Het grote MX-5 topic op DF
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ok dat wist ik niet. Ik zie dat er 350 rechtsgestuurde modellen zijn gebouwd voor de Japanse markt. Dus deze witte is een originele coupe als ik het goed beschouw ? Is het echt een vast dak of is het een hardtop die naadloos is afgewerkt ?
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zo, tijd voor wat bewegende beelden met iets meer snelheid:
NA Turbo (265pk) op Spa:
[vimeo]http://www.vimeo.com/24335537[/vimeo]
MaX5 (125pk) op Assen in de regen:
[vimeo]http://www.vimeo.com/28702523[/vimeo]
MaX5 (125pk) op Assen tijdens de race van 13 september 2011:
[vimeo]http://www.vimeo.com/29031069[/vimeo]
De MaX5 krijgt een nieuwe eigenaar en de turbo heeft net een nieuw blokje met 390Nm en 291pk
NA Turbo (265pk) op Spa:
[vimeo]http://www.vimeo.com/24335537[/vimeo]
MaX5 (125pk) op Assen in de regen:
[vimeo]http://www.vimeo.com/28702523[/vimeo]
MaX5 (125pk) op Assen tijdens de race van 13 september 2011:
[vimeo]http://www.vimeo.com/29031069[/vimeo]
De MaX5 krijgt een nieuwe eigenaar en de turbo heeft net een nieuw blokje met 390Nm en 291pk
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: Het grote MX-5 topic op DF
We have a winner
Gewoon for my info:
Waar moet je opletten bij het kopen van een MX5?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote MX-5 topic op DF
In de EVO van deze maand staat een goede 'buying guide'...
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vond 'm eerlijk gezegd wat aan de magere kant!MartijnGizmo schreef:In de EVO van deze maand staat een goede 'buying guide'...
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Hier wat meer plaatjes, ook van de originele:Tim N schreef:Cool
http://link.marktplaats.nl/478872457" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
let niet op de tekst maar de auto is erg gaaf
https://picasaweb.google.com/1063626531 ... 4481/Coupe" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de grijze zijn mallen gemaakt, vervolgens is het dak en de achterklep nagemaakt in polyester en is de hele handel op een links gestuurde NB geplaatst. (heel kort door de bocht )
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Vraagje:
Heeft er nog iemand van de kappersbrigade bushings nodig?
.Ik kan via een kennis een master-kit voor 190e bestellen. Is de complete set incl arb+diff bushes en een pot vet. Dat komt ongeveer neer op de prijs in dollars voordat je shipping+douanekosten aftikt.
Als er meer mensen interesse hebben kan ik er nog wel een paar bij bestellen zodat we nog iets extra op shipping besparen.
Bestelling gaat eind van de week de deur uit, dus rap even een pb'tje sturen als je mee wil bestellen.
Heeft er nog iemand van de kappersbrigade bushings nodig?
.Ik kan via een kennis een master-kit voor 190e bestellen. Is de complete set incl arb+diff bushes en een pot vet. Dat komt ongeveer neer op de prijs in dollars voordat je shipping+douanekosten aftikt.
Als er meer mensen interesse hebben kan ik er nog wel een paar bij bestellen zodat we nog iets extra op shipping besparen.
Bestelling gaat eind van de week de deur uit, dus rap even een pb'tje sturen als je mee wil bestellen.
- Jeroen
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb......
Sinds februari dit jaar ben ik ook in het bezit van een heuse Japanner, na 10 jaar BMW te hebben gereden, met als (voorlopige) afsluiter een M3. Een MX-5 1.8 van het nb type, voor mij het beste compromis tussen dagelijks gebruik, en een stuurmansauto. Heerlijk, de achterwielaandrijving en een sperretje, in combinatie met het gewicht. Erg agiel, zo'n ding. Voorzien van sportuitlaat, setje winterbanden, bluetooth en een aansluiting voor de Ipod; alles wat je nodig hebt.
Sinds februari dit jaar ben ik ook in het bezit van een heuse Japanner, na 10 jaar BMW te hebben gereden, met als (voorlopige) afsluiter een M3. Een MX-5 1.8 van het nb type, voor mij het beste compromis tussen dagelijks gebruik, en een stuurmansauto. Heerlijk, de achterwielaandrijving en een sperretje, in combinatie met het gewicht. Erg agiel, zo'n ding. Voorzien van sportuitlaat, setje winterbanden, bluetooth en een aansluiting voor de Ipod; alles wat je nodig hebt.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Wij hebben ook al een mx5 op de oprit erbij staan.. Inderdaad heerlijke auto.
Dit is een NB 1.6 compleet met stoffenkap | Winterwielen |Zomerwielen | hardtop etc etc. Lekker compleet en maar 45000km erop.
wagen is eigenlijk nog zgan, niets op aan te merken en rijd inderdaad heerlijk. Me vriendin geniet er iig enorm van.
Dit is een NB 1.6 compleet met stoffenkap | Winterwielen |Zomerwielen | hardtop etc etc. Lekker compleet en maar 45000km erop.
wagen is eigenlijk nog zgan, niets op aan te merken en rijd inderdaad heerlijk. Me vriendin geniet er iig enorm van.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Gefeliciteed Jeroen en Nuttkees.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Best veel van die MX-5-jes op DF.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote MX-5 topic op DF
toch liever zo'n MX5 coupe waar dr heel weinig van zijn... ookal is het geen originele vind ze toch mooier om 1 of andere reden...
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dan koop je er toch 1..
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Liever niet, er rijdt nu al genoeg tuig in verkrachte MX-5jes.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Bij mij kan ik nu enkel nog van 1 naar 2 en vice versa schakelen, 3, 4, 5 en R zijn niet meer bereikbaar met de pook. Deze week de bak er maar eens onderuit trekken. Kost weer veeeeeel meer tijd dan me lief is .
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Er staan nog wat goedkope bakken op MP te koop nu. En die ga je 90% zeker nodig hebben.
Iemand nog een FCM kitje kopen voor NB topmounts op een NA?
Iemand nog een FCM kitje kopen voor NB topmounts op een NA?
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Het grote MX-5 topic op DF
een wat!?
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Een topmount conversie setje, van FatCatMotorsports.com
Basically, een kit waarmee je een type1-mx5 voorziet van NB topmounts en nieuwe rubbers.
Voordeel van die aanpak is toegenomen demperslag. Een standaard NX5 verliet de fabriek met ca 20mm vrije slag, voordat de auto op de 20kg/mm bumpstops knalt. Dit is wat je voelt bij bijvoorbeeld het rijden over drempels. Bij het NB type had mazda dat beter geregeld, wat voor meer comfort zorgt en voor meer grip en controle over matige wegdekken. Je krijgt er ~10mm slag bij, een toename van 50%
Een MX5 met verlagingsveren vreet aan de beschikbare vrije slag. Iedere verlaging meer dan 20mmx1.6 (dus ca 3cm) betekent dat de hoofdveren niets meer doen. Zwaar kut voor grip.
Basically, een kit waarmee je een type1-mx5 voorziet van NB topmounts en nieuwe rubbers.
Voordeel van die aanpak is toegenomen demperslag. Een standaard NX5 verliet de fabriek met ca 20mm vrije slag, voordat de auto op de 20kg/mm bumpstops knalt. Dit is wat je voelt bij bijvoorbeeld het rijden over drempels. Bij het NB type had mazda dat beter geregeld, wat voor meer comfort zorgt en voor meer grip en controle over matige wegdekken. Je krijgt er ~10mm slag bij, een toename van 50%
Een MX5 met verlagingsveren vreet aan de beschikbare vrije slag. Iedere verlaging meer dan 20mmx1.6 (dus ca 3cm) betekent dat de hoofdveren niets meer doen. Zwaar kut voor grip.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Precies Jeroen, kijkt u eens:Damir Vukovic schreef:Dan koop je er toch 1..
U vraagt, Marktplaats draait:
KLIK
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Damir Vukovic schreef:Zwaar kut voor grip.
is drifting! dat verklaart waarom m'n vorige mx zo makkelijk dwars ging!!
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Het grote MX-5 topic op DF
hoe is een mx-5 tov het laatste model mr-2. Blok voorin en iets zwaar
der.
der.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zijn allebei lekkere stuurmans autootjes.Ar schreef:hoe is een mx-5 tov het laatste model mr-2. Blok voorin en iets zwaar
der.
MR2 is minder praktisch kwa ruimte en alles is wat hoekiger uitgevoerd in vergelijking tot de MX-5, kwestie van smaak.
Wel belangrijk puntje: MR2 zzw30 motoren tot 2003 kunnen problemen hebben, resulterend in serieuze motorschade.
MX-5 is wat gemakkelijker mee te "spelen"/ beheersbaar op /over de limiet te rijden dan de MR2
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Mocht iemand interesse hebben in een mx5, de onze gaat de verkoop in na 13 trouwe jaren. Zal hem in "occasions" zetten. Perfecte auto waar grof geld in is gestoken. (originele auto).
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Jep, snelheden moeten iets omhoog als je de veren wel laat werken maar het gaat wel!Metchu schreef:is drifting! dat verklaart waarom m'n vorige mx zo makkelijk dwars ging!!Damir Vukovic schreef:Zwaar kut voor grip.
- MazDaMan
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:18
- Locatie: Nijmegen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Afgelopen zomer heb ik mijzelf verwend met 'n Miata uit 1990 (yep, US-import) Ik wilde perse 'n compleet originele Miata hebben, met redelijk weinig mijlen op de teller (ik kocht 'm met ruim 143.000 Miles op de teller) Er zat 'n mooie passende hardtop bij & hij was volledig roestvrij & heb 'm ook gelijk helemaal op de brug geinspecteerd. De enige grote onkosten die ik tot nog toe heb gehad, zijn de vervanging vd. softtop & 'n versnellingsbak-revisie, aangezien ik m'n Miata voor 100% in orde wil hebben.
Ondanks dat ik 'm zo origineel mogelijk wil houden, heb ik toch wat kleine optische wijzigingen in 't interieur aangebracht, doordat bepaalde delen domweg versleten waren, zoals de versnellingshoes & de bekleding vd. stoelen.
Ondanks dat ik 'm zo origineel mogelijk wil houden, heb ik toch wat kleine optische wijzigingen in 't interieur aangebracht, doordat bepaalde delen domweg versleten waren, zoals de versnellingshoes & de bekleding vd. stoelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten