Stond al een tijdje in de planning maar de Touring staat nu toch eindelijk bij de spuiter, complete voorkop/achterklep en linker voorportier worden roestvrij gemaakt en gespoten. Ook komen aan de voorzijde de originele koplampsproeiers weer terug waar ze horen(zit nu een grill op zonder uitsparingen).
Tijdens mijn dagelijkse zoektocht naar handel en hobbyauto's kwam ik na een zoekertje terecht bij een Peugeot 309 GTI in Antwerpen, mailtje aan gewaagd en volgende dag met oprijwagen die kant op gegaan.
Bij aankomst stond de auto netjes onder een doekje in een verwarmde garage, alleen toen het doek eraf ging dacht ik "trommels op een gti achter? dat kan niet". Blijkt hier om een Peugeot 309 1.9 GTX te gaan origineel uit Spanje, buiten de trommels om is de auto zowel onder als boven compleet GTI. De Peugeot is snoeihard en heeft 105000KM aantoonbaar gelopen. De motor spreekt voor zich, is afgelopen zomer professioneel omgebouwd naar dubbele webers(originele enkele solex) samen met een group-N uitlaat een erg lekker geluidje, afgelopen vrijdag ingevoerd dus nu even wachten op kenteken en dan APKtje erop en rijden