Dus net maar even een wasbox opgezocht en een dikke telefoonfoto ervan gemaakt:
BMW 130i - Nieuwe achterbandjes + APK @ P7
- JoostSchouten
Re: BMW 130i - Paar nieuwe onderdelen (P4)
M'n auto heeft vorige week de hele week in Charleroi op de parking gestaan en daar is een flinke lading saharazand neergedaald, auto zag er echt niet meer uit.

- Macboy
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: BMW 130i - Gewassen @ P5
Blijven super wagens, die 130i's! 

- JoostSchouten
Re: BMW 130i - Gewassen @ P5
Oude situatie:

Airbag en stuurbediening er uit:

En de nieuwe cover. Ziet er weer als nieuw uit!

Daarna het leer nog ff flink gepoetst zodat het niet meer zo glimt, maar daar heb ik geen goede foto van.
Airbag en stuurbediening er uit:
En de nieuwe cover. Ziet er weer als nieuw uit!
Daarna het leer nog ff flink gepoetst zodat het niet meer zo glimt, maar daar heb ik geen goede foto van.
- Petrolhead Tom
Re: BMW 130i - Stuurcover eindelijk vervangen @ P5
Heb ik zondag ook gedaan met een melamine spons. Echt een bizar resultaat!
- GTRene
mooie update 

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Nice Joost! Kan het zijn dat je in Tilburg werkt? Volgens mij kwam ik je laatst tegen op de N261...
- JoostSchouten
Zal zo'n sponsje nog eens halen, zal nog wel meer vanaf kunnen dan met standaard leerpoetsmiddel.Petrolhead Tom schreef:Heb ik zondag ook gedaan met een melamine spons. Echt een bizar resultaat!
@Rene bedankt!
M'n vriendin woont in Tilburg, dus kan kloppen dat je mij bent tegengekomen.-Menrik- schreef:Nice Joost! Kan het zijn dat je in Tilburg werkt? Volgens mij kwam ik je laatst tegen op de N261...

Staan trouwens veel te controleren daar de laatste tijd! Zelfs 's nachts om 3 uur staan ze soms te laseren.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik ga denk ik 'voor de controles' van de N261 af; ik ga tegenwoordig veel mountainbiken en begin dan bij de Roestelberg dus dan draai ik bij het NH hotel eraf...JoostSchouten schreef:M'n vriendin woont in Tilburg, dus kan kloppen dat je mij bent tegengekomen.
Staan trouwens veel te controleren daar de laatste tijd! Zelfs 's nachts om 3 uur staan ze soms te laseren.
- JoostSchouten
Klopt, meestal is het op het stuk tussen Efteling Hotel en Loon op Zand.-Menrik- schreef:Ik ga denk ik 'voor de controles' van de N261 af; ik ga tegenwoordig veel mountainbiken en begin dan bij de Roestelberg dus dan draai ik bij het NH hotel eraf...JoostSchouten schreef:M'n vriendin woont in Tilburg, dus kan kloppen dat je mij bent tegengekomen.
- Aerschtuner
Niet tussen Loon op Zand en Tilburg? Want dan zou ik best een probleem hebben, denk ik.
On topic: Mooie kar!
- JoostSchouten
Thanks!Aerschtuner schreef:Niet tussen Loon op Zand en Tilburg? Want dan zou ik best een probleem hebben, denk ik.
Nee, voornamelijk op dat 100 stuk.
Pas stonden ze in het pikdonker te laseren op het viaduct vlakbij Efteling hotel.
Stuk Loon op Zand-Tilburg heb ik al wel regelmatig bij Wegmisbruikers langs zien komen met VROS-auto's, dus blijft ook opletten. En natuurlijk meten ze je dan pas in het laatste stuk voor de stoplichten, waar je al zo vroeg 80 moet gaan rijden.
- Mathieu
Vanmorgen werd er een aanhangwagentje gelost in de middenberm tussen NH en Efteling.
Lekker flitsen
Lekker flitsen

- JoostSchouten
Die aanhangertjes vallen in ieder geval nog op.
Bij laseren moet je maar net geluk hebben dat iemand anders hem al doorgegeven heeft naar bijv. Flitsmeister. :/
Bij laseren moet je maar net geluk hebben dat iemand anders hem al doorgegeven heeft naar bijv. Flitsmeister. :/
- JoostSchouten
Vanochtend twee nieuwe achterbanden laten monteren; Toyo Proxes T1 Sport 225/40 R18 92Y.
Geen RFT meer!
Heb alleen nog maar van de bandenboer naar huis gereden maar moet zeggen dat het toch wel een verschil is, voelt een stuk comfortabeler aan.
De voorbanden zijn nog wel RFT, dus nog niet helemaal om maar dat komt vanzelf.
Bandenboer gaf nog wel het advies om de auto uit te laten lijnen ivm de schuine slijtage. Wat is jullie gedachte daarover?
Hij wilde eerst de banden er ook niet op leggen omdat het geen RFT was.

Geen RFT meer!

De voorbanden zijn nog wel RFT, dus nog niet helemaal om maar dat komt vanzelf.
Bandenboer gaf nog wel het advies om de auto uit te laten lijnen ivm de schuine slijtage. Wat is jullie gedachte daarover?
Hij wilde eerst de banden er ook niet op leggen omdat het geen RFT was.
-
Re: BMW 130i - Nieuwe achterbanden (geen RFT meer) @ P5
Veel plezier Joost. 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Uitlijnen kan geen kwaad. Schuin afslijten kan een gevolg zijn van verkeerde uitlijning (of een matige bandenkwaliteit).
- Jeroen
Of van rijstijl...de slijtage lijkt erg op de slijtage die je bij het driften hebt, maar zo op het blote oog is dat natuurlijk niet te zeggen. Meten is weten.
- Knot
Als het zowel links als rechts is dan heb je iets negatief camber (dus meer grip in bochten), of je rijdt ruig.
Bij normaal rijden heb ik op een hele band 2mm verschil (binnen meer slijtage), als ik ga lopen driften en burnen etc dan kan dat oplopen tot 4mm.
Bij normaal rijden heb ik op een hele band 2mm verschil (binnen meer slijtage), als ik ga lopen driften en burnen etc dan kan dat oplopen tot 4mm.
- Paskal
- Auto: meerdere
Ik had een vergelijkbaar slijtage-patroon op de vorige achterbanden van mijn X5 en vond ze al wel erg enthousiast onder negatief camber staan. Voor mijn vakantie bij Peter de Groot in Oud Beijerland de X5 maar eens uit laten lijnen. Uitermate aardig en deskundig personeel en daar bleek inderdaad dat hij wel erg veel negatief camber had staan. Heb de waardes hier niet bij de hand, maar uit mijn hoofd is hij terug gegaan van 2,3 grd naar 1,3 grd negatief camber. Minder ging niet/is niet wenselijk gezien de geometrie van de wielophanging. Eens kijken of dat voor een wat gelijkmatigere slijtage gaat zorgen.
Weet niet of je hem al eens ooit hebt uit laten lijnen sinds aanschaf, maar in mijn ogen kan het met een set nieuw rubber geen kwaad want het is zonde als dat direct al scheef af gaat slijten. Voor 6 tientjes ben je bij de Groot klaar.
Weet niet of je hem al eens ooit hebt uit laten lijnen sinds aanschaf, maar in mijn ogen kan het met een set nieuw rubber geen kwaad want het is zonde als dat direct al scheef af gaat slijten. Voor 6 tientjes ben je bij de Groot klaar.
- Knot
Moest je zoveel betalen?

- Paskal
- Auto: meerdere
Haha, nieuwe klant hè dan krijg je dat
Binnenkort ook maar eens met de MX-5 die kant uit zodra ik daar de andere dempers onder heb geschroefd. Op aanraden van iemand die iets met remmen doet en een kaal persoon die vaak van auto wisselt maar eens naar Peter de Groot gegaan maar dat was zeker de moeite waard
Duidelijk mensen met verstand van zaken en daar rij ik graag een paar km extra voor.

- Knot
Dat vond ik dus ook, en heerlijke lange doordraaiers op de N weg erheen!
- Arjan B
Als je de volgende keer naar Oud Beijerland wil rijden voor een uitlijning, kun je beter Klippel in Rucphen aandoen, scheelt een aantal km en daar ben ik ook heel tevreden over.