Weet wat je eet, voeding en manipulatie door de industrie.
- alt
Re: Weet wat je eet, voeding en manipulatie door de industri
als je bedenkt dat veel stoffen die wij nu als schadelijk zien, eerst als geneesmiddelijk werden gbruik, later pas als genotsmiddels.
Zout werd een genotsmddel dat werd aan de romeinse soldaten als soldij gegeven, nu hebben daar het woord salaris aan overgehouden.
Iets wat niet met gezondheid te maken heeft is suiker, ook was dat eerst een geneesmiddel.
In de 19e eeuw was het not done om rietsuiker te eten, want rietsuiker werd door slaven geoogst.
Dus at men witte bietsuiker om te laten zien dat men tegen de slaverij was.
Zout werd een genotsmddel dat werd aan de romeinse soldaten als soldij gegeven, nu hebben daar het woord salaris aan overgehouden.
Iets wat niet met gezondheid te maken heeft is suiker, ook was dat eerst een geneesmiddel.
In de 19e eeuw was het not done om rietsuiker te eten, want rietsuiker werd door slaven geoogst.
Dus at men witte bietsuiker om te laten zien dat men tegen de slaverij was.
- Dennis Cavallino
Net als homeopathie. Vroeger was dat gewoon 't kruidenvrouwtje, de druide of weet ik hoe ze die lui noemen in sommige 'stammen'. Toen kwam de wetenschap en farmacie. Dokters die 16 jaar moesten studeren... toen kon dat opeens allemaal niet meer met die kruiden en magnetische werking van moeder natuur.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@alt en Dennis, klopt.
Ook 100 jaar geleden maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... Fnefabriek

Een opkikker voor de Nederlandsche soldaten in Overzeesche Gebiedsdelen, niet doelende op Ameland.
Ook 100 jaar geleden maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... Fnefabriek
Een opkikker voor de Nederlandsche soldaten in Overzeesche Gebiedsdelen, niet doelende op Ameland.
- alt
Kreeg vandaag van een evmi een mailtje met deze bevinding.
Weer een stukje van de gezondheidspuzzel gevonden..
http://evmi.nl/voeding-gezondheid/darmb ... t-obesitas" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer een stukje van de gezondheidspuzzel gevonden..
http://evmi.nl/voeding-gezondheid/darmb ... t-obesitas" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
denk je verstandig te eten (ik niet hoor
)

http://www.niburu.nl/gezondheid/5331-br ... t-je-dieet" onclick="window.open(this.href);return false;Schrap de tarwe uit je dieet, verlies overgewicht en word weer helemaal gezond. Dat zegt de Amerikaanse cardioloog William Davis in zijn boek Broodbuik.
Steeds meer mensen zijn intolerant voor gluten, hebben een tarweallergie of coeliakie. Volgens Davis hebben deze lichamelijke problemen te maken met onze overmatige consumptie van tarwe.
Iedere dag consumeren de meeste Nederlanders voedselproducten gemaakt van tarwe. Als gevolg daarvan krijgen veel van hen last van negatieve gezondheidseffecten, variërend van lichte huiduitslag en een hoge bloedsuikerspiegel tot onaantrekkelijke maaguitstulpingen die Davis ook wel broodbuiken noemt.
Moeilijk verteerbaar
Het overtollige vet heeft volgens hem niets te maken met luiheid, te veel boter of gulzigheid, maar is te wijten aan al het brood dat we eten. Tweeduizend van zijn patiënten werden weer gezond nadat ze tarwe hadden uitgebannen.
Davis concludeert dat tarwe een belangrijke veroorzaker is van de wereldwijde obesitasepidemie. De variëteit tarwe die sinds de jaren vijftig bijna overal in Europa en de Verenigde Staten wordt geconsumeerd bevat een onnatuurlijke overmaat aan gluten en een moeilijk verteerbaar tarwe-eiwit.
Dit zorgt ervoor dat het tarwedeeg erg plakkerig is en daardoor met gist of bakpoeder extra luchtig kan worden opgeblazen. Deze lucratieve tarwesoorten zijn door allerlei kruisingen en veredelingsmethoden verkregen uit oorspronkelijke graansoorten en hebben de tarwemarkt overgenomen. In natuurwinkels zijn vaak wel andere varianten te koop, waaronder bijvoorbeeld spelt.
Fytinezuur
Het Voorlichtingsbureau Brood noemt het boek van Davis ‘wetenschappelijk slecht onderbouwd’. Toch zag hij in zijn eigen praktijk duizenden mensen voorbijkomen die minder klachten kregen of zelfs klachtenvrij werden van de meest uiteenlopende kwalen en aandoeningen, door de tarwe uit hun dieet te schrappen.
Stel je eet om acht uur een kom ontbijtgranen of een paar boterhammen als ontbijt. Op je werk of op school heb je om half elf zo’n honger dat tien minuten later je lunch verdwenen is. En om half één heb je weer honger.
Volkorenbrood bevat een hoog gehalte aan fytinezuur, waardoor je lichaam niet goed in staat is om zink en mineralen op te nemen.
Als we minder tarwe eten vallen we niet alleen af, maar verdwijnen ook allerlei vage vermoeidheids- en buikklachten, kunnen we ontstekingen remmen en type 2 diabetes terugdringen, besluit Davis.
- InjectTheVenom
Toevallig dat je dat stuk post Rene, ik ben sinds deze week speltbrood gaan eten om te kijken of het iets oplevert. Smaakt beter en minder klef dan de waldkorn die doorgaans op het bordje ligt, ben benieuwd of ik er daadwerkelijk een positief effect van ga merken.
- GTRene
voor de mensen die denken zo gezond te leven...weer zoiets>

http://www.niburu.nl/gezondheid/5762-be ... e-schappen" onclick="window.open(this.href);return false;
'Becel pro-activ moet uit de schappen'
http://www.niburu.nl/gezondheid/5762-be ... e-schappen" onclick="window.open(this.href);return false;
goed voor hart en bloedvaten...weet nog dat mijn vol met energie en fanatieke vader dat ook jaren gebruikte, die is er ook niet meer sinds zijn eerste en laatste 2005 hart attack, niet dat het daardoor zou komen, maar best veel mensen willen ook wat gezonds eten en kopen dan zoiets als ze ouder worden, vanwege you never know, dan kom je dus mooi van de kouwe kermis thuis...De Europese Unie wil op deze manier voorkomen dat mensen zonder een verhoogd cholesterolgehalte Becel pro-activ consumeren. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat de in zeer hoge concentraties toegevoegde plantensterolen dezelfde soort afzettingen in de vaten veroorzaken waar juist hart- en vaatziekten uit voort kunnen komen.
Mensen zonder cholesterolproblemen kunnen dus onnodige gezondheidsrisico’s lopen wanneer ze de halvarine op hun brood smeren. Volgens voedselwaakhond Foodwatch is de nieuwe vermelding waarschijnlijk niet genoeg om te voorkomen dat gezonde mensen stoppen met mogelijk risicovolle zelfmedicatie.
Medicatie
Nu staat er halvarine in de supermarktschappen die hart- en vaatziekten kan bevorderen. Veranderingen op het etiket zullen waarschijnlijk amper voorkomen dat mensen deze ‘medicatie’ uit het koelvak consumeren, aldus Foodwatch.
In 2012 werd Becel pro-activ tijdens de Gouden Windei-verkiezing door consumenten verkozen tot het meest misleidende product.
Bron: Foodwatch.nl
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Eet havermout, je cholestolspiegel daalt van zelf..............
Brood met Chinees haar is ook niet alles

- Dennis Cavallino
Alle halvarine en margarine is meuk.
Ik probeer hier in huis biologische grasroomboter erdoor te drukken, maar iedere maand verschijnt er wel een nieuwe, zogenaamd gezonde, margarine in de koelkast.
Ik probeer hier in huis biologische grasroomboter erdoor te drukken, maar iedere maand verschijnt er wel een nieuwe, zogenaamd gezonde, margarine in de koelkast.
- GTRene
nooit van gehoord, die moest ik ff opzoeken
http://www.zuiverzuivel.nl/producten/bo ... 250-g.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik altijd, Gouda's Glorie, het volle pond

http://www.zuiverzuivel.nl/producten/bo ... 250-g.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik altijd, Gouda's Glorie, het volle pond

- Peric
Ik doe helemaal geen boter of margarine op m'n brood..
- Luco
Gewoon lekker echte boter, roomboter dus, heerlijk.
- GTRene
heb ik ook een week geprobeerd toen ik de botor op had en geen zin had om alleen daarvoor naar de supermarkt te gaan.Peric schreef:Ik doe helemaal geen boter of margarine op m'n brood..
eerst dacht ik hm...gaat wel, maar elke dag verder vond ik het minder qua smaak, beetje droog ofzo?
voor mij geen succes, voor nood oké maar met een keus, dan met boter graag

vroeger (heel vroeger) toen ik nog thuis woonde hadden we wel eens ongesneden brood, als dat dan net gekocht en super vers was, dan sneed ik wel eens zo'n extra dikke plak (zeg 2.5 snee dik) en dan een extra dikke laag boter met veel hagelslag erin gedrukt/gesmeerd, man wat was dat dan lekker als je trek had

- Downforce Hans
romo schreef:Eet havermout, je cholestolspiegel daalt van zelf..............
Vergeet de peuken en oorstokjes niet.....

- PD power
Luco schreef:Gewoon lekker echte boter, roomboter dus, heerlijk.

De rest is rommel
-
- Auto: M3P, 130i
Havermout, is dat geen voer voor paarden?
Heb het vandaag overigens in huis gehaald...
Heb het vandaag overigens in huis gehaald...

- GTRene

-
Er zijn onderzoeken die aangeven dat boter veel gezonder is dan margarine. Margarine verkopen in de US ook op laagste punt in 70 jaar, terwijl boter verkopen stijgen. Het meeste in de supermarktschappen is niet eens margarine of halvarine, omdat er simpelweg te weinig vet in zit.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Idem hier, al 25 jaar niet denk ik. Zwarte koffie. Weinig suikers. Alhoewel er in bier toch genoeg zit?:)Peric schreef:Ik doe helemaal geen boter of margarine op m'n brood..
En ik me een paar keer per maand wel zondig aan 'n zakje winegums of wat chocola...
Maar in 't algemeen niet zo'n zoutekauw met gebak en koek. Eerder hartig. Ben 'n kaasvreter:)
Zag deze week in 't Hema restaurant alhier 'n koeling met 'biologische melk'. Waar gaat dat dan over?
Oh ja: Ik eet veel droog bruinbrood, ga ik daar dood van?
* zwart z'n 5e bak koffie vandaag neemt*

Sayonara maddafakkas

- GTRene
ook zoiets (plaats het maar ff hier)
http://www.niburu.nl/goedgekeurde-chemo ... g-tumoren/" onclick="window.open(this.href);return false;
lekker danGoedgekeurde chemotherapie veroorzaakt als bijwerking tumoren

bron onder aan artikel>Onderzoekers van de Harvard-universiteit en de Universiteit van Massachusetts Amherst hebben ontdekt dat een aantal goedgekeurde antikankermedicijnen een nare bijwerking hebben: ze brengen schade toe aan stamcellen waardoor tumoren kunnen ontstaan.
Hoofdonderzoeker Michele Markstein zei: “We hebben ontdekt dat verschillende soorten chemotherapie gericht op het bestrijden van snel groeiende tumoren bij dieren een omgekeerd effect hebben op stamcellen, waardoor ze zich te snel gaan delen. Dit was een verrassing.” De therapieën kunnen de groei van de ene tumor afremmen, maar stimuleren tegelijkertijd de groei van andere tumoren.
http://www.niburu.nl/goedgekeurde-chemo ... g-tumoren/" onclick="window.open(this.href);return false;
- alt
Dit even bekijken en daarna oordelen over hoe gevaarlijk alles wel is.
http://blog.petflow.com/wow-if-you-were ... -see-this/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.petflow.com/wow-if-you-were ... -see-this/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
das voor mijn tijd 
wellicht dat Hielke en Hans en Luciano het weten

- Hielke
Ik herken hier alles van!GTRene schreef:das voor mijn tijd
Wij hebben verdomme dit land opgebouwd!
Of was dat die generatie die nu aan het afzwaaien is en zoveel als mogelijk binnen probeert te harken?

- GTRene
zou dit kloppen?
lijkt wel heel veel...

if so dan
lijkt wel heel veel...
if so dan

http://fieggentrio.blogspot.nl/2013/04/ ... -onze.html" onclick="window.open(this.href);return false;- Coca Cola 1 liter (geen lightvarianten): 40 suikerklontjes.
- Nutella choco 400 gram: 78 suikerklontjes.
- Blikje Red Bull van 0,25 liter: 10 suikerklontjes.
- Cappuccino: poedertjes van cappuccino bevatten vak 35 suikerklontjes per 220 gram.
- Kinderyoghurtjes zoals Petit Gervais: Per 6 potjes van 50 gram mag je tellen op zo'n 13 suikerklontjes.
- Tomatenketchup per 0,75 liter: 61 suikerklontjes.
- Balsamicodressing: 27 suikerklontjes per 0,5 liter.
- Baileys: 60 suikerklontjes per 0,7 liter.
- Schweppes Bitter Lemon 1 liter: 46 suikerklontjes
- Diepvriespizza: 8 suikerklontjes
- Fitness Fruit ontbijtgranen 375 gram: 39 suikerklontjes
- Kellogg's Frosties 375 gram: 51 suikerklontjes
- Kellogg's Corn Flakes 375 gram: 11 suikerklontjes
- Milka melkchocolade 100 gram: 22 suikerklontjes
- Rozijnenkoek van 170 gram: 19 suikerklontjes
- Haribo beertjes 200 gram: 33 suikerklontjes
- Melkschijfje van Ferrero 28 gram: 3 suikerklontjes
- Actimel drinkyoghurtjes per portie van 100 ml: 3,5 suikerklontjes
- Activia yoghurt per potje van 115 gram: 4,5 suikerklontjes
- Vanille ijs 1 liter: 81 suikerklontjes
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Veel voedsel is doordrenkt van suiker ja (helpt met houdbaarheid en smaak)
Maar sommigen van de porties die je noemt zijn gezinsverpakkingen, of potten waar je weken/maanden mee doet.
Als je die diepvriespizza pakt, zit daar 160 kilocalorieen aan suiker in.
Das toch niet zo schrikwekkend voor opwarmvoer?
Wel schrik je als je sommige etiketten leest, en dan de hoeveelheid calorieen via suikers bij elkaar optelt wat je per dag wegsmikkeld, zonder dat je weet hoeveel. (vooral blikgroenten was een eyeopener voor mij)
Dan zie je pas hoe snel je over die 2500 heen gaat.
Maar sommigen van de porties die je noemt zijn gezinsverpakkingen, of potten waar je weken/maanden mee doet.
Als je die diepvriespizza pakt, zit daar 160 kilocalorieen aan suiker in.
Das toch niet zo schrikwekkend voor opwarmvoer?
Wel schrik je als je sommige etiketten leest, en dan de hoeveelheid calorieen via suikers bij elkaar optelt wat je per dag wegsmikkeld, zonder dat je weet hoeveel. (vooral blikgroenten was een eyeopener voor mij)
Dan zie je pas hoe snel je over die 2500 heen gaat.