Als je gewoon geen bijzonderheden hebt en je ogen zijn redelijk gelijk en je begint wat leesklachten te krijgen. Dan kan zo'n leesbrilletje best goed zijn. Ik bedoel.. Zolang je kan lezen en je krijgt geen hoofdpijn is het goed.. toch ? Je krijgt er verder niks van.
Maar vaak gaat het simpelweg niet goed. Toch hoofdpijn en of vermoeide ogen. Of het lezen gaat niet zo best als je zelf zou willen. Of lezen gaat wel maar computeren niet meer.. Of , of , of , of
En juist de 50+'er is gewoon een heel belangrijke doelgroep voor mijn/onze beroepsgroep. En die hebben minder met computers. Die hebben nog geld te besteden , die willen gewoon goed geholpen worden.
Nu is het dus zelfs zo dat ik uit de stad vertrokken ben om lokaal verder te gaan. Dat is niet geheel zonder nadenken gebeurd. Ik denk gewoon oprecht dat de kleine dorpjes ( die steeds groter worden ) voor de nabije toekomst een betere plek is om te zitten dan in een grote stad. Daar heb ik diverse redenen voor.
Of het juist is zal ik over 10 - 15 jaar kunnen beoordelen
Maar internetverkopen.. Ik ben er serieus niet bang voor.
Lenzen ook. Mensen proberen het. Want het is makkelijk en dan hoef je de deur niet uit. Maar als het na een jaartje of wat toch minder goed gaat dan komen ze alsnog terug.
Nu heb ik ondertussen ook allerlei diensten waarmee je gewoon de lenzen thuisgestuurd krijgt en je eventueel gewoon via automatisch incasso maandelijks betaald en dan is heel het bestel en ontvang ritueel geautomatiseerd. Mijn leverancier(s) bieden deze service ook aan mij 'gratis' aan. Dus why not. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Maar een bril. Even los van het ogen meten. Maar een bril moet je gewoon passen en voelen. Dat wil je zien op je knar. Een foto maken werkt niet. Een 3d-simulatie ook niet. Je moet het gewoon live zien.
En gezien het voor een hoop mensen gewoon het zicht is voor de komende 2 , 3 , 4 jaar.. Dat is toch wel een dingetje.
Daarom verbaas ik me ( en vind ik het vooral een beetje naïef ) wanneer mensen aangeven hier geen vrije middag voor op te offeren.. Maar daar kom je vanzelf wel achter wanneer je 2 jaar rondloopt met een bril die niet juist is voor je en waar je elke dag nadeel van ervaart. Dan trek je de volgende keer en graag wat meer tijd voor uit
Maar zo is elke branche weer anders. Ik ben in ieder geval blij dat zondag hier vooral bij de bevolking niet bespreekbaar is. Iedereen dicht. Prima zo.
Soms belt iemand me wel eens.. Met een probleem na sluitingstijd of dat ze in tijdnood zitten.. Dan blijf ik gewoon wat langer voor ze. Of ik kom om 19.00 gewoon even terug.. Geen probleem. Komt niet vaak voor. Maar als er wat is dan ben ik ook gewoon flexibel.
Maar die verplichte zondag open.. Het was drama destijds.. Iedereen behalve de horeca en de groot winkelbedrijven klaagde erover. Het is een verschuiving. Het kost meer en je moet eens gaan rekenen hoeveel meer je moet gaan verkopen ( ga je überhaupt meer verkopen ? ) om deze extra kosten eruit te halen. Het levert niks op.