Gestolen!
- GTRene
Re: Gestolen!
en verzekeraars willen de premies verhogen (had ik dacht ik ergens gehoord) van bekende merken die veel gestolen worden ala BMW en VW e.d.
- Vlokmans
Had 'em ook al gehoord, dit is echt briljant! Het verhogen van de verzekeringspremies van bij het dievengilde populaire auto's voorkomt natuurlijk tig toekomstige diefstallen, zie de cijfers nu al dalen! Alsof de verzekeringsmaatschappijen nu ineens het slachtoffer zijn. Stel je voor dat het probleem, for f*ck's sake, bij de kern zou worden aangepakt....
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Van de alarmcentrale zojuist begrepen dat het dagelijkse kost is in de regio met deze auto's, ik heb weinig hoop meer op een spoedig weerzien
...
Ben

Ben
- GTRene
is/was het jou auto??
ai...das zuur/klote/gedoe
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ja (van m'n vrouw), was ...GTRene schreef:is/was het jou auto??
... en is zuur/klote/gedoe ...
Ben
- ///Joost
Gaat volgens mij niet echt om het voorkomen van diefstallen, maar meer om het voorkomen van falliete verzekeringsmaatschappijen...Vlokmans schreef:Had 'em ook al gehoord, dit is echt briljant! Het verhogen van de verzekeringspremies van bij het dievengilde populaire auto's voorkomt natuurlijk tig toekomstige diefstallen, zie de cijfers nu al dalen! Alsof de verzekeringsmaatschappijen nu ineens het slachtoffer zijn. Stel je voor dat het probleem, for f*ck's sake, bij de kern zou worden aangepakt....

-
Risico groepen betalen toch altijd meer?
*18 tot 24 jaar
* ouderen kunnen moeilijk een nieuwe verz. afsluiten (70+)
Ik vind het niet zo gek hoor. Moet de rest dan maar betalen voor jouw gestolen auto?
Nee toch......... Worden ze TE vaak gestolen, dan is het risico hoger, dus meer betalen.
Kunnen de mensen niks aan doen? Jazeker wel! Die auto niet kopen.... De fabrikant moet er maar wat aan doen.... (Lekker kortzichtig, maar zo is het wel.)
Zodra na een jaar of 4 bekent word dat bepaalde merken/types te vaak word gestolen;
Premie van NIEUWE verzekeringen omhoog.
*18 tot 24 jaar
* ouderen kunnen moeilijk een nieuwe verz. afsluiten (70+)
Ik vind het niet zo gek hoor. Moet de rest dan maar betalen voor jouw gestolen auto?
Nee toch......... Worden ze TE vaak gestolen, dan is het risico hoger, dus meer betalen.
Kunnen de mensen niks aan doen? Jazeker wel! Die auto niet kopen.... De fabrikant moet er maar wat aan doen.... (Lekker kortzichtig, maar zo is het wel.)
Zodra na een jaar of 4 bekent word dat bepaalde merken/types te vaak word gestolen;
Premie van NIEUWE verzekeringen omhoog.
- Vlokmans
Risicogroepen snap ik. Maar ik zie ook nog een verschil tussen "self-inflicted damage", lees de 18-jarige die z'n Impreza/GTI/M3/*insert ander vooroordeel* plat rijdt, of schade die wordt toegebracht aan jouw bezit/eigendom door asocialen die niet hun klauwen van andermans spullen (jouw spullen dus) af kunnen blijven. Om wat voor reden dan ook, waar je zelf geen invloed op hebt. En ik snap ook dat een verzekering er niet is om een diefstal te voorkomen.....
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
En de volgende...

Vannacht tussen 2340 en 0600 gestolen. Kenteken 90-ZKL-5. VW Golf GTD. Te Etten-leur.
Vannacht tussen 2340 en 0600 gestolen. Kenteken 90-ZKL-5. VW Golf GTD. Te Etten-leur.
- JP
Omgeving Heerlen gisternacht;

- Robertdj
Daar heeft de eigenaar niet bepaalt lang van kunnen genietenFedmas schreef:En de volgende...

-
Zo, dat gaat er hard.
Gaan er geen stemmen op voor meer inbraakpreventie langs de wegen?

- Fedmas
Gewoon zwaardere straffen op jatten zetten.. En krachtstroom op die auto's 

- Roy RS
zetten jullie nou gewoon alle auto's die ergens op een site opduiken hier neer, of worden er alleen nog maar auto's van DF leden gejat?
- GTRene
wellicht moeten ze weer controle/grensposten opzetten...en dan ook echt veel controleren en idd zware straffen en plukken.
- Fedmas
Auto die ik erop zette is van bekendeRoy RS schreef:zetten jullie nou gewoon alle auto's die ergens op een site opduiken hier neer, of worden er alleen nog maar auto's van DF leden gejat?

- RVV
Maargoed hoe kun je nou voorkomen dat je auto gestolen zal worden?
De standaard alarm en tracking systemen zijn blijkbaar niet meer afdoende.
- Fedmas
Ben bang, dat als ze hem echt willen ze hem wel krijgen..RVV schreef:Maargoed hoe kun je nou voorkomen dat je auto gestolen zal worden?
- Ahmed
Wielklem erop? 

- Ahmed
Tegen het kraken van de centrale deurvergrendeling kan je weinig doen denk ik. Maar het starten kan je ze wel moeilijker maken, zoals Marc in een ander topic voorstelde, het verhuizen van de OBD-poort.
- GTRene
idd, bijna alles of alles? kan gekraakt worden als iets via de computer geschakeld wordt of draadloos is door bepaalde handige lieden.
wellicht beter om iets belangrijks eruit te halen zoals vroeger bv de bobine kabel oid zodat je eerst iets moet repareren of ergens een schakelaartje plaatsen die jij alleen weet zodat je ergens een short-cut kan maken in een belangrijke kabel.
alles wat anderen maken zal ook weer een oplossing/mogelijkheid voor zijn om te omzeilen, beste is denk zelf ergens wat extra's plaatsen zodat het in elk geval niet alleen via een pc oid te kraken is
wellicht beter om iets belangrijks eruit te halen zoals vroeger bv de bobine kabel oid zodat je eerst iets moet repareren of ergens een schakelaartje plaatsen die jij alleen weet zodat je ergens een short-cut kan maken in een belangrijke kabel.
alles wat anderen maken zal ook weer een oplossing/mogelijkheid voor zijn om te omzeilen, beste is denk zelf ergens wat extra's plaatsen zodat het in elk geval niet alleen via een pc oid te kraken is

- JP
Afneembaar stuur?
- GTRene
kan een beetje helpen, doch als ze op zoek zijn en gaan posten bv, dan zouden ze een stuurtje mee kunnen nemen als het bv een simpele naaf heeft.
op iets wat in het zicht zit kunnen ze zich wel wat op voorbereiden eventueel, als je zelf iets handigs maakt wat uit het zicht ligt, komen ze bedrogen uit als ze hun gang(bare) trucjes willen uitvoeren denk.
op iets wat in het zicht zit kunnen ze zich wel wat op voorbereiden eventueel, als je zelf iets handigs maakt wat uit het zicht ligt, komen ze bedrogen uit als ze hun gang(bare) trucjes willen uitvoeren denk.
- Joopieboy
Wat een kennis van mij gedaan heeft is de originele obd plug onderbroken en die kan alleen vanuit een andere plek aangesloten worden. Veel meer kun je toch niet echt doen...