het zijn niet alleen de stickers toch?Robin schreef:LOL @ dat ding met die middenmotor.
Ik vind de Polo in de basis de leukste auto onder de 'Golfklasse' en was zowieso mijn keus. Tuurlijk vind ik die 208(?) en de nieuwe Clio en de DS2(?) van Citroen ook leuk om te zien, en ze zien er wel moderner uit dat wel dan de Polo. Maar de Polo heeft standaard 'n goeie stance en minimaal uitgeklopte wielkastjes. Ding vind ik in z'n minimaliteit daardoor mooi. Deze oranje hierboven zonder striping in wit of grijs of zwart en ik wist 't wel als ik wat jonger was....
Neemt niet weg dat dat WRC stickerding natuurlijk een stuk surrogaat is van heb ik jou daar.
Ik doel op 'n Polo GTI achtig dingetje.
Als iets bij voorbaat als speciaal/limited wordt uitbracht(dat kan van Kia tot Porsche zijn, vooral die laatste is daar goed in) moet dat imo wel voldoen aan de verwachtingen, dus qua rijeigenschappen, pk's en dat soort beleving , niet alléén omdat er maar 50 of 100 van bestickerd zijn.
dus een 2.0 TSI ipv een slechts 1.4 TSi GTI die in de 'normale' snelle polo zit.Der 2.0 TSI leistet im Polo 220 PS und stellt ein maximales Drehmoment von 350 Nm
Ze lezen ook op autofora waarschijnlijkVolkswagen overweegt een 4WD-versie van de Polo R te bouwen. Dat zou een leuk vervolg zijn op de aankondiging van de komst van de 'gewone' (voorwielaangedreven) Polo R WRC.
nog ff afwachten dus.Dat meldt Autocar op basis van een uitspraak van Ulrich Hackenberg, hoofd R&D bij Volkswagen. Volgens Hackenberg wil VW met de deelname aan het WRC een emotionele band met haar klanten krijgen en zou er in bepaalde landen interesse kunnen bestaan voor een ‘burgermansversie’ van de vierwielaangedreven Polo waarmee het merk dit jaar in het wereldkampioenschap rally aantreedt.
Als basis voor de 4WD-versie dient dan de Audi A1 Quattro, die op hetzelfde PQ25-platform staat als de Polo. Hackenberg zegt zich een integraal aangedreven Polo R te kunnen voorstellen maar voegt er aan toe dat er geen concrete plannen voor een dergelijke versie bestaan.
De komst van de (voorwielaangedreven) Volkswagen Polo R WRC is wél bevestigd. Deze heeft een 220 pk sterke viercilinder TSI onder de kap, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarmee is de 0-100 km/h-sprint in 6,4 seconden gepiept en is een topsnelheid van 243 km/h mogelijk. Volkswagen bouwt de Polo R WRC vanaf september in een oplage van 2.500 stuks.
http://www.topspeed.com/cars/car-news/v ... 42389.htmlThe latest addition to the Volkswagen Polo lineup is the powerful Polo R WRC Street version powered by a 2.0-liter TSI engine with an output of 220 horsepower and 258 pound-feet of torque. This version sprints from 0 to 60 mph in 6.4 seconds and can hit a top speed of 151 mph. The only problem is that it comes only in front-wheel drive.
Well, now it looks like VW may be having second thoughts about this hot hatch carrying only FWD. According to head of R&D Ulrich Hackenberg, Volkswagen may offer a four-wheel drive version of the Polo R WRC Street, but only for several countries in the world. He confirmed that such a model is still not under development, but he "could imagine it."
If built, the Polo R WRC Street AWD would likely be developed on the company’s PQ25 platform that has already been used for the all-wheel drive Audi A1 quattro. Unfortunately, there we won’t see it here in the U.S. (daar zitten wij niet mee), but it’s still cool regardless.
http://speedlux.com/volkwagen-polo-r-to ... eel-drive/Since the Polo R WRC was launched so early, the carmaker is in the process of planning additional versions of the car to keep the public’s interest at a huge level.
As a result we could see the Polo R receive four-wheel drive in the future. The Polo is underpinned by the same PQ25 platform as the Audi A1.
“There could be some customer interest, so I think four-wheel drive could be excellent for some markets. There are no plans as of now, but I could imagine it,” Head of VW R&D, Ulrich Hackenberg, said.
Stay tuned for further details and specifications.