Is Zolder ook vooral lekker voor de Atom omdat die zo licht is. Je remt iedereen eruit en vanwege het gebrek aan gewicht zal je ook niet snel last hebben van fading of te hete remmen.Roy RS schreef: 02 jan 2025, 17:15Je mistte de smiley niet, ik bedoel gewoon dat Ben een supercoureur is tov velen waaronder ik, maar hij maakt geen kans meer tegen Phil Keen in zijn prime.Robin schreef: 02 jan 2025, 16:13 Maar respect voor zo'n klein team/bedrijf die zo'n track dedicated 'streetcar' bouwt.![]()
Keen had op anglesey in het nat 2 seconden verschil met droog![]()
Dat is lichtjaren joh op zo’n korte baan.
Maar alle gekheid op een stokje, de Ariel is driving fun, beleving en acceleratie/wendbaarheid. Downforce door bochten mist het geheel en licht zijn is leuk op lage snelheid, maar een pista gebruikt zijn body, stroomlijn en pk’s op alles dat rechtdoor is of doordraait.
Voor je beeldvorming, op zolder ben ik King, op Spa is het lastig tegen GT3’s. Veel te veel recht en doordraaien.
Als je een circuitbeest wilt is een pista, 765lt marginaal sneller dan de atom, maar zullen we dan ook prijs en running cost naast elkaar leggen?
Wat ik bedoel is dat je bijna net zo snel bent (en vaak sneller want in de echte wereld worden die exoten meestal niet op de rand bereden) voor een fractie van de kosten en geloof me, in een atom heb je halfgas meer beleving dan in welke auto met koets dan ook![]()
Het grote Ariel Atom topic!
-
Re: Het grote Ariel Atom topic!
- Roy RS
Tis gewoon echt niet voor iedereen om het maar zacht te zeggenRobin schreef: 02 jan 2025, 19:11 Prima argumentatie Roy. Duidelijk.![]()
Waarom ik nog geen Atom heb? Tja....
(als 't zondag gaat sneeuwen, haal ik m'n vrachtwagentje uit de garage)
In mijn topic zie je mijn oplossing inmiddels voor de drag van de vleugels
-
- Roy RS
vet! Ik houd van throttle house, zo eens lekker kijken…en dan een rondje blazen met de iets grotere broer
-
Geniet ervan, ik ben helemaal niet jaloers...!

-
Ze hebben de Caterham er speciaal voor Roy ook nog bijgehaald.....

Beide super gaaf.

- Roy RS
Heb het nu gekeken, gaaf hoor, erg leuk om mn beide auto’s zo te zien en de mono kwam ook nog kort voorbij