Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
martjesup

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door martjesup » 08 apr 2013, 20:37

Whahahaha, hulde!

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2013, 20:40

http://www.grapheine.com/bombaytv/graph ... b0e50.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2013, 20:44

http://www.grapheine.com/bombaytv/desig ... 778c7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 08 apr 2013, 20:44

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2013, 21:06

http://www.grapheine.com/bombaytv/creat ... 1ba28.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 08 apr 2013, 21:09

Mooi man, verhaal van een kant... Knap stukje lulkoek weer :thumbup:

En een auto moeten gaan brengen? Damn, doe ff normaal man... Een auto haal je gewoon op zoals iedereen doet als je een auto koopt. En biedingen doen van 7,5K getuigt ook niet echt van een serieuze koper imo. :lol:

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2013, 21:20

LOL roderik. Hele topic gelezen?

De verkoper is hier het probleem.

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2013, 21:22

Jeuh. Aankoop zo voor de heldeuren moeten weghalen en dan ook nog een olieverbruik van 1 op 500 km op de koop toe.

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2013, 21:24

Wel weer typisch renooit kwaliteit..........
:swinging:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 08 apr 2013, 21:24

Hele topic gelezen idd... Niet de meest nette actie van verkopende partij, eens.

Maar als je de auto zo graag wil, en je hebt besloten dat het hem gaat worden dan ga je geen 7,5K bieden en zeker niet onderhandelen of de auto gebracht kan worden ivm werk.. Alsof je 7 dagen in de week werkt.
Spring in de auto en haal dat ding op man. Maximaal 3 uurtjes van je dag kwijt.
Hoop ophef om niks imo. Koper is financieel tegemoetgekomen voor geleden schade. Kous af.

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2013, 21:26

De verkoper ging er toch mee akkoord, kip?

Was aan hem om nee te zeggen. Op het goede moment....

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 08 apr 2013, 21:30

Lees de eerste zin van mijn vorige reactie dan nog eens Erik. :wink:

En ja, ik ken beide kanten van het verhaal.

martjesup

Bericht door martjesup » 08 apr 2013, 21:34

Zal nog 1 keer reageren ..... Ik bood idd 7500. Dat was aan het begin toen de auto een tijd te koop stond. Prima toch? Kreeg toen iets terug over evo-petjesland maar dat terzijde. Ik moet idd 6 dagen per week werken, en het was kort dag, omdat er meerdere geinteresseerden waren. Juist daarom leek mij dit de beste oplossing aangezien bij de man in kwestie in dorp het postkantoor om 16.30 dichtging... Het was daarom de vraag van mij, waarbij ik ook zei dat het anders niet door kon gaan ivm tijdgebrek. De verkoper wilde natuurlijk een aanbetaling, die heb ik direct ook gedaan! Mijn vrouw geld laten halen en een bevriende autohandelaar gebeld of de C1 naar hem kon. Prima, dat bod van mij was misschien niet fair, misschien wil ik altijd wel voor een dubbeltje op de 1e rang ja. Prima toch?

Ferry

Bericht door Ferry » 08 apr 2013, 21:36

Bedankt voor alle reacties en plezier wensen allemaal! :D Brengt toch wel een andere wending aan het topic. Was eigenlijk niet direct mijn bedoeling me hier zo positief uit te laten over de auto en er diep op in te gaan, omdat martje 'm gemist had en zich er evengoed op verheugd had.

Ik moet zeggen dat ik me erg welkom voel binnen de community. Dankjewel :).

Olie is inderdaad een puntje wat ik in de gaten aan het houden ben. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar moest er wel even een litertje ingooien gister. Het stomme is dat ik de oliepijl niet goed had gecontroleerd bij de aankoop, dus waarschijnlijk was die al laag. Heel klein lekje ook volgens mij bij de pakking van de oliedrukmeter of bougie? Maar dat weet ik nog niet zeker. Lag een klein beetje olie of brandstof daarnaast op de motor na het rijden. Ga dat binnenkort even bij de dealer laten nakijken. Waarschijnlijk wel te fixen of course, als daar iets mis mee zou zijn.

Remschijfjes moeten binnenkort vervangen worden, dat merkte ik bij de koop op. Wil er dan (weer) goede brembo's onder gooien. Er zitten nu al brembo remklauwen op, ik weet niet wat voor schijven.

Bij 120d km moet ie weer voor de grote beurt.
JeroenT schreef:@Ferry
Er is je dus wel verteld dat er motorisch werk aan zit? Omdat je schrijft dat er technisch iets mis is?
Nee ik had er een kromme zin van gemaakt. Heb het even aangepast. Ik bedoelde, dat als er technisch tóch iets mis zou zijn en het zou me 1000-1500 kosten op korte termijn, dat, dat dan geen probleem zou zijn.

De lening klinkt trouwens zwaarder dan het is. Ben zelf erg anti-lenen, maar in dit geval kwam het mij wel even heel goed uit. Het is even een korte overbrugging van 3-4 weekjes (miniscuul kredietje en verder volledig van spaargeld betaald). Het geld wat ik van mijn vader had geleend heb ik 'm vandaag al terugbetaald. Qua inkomen zit het wel goed om de auto goed te onderhouden etc.

@Martje
Fijn te horen dat je nog een schikking hebt kunnen treffen en bedankt voor het gunnen. Voor jou is het natuurlijk ook allemaal erg rot gegaan. Ben er erg blij mee en ik ga hem met liefde behandelen.

@Roy en Metchu

Komen eraan! In tegen stelling tot de verkoper, ben ik wél een man van mijn woord. ;)

//
Hhahaah die filmpjes zijn echt geweldig! Erg sterk haha. :rolling:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 08 apr 2013, 21:45

Daan2D schreef: Anders even contact opnemen met ''Henny'' de monteur waar hij nog is geweest voor verkoop aan de ''handelaar''
antione? antonie? (allepiene of op andere forum R27).

Contact gegevens kan ik je wel verzorgen van Henny.

!!

Daan, de nokkenassen zijn inderdaad toen vervangen.
Ferry, je zou inderdaad met Henny contact op kunnen nemen. Aardige man, hij kan je wel vertellen wat er aan de hand is.

Voor wbt je remschijven. Die zijn bij de dealer heel duur, als je echter even wat beter zoekt, vind je dezelfde schijven voor een hele nette prijs.

Sj0ertum

Bericht door Sj0ertum » 08 apr 2013, 22:29

Om even een punt te zetten achter de hele discussie over wat er mis is met de auto.

Ja de auto verbruikt iets olie, en daarvoor is hij in onderhoud geweest bij Henny,, ook wel de huis monteur van de clioclub genoemd. Het probleem hield aan waardoor dit mede een reden is geweest om de auto de deur uit te doen.

De koppeling en remmen zijn goed, wellicht vergt het enig onderhoud door slijtage. De auto is in topconditie, prachtig mooi gemaakt met originelenonderdelen en hier is geen cent op bespaard. De vorige eigenaar heeft hem dan ook met pijn moeten beslissen om er afstand van te doen.

Ferry gaat een leuke tijd beleven met deze auto en over de handelaar is genoeg gezegt lijkt me? Iedereen zijn zegje gedaan het echte verhaal ook meteen boven water,

Op 3 forums wordt dit inmiddels besproken en het is echt net een soap. Er staat echt een hoop onzin tussen.

Daan2D

Bericht door Daan2D » 08 apr 2013, 22:35

Ook ik kan be amen dat de eigenaar die de aanpassingen Heeft gedaan er echt zuinig op was en er netjes mee om is gegaan.
Feit blijft wel dat de nokkenstokken zijn vervangen hij ernaa olie blijft gebruiken,.. Beetje 1 + 1 = 2 verhaal.
Gewoon even henny contacten en je weet precies wat er speeld ferry! Henny is goed bekend met het RS spul.

@ sjoerd, soap of niet maar er komt wel opeens veel boven wat voor de huidige eigenaar niet bekend was en waarmee hij aan de slag kan!

Sj0ertum

Bericht door Sj0ertum » 08 apr 2013, 22:41

Als dat op waarheid gebaseerd is inderdaad wel. Wat ik hierboven schrijf klopt, de rest er omheen doet er niet meer toe. Ferry heeft een prachtige auto gekocht en gaat daar veel plezier aan hebben :df:

Ferry

Bericht door Ferry » 08 apr 2013, 22:48

Super! Bedankt voor deze informatie! Fijn om te horen. Heeft mijn gevoel me toch niet in de steek gelaten. Het voelde allemaal goed aan; zélfs na het verkoopverhaal. Zelf ben ik ook niet van plan financieel te besparen op de auto, dus het is fijn nu zeker te weten dat de vorige eigenaar dat ook niet heeft gedaan. De onderhoudsfacturen beamen dit trouwens ook, maar jou verhaal zegt ook wel iets over dat de auto goed en met liefde behandeld is.

Ik zal binnenkort zeker even contact met Henny opnemen.

Knot

Bericht door Knot » 08 apr 2013, 23:34

Lastig verhaal om je gram te halen hoor.

Voortaan gewoon direct meenemen, doe ik normaal gesproken altijd, zeker als er enige vorm van twijfel is.

Alleen via semi bekenden of forum spreek ik nog wel eens een andere dag af (E36 M3, E34 530iA en Z4QP dus) anders altijd direct mee, of na proefrit de auto voor de deur bij mij laten staan, overeenkomst tekenen voor afstandverklaring, geld overboeken en de volgende dag overschrijven en vrijwaring langsbrengen of per aangetekende post.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 00:51

We weten iig bij wie we geen auto moeten kopen in de toekomst.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 01:02

JeroenT schreef:
Luco schreef:Jammer dat ik dit hele verhaal niet op de rtc kan zetten, want daar zitten een aantal moraalridders die dit normaal vinden :kotsen:
Waarom kan je dat niet?
En R27 aka Allepinie is gewoon een handelaar. Helaas niet zo'n nette blijkt hier maar al te duidelijk.

Ja omdat een aantal vinden dat ze als forum er niks mee te maken hebben.
Ben wel benieuwd hoe ze zouden reageren als het hun overkomt, ik had hem zo van het forum afgetrapt als je zo zaken doet.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2013, 01:10

Martje begrijp ik het nou goed dat je alsnog een deal hebt gemaakt en meer vergoed krijgt dan alleen je aanbetaling ? Als ik dit zo allemaal lees is het wel een lul van een verkoper. Toch ontbreekt voor mij wel het bewijs dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen. Kan iemand niet de verkoper ook een account aan laten maken hier ?

Drive Scene Investigations

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 01:22

Luco schreef:
JeroenT schreef:
Luco schreef:Jammer dat ik dit hele verhaal niet op de rtc kan zetten, want daar zitten een aantal moraalridders die dit normaal vinden :kotsen:
Waarom kan je dat niet?
En R27 aka Allepinie is gewoon een handelaar. Helaas niet zo'n nette blijkt hier maar al te duidelijk.

Ja omdat een aantal vinden dat ze als forum er niks mee te maken hebben.
Ben wel benieuwd hoe ze zouden reageren als het hun overkomt, ik had hem zo van het forum afgetrapt als je zo zaken doet.
En nu weer on topic...

Luco, het lijkt me beter als we er gewoon even tussenuit stappen. Het heeft geen toegevoegde waarde hier je mening steeds maar weer te verkondigen. Het verandert niets aan de zaak, maar het wordt hier wel een stuk ongezelliger. De verkoper en koper lossen hun eventuele problemen ook wel op zonder ons.

Alle posts na deze, aangaande dit onderwerp worden verwijderd.
dit dus :bag:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 01:58

Ach, jij hebt het doorzuigen ook wel tot een kunst verheven hoor, dat gaat niemand ontkennen hier :tong:

Gesloten