het ''Wat is je meest lijpe actie ooit'' topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Metchu

Re: het ''Wat is je meest lijpe actie ooit'' topic

Bericht door Metchu » 26 sep 2008, 13:07

breek mij de bek niet open :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 sep 2008, 13:33

hugo schreef:Meer dan een jaar geleden, jongens. Een winter, een zomer en heel wat auto's verder wil ik verdomme nieuwe sterke verhalen horen !!!

Ik reed een tijdje terug een doordraaiende snelwegoprit op toen de Mitsubishi CZ5 die voor me reed pech kreeg en zich dus op de vluchtstrook begaf.
Nu ben ik gewoonlijk heel behulpzaam en zou achter hen gestopt zijn om te vragen of ik kon helpen. Ik was echter op weg naar een afspraak met de klant dus ben ik er maar voorbij gereden. Het echtpaar vond dat blijkbaar erg jammer want zij toeterden luid naar mij, en mevrouw gebaarde hevig. Het was druk dus ik vertrouwde erop dat een behulpzamere mede weggebruiker mijn taak op zich zou nemen.
De Mitsubishi heeft een blijkbaar zeer lage rol- en luchtweerstand want in de bocht die ook nog eens omhoog liep behield hij zijn snelheid. Geinteresseerd in auto's en fysica als ik ben, wilde ik hier toch meer van weten dus ik houd de auto goed in de gaten.
Het was op dat moment dat ik het licht zag; deze Mitsubishi had zichzelf reeds gerepareerd en begaf zich aan het eind van de bocht weer op de rijstrook. Heti natuurlijk niet voor niets dat deze auto het platform deelt met een auto die "Slim" heet.

Daar moest ik toch het fijne van weten, en omdat ik de volgende afslag moest hebben matig ik de snelheid zo dat het, nu blijkbaar gehaaste, echtpaar mij koninhalen. Toen zag ik de donkere zijde van mensen die een zelfreparerende auto hebben. De vrouw wees naar mij, de arme bestuurder in de Skoda die je nog gewoon zelf moet fixen, stootte haar man aan en riep mij iets toe wederom vergezeld van wat gebaren. Ze zat me dus gewoon uit te lachen.

Van iemand die in zo'n bijzondere auto rijdt verwacht je een toch wat magnacratischer opstelling verwachten jegens het plebs?

Ik heb op de kleuterschool geleerd tussen de lijntjes te kleuren, doe dat op de weg ook!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 sep 2008, 13:56

Ik ben een keer in 7 minuten van Lwd naar Thialf City gegaan.

Dat doe ik niet weer. :bag:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 26 sep 2008, 15:45

In de ghetto van Curacao stil komen staan met een opel corsa van een vriend van me waarvan we al wisten dat ie niet helemaal meer goed was ... uur voordat het donker zou worden.

Komt er een busje langsgereden met daarin een man die het 'koppie eraf' gebaar maakt - Slik - ..en stopt bij onze auto, de man stapt uit en begint heel vriendelijk over het feit dat ie een garage'tje heeft en dat ie wel even naar onze auto wil kijken... de beste man was water nodig en zei meteen dat hij dat zelf wel ff ging halen, als 1 van ons dat zou doen zou het niet heeeel veilig zijn... komt terug, sluit de ventilator weer goed aan, gooit er nog wat water bij en voor 15 gulden ( 6 euro ofsow ) konden wij terug naar huis.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 sep 2008, 15:55

Robin schreef:Ik ben een keer in 7 minuten van Lwd naar Thialf City gegaan.

Dat doe ik niet weer. :bag:
OMF ik vond 18 minuten Heerenveen stadion - oprit thuis Franeker al snel :lol: Maarja dat was met m'n 318is e30.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 sep 2008, 16:01

Paar jaar terug op de motor (Aprilia RSV Mille) van de rondweg Sneek naar het tankstation langs de A50 bij Apeldoorn (was een beetje laat, hadden daar afgesproken) in 37 minuten. Dat is zo'n 120 km ongeveer.

Of de Afsluitdijk op een MV Agusta, van sluis naar sluis ('s nachts) in minder dan 7 minuten. :)

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 26 sep 2008, 17:40

Leuk topic! :mrgreen: Stelletje mafkezen zitten ertussen zeg :shock: :mrgreen:

Om mijn bijdrage te doen:
-Met een ML400CDi en sleepkabel een gestripte Peugeot 309 naar de sloop gebracht... Vol optrekken terwijl de Peugeot vol aan het remmen was. Heb nog nooit zo hard gelachen, maar achteraf gezien levensgevaarlijk! :lol:

-Andere lompe actie was tijdens de persintroductie van de MINI Clubman. We hadden een schitterende donkerblauwe Cooper S Clubman meegekregen. Bergweggetjes en haarspeldbochten, mijn grote zwak (daar moet ik knalhard overheen). 160 km/h een flauwe bocht in en er niet meer uit gekomen... :oops: :bag:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 sep 2008, 18:00

Vorige week nog ff toen ik een dorpje uit ging een aardig stukje 4 wielen los, voor het eerst weer in een lange tijd, valt dat onder leip? :P

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 26 sep 2008, 18:16

Ik zeg: JA! :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2008, 13:14

Toen ik m'n rijbewijs nog niet had reed ik regelmatig met m'n om mee om auto's op te halen.
Zo ook de sloop-DAFjes(sorry Dennis :)). We rijden ons dorp binnen en ik gebaar m'n oom die achter me reed om te volgen, want ik wilde effe lekker scheuren op het nieuwbouwterrein. Ik maakte een gebaar om me te volgen, m'n oom dacht wat anders.. :) Ik rem af om rechtsaf te gaan en hij ramt hem er vol in.. :clap:
Hoop glas op straat en ik ga rechtsaf. Mijn pa stond toevallig op de hoek van de straat.
's Avonds tijdens het eten, m'n vader..'vandaag wat gezien, rijden er twee DAFjes op de Kerkweg, de ene remt af en die er achter reed knalde 'm er vol in. En ze reden gewoon door daarna'. :lol:

Vliegen met auto's, tjsa.. Er zijn bij ons in de buurt nogal wat vrij hoge brugjes. En zo'n lichte C-kadett coupé doet best goed vliegen... :twisted:

Regelmatig achterstevoren gestaan in Woerden omdat er zo'n mooie combinatie zit, van de Wilhelminaweg de Prins Hendrikkade op.
Ook in Woerden, de Hoge Wal af als het geregend had... Al driftend naar beneden.. :banaan:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 sep 2008, 15:50

Ik heb me weleens laten opnaaien door wat kameraden om mijn E30 in de Dukes of Hazard kleuren te laten bestickeren inclusief nummer.
Tja, en als hij dan bestickert is dan moet er wel een Dukes of Gilze actie worden gedaan.
Want Bo and Luke, eat my heart out :mrgreen:

Bij de weg, de auto is nu in het bezit van Thommy :wink:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 01 okt 2008, 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 27 sep 2008, 16:37

Merijn schreef:Ik heb het een aantal jaar geleden meegemaakt dat ik een haakse bocht naar rechts omvlamde (voor zover dat kan in een Renault Express 1.1) en ik mijn deur volledig verloor. Hij 'viel' gewoon met scharnieren en al op de andere weghelft, waar op dat moment een grote vrachtwagen aankwam... Leuke reactie gaf dat...

Ik heb toen de deur maar in de laadbak gegooid en ben doorgereden. Gelukkig regende het niet... :)
Lol, mijn moeder heeft nog zo'n Citroen CX Combi gehad, ze deed de achterklep open en de klep viel gelijk op de grond. Kleine beetje roest ;)

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 27 sep 2008, 17:31

Peric schreef: Regelmatig achterstevoren gestaan in Woerden omdat er zo'n mooie combinatie zit, van de Wilhelminaweg de Prins Hendrikkade op.
Ook in Woerden, de Hoge Wal af als het geregend had... Al driftend naar beneden.. :banaan:
Hoge Wal? Zo..... da's knap. Dat kan daar nu niet echt meer met de drempels. De andere combinatie is ook bekend. Zijn allebei inderdaad leuk om hard overheen te gaan. De Parijsebrug voordat de drempels er lagen, was ook een mooie......

Had een tijdje de hobby om in m'n route naar het station altijd even af te slaan richting de Singel als het hard geregend had. Ging er 1 keertje iets teveel voor zitten. Hij ging schitterend dwars, was even heel blij totdat hij plots grip kreeg en we richting de stoeprand aan de andere kant schoten. Ik redde het maar net.... Was gelijk genezen.

Ik blij dat niemand het had gezien, totdat bleek dat de werkplaatschef van de lokale BMW dealer daar woonde. Die had een paar keer een groene auto voorbij zien zeilen..... :oops:

Heb ook een keer bij de links-rechts voor Van Beynum een bruin-rode Golf 2 aan mijn kant van de vluchtheuvel, achter een vrachtwagen vandaan zien komen. Het was dat ik zoveel mogelijk naar links ging, de parkeerplaatsen rechts leeg waren en de bestuurder de tegenwoordigheid van geest had om niet richting mij, maar richting de struiken te duiken, anders had hij er frontaal op gezeten.

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2008, 17:47

Erik, was met een B-ascona, 18 jaar geleden.. :) Toen lagen er nog geen drempels, en was het nog een stuk breder...

HSR

Bericht door HSR » 27 sep 2008, 19:19

Peric schreef:Erik, was met een B-ascona,

:beer: :beer:

Peric

Bericht door Peric » 28 sep 2008, 11:47

:) @ Hugo,
Denk dat er ooit nog wel 's 1 gaat komen, ik blijf ze gaaf vinden.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 sep 2008, 22:38

Mijn meest lijpe actie ooit.. hmmm..

- Aangehouden worden door de politie en invordering rijbewijs is wat ik tot nu toe als het heftigste beschouw...
- En een keer met onderstuur wat bosjes ingegleden met mijn vorige auto omdat er a) slechte banden onder zaten en b) ik de bocht overschatte.

Voor de rest niet echt iets bijzonders, geks of raars wat me zo te binnen schiet.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 30 sep 2008, 23:23

M@rcel schreef:Met een E34 M5 een keertje een E30 M3 (op die lange doordraaier vanaf de A4 de A10 op richting Coentunnel) buitenom in de bocht ingehaald. Het was iets nat en op een gegeven moment veloor ik de macht over het stuur toen ik oven zo'n piepklein dwarsricheltje reed. Met veel geluk hield ik de M5 bij de vangrails vandaan, een soort van onbedoelde powerslide zeg maar. Bij afslag Overtoom stonden die gasten naast me en deden het raampje omlaag.... 'netjes kerel, doe je dat vaker?' ...zit je dan met je pokerface :oops:
Die is geniaal :P

Zo'n 2 maanden geleden, iemand 's avonds afgezet op station Utrecht Centraal, en op de 1 of andere manier kan ik nooit de terugweg vinden naar de A28 richting Amersfoort. (Overigens blijkt dat volgens mij helemaal niet mogelijk te zijn, paar weken geleden speciaal daarvoor een tomtom gekocht).
Maargoed, ik was het goed zat. Zo snel mogelijk naar een snelweg gereden, en toen maar borden gevolgd richting mijn regio... Op een gegeven moment klaverblad die van een hoog viaduct naar de lager gelegen snelweg leidde. Ik ken het daar heel niet goed, maar toch doorrijden omdat ik het al zat was, beetje tegen de max erdoorheen, maar de bocht werd steeds krapper én de weg liep omlaag! Ik voelde gewoon al m'n grip verdwijnen, en tergend langzaam ging de auto glijden richting vangrail aan buitenkant bocht. Maar remmen durfte ik ook niet uit angst dat ik direct een 180 zou maken. Volgens mij heb ik daar een spoor getrokken van zo'n 100 meter half onderstuur / 4 wiel driftend... Uiteindelijk volgens mij net op het randje tegen het gras gereden... De auto achter me was wel enorm geschrokken, dat bandengepiep klonk echt angstaanjagend
:hmmm:

Seneca

Bericht door Seneca » 01 okt 2008, 10:14

Blijkbaar ben ik zo stout nog niet, maar in anderhalf jaar maak je ook niet heel veel mee. :mrgreen:

• Toen ik net mijn rijbewijs had, ging ik altijd driften op een parkeerterrein. Achteraf ben ik blij dat het allemaal goed ging, want één stuurfout en je zat in een auto - gelukkig niet gebeurd. :oops:
• Altijd als ik over de A29 rijd, alleen, rijd ik eigenlijk standaard boven de 250km/h, met een top van 280km/h. :oops:
• Ook weleens met 120km/h over een brede dorpsweg gereden, dat voelde ik stiekem toch wel aan m'n geweten. :mrgreen:
• In de polder twee gasten ingehaald (ging net) met hoge snelheid - met één van die gasten was ik aan het 'sporten'.
• Met 120 á 140km/h door een flauwe bocht 'glijden' die spek en spekglad was door de laag ijs de er op het wegdek lag - ging maar net goed. :?

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 01 okt 2008, 10:34

Mathieu schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=JPax_EQmm5Q
Ik heb me weleens laten opnaaien door wat kameraden om mijn E30 in de Dukes of Hazard kleuren te laten bestickeren inclusief nummer.
Tja, en als hij dan bestickert is dan moet er wel een Dukes of Gilze actie worden gedaan.
Want Bo and Luke, eat my heart out :mrgreen:

Bij de weg, de auto is nu in het bezit van Thommy :wink:

LOL dat filmpe, geweldig hahaha :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 01 okt 2008, 13:03

Seneca schreef:Blijkbaar ben ik zo stout nog niet, maar in anderhalf jaar maak je ook niet heel veel mee. :mrgreen:

• Toen ik net mijn rijbewijs had, ging ik altijd driften op een parkeerterrein. Achteraf ben ik blij dat het allemaal goed ging, want één stuurfout en je zat in een auto - gelukkig niet gebeurd. :oops:
• Altijd als ik over de A29 rijd, alleen, rijd ik eigenlijk standaard boven de 250km/h, met een top van 280km/h. :oops:
• Ook weleens met 120km/h over een brede dorpsweg gereden, dat voelde ik stiekem toch wel aan m'n geweten. :mrgreen:
• In de polder twee gasten ingehaald (ging net) met hoge snelheid - met één van die gasten was ik aan het 'sporten'.
• Met 120 á 140km/h door een flauwe bocht 'glijden' die spek en spekglad was door de laag ijs de er op het wegdek lag - ging maar net goed. :?
Spoolder, alles goed jongen ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 okt 2008, 13:06

:roflol:

Roman

Bericht door Roman » 01 okt 2008, 13:48

Tijd geleden reden we met 3 suzuki's (2x SJ en 1x Samurai) allemaal verhoogt, grote banden en de mijne en een van m'n vrienden met engine swaps.

Ik reed vooraan en ging bij een kleine rotonde dwars de rotonde om, tegen de tijd dat ik weer bij het start punt aan was gekomen reed een van m'n vrienden door in plaats van even te wachten dus toen moest ik naar links uitwijken en reed daar die hoge schuine rand op en vanwege de grote banden reed ik er gewoon overheen maar het was nog een beste knal en de auto ging voor een paar meter op 2 banden, was best wel eng eigenlijk maar ik kon het corrigeren dus geen probleem.

Was wel even een onverwachte adrenaline injectie dat.

Even later is m'n soes nog een keer op 2 banden gegaan, een stukje minder hoog dat wel, toen ik te hard een bocht heuvel op inging. Hetzelfde gebeurde een paar maanden later met mij in de passagier stoel ook in een vriend z'n soes. Je kan me toch een lol hebben met die dingen.

Het asfalt hier is over het algemeen niet echt grippy en met een beetje vochtigheid is het al glad, dus laat staan als het regent. Je kan dan bijna niet rechtdoor meer rijden zonder dat de achterkant een andere kant op wil. Echt superlol en met een top snelheid van nog geen 120 km/h gebeurt alles dus best langzaam dus valt het allemaal nog redelijk in de hand te houden :thumbup:

Jammer dat de auto al een lange poos stilstaat, ga proberen hem zelfs weg te doen zodat over hopenlijk niet al te lange tijd ik eindelijk iets voor de straat met achterwiel aandrijving kan kopen :hosanna:

Michel P

Bericht door Michel P » 01 okt 2008, 16:37

http://www.nu.nl/news/1770023/50/Politi ... en%27.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Seneca

Bericht door Seneca » 01 okt 2008, 18:35

hugo schreef:
Seneca schreef:Blijkbaar ben ik zo stout nog niet, maar in anderhalf jaar maak je ook niet heel veel mee. :mrgreen:

Spoolder, alles goed jongen ?
Wie is Spoolder? :?

Plaats reactie