Hessing is failliet > Louwman neemt deel activiteiten over

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Re: Hessing is failliet.

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 15:39

Volgens mij zaten er flinke marges tussen voor Hessing&Co. Hád dan genoegen genomen met minder winst, of het plan aan laten passen door een andere architect/ontwikkelaar (die hebben momenteel toch geen zak te doen).
Ik denk dat Hessing ook zich op een groot deel van zijn autocliëntele richte. Dit project is ook ontstaan vanuit een bepaalde behoefte van een doelgroep... Frits zal wel de nodige uurtjes hebben weggepraat met zijn Bentley en Rolls klantjes. Die hij allemaal als potentieel kopend heeft meegerekend. Maar er is natuurlijk een verschil tussen behoefte/toezegging en daadwerkelijk je eigen villa met verlies verkopen om in zo'n project te stappen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2012, 15:44

Ik ben wel erg benieuwd wat er nu met dit stuk grond gaat gebeuren.
Je lacht je in je vuistje als je dit hele plan voor een prikkie kunt kopen en het met 50% lagere prijzen in een paar maanden weet te verkopen. Na Blauwe Stad heeft geen enkel project zoveel gratis media-aandacht gekregen.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 jan 2012, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 12 jan 2012, 15:45

Dennis Cavallino schreef:De huizen lijken éénheidsworsten doordat overal dezelfde materialen zijn gebruikt, behalve voor 't hoofdgebouw. En de kavels zijn te klein. De huizen zijn niet lelijk, maar te duur voor wat je krijgt. Simpeler dan dat kan ik 't niet uitleggen. Als er geen huizencrisis was geweest had ik er ook zo over gedacht.
Zo'n project is het verkopen van een stuk emotie, was er geen crisis geweest en was het gelukt om de emotie over de brengen dat ben ik ervan overtuigd dat het was gelukt.

Vergeet niet door welke bril als jij naar zo'n project kijkt en wat de doelgroep is.
Jonge mensen willen alles groot, groter, grootst. Hoe groter de kavel des te beter het is.
Maar degene die iets ouder zijn weten ook dat een veel grond ook veel onderhoud is, en nemen eerder genoegen met een kleinere kavel....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2012, 15:49

Dat is waar, maar ook daar zijn weer oplossingen voor:
- kunstgras (moet je wel stofzuigen, een vriend van me heeft dat rond zijn huis, best fraai voor de iPad generatie)
- tuinman (in zo'n project makkelijk en betaalbaar collectief te regelen
- onderhoudsvrije tuin laten aanleggen
- robot-grasmaaiers

De nieuwe tuin van mijn moeder is ongeveer zo groot als dit hele project, maar die hoeft echt niet zo vaak in haar tuin te werken als ik in mijn tuintje.

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 15:52

Dennis Cavallino schreef: De tuin van mijn moeder is ongeveer zo groot als dit hele project, maar die hoeft echt niet zo vaak in haar tuin te werken als ik in mijn tuintje.

tweede van links is Dennis :kikker:

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2012, 15:53

GVD Rico. Lijkt nog ook! :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 15:58

RVV schreef:
Volgens mij zaten er flinke marges tussen voor Hessing&Co. Hád dan genoegen genomen met minder winst, of het plan aan laten passen door een andere architect/ontwikkelaar (die hebben momenteel toch geen zak te doen).
Ik denk dat Hessing ook zich op een groot deel van zijn autocliëntele richte. Dit project is ook ontstaan vanuit een bepaalde behoefte van een doelgroep... Frits zal wel de nodige uurtjes hebben weggepraat met zijn Bentley en Rolls klantjes. Die hij allemaal als potentieel kopend heeft meegerekend. Maar er is natuurlijk een verschil tussen behoefte/toezegging en daadwerkelijk je eigen villa met verlies verkopen om in zo'n project te stappen.
Heel vervelend allemaal voor Hessing. Alleen toch denk ik dat als je je goede geld (in te goede tijden) alleen op Caviaar zet, het toch wel heel risicovol is. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.

Elise

Bericht door Elise » 12 jan 2012, 15:58

Het is niet alleen de tuin natuurlijk, het is het hele project.
Zo met die gracht erom heen, portier bij de ingang etc. geeft een veilig gevoel. Dat is iets wat dit project in mijn ogen zeker uniek maakt en een kans van slagen geeft.
Want neem eens mensen van 70+ jaar uit Bosch en Duin die in een gigantische woning wonen waarvan ze in de meeste kamers nooit komen.....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2012, 16:04

True true. Ik geef 't concept nog wel een kans, mits er één en ander wordt (af)geschaafd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2012, 16:08

Volgens mij staat er ook op die site dat tuinonderhoud en dergelijke collectief geregeld is.

Verder denk ik dat Elise's comment wel aardig in de richting zit, het is maar net door welke bril je kijkt. Dennis en Luco kijken er naar als 'technici' en niet als potentiele kopers. Kijk ik als leek op die site dan ziet het er wel heel erg gelikt uit. Heb je niet zo veel moeite om meer als 1 miljoen op te hoesten voor een huis en staat het je aan dan boeien die technische details misschien niet zo heel veel.

Die zelfde groep die 70+ is maakt dat geld misschien helemaal niet meer uit. Immers in de hemel is geen bank :)

Elise

Bericht door Elise » 12 jan 2012, 16:11

Hele project, dus ook de woningen, valt onder een VVE van waaruit onderhoud etc. aangestuurd wordt.

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2012, 16:18

Bert ///M3 schreef:Volgens mij staat er ook op die site dat tuinonderhoud en dergelijke collectief geregeld is.

Verder denk ik dat Elise's comment wel aardig in de richting zit, het is maar net door welke bril je kijkt. Dennis en Luco kijken er naar als 'technici' en niet als potentiele kopers. Kijk ik als leek op die site dan ziet het er wel heel erg gelikt uit. Heb je niet zo veel moeite om meer als 1 miljoen op te hoesten voor een huis en staat het je aan dan boeien die technische details misschien niet zo heel veel.

Die zelfde groep die 70+ is maakt dat geld misschien helemaal niet meer uit. Immers in de hemel is geen bank :)
Dan nog, ook mensen met (te) veel geld, geven niet meer uit dan nodig, zijn vaak nog geldbe(w)(l)uster dan de gemiddelde nederlander.
Maar we zullen het volgend jaar weten, dan wordt alles opgeleverd :blink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 16:31

Dennis Cavallino schreef: De nieuwe tuin van mijn moeder is ongeveer zo groot als dit hele project, maar die hoeft echt niet zo vaak in haar tuin te werken als ik in mijn tuintje.
Er zit toch zo'n OPEN/DICHT knop op 't dak van de Arena, ja zo kan ik het ook. :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 16:33

Bert ///M3 schreef:Immers in de hemel is geen bank :)
Doh. Maar in de hel wel:)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 17:29

Elise schreef:Hele project, dus ook de woningen, valt onder een VVE van waaruit onderhoud etc. aangestuurd wordt.
Wil je gewoon niet als je een huisje hebt > 1 miljoen.
Ik ga s ff kijken op die site trouwens...

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2012, 17:33

SpyderFerdi schreef:
Elise schreef:Hele project, dus ook de woningen, valt onder een VVE van waaruit onderhoud etc. aangestuurd wordt.
Wil je gewoon niet als je een huisje hebt > 1 miljoen.
Ik ga s ff kijken op die site trouwens...
Alleen het schilderwerk bij de villa's, ergens wel logisch, anders komt er zon pauper in die zijn kozijnen ineens zwart verft :tooth:, kost je wel 250 euro per maand (afzetters)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 17:40

LOL. Heb ff zitten kijken op de site. Wat een giller dit park zeg. Lekker ingesloten tussen de snelwegen. woohaa. Prijzen vallen mij ontzettend mee. Da's echt niet te duur voor wat je krijgt. Weet even niet de kwaliteit. Maar goed zeg, dat je met een groep daar gaat zitten. Ik zie Jort Kelder en Geen Stijl al langskomen. Voer voor de media. Geweldig dit. Tja, markt van huizen is ingestort, duurt nog wel twee jaar. Dat heeft Hessing inderdaad genekt. Toch te veel gewed op één paard, dat denk ik wel. Maar goed, niemand heeft deze crisis voorzien. Wacht maar, over twee jaar trekt de huizenmarkt weer aan, dan verkoopt dit ook. Is Hessing dit nu ook kwijt aan Toyota? Over Toyota gesproken, er is een nieuwe MR2 uitgekomen :kikker:

HansD

Bericht door HansD » 12 jan 2012, 18:38

Het moest toch de eerste gated community worden in NL? Wel lekker veilig tegen die enge boze buitenwereld
Zo met die gracht erom heen, portier bij de ingang etc. geeft een veilig gevoel. Dat is iets wat dit project in mijn ogen zeker uniek maakt en een kans van slagen geeft.
De Bilt is natuurlijk ook het schoolvoorbeeld van alles wat er mis en gevaarlijk is in NL. Levensgevaarlijk om je daar op straat te wagen.

Misschien komt er ooit nog vraag naar dit/zo'n project. Dan kan het alsnog gerealiseerd worden. Hessing zal daar waarschijnlijk niet meer aan meedoen.

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 19:55

HansD schreef:Het moest toch de eerste gated community worden in NL? Wel lekker veilig tegen die enge boze buitenwereld
De Bilt is natuurlijk ook het schoolvoorbeeld van alles wat er mis en gevaarlijk is in NL. Levensgevaarlijk om je daar op straat te wagen.

Misschien komt er ooit nog vraag naar dit/zo'n project. Dan kan het alsnog gerealiseerd worden. Hessing zal daar waarschijnlijk niet meer aan meedoen.

Hans je leest toch regelmatig dat ouderen van hun bed worden gelicht door een stel criminelen die vermoeden dat ze veel poen hebben.. laatst nog een een Taxibaas die het met een hartaanval moest ontgelden.

http://www.taxipro.nl/ondernemen/2012/0 ... rtinfarct/

Kan me voorstellen dat als je bekend staat (op de een of andere manier) dat je de schaapjes op het droge hebt, je eerder een boef langs krijgt. Ook al is het allemaal theorie, en misschien wel geneuzel in de marge.. Als een gated community je een rustig en veilig gevoel geeft, wat staat de keuze dan nog in de weg?*

*Een Hessing die naar de kloten gaat :lol:

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 19:57

Maar goed, niemand heeft deze crisis voorzien
hoho wij hebben Dennis hé.. :D

HansD

Bericht door HansD » 12 jan 2012, 20:14

Als er voldoende mensen die gedachtegang zouden hebben was het project wel een succes geworden :D .

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2012, 20:46

RVV schreef:
HansD schreef:Het moest toch de eerste gated community worden in NL? Wel lekker veilig tegen die enge boze buitenwereld

Hans je leest toch regelmatig dat ouderen van hun bed worden gelicht door een stel criminelen die vermoeden dat ze veel poen hebben.. laatst nog een een Taxibaas die het met een hartaanval moest ontgelden.

http://www.taxipro.nl/ondernemen/2012/0 ... rtinfarct/

Kan me voorstellen dat als je bekend staat (op de een of andere manier) dat je de schaapjes op het droge hebt, je eerder een boef langs krijgt. Ook al is het allemaal theorie, en misschien wel geneuzel in de marge.. Als een gated community je een rustig en veilig gevoel geeft, wat staat de keuze dan nog in de weg?*

*Een Hessing die naar de kloten gaat :lol:
LOL.

Alleen maar makkelijker voor het boevengilde, hoef je niet te zoeken waar ze wonen.....

Erik dB

Bericht door Erik dB » 12 jan 2012, 21:24

Het concept van de gated community zou inderdaad best kunnen werken. Denk niet alleen aan ouderen, maar ook bijvoorbeeld de thuiswerkende/huisvrouwende wederhelften van heren die veel van hun grote huis weg zijn. De vrouw van een collega van me heeft bijvoorbeeld altijd alle deuren op slot, en zo gauw ze naar boven gaat gaat beneden het alarm erop. Lijkt me een prima kandidaat voor zo'n project (wat overigens al bestaat in NL, er is o.a. 1 in Amstelveen).

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 22:08

Erik dB schreef:Het concept van de gated community zou inderdaad best kunnen werken..
Eensch, is al eeuwen oud:
Afbeelding

(Je wilt er nog niet dood gevonden worden zeg in dat Bloemendael)

Snipe

Bericht door Snipe » 12 jan 2012, 22:26

Erik dB schreef:Het concept van de gated community zou inderdaad best kunnen werken.
Mwah. Om Oost-Berlijn hebben ze die muur uiteindelijk ook weer weggehaald. Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die bij zijn volle verstand is en overweegt om zich toch achter hekken op te sluiten.

Plaats reactie