Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door allen » 21 aug 2013, 16:20

Ik weet het niet hoor. De dealer met naam en toenaam afbranden zonder dat de mensen op het forum het hele verhaal kennen, vervolgens komt Luco met een quote van jou, die je eerder hebt geplaatst.
Het enige wat ik me hierbij kan verzinnen is dat die pipo van een werknemer helemaal geen naam had moeten aanmaken op Df, maar zicht er gewoon helemaal buiten had moeten houden. Z'n opmerkingen waren al helemaal debiel.
Vraag me wel af of we jou bij voorbaat wel moeten geloven op je blauwe ogen en de dealer bij voorbaat moeten uit maken voor een stealer.
Dat jij de draagarmen blijkbaar te koop hebt gezet op internet spreekt in ieder geval niet in je voordeel.
Als je zeker weet dat je 100% in je recht staat kun je beter even met Luco langs gaan om dat spul even over de toonbank te gooien. Luco heeft al ruime ervaring in kogelstoten met een Samsung koelkast. Die paar prulletjes van jou moet hem ook wel lukken... :mrgreen:

Het hele soapverhaal daargelaten, zo'n Twingo RS vind ik zelf een uitermate leuk autootje...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Luco » 21 aug 2013, 16:25

martll schreef:Ik ben van mening dat een foutieve diagnose iedereen kan overkomen, het zijn ook mensen zeggen ze wel eens.
Maar die foutieve diagnose dan niet willen toegeven en vooral een klant zo behandelen gaat er bij mij niet in en daar gaat het mij dan ook om. Vandaar dat ik het ook niet kan laten rusten.

Aan de ene kant snap ik dan wel, maar dan had je geen 6 weken moeten wachten met een second opinion, je had ook tegen de dealer kunnen zeggen dat je eerst een second opinion zou doen voor je de spullen bestelde, want waar kwam ineens die second opinion vandaan?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door dvh » 21 aug 2013, 16:25

Hier op DF kijken ze niet op 400,- meer of minder.
Dagje gummen, horloge servicebeurtje, autobahnrun... 400,- ... Pffff peanuts.

Wat zeur je nou eigenlijk man?
Keertje meedoen aan een DF-circuit dag en die draagstangen kunnen sowieso weer vervangen worden ( blijft een Renault natuurlijk)

:tooth:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Petrolhead Tom » 21 aug 2013, 17:01

dvh schreef:Hier op DF kijken ze niet op 400,- meer of minder.
Dagje gummen, horloge servicebeurtje, autobahnrun... 400,- ... Pffff peanuts.

Wat zeur je nou eigenlijk man?
Keertje meedoen aan een DF-circuit dag en die draagstangen kunnen sowieso weer vervangen worden ( blijft een Renault natuurlijk)

:tooth:
Dit. Gebruik dat knoflook hok waar hij voor gemaakt is. Rag dat ding een weekend over de ring en je lacht om vierhonderd euro. :tooth:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1409
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door martll » 21 aug 2013, 19:03

Luco schreef:
martll schreef:Ik ben van mening dat een foutieve diagnose iedereen kan overkomen, het zijn ook mensen zeggen ze wel eens.
Maar die foutieve diagnose dan niet willen toegeven en vooral een klant zo behandelen gaat er bij mij niet in en daar gaat het mij dan ook om. Vandaar dat ik het ook niet kan laten rusten.

Aan de ene kant snap ik dan wel, maar dan had je geen 6 weken moeten wachten met een second opinion, je had ook tegen de dealer kunnen zeggen dat je eerst een second opinion zou doen voor je de spullen bestelde, want waar kwam ineens die second opinion vandaan?
22-07 was de beurt. Second opinion kwam omdat ik even naar de draagarmen had gekeken, maar geen speling kon vinden en dit wou ik bevestigd hebben. Want als er wel speling op zat wou ik graag weten waar dit hem dan in zat, kan je weer van leren.
Petrolhead Tom schreef:
dvh schreef:Hier op DF kijken ze niet op 400,- meer of minder.
Dagje gummen, horloge servicebeurtje, autobahnrun... 400,- ... Pffff peanuts.

Wat zeur je nou eigenlijk man?
Keertje meedoen aan een DF-circuit dag en die draagstangen kunnen sowieso weer vervangen worden ( blijft een Renault natuurlijk)

:tooth:
Dit. Gebruik dat knoflook hok waar hij voor gemaakt is. Rag dat ding een weekend over de ring en je lacht om vierhonderd euro. :tooth:
Ding heeft al enkele rondes Ring achter de rug en een paar uur Zandvoort en nog steeds lach ik niet om 400 euro. :lol:
Het gaat me al niet eens meer om die 400 euro, het gaat me nu om het hele principe.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Petrolhead Tom » 21 aug 2013, 19:10

Mijn post was meer een geintje. :tooth:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Metchu » 22 aug 2013, 00:09

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Richard430 » 22 aug 2013, 00:58

Ik heb eens een Mercedes CLK200 gehad voor diagnose en eventuele reparatie(Destijds had ik nog geen Stardiagnose). Na heel lang zoeken, vermoedde ik een klep die elektronisch werd aangestuurd. Overleg gehad met de klant en ook duidelijk gezegd dat ik het niet voor de volle 100% zeker wist.

Ook in dat gesprek aangegeven dat ik de auto eventueel wel bij de dealer wou neerzetten voor diagnose.
Dit wou de klant niet en heeft mij de klep laten bestellen á 294 euro en een paar cent...

Dit gaf wel iets verbetering, maar rijdbaar was de auto nog niet. Klant boos uiteraard.
Klep kan ik zelf ook niets mee, heb het arbeidsloon wat naar beneden geschroefd op de uiteindelijke nota.

Geen idee hoe het zit met een officiële merkdealer en hoe hun regels zijn betreffende onderdelen.
Maar ik ben wel van mening dat je met de klant mee moet denken, als je zelf in die situatie zit hoop je ook op wat begrip en eventuele kostentegemoetkoming.

Al helemaal als, zoals in dit geval, de onderdelen nog in prima staat verkeren.
Begrijp dat het een principekwestie is. Ik liet het er ook niet bij zitten in ieder geval. Mocht je er echt niet uitkomen, zou ik ze gewoon als reserveonderdeel wegleggen.


PS: Iemand een paar weken terug op een Duitse tv zender (weet niet welke..) de confrontatie gezien bij een Duitse Kia dealer? Die deed aan verzekeringsfraude door zogenaamd voorruiten te vervangen...

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Roy RS » 22 aug 2013, 13:54

verdomme...Luco heeft een keer een beetje gelijk. Men neemt al snel aan dat de TS gelijk heeft en in zijn recht staat, omdat hij bij hetzelfde clubje hoort, normaal menselijk gedrag, maar toch weer een gevaar van internet!

Los van wie er gelijk heeft is het best gevaarlijk, want stel dat het allemaal geurig is en niet zo is als beschreven, dan hebben al best wat mensen een mening gevormd.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1409
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door martll » 22 aug 2013, 19:46

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties en adviezen.
Zojuist een mail gehad met het bericht dat zij uit coulance de draagarmen weer innemen en ik mijn geld terugkrijg onder de voorwaarde dat ik mij verder niet meer op negatieve wijze over hun bedrijf uitlaat in deze kwestie.

Dus nogmaals bedankt voor de reacties in dit topic.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 19:49

Dat hadden ze beter gelijk kunnen doen :)
Maar goed, jij hebt je zin.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door GTRene » 22 aug 2013, 19:54

fijn te horen dat het zo 'opgelost' kan worden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door RVV » 22 aug 2013, 20:43

martll schreef:Beste mensen,

Bedankt voor de reacties en adviezen.
Zojuist een mail gehad met het bericht dat zij uit coulance de draagarmen weer innemen en ik mijn geld terugkrijg onder de voorwaarde dat ik mij verder niet meer op negatieve wijze over hun bedrijf uitlaat in deze kwestie.

Dus nogmaals bedankt voor de reacties in dit topic.
Mooi dat deze dealer in ziet dat hij op deze manier het verstandigste handelt en dan niet in de laatst plaats in zijn eigen belang. Hoe raar het ook klinkt ik wil de dealer daarvoor wel een digitale pluim geven :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 20:48

En dan als je over drie maanden alsnog nieuwe draagarmen nodig hebt wel daar bestellen he :lollerdelol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door allen » 22 aug 2013, 21:01

Dan had ik hem als Renaultdealer dwars door de glazen pui terug naar buiten getrapt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 21:21

:shithappens:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Spijkerhard » 23 aug 2013, 00:10

Hè hè, kwartje eindelijk gevallen. Feli Martll.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Metchu » 23 aug 2013, 00:37

Netjes! Toen die newbie ging reageren had ik even de hoop dat dit topic popcorn waardig was, maar de dealer vond van niet

ErikS
Berichten: 18536
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door ErikS » 23 aug 2013, 08:38

Goed geregeld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten