RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astra

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astr

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 14:19

Arthur schreef:Een "no go" ?? Mijn god, Rene. Alsjeblieft zeg. Op m'n schouderbladen hangen en niets doen veroordeel je terwijl je iemand voor het stelen van je auto wel wilt vermoorden? Dat zijn uitersten hoor. Dan ga ik echt voor het 1e zeg!
dat zijn jou woorden, zo iemand vermoorden doet een "normaal" mens niet (of het moet echt zijn/worden...het is nu jij of ik, stel hij met mes/wapen e.d. en wil jou desnoods doodmaken), maar er wat proberen tegen te doen en het niet maar zo makkelijk laten gaan, dat is het. :wink:
dacht dat je wel iets ruimdenkender zou zijn :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 05 mei 2011, 20:10

Arthur schreef:Dan ben ik eigenlijk en slap en dom? Want ik kan niet (begrijpend) lezen :)
Maar goed ik doe een poging:
-Je wilt hem uit de auto dus ram je hem tegen een boom want hij lust geen bonbons en houdt niet van bloemen.
-Het is hij dood of ik dood want hij steelt een/m'n auto en dat wil ik niet. Zo lees ik "hij of ik".

Edit@Steve: jij quote mij, dus daar reageer ik op :wink: Noem ook je naam.
Dan zeg ik wederom: lees wat er staat. Ik zeg dat die carjacker JOU niet met bonbons en bloemen uit je auto gaat lokken. Dus is je auto je enige verdedigingsmiddel, en als de eerder beschreven methode op dat moment de effectiefste manier is om er van af te komen mot dat maar. Zo'n figuur is niet uit op een vreedzame oplossing, die wil gewoon je auto en of jij wegloopt of niet boeit 'm helemaal niks.

a90

Bericht door a90 » 05 mei 2011, 22:28

4 maanden geleden is mijn auto ook gestolen na een inbraak terwijl we sliepen. Op zeker dat als ik er maar iets van had gehoord ik er achteraan was gegaan.

Hoewel ik de auto nooit had bijgehouden had ik wellicht op afstand de politie kunnen waarschuwen om een weg oid af te zetten en in ieder geval de alarmcentrale om een cat 5 alarm peiling uit te laten voeren.

Inhalen van de auto was niet aan de orde en ik denk dat ik daar ook niet aan begonnen zou zijn maar volgen en proberen in de buurt te blijven zeker.

Ik hoop het overigens nooit meer mee te maken, maar goed.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2011, 22:41

Tsja over dat verhaal van Erik.

Hij schrijft dat het zich in SA afspeelt, daar zijn carjackers ook geen lieverdjes.

Mijn werkgever zit ook wel in een aantal vage landen, rijden er met landcruisers etc. Als die jongens daar rijden die stoppen nergens voor in onbetrouwbare wijken / gebieden. Maakt niet uit wat carjacker, al ligt er een kind of lijk op straat (populaire truc bij carjackers) of whatever, geen ruimte voor uitwijken is er overheen. Wel stoppen dan is met mazzel alleen de auto foetsie, met pech zelf de pijp uit.

Die dingen hoor je niet op het journaal maar zijn daar gewoon dagelijkse realiteit en er kijkt niemand van op.

Paul

Bericht door Paul » 06 mei 2011, 01:04

De helft lijkt hier ineens geen ballen meer te hebben ofzo...het Maarten22syndroom lijkt wel besmettelijk te zijn.

Afbeelding
Hier hebben ze ook een forum geloof ik

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 mei 2011, 01:53

@Steve: nu jij het zo uitlegt kan ik het ook wel zo lezen :) Ik ging van hetzelfde verhaal uit als in de topictitel. Dus auto gejat en er achteraan. Blijkbaar niet dus. Hij had de auto wss nog niet :o

@Paul: qua ballen verslaan we jou toch niet :P

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 13:11

Op zich natuurlijk wel goed nieuws. De zomerslet komt eraan! :lol:

Misschien dat de BMW/VW brigade (kunnen ze geen betere sloten of wegrij beveiliging op die dingen zetten?) dan even wat rust krijgt :roll:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 mei 2011, 22:05

Als ik ook een duit in het zakje mag doen, 5 pagina's vol welles-nietes geklepper is dat niet een beetje erg zot?

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 07 mei 2011, 22:26

Arthur,
Een carjacking in zuid afrika stond toendertijd gelijk aan: Eerst een blauwe boon tussen je ogen, daarna werd je auto gestolen.
Wij hebben zelf een (witte) huurauto gekregen om een tour mee te doen, er zat een stickertje op de a stijl, met een deuk eronder. Stickertje eraf gepeuterd, jahoor, kogelgat. We vonden er bij nadere inspectie nog 2.......
Toen ik in tanzania zat deden ze dat wat subtieler, eventjes een tirfor kabel over de weg spannen, maar dan ging het meestal niet om je auto, maar om de zus van de gasten die dat deden :mrgreen:

Paul

Bericht door Paul » 10 mei 2011, 20:45

InjectTheVenom schreef:Als ik ook een duit in het zakje mag doen, 5 pagina's vol welles-nietes geklepper is dat niet een beetje erg zot?

26 paginas over roestpreventie ook :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 10 mei 2011, 20:46

140 pagina's met welles nietes
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=19557" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2011, 22:05

Paul schreef:
InjectTheVenom schreef:Als ik ook een duit in het zakje mag doen, 5 pagina's vol welles-nietes geklepper is dat niet een beetje erg zot?

26 paginas over roestpreventie ook :thumbup:
Correctie, 8 pagina's die ik wegens tijd/geldgebrek zoveel mogelijk tot een minimum aan waardevolle discussie moet beperken... hater :nana:

Plaats reactie