Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door romo » 07 okt 2012, 21:09

Maus335i schreef:Ohja dan de Panamera nog! Ben er niet wild van als ik eerlijk moet zijn :( Dat wordt hem niet..

Afbeelding


Zo is het idd een schijtende Teckel :D



Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Macboy » 07 okt 2012, 23:46

Maurice dat diesel nog goedkoop is in Nederland is niet zo raar, want anders zullen er veel minder diesel worden verkocht. De aanschafprijzen liggen in de ons omringende landen immers ook op het zelfde niveau terwijl een diesel in Nederland toch rond 15-20% duurder is.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Robin » 08 okt 2012, 08:09

Ilija, je zegt dat iemand die 1:10/11 met 'n 335i kan rijden(Maurice, ik en dan doe ik redelijk rustig aan ja) ook 1:16 met 'n 335d kan rijden. De verhalen die ik over de 335d hoor(buiten de prima motor) van rijder/eigenaren van die dingen, zijn toch wel even anders. Buiten het enorme nieuwprijsverschil in Neerland tussen bijv 'n 535i en 535d(belachelijk) en de soortgelijke prestaties, kom je alleen uit op die iets grotere actieradius inderdaad(heb 't zelf ook allemaal al vaak berekend 335i/335d 535i/535d)
die je voor 'n diesel dan weer tegenvalt(het is geen 520d doh). Maar 'n berediesel krijg je er voor terug.

Je zegt ook dat de diesel 't fijnst is tussen de 160-180. Dat zal ongetwijfeld. Je zegt ook dat dat bij de benzineversie niet zozeer 't geval is.
Waar baseer je dat dan op? Mijn ex 535i reed ook beter vanaf 140-180 dan daaronder. Ergo m'n huidige rijdt bij 120/130 niet zo 'mooi'. Dat kan aan 't (banden en wind)geruis liggen, maar tussen de 160 en 200 is dat rotding het meest op z'n gemak....en dat is soms wel frustrerend.

Ook somde Maurice ZIJN nadelen tov een dike diesel op. Die ik onderschrijf.

Feit blijft dat als IK vanaf 40k km/j zou rijden wél 'n dikke diesel zou overwegen dan.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Leen » 08 okt 2012, 09:06

ik heb dan zeker een loden voet met 1 op 7,8 over 25K km met .35i motor..........

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door ErikS » 08 okt 2012, 09:08

Nee, jij snapt gewoon hoe je met een 1M moet rijden! :ken ik jou: :blink:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Sjoerd » 08 okt 2012, 09:11

Ik zou als opvolger van mijn 535i serieus een dikke daisel overwegen; ik denk dat het qua dagelijkse driveability veel plezieriger rijdt. Ik moet er wel bij zeggen dat er onder de carport nog een auto staat die qua stuurgevoel en gasrespons iets heeft wat geen enkele hedendaagse 'luxe'auto evenaart. Zal ik dan toch aan de automaat gaan ;-)

Nogmaals Maurice; ik denk dat je geen slechte keuze kan maken. Het nadeel van deze dilemma's is natuurlijk dat als je uiteindelijk de keuze hebt gemaakt je vaak een 'had ik toch maar' gevoel erop nahoudt.

Ik zou wel nieuw gaan bestellen; heb je hem precies zoals je wil. 2de hands is veel goedkoper maar 99 op de 100 keer concessies doen.

Overigens rij ik gem 1 op 9.5. Op zuinige ritten (achter de meute aan naar het westen) 1 op 11.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Peric » 08 okt 2012, 09:33

Maus335i schreef:Diesel raakt me gewoon niet. Laag max. toerenbereik, geen lekkere sound. Een diesel is een "verstandige keuze".... Als het een A8 zou worden, dan wordt het waarschijnlijk wel een 4.2 TDI. Niet omdat dat nu zo'n geweldige motor is die heerlijk klinkt, maar omdat er nog amper benzinemodellen verkocht worden. Ik geloof prima dat het in de long run goedkoper is, maar het karakter van zo'n motor is gewoon heel anders dan dat van een 4.2 FSI bijvoorbeeld.

Ergens is het verbazend dat diesel nog steeds zo goedkoop bij ons is, terwijl de prijs in omringende landen voor diesel en benzine veel dichter bij elkaar liggen.
Denk dat dan voor jou het valt of staat met of het een handbak of automaat zal zijn. Met een diesel met een automaat zul je van dat lage toerenbereik niets merken. En zulke auto's zijn zo stil dat denk ik het motorgeluid ook ondergeschikt zal zijn.
Als ik het zo lees zul jij met die A8 4.2 TDI het beste af zijn. Beer van een motor, de beste stoelen voor jou, en het ziet er nog goed uit ook.

En Nederland is 1 van de goedkopere landen wat diesel betreft. In Duitsland is het duurder. Nederland is sowieso 1 van de weinige landen waar diesel behoorlijk geodkoper is dan benzine.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Macboy » 08 okt 2012, 10:07

Robin ik heb geschreven dat het niet om het bereik van de motor gaat maar ik bedoelde het domein wat betreft het verbruik bij 160-180. Een dikke 6-cilinder benzine verbruikt bij hogere snelheden significant meer dan een diesel terwijl het argument van Maurice was dat een diesel boven de 160 veel toeren maakt en niet meer zuinig zou zijn. Dat bedoelde ik met beredeneren met verkeerde argumenten en daar reageerde ik op. In die post zei Maurice immers niets over geluid en toeren maken en daarom benzine te overwegen. Dat was pas later.

En ik heb nergens gezegd dat een 335d zuinig is. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.

Laatste wat ik erover kwijt wil is dat 1:11 met een 335d nog subliem is voor een 6-cilinder 286pk diesel toch ?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door allen » 08 okt 2012, 10:13

Tristan schreef:Heb je erin gereden? Ik was echt positief verrast. Maar goed, misschien liggen jou eisen anders. :wink:
Ik snap hem denk wel. Een auto kan nog zo goed rijden, maar als je bij wijze van spreke al ziek wordt als je het jasje van buiten ziet, dan ga je daar verder ook weinig plezier aan beleven. Binnenkant van die wagen vind ik best netjes. De buitenzijde is voor mij nog een lelijker aanzicht dan een schijtende teckel.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door RutgerK » 08 okt 2012, 10:54

Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Prijs van de auto: 30%
Exterieur: 20%
Interieur: 20%
Running costs: 15%
Rijeigenschappen: 15%

Kijk maar eens wat er uitkomt en wissel wat met de wegingen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Petrolhead Tom » 08 okt 2012, 10:58

RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Prijs van de auto: 30%
Exterieur: 20%
Interieur: 20%
Running costs: 15%
Rijeigenschappen: 15%

Kijk maar eens wat er uitkomt en wissel wat met de wegingen.
Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Hielke » 08 okt 2012, 11:00

IRL zijn de looks van een Panamera über. De lokale schoenenboer in Heerenveen heeft zo'n ding in het zwart. Stilstaand en on the move is het een echte presence. Bij equivalenten van BMW en Mercedes denk ik altijd dat er een taxi aankomt. Dat heb ik bij een Porsche nog nooit gehad.

De vorm van aandrijving zou me bij zo'n grote bak worst zijn. Ultiem verrcomfort, daar gaat het om. Luchtvering lijkt me daarom zeker een must. De keer dat ik in een nieuwe 5-serie heb gereden schrok ik van het belabberde veercomfort.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door dvh » 08 okt 2012, 11:15

Petrolhead Tom schreef:
RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Prijs van de auto: 30%
Exterieur: 20%
Interieur: 20%
Running costs: 15%
Rijeigenschappen: 15%

Kijk maar eens wat er uitkomt en wissel wat met de wegingen.
Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.
Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kosten :wave:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Petrolhead Tom » 08 okt 2012, 11:20

dvh schreef:
Petrolhead Tom schreef:
RutgerK schreef:Je kan toch de auto's onderling scoren en de verschillende aspecten wegen. Kijken of Excel uitkomt op je emotionele keuze.
Prijs van de auto: 30%
Exterieur: 20%
Interieur: 20%
Running costs: 15%
Rijeigenschappen: 15%

Kijk maar eens wat er uitkomt en wissel wat met de wegingen.
Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.
Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kosten :wave:
Dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Kosten wegen wel mee maar het uiterlijk weegt zwaarder. Als de Panamera nou op alle punten het hoogst scoort behalve op exterieur dan is het toch al geen optie? Je gaat toch niet ruim 100k stukslaan op een auto die je lelijk vind?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door indobesar » 08 okt 2012, 11:21

dvh schreef:
Petrolhead Tom schreef: Een auto is emotie. Dat ga je niet berekenen. Period.
Zegt degene die z'n bmw te koop heeft staan ivm de kosten :wave:
:boogie: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door RutgerK » 08 okt 2012, 11:43

Petrolhead Tom schreef:
Dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Kosten wegen wel mee maar het uiterlijk weegt zwaarder. Als de Panamera nou op alle punten het hoogst scoort behalve op exterieur dn is het toch al geen optie? Je gaat toch niet ruim 100k stukslaan op een auto die je lelijk vind?
Tom, dat is nu juist het aardige. Wat mij betreft weeg je rijeigenschappen voor 70% mee en het uiterlijk voor 30%. Maar dat betekent dus dat bijvoorbeeld de prijs niets uitmaakt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Tristan » 08 okt 2012, 11:57

allen schreef:
Tristan schreef:Heb je erin gereden? Ik was echt positief verrast. Maar goed, misschien liggen jou eisen anders. :wink:
Ik snap hem denk wel. Een auto kan nog zo goed rijden, maar als je bij wijze van spreke al ziek wordt als je het jasje van buiten ziet, dan ga je daar verder ook weinig plezier aan beleven. Binnenkant van die wagen vind ik best netjes. De buitenzijde is voor mij nog een lelijker aanzicht dan een schijtende teckel.
Is misschien geen schoonheid, maar heeft zeker 'presence'. En die foto die Maurice plaatst is met 18'. Zet er 20' turbo wielen onder en het ziet er meteen een stuk smakelijker uit. Maar wat mij zo aanspreekt in de auto is het interieur wat echt geweldig is. Soort van jetfighter cockpit, afwerking is weergaloos. Voelt veel specialer aan dan bij BMW of Audi. En dan icm. met de luchtvering die super comfortabel is. Zet de auto in Sport Plus en gaat serieus de bochten door, echt indrukwekkend wat zo'n zware auto ineens aanvoelt als een bijna sportwagen. Ik zou toch echt Maurice adviseren om eens in te rijden. Was ook sceptisch, maar na 20 min. was ik al overtuigd. En 1000km op 1 tank, ook wel lekker.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Leen » 08 okt 2012, 15:59

Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Robin » 08 okt 2012, 16:41

Leen schreef:
Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.
Op die manier, tja.

Mijn rond de 1 op 10 is ook 'n gemiddelde. Wat ik hoor van 535d/335d rijders is 1 op 11/12/13. Nooit 1 op 15. Ik keek op 't F10 forum en daar komen ze er omgerekend(UK MPGetc) ook niet aan... die bijna 300pk moet je toch ergens voelen, bij 't verbruik.

Net als de .35i. Knap als je 1:11 haalt want ik red 't niet ook al wilden ze me 't wel laten geloven, eventjes op 'n recht stuk met 119kmh is 1:14 zelfs mogelijk, maar bij 't tanken kom ik vreemd genoeg op 1 op 9, 7 ofzo....(BC)

Idem de 335d. 1op 13 op z'n best.

Als ik ga planken zit ik zo op op 5 a 6 natuurlijk(335i). Als ik ga plnaken met 'n 335/535d 1 op 9 ofzo....(althans de 335d die ik toen even meehad zal nu wel iets beter zijn)

Maakt ook niet uit. Als er 'n 335d uitkomt(?) en die ligt in de prijslijn van de 335i(wat wel niet zo zal zijn, vandaar....) wil ik wel 'n 335d hoor. Lekkere motor met de 8 bak.

Back ontopic.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Macboy » 08 okt 2012, 20:13

Conclusie: we hebben Maurice alsnog in een diesel geluld. Hulde aan DF !

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Macboy » 08 okt 2012, 20:14

Leen schreef:
Macboy schreef:. Ik heb alleen gezegd dat als iemand met een 335i presteert om 1:11 gemiddeld te verbruiken dat hij ook makkelijk 1:15 kan halen met een 335d. Maar ik geef toe dat ik er niet bekend mee ben dus ben benieuwd naar je bronnen. Voor de duidelijkheid: laat dan wel zien dat die mensen die 1:11 met een 335d rijden ook 1:11 met een 335i rijden want daar gaat het om.
?
nou , dat klopt dan toch ? ik reed 1 op 11 met de 335d en 1 op 7,8 met de 1M(.35i ) dus dan klopt jouw theorie wel dat iemand die met een rijstijl 1 op 11 haalt met een 535i dan 1 op 15 haalt met een 535d met dezelfde (rustige) rijstijl.
Ja en dus is diesel prijstechnisch wel voordeliger wat ik probeer duidelijk te maken maar niet overkomt :)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door dvh » 10 okt 2012, 19:04

Kom toch terug op mijn mening/voorkeur voor de Audi.

Vandaag nog even in de nieuwe 5 van BMW en de nieuwe 6 van Audi gezeten.
Ik ben een interieur man. Zodra dit niet mooi is, of niet fijn is, zal ik altijd moeite houden met de gehele auto.

Nu heb ik in beide nog niet daadwerkelijk gereden. Maar ik ga uit van de overtreffende rijbeleving in de BMW op basis van personlijke rijervaringen in het verleden ( o.a. de laatste E60/61 525/535 ).

Maar ik vind hem simpelweg mooier.
Het is vreemd. Soms loop je langs een Audi. Je kijkt even naar binnen.. En ja, dat ziet er goed uit. Het dashboard is wat opvallender dan die van de BMW. Maar dan ga je zitten. En dan is het eigenlijk al een gedane zaak voor mij.

Wat zit die bmw lekker ! Niet dat de Audi een houten plank is. Maar toch.. De BMW pakt je beet.. De stoelen dan. Heerlijk dik stuur. Kort schakel(automaat)pookje. Die antieke kluit wat een pook genoemd wordt in de Audi is me altijd al een ergenis geweest. Het dashboard oogt wat compacter , gedrongen en wat rond je heen zittend. Dat moet je voorkeur hebben. Als je van open vlaktes en zichtbare ruimte houdt, dan zou de Audi beter bevallen.

Persoonlijk vind ik de 5 een stuk beter qua interieur. Knusser. Het is een grote auto. Als je naar achteren kijkt staat de achterbank toch behoorlijk ver van je vandaan. ( ik rijdt in een 107.. ter relativatie ^^ ). Maar lekker compact. Voor zo'n grote auto zit je echt in de bestuurdersstoel en alles rond je heen is op jouw afgericht.

De Audi is wat afstandelijker. Zelfs zonder erin te rijden merk , zie en voel je dat.
Het is zo subjectief als het maar zijn kan, maar ik zou na zo eenn simpele voel en zit beleving al voor de BMW zijn gegaan. Anytime.

Nog wat giga gare pics ter illustratie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Rebel » 10 okt 2012, 19:11

Mon dieu, wat heeft die BMW een karrenwiel van 'n stuur :duh:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door dvh » 10 okt 2012, 19:17

Ik zal wat dichter op het stuur :)
Volgens mij scheelt het 1.5cm , in het voordeel van de Audi.
370mm tegenover 385mm bij de BMW.

Maar het stuur van de BMW oogt en voelt ook dikker. Evenals het dashboard. Je zit wat meer ingesloten in deze auto. Audi interieur voelt ruimer. Maar zelf heb ik toch voorkeur voor de BMW. Voelt prettiger, knusser en compacter.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1380
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door Fedmas » 10 okt 2012, 19:21

dvh schreef: Maar het stuur van de BMW oogt en voelt ook dikker. Evenals het dashboard. Je zit wat meer ingesloten in deze auto. Audi interieur voelt ruimer. Maar zelf heb ik toch voorkeur voor de BMW. Voelt prettiger, knusser en compacter.
Hoe lang ben je? ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RJK en 7 gasten