BMW e36 325i Cabrio > te koop!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Riceaux

Re: BMW e36 325i Cabrio

Bericht door Riceaux » 18 sep 2013, 23:08

Petrolhead Tom schreef:Uitlaatje, booskijkers, volle asbak en een lading rotzooi op de achterbank maakt hem wel af toch? :tooth:
Haha hell no!

Koplampen zijn aangesloten door 1 of andere beunhaas. Bekabeling is een bende, gelukkig heeft ie de originele stekkers wel laten zitten. Dus kwestie van originele koplampen erin, aansluiten en alle overige draden weghalen. Maar zit nog een aardige lijst met werk aan om 'm weer netjes te krijgen. Maar dat vind ik leuk ^^

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 sep 2013, 23:10

Riceaux schreef:
Petrolhead Tom schreef:Uitlaatje, booskijkers, volle asbak en een lading rotzooi op de achterbank maakt hem wel af toch? :tooth:
Haha hell no!

Koplampen zijn aangesloten door 1 of andere beunhaas. Bekabeling is een bende, gelukkig heeft ie de originele stekkers wel laten zitten. Dus kwestie van originele koplampen erin, aansluiten en alle overige draden weghalen. Maar zit nog een aardige lijst met werk aan om 'm weer netjes te krijgen. Maar dat vind ik leuk ^^
En uiteindelijk worden er een paar dingen gefixt en staat de opvolger alweer voor de deur. :mrgreen: ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 19 sep 2013, 14:56

Robin Hartog schreef:
Riceaux schreef:
Haha hell no!

En uiteindelijk worden er een paar dingen gefixt en staat de opvolger alweer voor de deur. :mrgreen: ;)
Misschien wel. Tot nu toe wel altijd zo gegaan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 sep 2013, 20:10

ff gemist maarre veel plezier ermee :D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 07 nov 2013, 22:35

Niels schreef:ff gemist maarre veel plezier ermee :D
Thnx!

Even een vraagje aan de forumbezoekers. De remmen zijn aan vervanging toe (blokken en schijven) is dit zelf te doen zonder brug of kan ik dit beter laten doen? Als de auto een paar weken stil staat is dat geen probleem. En als ik het laat doen waar kan ik het dan het beste laten doen?

Joy

Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d

Bericht door Joy » 07 nov 2013, 22:44

Als je het leuk vindt om lekker te klussen moet je het gewoon zelf doen. Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Zoek anders op Youtube filmpjes van het wisselen van blokken/ schijven op een E36. Ook even de remklauwen goed schoon maken. Ik weet niet of de remvloeistof ook meteen verfrist moet worden?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 07 nov 2013, 22:47

Joy schreef:Als je het leuk vindt om lekker te klussen moet je het gewoon zelf doen. Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Zoek anders op Youtube filmpjes van het wisselen van blokken/ schijven op een E36. Ook even de remklauwen goed schoon maken. Ik weet niet of de remvloeistof ook meteen verfrist moet worden?

Dan ga ik het lekker zelf doen! :thumbup:
Remvloeistof ga ik wel direct mee vervangen dan. Geen idee hoe oud het spul is wat er nu in zit, dus dan beter preventief vervangen.

Vorige week inlaat-traject tot het gasklephuis eraf gehaald en schoongemaakt. Zaten losse stukjes plastic in de luchtfilterbox, lijkt me niet helemaal goed. Maar alles is nu weer schoon, dipje tijdens het schakelen in hoge toeren is er nu uit en hij zakt weer mooi direct terug naar stationair wanneer ik de koppeling in druk.
Blijf me er over verbazen voor wat voor vage problemen een beetje vuil kan zorgen.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 07 nov 2013, 22:53

En als je je remmen wil LATEN vervangen dan hoor ik het wel van je! :swinging:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 07 nov 2013, 22:55

Nutkees schreef:En als je je remmen wil LATEN vervangen dan hoor ik het wel van je! :swinging:
Als je een prijsopgave kan sturen kan ik even een overweging maken. Gewoon normaal remspul, hoeven geen sportievere blokken oid onder. :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 08 nov 2013, 08:44

Remmenspul @ misterauto, heb je voor nog geen €300,- de remmen eronder.....

Je kan het prima zelf, vermoed ik. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 08 nov 2013, 09:01

Het is wel k*tweer ervoor als je geen ruimte binnen hebt, maar anders lekker zelf doen, schijven, blokken, remvloeistof, zo gebeurd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 08 nov 2013, 09:07

ErikS schreef:Remmenspul @ misterauto, heb je voor nog geen €300,- de remmen eronder.....

Je kan het prima zelf, vermoed ik. :mrgreen:
Had inderdaad al gezien dat het daar aardig goedkoop is!

@Knot: Ik heb gelukkig een ruime schuur tot m'n beschikking. Dus kan lekker binnen knutselen.

Knot

Bericht door Knot » 08 nov 2013, 09:35

Tsja, ik zou gewoon via ebay bij autoteilemann setje ATE schijven incl blokken bestellen, vooras 100 euro ofzo.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 08 nov 2013, 10:32

Ik heb laatst ook voor het eerst de complete remmerij vervangen. Was met een goede DIY prima te doen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2013, 00:15

Jup, zeker zelf doen! Gewoon langzaam werken, neem zeker remmenreiniger, een (staal/koper)borstel, momentsleutel en vet mee om je remklauwen te reinigen en gangbaar te maken.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... e_Pads.htm

Remschijven vervangen is niets meer dan twee extra bouten losdraaien van het bracket waar je remklauw mee aan je fusee vastzit en het kleine inbusboutje aan de voorkant van de schijf.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... e-Disc.htm

Vergeet ook niet je handrem meteen goed af te stellen.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... stment.htm

Wat aanbevelingen mbt het filmpje van Joy:

- Niet de klauw aan de remslang laten hangen, maar netjes met ijzerdraad aan de veer ophangen of, wat ik zelf doe, ze op een kartonnen doosje o.i.d. leggen zodat er gaan spanning op de remslang staat...is wel zo netjes.
- Piston met behulp van de oude remblokken en een lijmklem terugdraaien en niet met een waterpomptang, om beschadigingen te voorkomen.
- Centreerboutje netjes plaatsen, ook al mist het.
- 2 inbusbouten van je klauw invetten, omdat het tevens de glijpennen zijn waar je klauw over beweegt. Als het goed is zitten er rubber dopjes om ze stofvrij te houden.
- Momentsleutel gebruiken. Dit zou een gewoonte moeten worden bij sleutelen.

Volgens mij woon je niet echt in de buurt, maar anders wil ik je best helpen. Dit kan allemaal makkelijk op de krik/assteunen en een brug heb je zeker niet nodig.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 09 nov 2013, 15:40

Zeker als je de tijd hebt is het prima zelf te doen inderdaad - mits je plezier aan zulke dingen hebt. Het kan zijn dat je wat gereedschap nodig hebt wat je nog niet hebt: kopen. Uiteindelijk is het altijd makkelijk om dat te hebben.

Het kan zijn dat de remschijf met een klein (imbus) boutje vast zit en die zou ik van tevoren (zodra het wiel er af is) even verzuipen in de WD-40. Als je deze kaputt draait dan wordt het meteen zo'n frustrerend gebeuren omdat je moet gaan uitboren en dergelijke en dat is dan weer lastiger dan de rest.

Voor het ontluchten is het zonder speciaal gereedschap wel handig je vriendin bij je in de buurt te hebben zodat die op dat rempedaal kan gabberen :) .

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2013, 22:46

G Kolkman schreef: Het kan zijn dat de remschijf met een klein (imbus) boutje vast zit en die zou ik van tevoren (zodra het wiel er af is) even verzuipen in de WD-40. Als je deze kaputt draait dan wordt het meteen zo'n frustrerend gebeuren omdat je moet gaan uitboren en dergelijke en dat is dan weer lastiger dan de rest.
.
Goede tip. Ook zeker even met een pons en een hamer een flinke tik geven om te laten schrikken, voordat je 'm losdraait. Tevens een GOED PASSENDE inbussleutel gebruiken, zodat je 'm niet dol draait. Bij nieuwe schijven zit vaak een nieuw boutje en dat is geen overbodige luxe.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 nov 2013, 14:05

Bedankt voor alle tips! Moet wel goed komen nu! Gelukkig heb ik een werkplaatshandleiding op m'n iPad staan als rode draad. :tooth:
Binnenkort maar eens spullen bestellen en eronder schroeven.
Gereedschap heb ik grotendeels al voor m'n verjaardag gekregen. Heb nu alleen nog as-steunen nodig. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 nov 2013, 15:05

Let bij het kopen van as steunen even op dat je een setje scoort dat een beetje hoog kan. Niks zo frustrerend als op de grond liggen en je armen amper kunnen bewegen. :dood: :blink: trust me. I know. :bag:

Nutkees

Bericht door Nutkees » 10 nov 2013, 15:48

Goede tip Tom, niets zo vervelend als lage assteunen.

Wij verkopen onderstaande en die zijn prima geschikt voor de hobby en momenteel voor een lage prijs aan te bieden.

http://www.dfracing.com/product/36897/a ... andheugel/

Afbeelding

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 10 nov 2013, 17:04

De prijs is goed, maar jammer dat er niet bij staat hoe hoog ze kunnen.

Ik heb laast deze set gehaald, bevalt prima onder de touring!
Heb monenteel alleen achter de schijven en blokken vervangen, voor was nog zgan bij mijn auto.

http://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-BREMS ... 460ef14cca" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 nov 2013, 18:49

Nutkees schreef:Goede tip Tom, niets zo vervelend als lage assteunen.

Wij verkopen onderstaande en die zijn prima geschikt voor de hobby en momenteel voor een lage prijs aan te bieden.

http://www.dfracing.com/product/36897/a ... andheugel/

Afbeelding
Bij op het lijstje voor Sinterklaas. :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 nov 2013, 18:56

Goeie tip Tom! Van de week maar even bestellen :)

Nutkees

Bericht door Nutkees » 10 nov 2013, 19:04

Jan-Willem schreef:De prijs is goed, maar jammer dat er niet bij staat hoe hoog ze kunnen.
Bij deze even toegevoegd!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 nov 2013, 18:41

Nog een probleempje. Reed vorige week op de snelweg, begon de auto opeens heel erg te trillen. Dacht dat het aan de remmen lag, maar had het een paar dagen later ook terwijl ik niet remde. Stuur trilt lichtjes boven de 60km/u en voel ook een trilling in de stoel/hele auto. Hardyschijf stuk of iets anders? Zit geen speling op de voorwielen en de ophanging voelt verder ook goed aan..

Plaats reactie