Pagina 5 van 9

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 13 aug 2013, 22:56
door dvh
De helden van de dag zijn Luuk en Perry ........wink:
Idd :D
Plaatje van vanmiddag

Afbeelding

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 10:47
door Dinkel
Geweldig circuit. Erg aardige organisatie ook. Goed georganiseerde trackday. Top gedaan weer Peter.

Wij liepen een rondje circuit (2,5 uur, 's middags) en maakte foto's van alle deelnemers. . . in de diverse weersomstandigheden, driftend of netjes een lijn rijdend, op 3 en op 4 wielen.

Fotografie: qua bereikbaarheid vergelijkbaar met Zolder, dus op veel plekken dichtbij de baan. Zo is het eenvoudig foto's maken. Omgeving is ook erg fraai.

Interesse in beeld? PM even je nr / auto door: Eu 10 voor overzicht, Eu 10 per hoge resolutie.

Met polarisatiefilter dus je bent zelf ook zichtbaar: ik zag duimen omhoog en armen zwaaien. Wij waren ook niet te missen want we kwamen niemand tegen op onze wandeling.

Perry / Luuk: ben erg benieuwd naar jullie baanervaring ;) Tot de volgende x.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 11:37
door Knot


Hier een rondje in de E36 op straatbandjes. Denk dat je op 888 echt veel tijdwinst boekt, grip kon ik goed gebruiken met die 1450kg.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 11:46
door JoostSchouten
Mooie duidelijk beelden, gaat hard Knot!

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 11:50
door GTRene
weegt zo'n 328i nog 1450kg? das best nog veel, had minder verwacht.

wel erg piepende voorbandjes idd :mrgreen:

op 1 punt leek het ook wat scary/vreemd gedrag (bij 0.54sec) ineens, net of er een glad stukje was of het kwam door die inveringen van de korte verhogingen in dat gedeelte en bocht?

hoe oud zijn je dempers op die 328i eigenlijk of zijn die banden al wat verder heen oid :tooth:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 11:52
door Knot
JoostSchouten schreef:Mooie duidelijk beelden, gaat hard Knot!
Mwah... toen ik in de E30 met S50B32 op 888 van Remco mee was gegaan vond ik die 328i maar ff helemaal niks meer ;)

Conti SC3 voorbanden hebben duidelijk minder grip dan de Goodyear Eagle F1 die ik er achter op had, dacht dat Conti toch geen verkeerde banden maakte maar Goodyear kan dit beter, zowel op droog als op nat.

1450 op de brug in Papenburg dacht ik zonder bestuurder maar nu had ik wel reservewiel, subwoofer, krik enz enz eruit gehaald, dat is bij elkaar allemaal ongeveer mn eigen gewicht.

Auto heeft natuurlijk een drift setup dus onderstel is niet slap en ook niet stug.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:02
door JoostSchouten
Knot schreef:
JoostSchouten schreef:Mooie duidelijk beelden, gaat hard Knot!
Mwah... toen ik in de E30 met S50B32 op 888 van Remco mee was gegaan vond ik die 328i maar ff helemaal niks meer ;)
Het kan natuurlijk met andere auto's harder, maar denk dat je met deze setup aardig aan het doortrappen bent.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:08
door Hielke
Mooie beelden Rody.

Godallemachtig, wat een fantastische baan. Zo technisch met al die hoogteverschillen. Valt me nu voor de eerste keer ook op dat de snelheid relatief laag blijft. Veel derde versneling-werk en ook geregeld terug naar twee. Lijkt er ook op dat de uitloopstroken vrij groot zijn. Om te racen is het geen topper, maar om tijden te zetten des te beter.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:11
door Snipe
Hielke schreef:Godallemachtig, wat een fantastische baan.
Zo is het!

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:21
door Hielke
Denk dat ik het hier met m'n standaard MX-5je een heleboel potente moderne middenklassers heel moeilijk kan maken.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:23
door Knot
Denk dat je wel vermogen tekort komt hoor, stukken uphill heb je aan 300pk nog niet voldoende om meters te maken!

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:25
door Snipe
Hielke schreef:Denk dat ik het hier met m'n standaard MX-5je een heleboel potente moderne middenklassers heel moeilijk kan maken.
In oktober weer een nieuwe kans!

Ook leuk trouwens: marshalls die bij een driftje niet meteen met allerlei vlaggen beginnen te zwaaien of anderszins in paniek raken, maar gewoon een duimpje omhoog steken.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:29
door Hielke
Knot schreef:Denk dat je wel vermogen tekort komt hoor, stukken uphill heb je aan 300pk nog niet voldoende om meters te maken!
Ok. Up and down is op de video vrij moeilijk te onderscheiden.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:39
door Knot
Snipe schreef:Ook leuk trouwens: marshalls die bij een driftje niet meteen met allerlei vlaggen beginnen te zwaaien of anderszins in paniek raken, maar gewoon een duimpje omhoog steken.
Er was alleen een zwarte sedan die ook wat probeerde maar wat er nogal amateuristisch uitzag omdat ie zn wanli's vergeten was :)

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:39
door Hielke
Wat voor plannen hebben de eigenaren met dit circuit? Wordt het een testcircuit? Of een een circuit voor trackdays? Voor het organiseren van races zou ik een aantal keuzes niet begrijpen. Hadden ze bijvoorbeeld de aanrempassage bij 1.55 recht en breed gemaakt, uitlopend op een linksdraaiende Tarzan bocht, dan was er fantastische uitremzone geweest. Dit doet trouwens niks aan mijn enthousiasme voor de track af.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:41
door Fabian
Dat valt niet goed te zien op video inderdaad. maar geloof me, er zitten 1bocht in daar zou je met een Range Rover het Hill Decent aanzetten als je bovenaan staat :mrgreen:

De hoogteverschillen zijn echt bizar te noemen :crazy:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:42
door Knot
Denk dat je hier lekker vrij rijden moet organiseren, geen competitie gaan voeren. Hier ging inhalen met onderling begrip en communicatie prima maar uitremmen kan wat krap worden hier en daar.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:44
door Knot
In mijn filmpje rij je op 1m06 dus hier tegenop:

Afbeelding

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:45
door Hielke
Zo! :shock:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:46
door allen
Hm, de baan omgekeerd rijden zou daar leuk en interessant zijn imho.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:47
door Johann
Snipe schreef:
Ook leuk trouwens: marshalls die bij een driftje niet meteen met allerlei vlaggen beginnen te zwaaien of anderszins in paniek raken, maar gewoon een duimpje omhoog steken.
Ik reed achter een zwarte E36 met daarvoor een Oranje Zwarte DNRT E36 die aan het driften was.
Zoonlief genoot wel van het uitzicht dus bleven we er even achter rijden maar plots gingen er allemaal blauwe lampen aan.. :duh: Alsof ik zoveel sneller was. :lol:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:48
door Richardt.
Dat is wel een serieus heuveltje te noemen ja :lol:

Qua bochten lijkt het circuit uitermate geschikt voor de wat lichtere/wendbare auto's, maar voor dat soort heuvels kun je wel wat extra pk's gebruiken.
Kortom, lekker technisch en uitdagend circuit :thumbup:

@ Knot, het teveel aan grip kwam dat alleen door de banden of bied het asfalt ook gewoon enorm veel grip?

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:49
door Snipe
Hielke schreef:Wat voor plannen hebben de eigenaren met dit circuit? Wordt het een testcircuit? Of een een circuit voor trackdays? Voor het organiseren van races zou ik een aantal keuzes niet begrijpen. Hadden ze bijvoorbeeld de aanrempassage bij 1.55 recht en breed gemaakt, uitlopend op een linksdraaiende Tarzan bocht, dan was er fantastische uitremzone geweest. Dit doet trouwens niks aan mijn enthousiasme voor de track af.
Er staan voor zover ik weet geen races gepland, het is meer voor trackdays en clubdagen en zo. Binnenkort zul je er vast meer van zien, er werd van alles opgebouwd voor de persintroductie van de nieuwe 911 Turbo. Introductie van de Mercedes A45 AMG was trouwens ook op Bilster Berg.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:54
door ASW
Ik heb gisteren ook enorm veel plezier gehad op deze uitdagende baan. In de regen was het wel glibberen en glijden op de 888's maar verder ging het lekker. Een enorm rotmoment gehad met een wesp in de auto wat nog heel anders had kunnen aflopen maar verder lekker :df:

Ook wat forummers irl ontmoet :)

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 14 aug 2013, 12:54
door Knot
Richardt. schreef: @ Knot, het teveel aan grip kwam dat alleen door de banden of bied het asfalt ook gewoon enorm veel grip?
Denk dat ik op mn Wanli's wel een showtje had kunnen geven gisteren maar die lagen helaas thuis (had geen rekening gehouden met regen (lang leve de foute voorspellingen) en gedoogbeleid. Asfalt ligt er wel heel strak in en soms dus met positieve banking, dan heb je met iets negatief camber dus vol de band eraan en kan je bijna niet de grip achter verbreken (op een normale manier dan).

Wel echt een plusje voor de Goodyear Eagle F1 hoor, in 3 gewoon altijd grip op droog en nat maar valt of staat wel op dat donkere asfalt van daar want vanochtend naar kantoor kwam ik op oud lichtgrijs asfalt de bocht om, dacht nogsteeds dat ik onschadelijk was maar stond wel bijna achterstevoren... bijna...

Dus ja, asfalt is daar top, zeker op droog met semi's wat ik van passagiersritjes mee heb gekregen.