Pagina 5 van 12
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 21:44
door KoenM
Waar blijven de foto's/video's ?

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:00
door RC Power
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:09
door RJay
Nice platen, er was ook zat mooi spul aanwezig
Nu mis ik alleen nog een foto van m'n eigen autootje 
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:13
door KoenM
[img]
http://i539.photobucket.com/albums/ff35 ... 1317236806
[/img]Heeft een speedster standaard zo'n groot opel logo? :o
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:15
door Hans R
Hmm.. ik zie 60% racers en 40% straatauto's... trackdays zijn toch ooit opgezet voor straatauto's? Waarom gaan er steeds meer racers trainen op trackdays? Ik denk dat er een enorm snelheidsverschil was vandaag..
Of is het dat de trackdayrijders steeds professioneler worden en een raceauto kopen ipv met hun straatauto de baan op gaan..
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:20
door frankv
Hans R schreef:Hmm.. ik zie 60% racers en 40% straatauto's... trackdays zijn toch ooit opgezet voor straatauto's? Waarom gaan er steeds meer racers trainen op trackdays? Ik denk dat er een enorm snelheidsverschil was vandaag..
Of is het dat de trackdayrijders steeds professioneler worden en een raceauto kopen ipv met hun straatauto de baan op gaan..
Die balans is al een paar trackdays aardig aan het verschuiven. Zoals ik eerder al zei kijken de meesten mij tegenwoordig vreemd aan als ik met mijn standaard E30 M3 mijn rondjes rijd. Ik zie nu ook een formule auto op de foto's, dat gaat me echt wel wat te ver, dat is geen trackday auto meer te noemen.
De racers (m.n. de Renaults die er rondreden, en de zwarte Saxo) zijn mij wat te snel, en rijden vooral te close omdat zij dat zo gewend zijn, maar ik schrok er wel eens van. Aan de andere kant weet ik als mountainbiker ook dat je als racer wel goed "in control" voelt en je het anders ervaart dan de niet-racer. Ik rijd liever zo dan met petjes, maar heb wel steeds meer het gevoel dat ik de uitzondering ben ipv de racers.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:20
door RJay
Ik denk meer dat het is dat steeds meer trackday rijders ook echt racers worden

Of in andere gevallen idd een vet racemonster opbouwen.
Edoch, die formule ford spande echt de kroon ja :strong: Had zelf ook niet het idee dat die man de auto volledig onder controle had, in de paar bochten die ik achter m zat leek het een paar keer of hij 'm net-niet kwijt was.
*kijkt naar zijn eigen slides in tarzan*
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:22
door Hans R
Duidelijk dan ga je racen! Dus geen trackdays meer rijden, toch!?
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:24
door KoenM
Af en toe een trackday rijden is natuurlijk wel wat goedkoper dan echt racen

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:27
door RJay
En dan zijn er ook nog de mensen die een "raceauto" huren om op dit soort dagen ervaring op te doen.
Edoch, gaten in de rondentijden op een df dag liggen nog steeds tussen de 1.55-2.00 tot iets van 2.20 dacht ik?
De cupclio en formule ford daar gelaten.
Kan me zelf geen trackday heugen dat er niet een paar echte racers mee reden, als je 't bekijkt is deze dag kosten-efficiƫnter dan een cpz trainingsdag, om maar niet te spreken van die 25 euro-20 minuten sessies bij vrijbotsen.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:29
door GTRene
zo blijft het ook voor hen betaalbaar en bovendien niet zo'n stress...
bovendien beter betaalbaar voor de organisatie als er meer rijders zijn.
fraaie foto's trouwens, leuk om te zien sommige setjes met die spin Porsche en grind happende BMW's e.d.

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 22:30
door RJay
benieuwd of er beelden zijn van mijn uitstapje uitkomen masters.... zag er wel mensen staan.
Wel moet ik btw zeggen dat er SLECHT gereageerd werd op code rood.... ben na het uithangen van rood nog MINIMAAL 5 keer ingehaald door mensen die volle polle doorblazen.....
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 23:33
door Tom V
Hans R schreef:Hmm.. ik zie 60% racers en 40% straatauto's... trackdays zijn toch ooit opgezet voor straatauto's? Waarom gaan er steeds meer racers trainen op trackdays? Ik denk dat er een enorm snelheidsverschil was vandaag..
Of is het dat de trackdayrijders steeds professioneler worden en een raceauto kopen ipv met hun straatauto de baan op gaan..
Ik begrijp je punt goed maar voor veel mensen ontwikkelt dit zich zo.
Je begint met een straatauto met kenteken, gaat wat verbouwen, beter onderstel, remmen, wat meer pit, interieur eruit. Leuke trackday auto maar wel erg onpraktisch en bovendien kan er wel eens wat kapot gaan dus is een trailer weg prettig. Maar waarom dan kenteken, die kan er wel af. Op welk punt is het een racer? Bij de kooi, het interieur, het kenteken of de hogere snelheid, de licentie of het inschrijven voor races?
Dit geldt niet voor iedereen maar wel voor een heleboel. Dit hoeven dan niet perse "racers" te zijn, vrij vrijden is voor velen voldoende en kan met goede briefing+strakke handhaving prima worden aangehouden.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 23:56
door Aad
Hans R schreef:Duidelijk dan ga je racen! Dus geen trackdays meer rijden, toch!?
Hans , is dit aan jou ?
Waar gooi jij mijn auto dan in ? is toch echt alleen voor trackday`s gebouwd .
Denk dat de racers overschat zijn en zeker geen 40 % vandaag . was een enkeling .
Maar nu de doorsnee straat auto waar zijn remen en banden het meestal de brui aan geven naar 7 ronden trappen , zit je daar op te wachten ?
Beetje verstand, en begrip voor mekaar heb je meer aan en dat is meestal het grootste probleem op zo dag .
Wie reed er met een takelauto vandaag , die heeft wel verschrikkelijk veel gereden vandaag .
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 28 sep 2011, 23:58
door DDX
Alsof de auto van Hans een echte straatauto is ?

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 00:08
door Metchu
Nutkees schreef:
Eind van de dag wilde een paar jongens nog wat foto's maken van de auto dus daar ook maar even in meegegaan.
spotting the spotter! hahahaha
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 00:26
door Joost
Heb bijna de hele middag probleemloos gereden. Toen ik rond half 5 een kleine tussenstop maakte en even een rondje om de auto liep zag ik dat uit de linker voorband een aardig stuk rubber was verdwenen, het canvas was goed zichtbaar. Besloten hier niet mee verder te rijden, de auto geparkeerd en gewacht op mijn maatje die nog wel aan het rijden was.
Bij terugkomst bij de auto lag er een klein plasje olie onder de auto (motorolie zo bleek). Olie gepeild, niets aan de hand. Auto bleef echter olie lekken dus toch maar besloten de auto weg te laten slepen. Toch best een raar gezicht, je auto op een sleepwagen weg te zien rijden.
Geen idee wat er aan de hand is, dat zal nader onderzoek uit moeten wijzen.
Organisatie bedankt, het was weer gezellig.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 00:49
door RC Power
Hoe heb je dat geregeld Joost, gewoon met de ANWB?
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 09:41
door RJay
Dat ik rond half 7 weg reed zag ik die trailer met jouw clio wel weer TERUG naar het circuit rijden?????

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 10:38
door Joost
We zijn nog wat gaan eten in Bloemendaal en was eerst van plan gewoon naar huis te rijden omdat de lekkage maar heel klein was maar dat zat me toch niet lekker bij nader inzien. Dus toen toch de ANWB maar gebeld en hem af laten slepen. De Clio is van Bloemendaal naar Badhoevedorp gesleepd, en kwam dus weer langs het circuit op de weg naar Badhoevedorp.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 10:45
door Knot
Tom V schreef:
Je begint met een straatauto met kenteken, gaat wat verbouwen, beter onderstel, remmen, wat meer pit, interieur eruit. Leuke trackday auto maar wel erg onpraktisch en bovendien kan er wel eens wat kapot gaan dus is een trailer weg prettig. Maar waarom dan kenteken, die kan er wel af. Op welk punt is het een racer? Bij de kooi, het interieur, het kenteken of de hogere snelheid, de licentie of het inschrijven voor races?
Vind mijn auto dan wel een mooi voorbeeld, AST set, Hawk blokken, Goodridge, ATE blue, Powerflex, Sper.... maar zodra het interieur eruit gaat vind ik het begrip straatauto/trackdayauto ver te zoeken.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 10:52
door RJay
En ik heb dus weer geen zin om op een circuit te stranden met een auto die je kort rijdt maar ook nog mee naar huis moet rijden......
En een funcar kan je imo zo gek en bruut maken als je zelf wilt.
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 10:54
door Knot
RJay schreef:En ik heb dus weer geen zin om op een circuit te stranden met een auto die je kort rijdt maar ook nog mee naar huis moet rijden......
Dan moet je meer behouden rijden om risico tot kortrijden te beperken en dat is juist wat men graag ziet ipv losgeslagen figuren

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 11:36
door RJay
Knot schreef:RJay schreef:En ik heb dus weer geen zin om op een circuit te stranden met een auto die je kort rijdt maar ook nog mee naar huis moet rijden......
Dan moet je meer behouden rijden om risico tot kortrijden te beperken en dat is juist wat men graag ziet ipv losgeslagen figuren

Dan nog, het gebeurt altijd een keer, of je er nou zelf wel of niet wat aan kan doen

Kan ook bij de auto die jou net rustig binnendoor inhaalt een wiel afbreken.
Als je de risico's van anderen op een circuit niet wilt moet je of gaan gamen of zelf de baan afhuren

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Geplaatst: 29 sep 2011, 12:01
door @iko
Deze discussie hebben we elke keer na een DF dag. Zullen we daar eens mee stoppen?
Ik heb me in ieder geval weer goed vermaakt.