[06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
jos_br

Re: [06-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie deel 2

Bericht door jos_br » 06 apr 2013, 20:51

Toch mooi, zo'n privé circuit! :df: Het had niet beter gekund qua weer en mijn auto heeft zich weer goed gehouden. Helaas voor de motorraces die niet doorgegaan zijn, wij hebben er mooi geluk mee! Kortom, heb het enorm naar mijn zin gehad, snelste ronde (lukte echt maar èèn keer) was 2.06.15. Later werden de banden beduidend minder en ging de tijd constant naar 2.08.
@Iven, leuk opgenomen met deze camerapositie.

Filmpje nr1,

Jos.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 apr 2013, 21:37

zo, half tien en nu eindelijk thuis...pfoeh wat een eind rijden is dat toch Assen! Werd nog behoorlijk fris toen de zon onder ging.

Maar het was het meer dan waard, wat heb ik een pret gehad, deze auto stuurt echt heer-lijk.
Het was mijn allereerste keer op Assen en dus eerst achter " Spijkerhard" aangereden voor de lijnen, toen een rondje mee voor tips en toen zelf aan de gang, na een rondje of toen kreeg ik de smaak te pakken en kon ik lekker rondsturen. Mijn maatje had een rondje of 3 getimed (allemaal in de 2.09 of 2.06, weet ik niet meer) en alledrie zaten ze binnen een halve seconde van elkaar, dus dat was al lekker constant. Later nogmaals met "Spijkerhard" bij mij in de Atom rondgereden voor wat tips en volgende keer moet het nog lekkerder gaan, maar wat is dit een lekkere auto!

"Spijkerhard" bedankt voor de tips, ik heb veel over de lijnen én over mijn auto geleerd vandaag en op de terugweg zit je dan ook gewoon met nog meer vertrouwen achter het stuur. Top dat je zomaar even de tijd genomen hebt om een wildvreemde wegwijs te maken op het circuit! :bloemetje:
Had jij trouwens nog die laptimer gebruikt in mijn auto? kwam daar iets uit?

ergens wel jammer dat we niet meer mee gingen eten, vooral die wijn klonk aantrekkelijk, maar gezien de temperaturen na 20u ben ik blij dat ik nu thuis ben!

jos_br

Bericht door jos_br » 06 apr 2013, 22:03

@ Roy RS, mooie auto!

Filmpje nr 2,

Jos.

Banjo Clio RS

Bericht door Banjo Clio RS » 06 apr 2013, 22:21

Was idd weer een topdaggie.....voelde me afentoe wel heel eenzaam op de baan :wink:
Is en blijft vanuit denhaag een tering lang en saaie weg naar Assen,maar ja je moet wat over hebben voor je hobby......tot de volgende keer :thumbup:

frankv

Bericht door frankv » 06 apr 2013, 22:36

Ik heb me ook prima vermaakt met de E30 M3. Assen is idd een eind weg, maar ik vind de sfeer veel beter dan op Zandvoort waar het vergeleken bij Assen toch aardig gedateerd is. Op Assen proef je dat hier echt dingen gebeuren. De baan is best lastig om echt goed te rijden, maar is wel wat minder indrukwekkend dan Zandvoort met de hoogteverschillen daar. Ik heb me prima vermaakt, het was niet druk. Niet te geloven dat er op een mooie zaterdagmiddag zo weinig DF-ers naar Assen af wilden reizen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 apr 2013, 22:43

Ik zag trouwens dat iemand met een flinke lens een foto van me maakte toen ik dwars uit de dubbele haarspeldbocht kwam het rechte stuk op aan de achterkant van de baan, als dat iemand van hier was zou ik die foto heel graag eens zien, alle andere ook natuurlijk!

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 06 apr 2013, 23:08

Zo.

Wildvreemd ben je niet meer Roy. Dus dat valt wel mee.
Helaas vond de laptimer geen GPS signaal en dus ? geen circuit in Assen... Dus je snelste rondje was bijna 30 minuten... :bag: :tooth:

Was wel fantastisch om met je mee te rijden, en je groei en enthousiasme te zien! Fantastische tracktool ook. Geweldige acceleratie, speels in de bochten, misschien een beetje weinig grip, zelf op semi slinks. Maar dat komt waarschijnlijk door het 'gebrek' aan gewicht en downforce.

Verder me ook prima vermaakt in de boot, ook al waren de banden ruk! Fulda Carat, lawaai, onbalans, en lekker glijden. Voordeel dat je snel op de grens zit en lekker kunt spelen, maar echt hard ging t niet.
Snel maar achter Federals of Bridgestones aan.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 apr 2013, 23:21

Dat gebrek aan downforce is wat ik altijd bedoel met dat dit meer een hooligan is dan een tracktool pur sang. Al moet ik zeggen dat hij met de soft compound op de vooras een stuk meer grip heeft maar die zijn vrijwel niet te krijgen en zo ligt de grens wat dichterbij, wat ik eigenlijk ook wel leuk vind...

Wel was ik met warme banden echt onder de indruk van de remmen, na 2 uur vrijwel constant boenderen leken ze wel steeds beter te worden, ik kon er echt vol op gaan staan en toen schrok ik eigenlijk van het rempunt van de golf voor me, die man ging nogal hard, dus ik had zijn rempunt veel later verwacht....

Ik heb ook nog even gespeeld met die GT 3, echt mooi om van dichtbij te zien hoe zo'n auto zich beweegt op snelheid.

daNpy

Bericht door daNpy » 06 apr 2013, 23:25

Wat voor druk rijdt je Roy?

mark dikken

Bericht door mark dikken » 07 apr 2013, 09:46

DF bedankt

Gisteren voor het eerst op Assen en lekker gereden, rustig op de baan dus kon het in mijn tempo opbouwen.
Vond het een veilige circuit kom er zeker nog een terug.
Tijden vind ik niet zo belangrijk maar tips naar aanleiding van mijn rondje hoor ik graag, weet zeker dat er nog wel een 20 sec vanaf kan.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 apr 2013, 10:21

daNpy schreef:Wat voor druk rijdt je Roy?
1.1 voor en 1.3 achter

Gert.

Bericht door Gert. » 07 apr 2013, 11:33

Deze last minute trackday was weer top!
Gezellig, netjes gereden, mooie auto's en lekker weer.
Nu weer door naar de gewone dagen en wat meer rijders op de baan. :df:

Kort verslag en foto's van gisteren zijn hier terug te vinden http://www.dftrackdays.nl/reports/fotos ... pril-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Roy RS schreef:Ik zag trouwens dat iemand met een flinke lens een foto van me maakte toen ik dwars uit de dubbele haarspeldbocht kwam het rechte stuk op aan de achterkant van de baan, als dat iemand van hier was zou ik die foto heel graag eens zien, alle andere ook natuurlijk!
Dat was Serge Duursma van Racephoto.nl als de foto's niet op zijn site staan kan je hem even mailen.

Walter

Bericht door Walter » 07 apr 2013, 11:38

.
Laatst gewijzigd door Walter op 20 feb 2014, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 apr 2013, 11:40

Roy RS schreef:
Wel was ik met warme banden echt onder de indruk van de remmen, na 2 uur vrijwel constant boenderen leken ze wel steeds beter te worden, ik kon er echt vol op gaan staan en toen schrok ik eigenlijk van het rempunt van de golf voor me, die man ging nogal hard, dus ik had zijn rempunt veel later verwacht....
Hmm, hoop niet dat je heel erg geschrokken bent........mijn auto weegt 1245kg en heb niet zo'n groot hart en ben nogal voorzichtig. :angel:

Jos.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 apr 2013, 11:47

jos_br schreef:
Roy RS schreef:
Hmm, hoop niet dat je heel erg geschrokken bent........mijn auto weegt 1245kg en heb niet zo'n groot hart en ben nogal voorzichtig. :angel:

Jos.
Neuh, geen probleem, maar de rest van de tijd liet ik je telkens voorbij gaan omdat je veel sneller was, dus ik dacht "die remt vast veel later als ik" toen ik genoeg snelheid gevonden had en de lijnen/rempunten doorhad.

Je hielt er anders een leuke snelheid op na, leuk om te zien hoe je met zo'n golf ook semi overstuurd door een lange draaier dribbelt! Het ding ziet er ook best grof uit!

jos_br

Bericht door jos_br » 07 apr 2013, 12:10

Denk toch dat jij dadelijk duidelijk sneller bent dan ik! De golf is heel "licht" aan de achterkant om hem speels te maken. Op het laatst echter iets tè doordat een van de banden ineens wit was..... :mrgreen:

Jos.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 apr 2013, 12:20

Roy RS schreef:1.1 voor en 1.3 achter
Meet je ze na een paar rondjes opnieuw?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 apr 2013, 12:26

mark dikken schreef:DF bedankt

Gisteren voor het eerst op Assen en lekker gereden, rustig op de baan dus kon het in mijn tempo opbouwen.
Tijden vind ik niet zo belangrijk maar tips naar aanleiding van mijn rondje hoor ik graag, weet zeker dat er nog wel een 20 sec vanaf kan.
mooi geluidje, dat ding lijkt goed te sjouwen :D
zo te zien ook aardig wat mechanische grip behalve bij die S geert timmer bocht? daar leek ie net als mijn kar iets weg te dribbelen over die curbs...dus waarschijnlijk schokbrekers?
don't know, mijnes deed dat jaren terug in elk geval niet of die curbs zijn veranderd :D

je kan in elk geval veel langer het gas in houden en later/harder remmen en idd zoals sommige zeiden iets betere lijnen rijden zodat je meer snelheid kan meenemen zo te zien, je auto lijkt het in elk geval te kunnen :df:

Joost

Bericht door Joost » 07 apr 2013, 12:52

DF bedankt voor weer een mooie dag op Assen :thumbup: .

Heb met de nieuwe GoPro wat filmpjes gemaakt maar die zijn om onverklaarbare reden in spiegelbeeld opgenomen?

Heb de camera ondersteboven in de auto hangen, dus de up side down modus ingeschakeld. Ging vorige keer op Zandvoort gewoon goed. Niets aan de instellingen veranderd, maar nu dus ineens alles in spiegelbeeld. Iemand enig idee hoe dit kan?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 apr 2013, 13:54

smiley schreef:
Roy RS schreef:1.1 voor en 1.3 achter
Meet je ze na een paar rondjes opnieuw?

Neuh, ik heb ze vooraf afgelaten tot deze waarden, ze waren onderweg al opgelopen met 0,2 bar, dus ze zullen op de baan nog wel wat opgelopen zijn waar wat grip kan verdwijnen, maar we hoeven verder niet te zoeken naar een "probleem" want ik kon niet blijer zijn met hoe de auto zich gedroeg, in de basis overstuurd, ik heb geen "last" van onderstuur gehad, maar in de lange snelle doordraaiers glijd ie wat over vier wielen wat je met stuur en gas kan richten naar over, onderstuur of grens van de grip, als hij hier meer downforce heeft kun je daar wat harder door, maar ik vond t top zo!
Een saker zou daar wellicht echt plakken en als op rails in de bocht blijven waar ik wat gecontroleerd kan glijden.

Ik had hem op die punten ook listig verwacht na wat verhalen van de usa atomrijders, maar ik denk dat die gasten van een SUV automaat in de Atom stappen, schrikken van wat overstuur en dan zeggen dag de auto listig is, want hij was echt als een kart te plaatsen en ik had ook in een kleine drift ofzo geen 1 keer het idee verrast te gaan worden...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 apr 2013, 14:06

Roy RS schreef:Neuh, ik heb ze vooraf afgelaten tot deze waarden, ze waren onderweg al opgelopen met 0,2 bar, dus ze zullen op de baan nog wel wat opgelopen zijn waar wat grip kan verdwijnen.
Ik keek in het begin ook wat meewarig naar als die bandespanningtypes als ze bezig waren.
Tot ik mijn eerste setje 888's had, en er in totaal 1 bar (per band) uit heb moeten laten na een rondje of 5/6.
En ik rijd al als een natte krant, kun je nagaan hoe snel de warmte oploopt in die dingen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 apr 2013, 14:14

Maar pomp je ze dan op als je naar huis gaat of heb je dan als de banden afkoelen gewoon nog maar een half bar in je band?

Ik heb t niet nagemeten, maar het zou best kunnen als je ziet dat ze op de heenrit als 0,2 oplopen, toen ik dat eruit liet waren de banden ijskoud...

Zal er de volgende keer eens op letten, jij haalt dus alle druk die er door warmte bijkomt weer uit na een aatal ronden?

frankv

Bericht door frankv » 07 apr 2013, 14:45

Eigenlijk moet je een pomp bij je hebben. Mijn 964 heeft er eentje die op 12V werkt omdat die een niet opgeblazen reservewiel heeft om ruimte te besparen, de pomp past in het wiel.

Maar eigenlijk wil ik idd voor een volgende keer ook met de M3 een electrische pomp mee hebben.

Ik laat mijn banden meestal af tot 1.8 terwijl ze normaal koud iets van 2.4 moeten hebben. Bij 1.8 koud gaan ze op het circuit alsnog naar 2.5-3.0, dus die spanning loopt aardig op. Maar je moet ze natuurlijk niet warm naar 1.8 zetten, dan blijft er niks over.

Bij straatbanden is het trouwens belangrijker, Toyo R1R en 888 gaan een stuk beter om met de warmteontwikkeling. Het verschil was enorm toen ik overging van Bridgestone PP S03 naar R1R, veel fijner voor trackdays.

frankv

Bericht door frankv » 07 apr 2013, 14:50

mark dikken schreef:DF bedankt

In welke auto reed je? De zwarte 911? Je gebruikt ook harry's laptimer zie ik? Fantastisch wat voor info je daar allemaal uit kunt halen.

daNpy

Bericht door daNpy » 07 apr 2013, 16:58

Ik meet de bandenspanning alleen warm, koud staat ie in de schuur ;)
Heb een geijkte meter bij me en een compressortje... maar die heb je eigenlijk niet nodig.

@Roy dan rijdt je wel met een erg lage bandenspanning vind ik, ook voor semi's. Maargoed ik ken zo'n atom natuurlijk niet. Als je banden recht afslijten heb je de goede spanning :D

Plaats reactie