Audi A5 1.8 TFSI Coupé
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Dat is ook mijn ervaring.
Heb ongeveer een jaar een A5 cabrio 2.0 TFSI gehad. Mooie auto van binnen en van buiten (vind ik). Alles er op en er aan. Maar het rijden zelf vond ik niet geweldig. Feit dat het een cabrio was zal daar iets aan meegeholpen hebben maar heb niet het idee dat een gesloten A5 heel veel beter rijdt.
Heb ongeveer een jaar een A5 cabrio 2.0 TFSI gehad. Mooie auto van binnen en van buiten (vind ik). Alles er op en er aan. Maar het rijden zelf vond ik niet geweldig. Feit dat het een cabrio was zal daar iets aan meegeholpen hebben maar heb niet het idee dat een gesloten A5 heel veel beter rijdt.
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Had ik half jaartje geleden ook mee (huurauto) in een A4 sedan S-line. Zag er leuk uit maar tjezus wat eenen zie dat het een 1.8 TFSI met 120pk is
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Had ik half jaartje geleden ook mee (huurauto) in een A4 sedan S-line. Zag er leuk uit maar tjezus wat eenen zie dat het een 1.8 TFSI met 120pk is
Even nagezocht:
Motorinhoud: 1.798 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 88 kW (120 PK)
Topsnelheid: 200 km/u
Acceleratie (0-100): 10,8s
Ledig gewicht: 1.445 kg
Die topsnelheid ook

- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Die 1.8 120pk is zó geknepen, dat die met een simpel JD chippie al maar de 210pk gaat.
volgens mij is die motor populaire (lees: godkoop) op de leasemarkt
volgens mij is die motor populaire (lees: godkoop) op de leasemarkt
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Dat blok kun je idd vrij makkelijk chippen. Zou ik ook altijd doen. 120 pk in een middenklasser slaat nergens op. Ik heb de A4 ook gereden. Als reisauto niet verkeerd, als rijdersauto onvoldoende (dus eigenlijk net als de A5). Maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen die een A4 kopen/leasen vertoeven op de snelweg.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Klopt, is een lekker allround cruiser met mooie kwaliteit qua interieur. Ik snap de keuze ook wel als je niet van echt sportief rijden houdt.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Ik niet. Misschien omdat die Audi van mij 19 inch had en sportonderstel (al heb ik ook op 18 inch winterbanden, non run-flat gereden), maar dat ding had 0% comfort.
Als een auto sportief is mag hij wat mij betreft wat stugger zijn. Een cruiser moet niet spijkerhard zijn. Maar die A4 met 18 inch S-line, die is veel te hard. Daarnaast maakte de banden zo extreem veel herrie dat comfort ver te zoeken was.
Op mij is het dus overgekomen als een auto die niet sportief is (was van de voren bekend), maar dus ook geen fijne reisauto. Een niets-kunner dus
Als een auto sportief is mag hij wat mij betreft wat stugger zijn. Een cruiser moet niet spijkerhard zijn. Maar die A4 met 18 inch S-line, die is veel te hard. Daarnaast maakte de banden zo extreem veel herrie dat comfort ver te zoeken was.
Op mij is het dus overgekomen als een auto die niet sportief is (was van de voren bekend), maar dus ook geen fijne reisauto. Een niets-kunner dus

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Van veel bandengeluid had ik geen last met 18'. Vond hem eigenlijk best stil.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Die Multitronic is niks heb ik er 2 van gereden 1.8tfsi 160pk en 2.0tfsi 180pk A5 sportbacks (pre facelifts). Je kunt vaste schakelmomenten instellen maar in D is het gewoon een CVT, dat vind ik niks. Voor mij is het of 6bak of S-tronic. Vind dat zuinig rijden bij een 1.8tfsi hoort dus een 6bak. Een S-tronic past meer bij de dikkere motoriseringen.
Dus in mijn geval of een 1.8tfsi 160pk/170pk 6bak of een 3.2fsi s-tronic. Liefst nog de 3.0tfsi S-tronic (de chiptopper, die gaat van 272 naar 435pk!) maar die zijn nog erg aan de prijs.
De 120pk 1.8tfsi was 1000 euro goedkoper dan de 160pk voor de zakelijke markt vooral. In praktijk blijkt de 120pk wel een kleine 140pk te hebben al, dus met name op papier geknepen. Mooie is inderdaad dat zowel de 120pk/160pk/170pk naar 210pk/340nm te chippen zijn (JD voor 699, VVT voor 400).
Vind 18inch prima, moet niet groter worden.
Gistermiddag even in een facelift sportback gezeten, het is toch wel allemaal premium hoor, als je achter het stuur plaatsneemt, ziet er gewoon geweldig uit. En het is bij mij luxe of driften, dus een premium auto en anders 300+pk met sperdifferentieel en RWD dus kom je in de echt dikke auto's terecht.
Zaterdag sturen met die A5 coupe 1.8tfsi pro line s van Thur.
Dus in mijn geval of een 1.8tfsi 160pk/170pk 6bak of een 3.2fsi s-tronic. Liefst nog de 3.0tfsi S-tronic (de chiptopper, die gaat van 272 naar 435pk!) maar die zijn nog erg aan de prijs.
De 120pk 1.8tfsi was 1000 euro goedkoper dan de 160pk voor de zakelijke markt vooral. In praktijk blijkt de 120pk wel een kleine 140pk te hebben al, dus met name op papier geknepen. Mooie is inderdaad dat zowel de 120pk/160pk/170pk naar 210pk/340nm te chippen zijn (JD voor 699, VVT voor 400).
Vind 18inch prima, moet niet groter worden.
Gistermiddag even in een facelift sportback gezeten, het is toch wel allemaal premium hoor, als je achter het stuur plaatsneemt, ziet er gewoon geweldig uit. En het is bij mij luxe of driften, dus een premium auto en anders 300+pk met sperdifferentieel en RWD dus kom je in de echt dikke auto's terecht.
Zaterdag sturen met die A5 coupe 1.8tfsi pro line s van Thur.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Een automaat van Audi en zeker een multitronic is kwalitatief drama. Daar zou ik mijn vingers echt nooit aan branden ook al reed het geweldig.
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Multitronic vind ik idd ook een dramabak. In alle opzichten.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
S-tronic is DSG? Of een iets ander Audi systeem?
Zit ook wel eens met een schuin oog naar een gebruikte te kijken. Ben benieuwd hoe je het vind rijden, Knot.
Zo'n ding gaat met een uitlaat + chip naar 230pk bij JD. Wat andere dempertjes en veertjes en dan moet het toch wel leuk sturen, of?
Zit ook wel eens met een schuin oog naar een gebruikte te kijken. Ben benieuwd hoe je het vind rijden, Knot.

Zo'n ding gaat met een uitlaat + chip naar 230pk bij JD. Wat andere dempertjes en veertjes en dan moet het toch wel leuk sturen, of?
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Echt leuk sturen kun je vergeten. Maar met 230 pk rijdt het allicht fijner. De s-tronic is overigens exact hetzelfde als de DSG bak.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
14:00 Gaan we rijden dus ik ben ook benieuwd.
Een S-tronic is gaaf maar pas op een S4/S5 beschikbaar volgens mij niet op de instapper tfsi's.
Een S-tronic is gaaf maar pas op een S4/S5 beschikbaar volgens mij niet op de instapper tfsi's.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Auto zag er redelijk uit, veel steenslag op de motorkap/voorbumper, wat kleine krasjes hier en daar, verder geen schade's puur gebruikssporen. Interieur daarentegen wel smetteloos, echt prachtig. Je wilt een S-Line uitvoering en niks anders....
De 1.8tfsi 160pk/250nm is voldoende, moet niet veel minder worden, trekt goed onderin de toeren en ook bij 80 in 6 kom je nog wel weg, kan allemaal netaan. Denk dat ie wel een stuk prettiger loopt als je 699 bij JD besteed, ga je naar 210pk/340nm koppel. Vooral die 90nm erbij die ga je wel waarderen! Het nieuwe 2012 blok met 170pk/320nm loopt wel een stuk lekkerder maar alle waar naar zn geld natuurlijk.
Interieur blijft top, prachtige materialen, prachtige sportstoelen, fijn stuurtje, bediening voelt goed, stoelverwarming met 6 standen, alles mooi in display van de MMI geregeld. De B&O installatie klinkt dik, moet nog wel met zorg afgesteld worden maar wat ik zo aan hoge en diepe klanken hoorde was ik er al tevreden mee, geluid in een luxe auto moet dik in orde zijn! Mooi zonneschermpje voor de achterruit, alleen slechts piep-piep parkeersensoren achter, had ik dat scherm weggelaten en parkpilot genomen met voor en achter sensoren en zichtbaar op je MMI scherm, gemiste kans op de optielijst voor de 1e eigenaar.
Onderstel vond ik goed, mag van mij nog lager liggen maar zo kon je wel prima alle drempels nemen. Demping is wat apart, hij heeft 2 a 3 slagen nodig om rust te vinden, dus iets slappere veren en stuggere dempers zou de truc doen volgens mij. Besturing moet je mee leren leven, rond de middenstand wat gevoelloos, dat doen BMW en Mercedes beter.
Wat ik wel apart vond, a5 1.8tfsi moet om de 30.000km of 2 jaar een servicebeurt, deze heeft beurten bij 26.000 en 54.000 gehad, zou dus bij 84.000 weer moeten, staat nu op 71.000km en op de display van de auto staat, oliewissel na 9000km en servicebeurt na 19000km.... waarom loopt dat niet in 1 lijn????
Verder blijft het prachtig een a5 coupe!
De 1.8tfsi 160pk/250nm is voldoende, moet niet veel minder worden, trekt goed onderin de toeren en ook bij 80 in 6 kom je nog wel weg, kan allemaal netaan. Denk dat ie wel een stuk prettiger loopt als je 699 bij JD besteed, ga je naar 210pk/340nm koppel. Vooral die 90nm erbij die ga je wel waarderen! Het nieuwe 2012 blok met 170pk/320nm loopt wel een stuk lekkerder maar alle waar naar zn geld natuurlijk.
Interieur blijft top, prachtige materialen, prachtige sportstoelen, fijn stuurtje, bediening voelt goed, stoelverwarming met 6 standen, alles mooi in display van de MMI geregeld. De B&O installatie klinkt dik, moet nog wel met zorg afgesteld worden maar wat ik zo aan hoge en diepe klanken hoorde was ik er al tevreden mee, geluid in een luxe auto moet dik in orde zijn! Mooi zonneschermpje voor de achterruit, alleen slechts piep-piep parkeersensoren achter, had ik dat scherm weggelaten en parkpilot genomen met voor en achter sensoren en zichtbaar op je MMI scherm, gemiste kans op de optielijst voor de 1e eigenaar.
Onderstel vond ik goed, mag van mij nog lager liggen maar zo kon je wel prima alle drempels nemen. Demping is wat apart, hij heeft 2 a 3 slagen nodig om rust te vinden, dus iets slappere veren en stuggere dempers zou de truc doen volgens mij. Besturing moet je mee leren leven, rond de middenstand wat gevoelloos, dat doen BMW en Mercedes beter.
Wat ik wel apart vond, a5 1.8tfsi moet om de 30.000km of 2 jaar een servicebeurt, deze heeft beurten bij 26.000 en 54.000 gehad, zou dus bij 84.000 weer moeten, staat nu op 71.000km en op de display van de auto staat, oliewissel na 9000km en servicebeurt na 19000km.... waarom loopt dat niet in 1 lijn????
Verder blijft het prachtig een a5 coupe!

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Een audi past zn onderhouds schema zelf aan aan de rijstijl vd bestuurder.
Rij je veel en hard? Loopt ie veel sneller terug.
Rij je veel en hard? Loopt ie veel sneller terug.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Ja maar dan verwacht je toch de de servicebeurt incl oliewissel naar voren komt... en dat die sowieso synchroon lopen. Nu moet je langs de dealer voor een oliewissel en 10.000km later een beurt.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Had ik met de 325i ook. Grote beurt met 52kkm, maar remvloeistof volgens boordcomputer pas bij 60kkm. Nu moet 'ie bij 68kkm weer een 'vehiclecheck' krijgen. Je blijft bukken..... 

- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
En je bent veel tijd kwijt. Je moet toch iedere keer weer langs die dealer. Dat is bij BMW idd irritant ja.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Klantenbinding noemen ze dat..... toch weer ff rondje door de showroom met mogelijke lokkertjes 

- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
En jullie gaan dan ook echt elke keer langs voor die losse dingen? En denken niet dat komt allemaal wel tegelijk bij die jaarlijkse beurt?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Tsja, in geval van garantie zal je wel gehoor moeten geven ben ik bang.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Ik had er net weer 1 helaas....een 1.8TSI uit 2008. Door ons verkocht met 30.000km....nu bij 39.000km de hoge druk brandstofpomp vastgelopen, nokkenas daardoor vastgelopen en gebroken, ketting dus kapor getrokken, zuigers met hoofdpijn, kleppen krom. Kosten €4400 voor een ruilmotor.....fijne kwaliteit....
en weer een 2.0TFSI met 0,95 liter olie per 1000km.....PON doet gelukkig wel wat daarmee, kost incl coulance dan maar €1250......
en weer een 2.0TFSI met 0,95 liter olie per 1000km.....PON doet gelukkig wel wat daarmee, kost incl coulance dan maar €1250......
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Audi dus altijd inclusief jaar garantie kopen.....
Maar zijn er ook wel goede verhalen over de tfsi blokken?
Maar zijn er ook wel goede verhalen over de tfsi blokken?
-
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Tering, ik ben weer genezen. Succes met de zoektoch knotFabian schreef:Ik had er net weer 1 helaas....een 1.8TSI uit 2008. Door ons verkocht met 30.000km....nu bij 39.000km de hoge druk brandstofpomp vastgelopen, nokkenas daardoor vastgelopen en gebroken, ketting dus kapor getrokken, zuigers met hoofdpijn, kleppen krom. Kosten €4400 voor een ruilmotor.....fijne kwaliteit....
en weer een 2.0TFSI met 0,95 liter olie per 1000km.....PON doet gelukkig wel wat daarmee, kost incl coulance dan maar €1250......

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 17 gasten