Imago auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
dvh

Re: Imago auto

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 22:03

Luco schreef:
klootjesvolk
` kloot - jes - volk het -woord geringschattend de eenvoudige, onontwikkelde mensen, die een burgerlijk, fantasieloos bestaan leiden
Lol !

üntermenschen !

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 mar 2012, 07:48

RVV schreef:Klootjesvolk heeft m.i. niets te maken met het inkomen. Wel met afgunst, zuur, be/veroordelen op de buitenkant.

Maar mensen die 65k netto verdienen per jaar en ook nog 5 supermarkt krantjes uitpluizen voor de goedkoopste aanbiedingen behoren ook tot het klootjesvolk.
Is dat jou mening of die van een ander???

Want wat een bullshit.....omdat je meer verdient dan modaal moet je geen aanbiedingen meer kopen??? Er zijn mensen idd die gewoon slimmer zijn door goedkoop boodschappen te doen meer met hun geld kunnen doen......klootjesvolk vind ik zoiezo dommig iets...maar dom vind ik mensen die denken hey ik heb genoeg...dus hark ik mn kar maar vol met wat ik wil.,..oftewel niet bewust iets doen....Ik heb tig voorbeelden van mensen die laten we zeggen 3x zoveel als jou en mij en anderen te besteden hebben en voor de buitenkant een normaal leven leiden qua uitgaven auto of kleding of eten etc....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 mar 2012, 09:57

LOL(?) @ verloop draadje.

En nu zijn het jullie die Rico eventjes de les lezen, en dus op dat moment weer boven HEM (niet als in god) willen staan. :D

Splinter en balk he. Moeilijk.

Ik snap Rico wel, maar hij drukt zich misschien hier wat té zwartwit uit.?

Ik snap de rest ook. Romo heeft 't goed.

95% is geschift en die resterende 5% moeten ze per direct oppakken. :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2012, 10:48

Jacco chill man. :beer:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 08 mar 2012, 11:25

Maak dat helaas zelf ook mee als mijn vriendin me laat rijden in haar auto, ging hem een paar weken terug af tanken en kreeg gelijk een opmerking of dat het goed met de plantjes en pillen ging, en dat van iemand die zelf in een nieuwe vw polo reed. Dan denk ik zoveel prijs verschil zit er ook niet meer in tussen die scirocco of de nieuwe polo??

Dat maakt me vriendin helaas vaak mee dat ze dat soort opmerkingen krijgt, want een 20 jarige in zo'n auto kan niet volgens de meeste mensen. Het heeft meer met afgunst te maken denk ik dan altijd :kotsen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 mar 2012, 14:12

RVV schreef:Jacco chill man. :beer:
Ahjaaa......alleen als ik dat zo lees denk ik...laat iedereen lekekr zn ding doen....

:happy birthday: :D

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 08 mar 2012, 14:34

Mij durven bijna niemand aan te spreken als ik met de Viper ergens kom, REDNECK rulez!!!! :kikker:

Het leukste vind ik dat 80% de auto VEEEEEEL duurder inschatten dan de werkelijke prijs. Laatste keer was er een knul van rond de 25 die dacht dat de Viper mij wel €150K had gekost. Ik zei daarop dat je hem dan wel zou hebben ja.

Die gozer zei: zie je wel, dat dacht ik al!

OMG wat heb ik gelachen daarom.

Grootste nadeel is echter dat veel mensen zeggen dat het een Corvette is. Daar reageer ik dus al niet meer op, instappen en verder rijden. :tong:

Luco

Bericht door Luco » 08 mar 2012, 14:35

Allebei tupperware :lol: :tong:

Ach ik werkte als opzichter bij een corporatie en kwam met een corvette op het werk, moest ik bij de directeur komen, diverse collegas vonden het niet kunnen, hij moest er wel om lachen :blink:
6 maanden later kwam ik met een net geen jaar oude thunderbird aan :lollerdelol:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 10 mar 2012, 22:32

Kopie uit ander topic:
Marc RS4 schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:
RVV schreef:Michel,, een BMW of Mercedes koop je om de status (in general)... een Audi om zijn imago...
In Nederland ja, maar wat auto's betreft is Nederland een k*tland. Wil ik iets verkopen in Dld, dan huur ik een dikke auto, wil ik iets in NL verkopen, dan huur ik een Polo Bluemotion (anders rijd ik groter dan de accountmanager aldaar).
So true!!
Hiervoor reed ik een BMW 1-serie op originele 18" velgen, omdat ik nog student was en m'n ouders niet slecht geboerd hebben kreeg ik geregeld de opmerking dat ik auto wel gekregen zou hebben. Niet realiserend dat ik altijd meegewerkt heb, naast school. Of opmerking dat zaken wel goed gaan voor studentje. Ik gaf dan vaak maar aan dat ik auto van moeders had mogen lenen.

Toen de 1er ingeruild voor wederom een MINI Clubman vanwege kofferruimte en imago. Auto is bomvol en duurder dan de gemiddelde 3-serie leasert die in Nederland rondrijden...

... ik krijg alleen maar positieve opmerkingen! Totaal geen jaloezie!

Zelf heb ik geen last van jaloezie. Ik kan het wel waarderen als ik een nette man op leeftijd in bijvoorbeeld een S-klasse zie rijden. Toch betrap ik mij er wel op dat ik een raar gevoel krijg over mede-landers die overkomen als iemand met een IQ80 en toch een dikke auto rijden...

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 mar 2012, 09:40

Die hebben dus geen IQ 80.

350 Z

Bericht door 350 Z » 11 mar 2012, 09:59

Opmerking die ik vaak met de 350Z krijg is, zo het gaat goed met de zaken.
Ze hebben hem al eens voor een Porsche aangezien :shock:
Ze schatten hem wel steevast duurder in.
Onderhuidse jaloezie is vaak makkelijk op te lossen, vraag gewoon eens van wil je een ritje meerijden !
Dan moet je de oogjes zien twinkelen, ze zeggen allemaal meteen ja en nadien zijn ze allemaal blij.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 mar 2012, 16:31

Ar schreef:Die hebben dus geen IQ 80.
+100..

Trouwens een auto inruilen vanwege imago is toch jezelf voor de gek houden? Het is toch vd zotten dat je dat doet voor een ander?

Als iemand een mooie auto wil rijden helemaal top jou keuze jouw auto!

Richard430

Bericht door Richard430 » 11 mar 2012, 16:37

Ik rij in een antieke taxi en zelfs ik krijg regelmatig opmerkingen.
Zo, jij doet het ook niet slecht he? En dan rijden ze zelf een hagelnieuwe golf die zeker 5x zo duur is.

Maar ik laat het altijd lekker het ene oor in gaan en linea recta het andere oor weer uit..

Chuck

Bericht door Chuck » 11 mar 2012, 18:16

Paar jaar geleden had ik een Honda S2000 overgenomen van mijn neef. Ik heb zelf een horecazaak en werk er nu al ruim 12 jaar. Op een dag reed ik toevallig in de grachten en kwam een klant tegen die wekelijks afhaalde. Dus ik groet hem gewoon en de week erop kwam hij weer afhalen en hij vroeg, zo zo die auto is van jouw, zeker van de sushi's........euh ik zeg ja want het is mijn werk. Nou daarna heb ik hem nooit meer gezien. :? Wat een eikel!

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 mar 2012, 18:33

Erg Chuck! :?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2012, 18:51

das idd wel triest...

en ach je wil niet weten wat ik al om de oren heb gekregen hiero tot diep gaande onderzoeken van de Fiod aan toe omdat iemand instanties oid had ingelicht !! echt te belachelijk voor woorden als je me kent en men verleden opbouw e.d.
kon gelukkig alles overleggen en verleden laten zien, althans aardig wat, maar toch te gek voor woorden, was er kapot van, magoed weer vergeten ook al was dat nog niet zolang geleden, 2009 en met dit topic kwam het weer naar boven.

of jonge mensen die denken dat ik ook nog zo jong ben en dingen niet snappen waarom zij niet ik ik toen wel bv...dan zeg ik als je de komende 20<>25 jaar niet rookt en drinkt of gebruikt net als ik nooit heb gedaan en dan pas mijn leeftijd hebt, kun je nog een veel dikkere/duurdere auto kopen dan wat jij denkt dat ik heb of wat ik heb.

velen kijken alleen kort, ben het de laatste 20 jaar wel gewend, alhoewel het nooit echt went, doch je weet zelf beter, laten we het maar zo zeggen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 11 mar 2012, 21:28

Ar schreef:Die hebben dus geen IQ 80.
Klopt, ik doelde meer op crimi (drukte het vreemd uit) en ik denk dat ze het zonder crimi geld ook zouden kunnen als het slimme gasten zijn. Ik bedoelde meer van die loverboys achtige mede-landers. Het blijven uiteraard subjectieve waarnemingen...
duifjes.com schreef:Trouwens een auto inruilen vanwege imago is toch jezelf voor de gek houden? Het is toch vd zotten dat je dat doet voor een ander?
Kan wel wezen en dat vind ik ook, maar geen klanten geen vreten.

Mijn schoonpa heeft eigen zaken in retail, rijdt volle Opel. Mijn pa agrarische en vastgoed sector, kan duurdere auto's rijden, maar geen Jaguar en sjaaltje... :lol:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 mar 2012, 22:54

Het zijn juist bijna nooit criminelen. Mensen denken dat heel snel.

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2012, 00:05

GTRene schreef:das idd wel triest...

en ach je wil niet weten wat ik al om de oren heb gekregen hiero tot diep gaande onderzoeken van de Fiod aan toe omdat iemand instanties oid had ingelicht !! echt te belachelijk voor woorden als je me kent en men verleden opbouw e.d.
kon gelukkig alles overleggen en verleden laten zien, althans aardig wat, maar toch te gek voor woorden, was er kapot van, magoed weer vergeten ook al was dat nog niet zolang geleden, 2009 en met dit topic kwam het weer naar boven.

of jonge mensen die denken dat ik ook nog zo jong ben en dingen niet snappen waarom zij niet ik ik toen wel bv...dan zeg ik als je de komende 20<>25 jaar niet rookt en drinkt of gebruikt net als ik nooit heb gedaan en dan pas mijn leeftijd hebt, kun je nog een veel dikkere/duurdere auto kopen dan wat jij denkt dat ik heb of wat ik heb.

velen kijken alleen kort, ben het de laatste 20 jaar wel gewend, alhoewel het nooit echt went, doch je weet zelf beter, laten we het maar zo zeggen.
Ja Rene, ergens is het wel logisch he, de mensen zien alleen dat je thuis zit en een dikke auto rijdt, verder zien ze niks van je, dan worden er al gauw conclusies getrokken.

Dat doen mensen al snel, ik loop nu ook al even thuis en ben dus aan het schilderen en opknappen geslagen, je ziet de mensen gewoon denken (hee hij loopt thuis en is het huis aan het opknappen, waar doet die het toch van)
Ze zien dus niet dat ik leuke jaren achter de rug heb en wat had gespaard voor een nieuw dak en twee dakkapellen, dat gaat dus ff niet door, maar heb nu wel de tijd om dingen aan te pakken die niet veel kosten qua geld, maar waar wel veel tijd in gaat zitten.

Maw, lullen doen ze toch wel over je, lekker schijt aan hebben.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 mar 2012, 00:15

Het verbaast me eigenlijk dat jullie hier zo'n last van hebben, rij nu inmiddels een jaar dagelijks 997 en heb zover ik me kan herinneren nog geen enkele negatieve reactie gehad :? (wat me dan eigenlijk ook wel weer een beetje verbaast :) ) Ook met politie-aandacht en last van medeweggebruikers valt het me 100% mee, nog geen enkele keer staande gehouden (behalve die ene keer in DL met rotondedriften, heb zo'n vermoeden dat het niet door het type auto kwam :tooth: )

[klopt af]
:goodnight:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2012, 08:59

rotonde driften met de 997? lol :df:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 mar 2012, 13:59

Tom van H. schreef:Het verbaast me eigenlijk dat jullie hier zo'n last van hebben, rij nu inmiddels een jaar dagelijks 997 en heb zover ik me kan herinneren nog geen enkele negatieve reactie gehad :? (wat me dan eigenlijk ook wel weer een beetje verbaast :) ) Ook met politie-aandacht en last van medeweggebruikers valt het me 100% mee, nog geen enkele keer staande gehouden (behalve die ene keer in DL met rotondedriften, heb zo'n vermoeden dat het niet door het type auto kwam :tooth: )

[klopt af]
Tom dat ligt denk ook aan wat voor soort handel je zit? Toen ik in de auto's zat vond (bijna) niemand het gek raar dat ik een Landcruiser of RX400H reed.....maar klanten wisten wel na een week waar ik prive nieuw vrijstaand ging bouwen en zeiden toen...zozo...dat dorp...poe-poe.....ik zei toen...als jij een vandaag nog een nieuwe auto koopt kan ik ook een knappe tuin nog aanleggen *(met een dikke knipoog.....)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2012, 15:07

Robin schreef:LOL(?) @ verloop draadje.

En nu zijn het jullie die Rico eventjes de les lezen, en dus op dat moment weer boven HEM (niet als in god) willen staan. :D

Splinter en balk he. Moeilijk.

Ik snap Rico wel, maar hij drukt zich misschien hier wat té zwartwit uit.?

Ik snap de rest ook. Romo heeft 't goed.

95% is geschift en die resterende 5% moeten ze per direct oppakken. :kikker:
Wie gaat die toko van jou draaien dan....................... :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2012, 15:08

Tom van H. schreef:Het verbaast me eigenlijk dat jullie hier zo'n last van hebben, rij nu inmiddels een jaar dagelijks 997 en heb zover ik me kan herinneren nog geen enkele negatieve reactie gehad :? (wat me dan eigenlijk ook wel weer een beetje verbaast :) ) Ook met politie-aandacht en last van medeweggebruikers valt het me 100% mee, nog geen enkele keer staande gehouden (behalve die ene keer in DL met rotondedriften, heb zo'n vermoeden dat het niet door het type auto kwam :tooth: )

[klopt af]
Ik heb precies dezelfde ervaring.................

Geert.

Bericht door Geert. » 12 mar 2012, 15:32

Ach NL is nou eenmaal een beetje ingericht op de middenklasse, val je erbuiten aan de onderkant dan is het niet goed .. steekt je hoofd er net iets boven (of heel ver) dan is het oordeel ook al gevormd.

Ik zeg lekker boeien en gewoon doen waar je zin in hebt, we worden in dit land al genoeg gestuurd en beperkt door beleidsregels en belastingen .. het laten beïnvloeden van je "persoonlijke vrijheid" en identiteit door de mening van een ander gaat wel een beetje ver.

Plaats reactie