Ben
Natuurlijk is er maar 1 goede site en gelukkig hebben we Rebel om dat even aan te geven.......Rebel schreef:Oled is aardig, maar geen revolutionaire ontwikkeling op tv gebied.
De echte vooruitgang op tv-gebied (nee, niet 3D) wordt waarschijnlijk UHDTV, met 4320p, 16x zoveel pixels, 30 miljoen pixels. Hoezo beter beeld? Echter zal deze technologie pas op zijn vroegst na 2020 in de winkels liggen.
Verder blijft een tv kiezen een persoonlijke smaak. Ieder merk gebruikt een bepaald scherm (wel of niet eigen fabrikaat) en gaat hiermee aan de slag. En juist dit laatste is de belangrijkste factor. Door allerlij technieken toe te passen proberen ze op hun manier een zo goed mogelijk compromis te maken en in hun ogen een zo goed mogelijk beeld weer te geven.
Er is maar een goede site, die al deze technieken, merken/tv's test, en dat is : http://www.flatpanelshd.com/
Tsja, ik vind het beeld nog wel eens verschillen per TV, dus liever dat even checken in de winkel. En daarna gewoon paar types selecteren (goedkope range, middelrange en wat duurdere range) en checken @ internet. En dan keuze maken.stefan740 schreef:Mooi, dan regelt pa het zelf maar in de winkel van de week. Komt ie natuurlijk wel met iets veel te duurs thuis voor die 5 uurtjes per week.
Da's ook niet groot.Richardt. schreef:Naja, voor die paar uurtjes per week is dat wel the way to go natuurlijk.
Gewoon een goede winkel binnen stappen die voldoende aanbod heeft. Een en ander vergelijken en een tv meenemen.
Zo heb ik/we dat destijds ook gedaan voor een TV in de keuken. Budget enigszins vastgesteld, formaat enigszins vastgesteld, vastgesteld dat het wel een enigszins redelijk merk moest zijn en gekeken wat het aanbod was.
Binnen een uur een Samsung LED van 55cm uitgezocht en meegenomen, prima ding.
Voor mensen die er relatief weinig om geven maakt het toch allemaal niet heel veel uit en goed zijn de meeste TV's toch wel (met alle respect)
Helemaal mee eens! Ik kan ook secht wennen aan de scherpte van LED tv's Heb ook Panasonic plasma sinds een jaar of zo. Bevalt prima.///Joost schreef:Ik heb zelf 2 jaar geleden een Panasonic 42" Plasma Full HD gekocht. Ik wilde perse plasma omdat ik dat beeld veel mooier en 'zachter' vind dan LED of LCD. Misschien dat het tegenwoordig weer wat verbeterd is, dat weet ik niet. Deze Panasonic was toen een van de weinige plasma's die verkrijgbaar waren, aangezien alles naar LED ging. Inputs en outputs boeide me weinig omdat tegenwoordig overal wel genoeg op zit voor het simpel kijken van TV wat ik doe via UPC en een receiver met 5.1.
Maar goed, anderen zweren weer bij LED. Ik zou zoals de meesten hier zeggen bij een goede winkel langsgaan en de beeldschermen vergelijken.
Ik ben er wel achter gekomen dat de sky de limit is. Je kunt makkelijk 5/6 mille uitgeven aan een TV, maar is het je dat waard? Mijn TV was 2 jaar geleden volgens mij 500 Euro en ik ben er echt supertevreden mee.
Als wandsteun had ik op Amazon.de een witmerk steun besteld van 20 euro. Daar kun je een tank aan hangen en het ding komt niet los (wel Fisher pluggen en schroeven los gekocht bij de bouwmarkt voor de zekerheid). Een Vogel steun van 60+ euro is echt niet nodig, tenzij je wil dat ie ruim kantel/draaibaar is.
Gewoon lekker laten bezorgen door de winkel (GEEN PostNL, die gaan er niet zachtzinnig mee om). Bij ons zouden ze 'm zelfs gewoon netjes installeren.Downforce Hans schreef:Mocht je de tv ophalen bij de winkel kijk dan ook eerst even of hij in je auto past....
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 15 gasten