Maus335i schreef:Ohja dan de Panamera nog! Ben er niet wild van als ik eerlijk moet zijnDat wordt hem niet..
Zo is het idd een schijtende Teckel

Maus335i schreef:Ohja dan de Panamera nog! Ben er niet wild van als ik eerlijk moet zijnDat wordt hem niet..
Denk dat dan voor jou het valt of staat met of het een handbak of automaat zal zijn. Met een diesel met een automaat zul je van dat lage toerenbereik niets merken. En zulke auto's zijn zo stil dat denk ik het motorgeluid ook ondergeschikt zal zijn.Maus335i schreef:Diesel raakt me gewoon niet. Laag max. toerenbereik, geen lekkere sound. Een diesel is een "verstandige keuze".... Als het een A8 zou worden, dan wordt het waarschijnlijk wel een 4.2 TDI. Niet omdat dat nu zo'n geweldige motor is die heerlijk klinkt, maar omdat er nog amper benzinemodellen verkocht worden. Ik geloof prima dat het in de long run goedkoper is, maar het karakter van zo'n motor is gewoon heel anders dan dat van een 4.2 FSI bijvoorbeeld.
Ergens is het verbazend dat diesel nog steeds zo goedkoop bij ons is, terwijl de prijs in omringende landen voor diesel en benzine veel dichter bij elkaar liggen.
Ik snap hem denk wel. Een auto kan nog zo goed rijden, maar als je bij wijze van spreke al ziek wordt als je het jasje van buiten ziet, dan ga je daar verder ook weinig plezier aan beleven. Binnenkant van die wagen vind ik best netjes. De buitenzijde is voor mij nog een lelijker aanzicht dan een schijtende teckel.Tristan schreef:Heb je erin gereden? Ik was echt positief verrast. Maar goed, misschien liggen jou eisen anders.
Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Prijs van de auto: 30%
Exterieur: 20%
Interieur: 20%
Running costs: 15%
Rijeigenschappen: 15%
Kijk maar eens wat er uitkomt en wissel wat met de wegingen.
Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kostenPetrolhead Tom schreef:Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Kosten wegen wel mee maar het uiterlijk weegt zwaarder. Als de Panamera nou op alle punten het hoogst scoort behalve op exterieur dan is het toch al geen optie? Je gaat toch niet ruim 100k stukslaan op een auto die je lelijk vind?dvh schreef:Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kostenPetrolhead Tom schreef:Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
:boogie:dvh schreef:Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kostenPetrolhead Tom schreef: Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.
Tom, dat is nu juist het aardige. Wat mij betreft weeg je rijeigenschappen voor 70% mee en het uiterlijk voor 30%. Maar dat betekent dus dat bijvoorbeeld de prijs niets uitmaakt.Petrolhead Tom schreef:
Dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Kosten wegen wel mee maar het uiterlijk weegt zwaarder. Als de Panamera nou op alle punten het hoogst scoort behalve op exterieur dn is het toch al geen optie? Je gaat toch niet ruim 100k stukslaan op een auto die je lelijk vind?
Is misschien geen schoonheid, maar heeft zeker 'presence'. En die foto die Maurice plaatst is met 18'. Zet er 20' turbo wielen onder en het ziet er meteen een stuk smakelijker uit. Maar wat mij zo aanspreekt in de auto is het interieur wat echt geweldig is. Soort van jetfighter cockpit, afwerking is weergaloos. Voelt veel specialer aan dan bij BMW of Audi. En dan icm. met de luchtvering die super comfortabel is. Zet de auto in Sport Plus en gaat serieus de bochten door, echt indrukwekkend wat zo'n zware auto ineens aanvoelt als een bijna sportwagen. Ik zou toch echt Maurice adviseren om eens in te rijden. Was ook sceptisch, maar na 20 min. was ik al overtuigd. En 1000km op 1 tank, ook wel lekker.allen schreef:Ik snap hem denk wel. Een auto kan nog zo goed rijden, maar als je bij wijze van spreke al ziek wordt als je het jasje van buiten ziet, dan ga je daar verder ook weinig plezier aan beleven. Binnenkant van die wagen vind ik best netjes. De buitenzijde is voor mij nog een lelijker aanzicht dan een schijtende teckel.Tristan schreef:Heb je erin gereden? Ik was echt positief verrast. Maar goed, misschien liggen jou eisen anders.
nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
Op die manier, tja.Leen schreef:nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
Ja en dus is diesel prijstechnisch wel voordeliger wat ik probeer duidelijk te maken maar niet overkomtLeen schreef:nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
Hoe lang ben je?dvh schreef: Maar het stuur van de BMW oogt en voelt ook dikker. Evenals het dashboard. Je zit wat meer ingesloten in deze auto. Audi interieur voelt ruimer. Maar zelf heb ik toch voorkeur voor de BMW. Voelt prettiger, knusser en compacter.
Gebruikers op dit forum: RJK en 7 gasten