BMW E38 728iA 1998 --> Het is mooi geweest!!
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Autohuis meppel bij ik voor een 996 geweest, de auto sprak me niet meteen aan en in mijn ogen iets te vlotte verkoper, vond het toen niks, krap binnen, alles net wat te mooi in de poets/was/wax.
Die 735i is wel compleet, stoelventilatie, breedbeeld (helaas wel CD ipv DVD), maar ook na de 135k niet meer afgestempeld, onderstel versleten en ze vragen 4750... mag sowieso wel 1000 van die vraagprijs af.
Bij Martin heb je een auto van een bekende en geschiedenis en onderhoud bekend. Neem aan dat hij er voor minder dan 4750 ook wel afstand van wil doen.
Voor mij is het of 728i of 740i een 730i en 735i bedank ik voor, met een hele lichte twijfel voor een 735i als die echt alle gewenste opties heeft en in uitmuntende staat is.
Die 735i is wel compleet, stoelventilatie, breedbeeld (helaas wel CD ipv DVD), maar ook na de 135k niet meer afgestempeld, onderstel versleten en ze vragen 4750... mag sowieso wel 1000 van die vraagprijs af.
Bij Martin heb je een auto van een bekende en geschiedenis en onderhoud bekend. Neem aan dat hij er voor minder dan 4750 ook wel afstand van wil doen.
Voor mij is het of 728i of 740i een 730i en 735i bedank ik voor, met een hele lichte twijfel voor een 735i als die echt alle gewenste opties heeft en in uitmuntende staat is.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E38 728iA 1998
Na 135K geen stempels wil toch niets zeggen over het onderhoud?
Daarbij kan het onderstel aan vervanging toe zijn maar net zo goed 2K geleden vernieuwd zijn.
Daarbij kan het onderstel aan vervanging toe zijn maar net zo goed 2K geleden vernieuwd zijn.
- Paskal
- Berichten: 3803
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E38 728iA 1998
Tja, Martin twijfelt of er uberhaupt wel vanaf wil nog los van de prijs
.
Bij mij geniet een 728 toch een beetje de voorkeur aangezien daarvan het verbruik toch wel iets lager ligt dan bij een 740. Niet geheel onbelangrijk met 30k per jaar. Een 730 is een no-go, maar 735 en 740 zouden wat mij betreft ook wel prima zijn. Bij voorkeur dakje en trekhaak en voor mij zou een een cassette-bandje-gleuf in het zicht echt een no-go zijn
Net zoals een iL een no-go is want da's wel een hele grote slee en uit verhouding met zijn grote achterportieren.

Bij mij geniet een 728 toch een beetje de voorkeur aangezien daarvan het verbruik toch wel iets lager ligt dan bij een 740. Niet geheel onbelangrijk met 30k per jaar. Een 730 is een no-go, maar 735 en 740 zouden wat mij betreft ook wel prima zijn. Bij voorkeur dakje en trekhaak en voor mij zou een een cassette-bandje-gleuf in het zicht echt een no-go zijn

Laatst gewijzigd door Paskal op 11 feb 2014, 16:47, 4 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Dan zou ik het benoemen, neem aan dat Martin dat ook in zijn advertentie zou zetten wat hij aan de auto vervangen heeft. Maargoed, je kunt shoppen voor 2000 euro of voor 8000 euro. Ik vind die 735i aan de prijs die Paskal noemt, tenzij er een lijst van riante vervangingen te overleggen is.
Een iL vind ik uit verhouding, die wil ik niet. Bandje is bij mij zichtbaar maar bij Martin juist prachtig afgedekt door dat klepje.
Een iL vind ik uit verhouding, die wil ik niet. Bandje is bij mij zichtbaar maar bij Martin juist prachtig afgedekt door dat klepje.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Ik ga, zoals aangegeven bij Paskal, even denken hoe ik het ga doen.
De 7 bevalt me zeer goed en eigenlijk wil ik hem niet kwijt. Maar aan de andere kant, handel is handel en op naar de volgende. Alleen de volgende heb ik momenteel niet staan en dus moet er iets gekocht worden. Daar beslis ik niet alleen in gezien het feit dat de auto zakelijk gereden wordt en ik met mijn baas moet overleggen hoe en wat.
Verder voel ik me zeer gevleid dat mijn auto zo in de smaak valt
De 7 bevalt me zeer goed en eigenlijk wil ik hem niet kwijt. Maar aan de andere kant, handel is handel en op naar de volgende. Alleen de volgende heb ik momenteel niet staan en dus moet er iets gekocht worden. Daar beslis ik niet alleen in gezien het feit dat de auto zakelijk gereden wordt en ik met mijn baas moet overleggen hoe en wat.
Verder voel ik me zeer gevleid dat mijn auto zo in de smaak valt

- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Niks leukers dan alvast zoeken naar wat anders toch? (Dat vind ik nog leuker dan het hebben zelf namelijk).
Een E32 750i kan je ook maar gehad hebben
Een E32 750i kan je ook maar gehad hebben

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Dat is wel zo, maar wat ga je dan kopen? En koop je dan andermans ellende??
De 7 is gewoon goed. Motor en bak en alle opties etc werken zoals het hoort.
En wat rijdt er net zo goed of beter dan de 7? Dan kom ie al snel weer op een E38 of een Mercedes W140 al is dat weer wat meer een slagschip.
De 7 is gewoon goed. Motor en bak en alle opties etc werken zoals het hoort.
En wat rijdt er net zo goed of beter dan de 7? Dan kom ie al snel weer op een E38 of een Mercedes W140 al is dat weer wat meer een slagschip.
- Paskal
- Berichten: 3803
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E38 728iA 1998
Is zoiets als een E65 745i geen optie ook al valt die in een wat andere prijscategorie? Volgens de kenners is dat weer de overtreffende trap van de e38 en weer een stuk moderner. Ik heb er nooit in gereden dus ik kan het niet bevestigen maar ik kan me voorstellen dat zoiets helemaal geweldig moet zijn met die dikke 8 cylinder, 333 pk en 450 Nm 

- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
De nieuwe serie moet je weer de facelift hebben voor kleinere kans op electrische ellende, dan wordt het wel vrij duur in aanschaf.
Voor mij is het simpel, e38 op groen en door met de lijst afvinken.
Voor mij is het simpel, e38 op groen en door met de lijst afvinken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E38 728iA 1998
dan heb je ook nog de 750i van die serie dacht ik?Paskal schreef:Is zoiets als een E65 745i geen optie ook al valt die in een wat andere prijscategorie? Volgens de kenners is dat weer de overtreffende trap van de e38 en weer een stuk moderner. Ik heb er nooit in gereden dus ik kan het niet bevestigen maar ik kan me voorstellen dat zoiets helemaal geweldig moet zijn met die dikke 8 cylinder, 333 pk en 450 Nm
met die mooie 4.8 motor en 367pk NA V8

- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Wel mooi overigens, suggesties aandragen voor iemand die gewoon erg tevreden is met zijn huidige auto 

- Paskal
- Berichten: 3803
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E38 728iA 1998


Idem bij mij: mijn V70 bevalt uitermate goed, maar toch kijk ik met een scheef oog naar een onpraktischere en duurdere e38. Ik ben dan wel niet zo'n lijstjesvinker als jij maar zo nu en dan een andere wagen vind ik niet verkeerd. Komt er geen mooie e38 op mijn pad dan rij ik mooi verder met die heerlijk roffelende 5 cylinder

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Nee, dat is te jong Paskal. Ik moet een auto hebben van 15 jaar of ouder vanwege de bijtelling.Paskal schreef:Is zoiets als een E65 745i geen optie ook al valt die in een wat andere prijscategorie? Volgens de kenners is dat weer de overtreffende trap van de e38 en weer een stuk moderner. Ik heb er nooit in gereden dus ik kan het niet bevestigen maar ik kan me voorstellen dat zoiets helemaal geweldig moet zijn met die dikke 8 cylinder, 333 pk en 450 Nm
- Arthur
- Berichten: 43148
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E38 728iA 1998
Hahaha, herkenbaar! Doe eigenlijk niks anders als ik ff tijd heb en de laptop of Ipad aanslinger
Ben zelfs al aan het denken wat ik zou kopen als de leaser de deur uitgaat, terwijl dat helemaal niet het geval is
En dan een vervanger voor de Saab, ook al tig kandidaten voor gezien helaas nog geen goedkeuring van de directie...



Knot schreef:Niks leukers dan alvast zoeken naar wat anders toch? (Dat vind ik nog leuker dan het hebben zelf namelijk).
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Altijd maanden zoeken, dan een paar bekijken, verder zoeken, aanschaf, paar weken sturen..... daarna maar wat zaken al dan niet preventief gaan vervangen om bezig te blijven en als een auto dan na een maandje naar je zin is dan toch maar kijken wat je nog meer aan kunt passen of kunt vervangen en als ie echt af is dan is de lol eraf..... opnieuw zoeken 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Dat is ook leuk. Al ben ik bij de laatste twee auto's er toevallig tegenaan gelopen. Is ook wel eens leuk. Niet van plan zijn te wisselen en dan van de een op de andere dag met een andere auto rijden.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Bij mij is dat ooit gestart met een 3e auto wegens niet van plan zijn wat te wisselen 

-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: BMW E38 728iA 1998
Als je de olie en filter pas gaat vervangen als er problemen komen, ben je eigenlijk al te laat. Niet dat het daarna gelijk fout gaat maar ik ben het liever voor.Knot schreef:Ook al schakelt de bak goed, hapert ie nog niet bij inschakelen R etc kan het toch nooit kwaad frisse olie en filter erin te stoppen, dan ben je mogelijke problemen/slijtage voor. Rond de 2 ton is een mooie stand om dat uit te gaan voeren ervanuit gaande dat het niet eerder is gedaan.
ZF adviseert trouwens de olie en filter te vervangen tussen de 80 en 100K.
Volgens de dealer hoef je de olie niet te verversen, maar zodra je komt met een klacht dan gaan ze olie verversen. Ik heb het ooit gehad met een E39 528i. Begon te bonken bij kickdown. Dealer vervangt de olie en bonken bleef achterwege. Bij de volgende auto, de E38 740i, heb ik op een gegeven moment aangegeven bij een inspectie 1, dat ik ook graag de bakolie ververst wilde hebben. Chef zei waarom, heb je klachten? Nee, ik wil juist de klachten voor zijn. Zonde van het geld zei hij. Ja, snap ik. Ze hebben liever dat je de bak kapot rijdt...
Nu met de E65 ben ik een paar weken terug bij Thomassen in Lunteren geweest om de olie te verversen en te laten spoelen. Hij heeft toen de bak van mij X5 ook gereviseerd en is mij zeer goed bevallen.
De E65 heeft nu 109.xxx km gelopen en ik had niet echt klachten maar voelde dat het soms wat minder soepel ging dan zou kunnen. Thomassen noemde dit comfortklachten. Na de oliewissel schakelt de auto merkbaar beter.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Ik zal tzt wel eens kijken. Blijf er voorlopig lekker mee rijden. Hij bevalt me super en heb echt geen idee wat ik moet gaan rijden om dit te evenaren of overtreffen (in dezelfde leeftijdscategorie dan).
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Inmiddels staat de teller bijna op 250k en hij bevalt me nog prima.
Heb er pas 4 nieuwe Vredesteinen op gezet in de maat 235-60R16 110Y. Erg goede band die nog enigszins te betalen zijn. Verder pas nog een olieservice gedaan en de motor verbruikt geen druppel. Enige is een kleine lekkage aan een leiding van de stuurbekrachtiging. Maar die is zo minimaal dat ik daar voorlopig niks aan doe.
Afgelopen week retourtje Zuid-Frankrijk gedaan. Was eerst niet de bedoeling om met de 7 te gaan maar uiteindelijk toch maar wel gedaan. Geen moment spijt van gehad. Wat een heerlijke auto is het toch.
Alles bij elkaar een goeie 2500km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:11. Kon wel wat beter maar heb op de terugweg van Lyon tot aan Lille veel wind gehad wat het verbruik wat nadelig heeft beïnvloed.
Hij heeft zich dus prima gehouden en heb dus besloten voorlopig nog lekker met de auto te blijven rijden.
Heb er pas 4 nieuwe Vredesteinen op gezet in de maat 235-60R16 110Y. Erg goede band die nog enigszins te betalen zijn. Verder pas nog een olieservice gedaan en de motor verbruikt geen druppel. Enige is een kleine lekkage aan een leiding van de stuurbekrachtiging. Maar die is zo minimaal dat ik daar voorlopig niks aan doe.
Afgelopen week retourtje Zuid-Frankrijk gedaan. Was eerst niet de bedoeling om met de 7 te gaan maar uiteindelijk toch maar wel gedaan. Geen moment spijt van gehad. Wat een heerlijke auto is het toch.
Alles bij elkaar een goeie 2500km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:11. Kon wel wat beter maar heb op de terugweg van Lyon tot aan Lille veel wind gehad wat het verbruik wat nadelig heeft beïnvloed.
Hij heeft zich dus prima gehouden en heb dus besloten voorlopig nog lekker met de auto te blijven rijden.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Heb je nog rustig gedaan, 1 op 11... ik had m richting 1 op 10,5 na wat sturen in de eiffel...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Constant 140 op de cruise.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Dan kom je wel in de buurt idd.. ik heb stukken 160 gedaan dan staat ie rond de 1 op 10.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Auto staat langs de kant
Achter zijn er twee draagarmen dermate slecht dat er niet meer mee te rijden is. R.A wiel kan je helemaal heen en weer halen. Merkte van de week opeens met rijden dat ie als een krab over de weg ging.
Is het ritje Frankrijk ze denk fataal geweest
Nieuwe armen liggen al klaar. Nu alleen ff tijd vinden om ze te monteren.

Achter zijn er twee draagarmen dermate slecht dat er niet meer mee te rijden is. R.A wiel kan je helemaal heen en weer halen. Merkte van de week opeens met rijden dat ie als een krab over de weg ging.
Is het ritje Frankrijk ze denk fataal geweest

Nieuwe armen liggen al klaar. Nu alleen ff tijd vinden om ze te monteren.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Ai, minder nieuws maar dacht dat je alles al fris had gemaakt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, e30touring1990, Kocheler, MarcH, maurizio, Peter-Paul, Sidney, Spinazie en 13 gasten