Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

M4 vs Cayman (GT)S

M4
22
35%
Cayman (GT)S
30
48%
Na mij de zondvloed, doe maar een rubberboot
11
17%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 23 feb 2014, 23:54

LOL Jussi dat rijk rekenen zijn complete banken ten onder aan gegaan :blabla: :shithappens:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 00:10

RVV schreef:LOL Jussi dat rijk rekenen zijn complete banken ten onder aan gegaan :blabla: :shithappens:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 24 feb 2014, 00:17

Iets met het in het verleden behaalde resultaten...

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Kasteel » 24 feb 2014, 09:54

Joy schreef:Wij kregen zonder inruil 8% korting bij de Mercedesdealer.
Das ws bedrijfsauto's? Verschilt enorm en merk per type; soms wil een dealer wel eens openheid geven en dan kan je praten over het 'transactieresultaat'. Is eerlijker (en handiger ivm wisselende marges op extra's/basis).

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 10:21

F type coupe! Dat lijkt me een goede optie inderdaad. Is dat niet wat voor je Romo?

Wouter81
Berichten: 9421
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Wouter81 » 24 feb 2014, 11:01

Petrolhead Tom schreef:F type coupe! Dat lijkt me een goede optie inderdaad. Is dat niet wat voor je Romo?
Inderdaad. De mooiste auto die nu nieuw verkrijgbaar is. Porsche is perfect maar de Jaguar heeft meer beleving en karakter lijkt mij.

Afbeelding

Pure kunst.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Niels » 24 feb 2014, 11:10

RVV schreef:LOL Jussi dat rijk rekenen zijn complete banken ten onder aan gegaan :blabla: :shithappens:
LOL idd, zomaar ff 40K investeren in aandelen met de verwachting er een goed rendement op te halen van meer dan 10%..... Alleen als het "werk kapitaal" is en je er elke dag mee bezig bent en daar moet je ook maar tijd en zin in hebben.

De Jag is super gaaf maar toch deed in de AV test mij de Boxster meer. Het moet je gewoon aanspreken zo'n ding en dat doet ie mij niet persoonlijk hoe gaaf ie ook is.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 13:35

Niels schreef:
RVV schreef:LOL Jussi dat rijk rekenen zijn complete banken ten onder aan gegaan :blabla: :shithappens:
LOL idd, zomaar ff 40K investeren in aandelen met de verwachting er een goed rendement op te halen van meer dan 10%..... Alleen als het "werk kapitaal" is en je er elke dag mee bezig bent en daar moet je ook maar tijd en zin in hebben.

De Jag is super gaaf maar toch deed in de AV test mij de Boxster meer. Het moet je gewoon aanspreken zo'n ding en dat doet ie mij niet persoonlijk hoe gaaf ie ook is.
Bekijk de Annualized returns van de S&P500 van de laatste 20 jaar eens. Zelfs met de bankencrisis en de internet bubble erbij haal je gemiddeld nog 11%.

ETF's koop/verkoop je zo op de secundaire markt en moet je niet mee bezig zijn. Alleen even kijken welke de laagste expense ratio biedt. Een gewogen portfolio vereist wat meer werk om op te stellen maar je stelt hem wel volledig zelf samen. Daar moet je ook niet elke dag mee bezig zijn. Om de paar weken eens herwegen en zien dat je je risico zoveel mogelijk beperkt.

Maar goed, blijkbaar is dit volstrekt onmogelijk volgens de kenners hier. Dan ga ik er verder ook geen tijd in steken. Steek je geld maar in horloges. :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Niels » 24 feb 2014, 13:52

Ieder zijn keuze Jussi, ik ben geen specialist maar op basis van het verleden etc. Etc. Een goede vriend van me doet in aandelen om zijn brood mee te verdienen. schrijft opties, geeft seminars, twittert, forumt etc. Hele volksstammen op de diverse internet mediums zouden ontzettend rijk zijn geworden als niet dit, en als dat..... Iedereen weet het precies maar dan wel achteraf en ondertussen verliest men mega op basis van niet zulke handige investeringen :lol:

Als je 30 jaar geleden een 250GTO had gekocht dan was je pas binnen geweest, dat rendement is veel hoger dan 11% :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 14:04

Je kunt het natuurlijk lekker weg chargeren maar er zijn systemen waarmee rendement gemaakt kan worden. Beetje hetzelfde als lullen over het ontbreken van een sper op de P1. Wij kunnen daar allemaal een mening over hebben maar er is maar een enkeling op dit forum die wellicht intelligent genoeg is om die materie te doorgronden. Met aandelen, opties en futures is het niet anders en volgens mij is Jussi die ene die er voor gestudeerd heeft en de materie begrijpt.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 14:07

Niels schreef:Ieder zijn keuze Jussi, ik ben geen specialist maar op basis van het verleden etc. Etc. Een goede vriend van me doet in aandelen om zijn brood mee te verdienen. schrijft opties, geeft seminars, twittert, forumt etc. Hele volksstammen op de diverse internet mediums zouden ontzettend rijk zijn geworden als niet dit, en als dat..... Iedereen weet het precies maar dan wel achteraf en ondertussen verliest men mega op basis van niet zulke handige investeringen :lol:

Als je 30 jaar geleden een 250GTO had gekocht dan was je pas binnen geweest, dat rendement is veel hoger dan 11% :mrgreen:
Ik spreek over investeren in de markt (S&P500). Wat professionele investeerders willen is een hoger rendement te behalen dan de markt. Over het verleden: markten hebben een pro-cyclisch karakter. Altijd al geweest en dus niks wereldsschokkends. In 2011 haalde de S&P nog maar 2,7% en in 2013 32,4%.

Verder zijn investeerders een hoop kuddegeesten. Markten kunnen langer irrationeel zijn dan jouw investeringshorizon. Zeker professionele beleggers moeten hun posities voortijdig afsluiten vanwege hun verplichtingen tegenover hun klanten. Wat er dus gebeurt op macro-economisch vlak, heb jij als particuliere, passieve belegger stukken minder last van.

Inderdaad, een 250GTO had meer opgeleverd dan investeren in de markt. Maar als we de 1M mogen vergelijken met de E30 M3, dan moeten we helemaal niet rekenen op astromische rendementen. Je moet ook nog 20 jaar onderhoud, belasting en verzekering erbij rekenen. Daarnaast bestaat er ook altijd de kans dat je hem plooit rond een boom.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Sperdy » 24 feb 2014, 14:35

Wouter81 schreef:
Petrolhead Tom schreef:F type coupe! Dat lijkt me een goede optie inderdaad. Is dat niet wat voor je Romo?
Inderdaad. De mooiste auto die nu nieuw verkrijgbaar is. Porsche is perfect maar de Jaguar heeft meer beleving en karakter lijkt mij.

Afbeelding

Pure kunst.
Deze auto's gaan het niet worden, dat voorspel ik je. Hoe leuk ze ook bedacht zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 24 feb 2014, 14:49

Petrolhead Tom schreef:Je kunt het natuurlijk lekker weg chargeren maar er zijn systemen waarmee rendement gemaakt kan worden. Beetje hetzelfde als lullen over het ontbreken van een sper op de P1. Wij kunnen daar allemaal een mening over hebben maar er is maar een enkeling op dit forum die wellicht intelligent genoeg is om die materie te doorgronden. Met aandelen, opties en futures is het niet anders en volgens mij is Jussi die ene die er voor gestudeerd heeft en de materie begrijpt.

Dus Jussi gaat op basis daarvan miljonair worden?! Ik ken Jussi verder niet en ik wil ook zeker er niet lullig doen over inhoudelijke kennis van systemen en principes.. Maar resultaten van 1990 tot 2014, projecteren op de komende 20 jaar is hetzelfde als het weer voorspellen over 20 jaar. Voorbeeld in 1990 was Kodak een onderneming die 30 miljard dollar waard was... Gone... Slechts 1 voorbeeld.. Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten.. Waarom maken de dan nou de economische ellende mee?. Nee dan heb ik meer vertrouwen in 10 nieuwe submariners wegleggen in een kluis :wink:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29343
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Luco » 24 feb 2014, 14:52

Tot je tot de ontdekking komt dat niemand over 15 jaar nog klok kan kijken :lollerdelol:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Robin » 24 feb 2014, 15:25

Niels schreef:Ieder zijn keuze Jussi, ik ben geen specialist maar op basis van het verleden etc. Etc. Een goede vriend van me doet in aandelen om zijn brood mee te verdienen. schrijft opties, geeft seminars, twittert, forumt etc. Hele volksstammen op de diverse internet mediums zouden ontzettend rijk zijn geworden als niet dit, en als dat..... Iedereen weet het precies maar dan wel achteraf en ondertussen verliest men mega op basis van niet zulke handige investeringen :lol:

Als je 30 jaar geleden een 250GTO had gekocht dan was je pas binnen geweest, dat rendement is veel hoger dan 11% :mrgreen:
Dit en wat Rico zegt ook.

Let wel: De 'investering' in 'n auto of klok is iets waar je rij en kijkplezier en bezitsgenot van hebt. Rendementen zijn redelijk verwaarloosbaar(minus inderdaad GTO, PP en 20 jaar wachten) en is dus een totaal andere wereld dan die Jussi schetst, wat bijna 'n dagtaak moet zijn om daar je geld in te verdienen en verliezen.:)

Neemt niet weg dat ik graag'n keer een rondje mee wil in Jussi's 959/F40/F1/CGT/918/P1/LaFerrari. Mag ook over 'n paar jaar hoor:)

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Robin » 24 feb 2014, 15:29

RVV schreef:
Petrolhead Tom schreef:Je kunt het natuurlijk lekker weg chargeren maar er zijn systemen waarmee rendement gemaakt kan worden. Beetje hetzelfde als lullen over het ontbreken van een sper op de P1. Wij kunnen daar allemaal een mening over hebben maar er is maar een enkeling op dit forum die wellicht intelligent genoeg is om die materie te doorgronden. Met aandelen, opties en futures is het niet anders en volgens mij is Jussi die ene die er voor gestudeerd heeft en de materie begrijpt.

Dus Jussi gaat op basis daarvan miljonair worden?! Ik ken Jussi verder niet en ik wil ook zeker er niet lullig doen over inhoudelijke kennis van systemen en principes.. Maar resultaten van 1990 tot 2014, projecteren op de komende 20 jaar is hetzelfde als het weer voorspellen over 20 jaar. Voorbeeld in 1990 was Kodak een onderneming die 30 miljard dollar waard was... Gone... Slechts 1 voorbeeld.. Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten.. Waarom maken de dan nou de economische ellende mee?. Nee dan heb ik meer vertrouwen in 10 nieuwe submariners wegleggen in een kluis :wink:
Dit. Er is 'n klein clubje wat enorm eraan verdiende en nog steeds verdient. Maar de rest heeft 't nakijken.

Ik was mid jaren 90 eens met 'n 'beleggingsexpert' van DeltaLloyd om de tafel. De man wist alles, maar puntje bij paaltje investeerde hij zelf niks, alleen een theoretisch verhaal. En zelf in 'n huurhuis wonen 'n Avensis rijden?
Dat zou toch anders moeten dan?

Ik had zo'n maandelijks spaarverhaal gekozen, stelde niks voor per maand , maar wat je op den duur overhield na 10-15 jaar was nog minder lol.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Fernando » 24 feb 2014, 15:37



:lol:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 15:38

RVV schreef:
Petrolhead Tom schreef:Je kunt het natuurlijk lekker weg chargeren maar er zijn systemen waarmee rendement gemaakt kan worden. Beetje hetzelfde als lullen over het ontbreken van een sper op de P1. Wij kunnen daar allemaal een mening over hebben maar er is maar een enkeling op dit forum die wellicht intelligent genoeg is om die materie te doorgronden. Met aandelen, opties en futures is het niet anders en volgens mij is Jussi die ene die er voor gestudeerd heeft en de materie begrijpt.

Dus Jussi gaat op basis daarvan miljonair worden?! Ik ken Jussi verder niet en ik wil ook zeker er niet lullig doen over inhoudelijke kennis van systemen en principes.. Maar resultaten van 1990 tot 2014, projecteren op de komende 20 jaar is hetzelfde als het weer voorspellen over 20 jaar. Voorbeeld in 1990 was Kodak een onderneming die 30 miljard dollar waard was... Gone... Slechts 1 voorbeeld.. Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten.. Waarom maken de dan nou de economische ellende mee?. Nee dan heb ik meer vertrouwen in 10 nieuwe submariners wegleggen in een kluis :wink:
Ik ga hier geen cursus geven over hoe kapitaalmarkten in elkaar zitten. Alleen raken je voorbeelden kant noch wal. Wat heeft het faillisement van Kodak te maken met een opgebouwde gewogen portefeuille? Ik neem aan dat je erop doelt dat die investeerders hun geld kwijt zijn? Wel ja, als je al je geld alleen in Kodak hebt gestoken, ben je de klos. Maar 1 ieder die alleen maar investeert in 1 bedrijf/valuta/derivaat/1M/Rolex, loopt veel hoger risico dan iemand die een gewogen portefeuile heeft opgebouwd. Het is namelijk de hele bedoeling van zulke portefeuille om het risico zoveel mogelijk te verlagen en te diversifiëren. Zo neem je instrumenten met verschillende beta's (maatstaf voor het risico) en in verschillende sectoren, om zodoende sectorspecifieke schommelingen tegen te gaan. En dan nog, tenzij je onder een steen leeft, kan je bepaalde zaken ook zien aankomen en anticipeer je erop.

Ik verzin hier geen dingen over beloofde rendementen. Ik kijk naar historische data en zie wat er gebeurd is. Als jij dus 40K in 1990 had geinvesteerd, dan stond je portefeuillerekening nu op +340K. Dat is geen fictie maar gewoon realiteit. En de beste voorspeller voor de toekomst is nog steeds gisteren.

Het enige wat ik nog uit je tekst kan uitmaken en deels mee akkoord kan gaan is dat rendement in functie van het risico staat. Je vindt Rolexen en een goede investering voor het geboden risico? Als je 40K over 20 jaar 80K waard is, dan heb je 5% rendement gehaald per jaar.
Ik vind goud een goede investering tov geboden risico. De 10-jaar average return van goud was 5,6%. Ik schat het risico ook nog eens lager in dan 10 Rolexen 20 jaar in brandkast te laten liggen.

@Robin: zoals ik eerder al aanhaalde, hoef je daar helemaal niet dagelijks mee bezig te zijn. Ik kan het niet meer zo snel terug vinden maar onderzoek heeft aangetoond dat het performantieverschil tussen de trader met het hoogste niveau van transacties en die met het laagste niveau minder is dan 1%. Het "continu traden" is wel een perceptie die wijd is aangenomen. Zelfs onder traders die onder druk staan van het senior management.
Laatst gewijzigd door Jussi op 24 feb 2014, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Snipe » 24 feb 2014, 15:39

Nou, Romo, je ziet het. Snel de 1 M verkopen, de helft van de poen in aandelen en de andere helft in Rolexen. En vervolgens laat je even van de wereldeconomie afhangen of je een nieuwe Cayman of toch een mooie Geely of Tata bestelt.

Maar een M4 wordt het dus zeker níet ;-)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 15:40

Rico het enige wat je doet is je eigen domheid etaleren. Leg je er bij neer dat je niet van alles verstand hebt. Ga anders investeren bij Holland Casino: alles op zwart! :lollerdelol:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 16:01

Robin schreef:
RVV schreef:
Petrolhead Tom schreef:Je kunt het natuurlijk lekker weg chargeren maar er zijn systemen waarmee rendement gemaakt kan worden. Beetje hetzelfde als lullen over het ontbreken van een sper op de P1. Wij kunnen daar allemaal een mening over hebben maar er is maar een enkeling op dit forum die wellicht intelligent genoeg is om die materie te doorgronden. Met aandelen, opties en futures is het niet anders en volgens mij is Jussi die ene die er voor gestudeerd heeft en de materie begrijpt.

Dus Jussi gaat op basis daarvan miljonair worden?! Ik ken Jussi verder niet en ik wil ook zeker er niet lullig doen over inhoudelijke kennis van systemen en principes.. Maar resultaten van 1990 tot 2014, projecteren op de komende 20 jaar is hetzelfde als het weer voorspellen over 20 jaar. Voorbeeld in 1990 was Kodak een onderneming die 30 miljard dollar waard was... Gone... Slechts 1 voorbeeld.. Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten.. Waarom maken de dan nou de economische ellende mee?. Nee dan heb ik meer vertrouwen in 10 nieuwe submariners wegleggen in een kluis :wink:
Dit. Er is 'n klein clubje wat enorm eraan verdiende en nog steeds verdient. Maar de rest heeft 't nakijken.

Ik was mid jaren 90 eens met 'n 'beleggingsexpert' van DeltaLloyd om de tafel. De man wist alles, maar puntje bij paaltje investeerde hij zelf niks, alleen een theoretisch verhaal. En zelf in 'n huurhuis wonen 'n Avensis rijden?
Dat zou toch anders moeten dan?

Ik had zo'n maandelijks spaarverhaal gekozen, stelde niks voor per maand , maar wat je op den duur overhield na 10-15 jaar was nog minder lol.
Het is ook zo dat slechts een selecte club pas echt grof geld verdient op de kapitaalmarkten. Maar dan spreken we niet over rendementen van 11% maar over 30-35%. Het rendement dat ik heb aangehaald, op basis van de historische rendementen van de S&P, is het rendement dat de markt biedt. De hele bedoeling van geldmanagers is om de markt te kloppen en dus meer dan dit geboden rendement te verdienen.

De theorie gaat er vanuit dat markten efficiënt is en beleggers rationeel. De prijzen weerspiegelen dus de werkelijke waarde en beleggers gaan rationeel handelen naargelang de beschikbare informatie. Echter in de praktijk zijn markten maar semi-efficiënt en traders maar quasi-rationeel. En daartussen loopt er nog een heel groot middenveld dat niet rationeel handelt. En met niet rationeel handelen, bedoel ik: traden om zo een hoger rendement te behalen dan de markt anticipeert met bepaalde, al dan niet "insider information". Zo is de ene zijn brood, de andere zijn dood.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Robin » 24 feb 2014, 16:04

Jussi ik zit ook in goud, maak je niet ongerust:)

En je moet je bezit/investeringen spreiden dat ook ja.

Maar om te zeggen dat 'je' in de toekomst kan kijken aan de hand van behaalde resultaten in 't verleden, vind ik wel wat pittig.

Ik snap Rico ook volkomen.

Wat ik nogmaals zeg, een Rolex of 'n 1M zal je per saldo niet rijk van worden:Bezitsgenot.

En bij de Rolex pak je per jaar een meijer of 2. Net te weinig:)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 16:26

Robin schreef:Jussi ik zit ook in goud, maak je niet ongerust:)

En je moet je bezit/investeringen spreiden dat ook ja.

Maar om te zeggen dat 'je' in de toekomst kan kijken aan de hand van behaalde resultaten in 't verleden, vind ik wel wat pittig.

Ik snap Rico ook volkomen.

Wat ik nogmaals zeg, een Rolex of 'n 1M zal je per saldo niet rijk van worden:Bezitsgenot.

En bij de Rolex pak je per jaar een meijer of 2. Net te weinig:)
We hebben al zoveel crisissen doorlopen en doorgekomen. Vandaar dat ik ook aanhaalde dat markten een pro-cyclisch karakter hebben. Het crisisjaar 2008 was de hardste crash die het systeem ooit heeft meegemaakt. De S&P had toen een jaarrendement van -37%. Sindsdien staan we weer in positieve cijfers en hebben we 2013 afgesloten met +32%. De markten zijn dus even veerkrachtig als tevoren. En moest het ooit erger worden dat het hele economische systeem zoals we kennen crasht, dan kan je die Rolexen misschien ruilen tegen een brood en wat kroppen sla.

Nogmaals: het ging over het rendement dat een 1M als investering kon brengen. Ik heb dat ontkracht met een andere mogelijke, gelijkaardige investering aan de hand van historische data. Als ik nu nog moet schermen met mensen die kapitaalmarkten als duivels gebroed bekijken, dan gooi ik bij deze de handdoek in de ring. Deze discussies vallen toch niet te winnen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29343
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Luco » 24 feb 2014, 16:27

Robin schreef:
En bij de Rolex pak je per jaar een meijer of 2. Net te weinig:)
Ligt eraan hoeveel je er koopt :lollerdelol:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Robin » 24 feb 2014, 16:33

Jussi , duidelijk.

Ik zie een 1M of 'n Rolex alleen niet in 't straatje S&P/AEX/NYSE etc.En dat moeten we ook niet willen.

Totaal verschillende zaken.

Hoe zie jij de huizenmarkt en goud dan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marcelvv en 0 gasten