Online scorebord voor hardrijders
- Petrolhead Tom
Re: Online scorebord voor hardrijders
Dat valt mij ook op. Daarbij, er zijn maar weinig mensen die in Nederland over een auto beschikken die de 250 haalt. Laat staan op zo'n korte afstand.
- ///Joost
Iemand vanmorgen het berichtje bij RTLnieuws gezien? Daar werd de website nog even aangehaald. Maar ik ben inderdaad ook van mening dat er meetfouten zitten. Dat KAN gewoon niet anders.
- Fernando
- Paskal
- Auto: meerdere
Grappig dat dit soort informatie door velen als de waarheid wordt aangenomen. Bewijs dat er weinig van klopt zie je wel in de post van Erik K.
- Dennis Cavallino
Was vanmorgen ook op BNR te horen.
- Martijn_bmw
Tja wat ik dus ook vooral tenenkrommend vind is hoe makkelijk de media / het nieuws zo'n site als voor waar aanneemt en meteen begint te blaten dat er zoveel zo hard gereden wordt...
alleen maar voer voor de politiek om nog meer betuttelende en idiote regels te verzinnen voor de automobilist
En dat terwijl het er dik bovenop ligt dat dit nooit kan kloppen... (lijkt me namelijk ook dat je meetfouten kan krijgen met vrachtwagens / aanhangers etc )
alleen maar voer voor de politiek om nog meer betuttelende en idiote regels te verzinnen voor de automobilist

En dat terwijl het er dik bovenop ligt dat dit nooit kan kloppen... (lijkt me namelijk ook dat je meetfouten kan krijgen met vrachtwagens / aanhangers etc )
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Dat zou niet moeten hoeven. Afwijkende resultaten zou je prima kunnen uitfilteren. Een lus bestaat meestal uit twee punten. De fabrikant van dergelijke lussen zal heus wel met diverse voertuigen over zijn lus zijn gereden om te kijken hoe de lus daarop reageert. De hoeveelheid verkeer wordt ook met zo'n ding gemeten, dat zou dan betekenen dat een vrachtauto ook voor meer tellingen zou zorgen.Martijn_bmw schreef:(lijkt me namelijk ook dat je meetfouten kan krijgen met vrachtwagens / aanhangers etc )
Ik zal eens navragen hoe zo'n ding werkt.
- Martijn_bmw
MIsschien werkt de lus wel goed maar interpretteerd de website bouwer de data verkeerd 
er zijn iig zat voorbeelden waarbij het gewoon onmogelijk is om op die plekken op die tijdstippen zo'n snelheid te behalen. (Spits/file/etc)

er zijn iig zat voorbeelden waarbij het gewoon onmogelijk is om op die plekken op die tijdstippen zo'n snelheid te behalen. (Spits/file/etc)
- Geert.
- EvdP
Ik heb laatst in Duitsland even gekeken hoe hard mijn 130i ging, maar de snelheden die ik daar heb gehaald ga ik hier niet op de A7 uitproberen. Tot de 180 is het nog wel te doen maar daarboven wordt het erg snel erg link en is de acceleratie veel minder. En dan heb ik niet een ondergemotoriseerde auto. Uiteraard rij ik dat nooit in NL want dat mag niet. Bovendien kan het overige wegverkeer er vaak niet mee omgaan.
- RVV
Ja lachen allemaal maar uiteindelijk zal het iets worden met de eigen glazen in gooien... want dit is natuurlijk koren op de molen voor de politieke tegenstanders van hardrijden. De nodige wetgeving zal al ik de maak zijn.. denk aan begrenzers in auto's etc.
- Petrolhead Tom
Hoef je voorlopig niet bang voor te zijn. Is al een keer getoetst door het europees hof van justitie en gaat in tegen alle bevoegdheden die de overheid op dit moment heeft. Het kan wel zijn dat ze in de toekomst naar een begrenzer gaan op nieuwe auto's.RVV schreef:Ja lachen allemaal maar uiteindelijk zal het iets worden met de eigen glazen in gooien... want dit is natuurlijk koren op de molen voor de politieke tegenstanders van hardrijden. De nodige wetgeving zal al ik de maak zijn.. denk aan begrenzers in auto's etc.
- EvdP
Begrenzers worden het niet. Maar dit is natuurlijk wel koren op de molen voor de politieke tegenstanders van hardrijders.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Daarnaast wordt deze data al jaren verzameld door de overheid.
Het enige verschil is dat de data nu openbaar is, en dus gebruikt kan worden door een dergelijke website.
Ben wel benieuwd wat al de milieuorganisaties te zeggen hebben op het feit dat veel mensen (al jaren) veel te hard rijden.. Daar gaat dat verhaaltje over dat 130 km/u teveel CO2 uitstoot.
Het enige verschil is dat de data nu openbaar is, en dus gebruikt kan worden door een dergelijke website.
Ben wel benieuwd wat al de milieuorganisaties te zeggen hebben op het feit dat veel mensen (al jaren) veel te hard rijden.. Daar gaat dat verhaaltje over dat 130 km/u teveel CO2 uitstoot.
- RVV
Tom misschien geen begrenzer. Maar wat dacht je aan een verplicht GPS systeem gekoppeld aan een kenteken? Ook geen kans ivm de privacy? Kan zijn natuurlijk, hoewel in deze tijd dat elke Nederlander met een GSM met gps tracking rondloopt het ook geen argument meer is. De acceptatie grenzen vervagen. Punt is; de overheid heeft de mogelijkheid om ons 24H per dag in de gaten te houden. Lussen in de weg, camera's op hoge palen die het verkeersbeeld beoordelen. En dus ook snelheidsduivels er uit kunnen pikken..
Ik stel even voor.. je knalt met 250 over zo'n lus heen.. een verkeersinformatie camera filmt dit. Bewijs tegen. Kenteken is bekend, tijd is bekend en snelheid is bekend. Er is alleen maar een wetje nodig die politie en justitie handvaten bied om dit als bewijs te gebruiken tegen een overtreder.
Lijkt me geen science fiction..
En met alle negatieve aandacht rondom dit fenomeen/website/aso rijders die 200 plus willen .. zoals ik al schreef koren op de molen..
Ik stel even voor.. je knalt met 250 over zo'n lus heen.. een verkeersinformatie camera filmt dit. Bewijs tegen. Kenteken is bekend, tijd is bekend en snelheid is bekend. Er is alleen maar een wetje nodig die politie en justitie handvaten bied om dit als bewijs te gebruiken tegen een overtreder.
En met alle negatieve aandacht rondom dit fenomeen/website/aso rijders die 200 plus willen .. zoals ik al schreef koren op de molen..
-
OnlineLuco
Ja, maar toen wist niemand het, je hebt nu toch weer van die imbecielen die het gaan testen.Barend schreef:Daarnaast wordt deze data al jaren verzameld door de overheid.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Die beelden van de verkeerscamera's worden niet opgeslagen vanwege de (Europese) privacy wetgeving Rico, en ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar gaat veranderen.RVV schreef:Tom misschien geen begrenzer. Maar wat dacht je aan een verplicht GPS systeem gekoppeld aan een kenteken? Ook geen kans ivm de privacy? Kan zijn natuurlijk, hoewel in deze tijd dat elke Nederlander met een GSM met gps tracking rondloopt het ook geen argument meer is. De acceptatie grenzen vervagen. Punt is; de overheid heeft de mogelijkheid om ons 24H per dag in de gaten te houden. Lussen in de weg, camera's op hoge palen die het verkeersbeeld beoordelen. En dus ook snelheidsduivels er uit kunnen pikken..
Ach, mediahype, is met een week weer vergeten.Luco schreef:Ja, maar toen wist niemand het, je hebt nu toch weer van die imbecielen die het gaan testen.Barend schreef:Daarnaast wordt deze data al jaren verzameld door de overheid.
- Hans
Je kan het ook omdraaien, als er klaarblijkelijk dagelijks met zulke snelheden word rond gereden zonder ongelukken dan kan de max snelheid op ons snelwegennetwerk gemakkelijk met een kilometer of 50 verhoogd worden.Martijn_bmw schreef: alleen maar voer voor de politiek om nog meer betuttelende en idiote regels te verzinnen voor de automobilist![]()
- Martijn_bmw
dikke +1 of het nou klopt of niet dit zal ongetwijfeld weer de discussie doen oplaaien om auto's te gaan begrenzen op de max snelheid die op dat moment geld... (en kunnen we dus inderdaad met ze alleen in zo'n rijdende kliko met stekker gaan zittenRVV schreef:Ja lachen allemaal maar uiteindelijk zal het iets worden met de eigen glazen in gooien... want dit is natuurlijk koren op de molen voor de politieke tegenstanders van hardrijden. De nodige wetgeving zal al ik de maak zijn.. denk aan begrenzers in auto's etc.

- Petrolhead Tom
Goed punt. Helaas staat het haaks op alles wat in Den Haag op de agenda staat.Hans schreef:Je kan het ook omdraaien, als er klaarblijkelijk dagelijks met zulke snelheden word rond gereden zonder ongelukken dan kan de max snelheid op ons snelwegennetwerk gemakkelijk met een kilometer of 50 verhoogd worden.Martijn_bmw schreef: alleen maar voer voor de politiek om nog meer betuttelende en idiote regels te verzinnen voor de automobilist![]()
Rico maak je niet druk. Echt niet. We gaan de komende jaren alleen maar makkelijker onze privacy terugkrijgen. Iedereen wordt nu een beetje wakker en ziet in dat het gewoon fucking belangrijk is om niet alles te laten checken. We zien een duidelijke verschuiving in het belang van onze privacy. Hell! Er komt nu zelfs al een smartphone op de markt die het mogelijk maakt om je privacy te beveiligen. Die NSA implodeert over een paar jaar en anders gebruiken we alleen nog maar diensten van Kim Dotcom.
Wat bovenstaande met hardrijders te maken heeft? Zoals Barend al aangeeft is het niet toegestaan om de gegevens die gemeten worden voor de verkeersdichtheid voor een ander doel te gebruiken dan dat. Mooi. Dat is afgedekt. Een GPS in je kenteken? Ik verwacht het niet. Je plaatst de GPS niet in de auto maar op het kenteken. Zelfde verhaal andere plek. Als het in de auto niet mag dan maar op het kenteken. Ik begrijp je redenatie. Het kenteken is immers eigendom van de overheid. Klinkt dat heel plausibel? Nee want het is een grove schending van je privacy die de overheid niet mag plegen. Dus of het chipje nu op je kenteken of in je auto zit. Het mag niet.
Score voor de hardrijder dus.

- Hans
Barend schreef: Die beelden van de verkeerscamera's worden niet opgeslagen vanwege de (Europese) privacy wetgeving
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
- Petrolhead Tom
Beter gesteld: de overheid zal ze niet mogen gebruiken in welke zaak dan ook omdat dat misbruik van bevoegdheid oplevert.Hans schreef:Barend schreef: Die beelden van de verkeerscamera's worden niet opgeslagen vanwege de (Europese) privacy wetgeving
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
- Hans
Ken wel verhalen uit eerste hand dat de belastingdienst met foto's op de proppen kwam van gewone verkeerscamera's met daarop de auto en hij mocht vertellen wat hij daar deed en hoe dat met zijn werk te maken had.
- RVV
- Petrolhead Tom
Behoorlijk slechte advocaat die daar geen gehakt van maakt. Wanneer de foto's gemaakt zijn door een camera boven de snelweg die tot doel heeft om de verkeersdichtheid te meten en niet meer dan dat mogen die beelden niet voor een ander doel gebruikt worden. Immers de overheid maakt dan misbruik van haar bevoegdheden jegens de burger.Hans schreef:Ken wel verhalen uit eerste hand dat de belastingdienst met foto's op de proppen kwam van gewone verkeerscamera's met daarop de auto en hij mocht vertellen wat hij daar deed en hoe dat met zijn werk te maken had.
Maar je hebt ook camera installaties die juist op kentekens flitsen om te registeren of er mensen zijn die misbruik maken van een lease auto. Dat doen ze bijvoorbeeld ook op koopzondagen bij de ikea en bij de Mcdonalds. Op zich niks mis mee natuurlijk. Wil je 15k privé per jaar in je lease auto rijden weet je dat je bijtelling moet lappen.
Of die bijtelling een linkse graai manier is laat ik dan graag even in het midden.