26 mei Spa-Francorchamps

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Hielke » 26 mei 2011, 23:07

Alweer een Punto diesel op de baan?

Het is echt niet meer te stoppen he :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Tristan » 26 mei 2011, 23:10

JP schreef:
Ook leuk, die onbetaalbare klassiekers die arriveerden voor http://www.spa-classic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Jeetje wat stond daar voor kleingeld bij elkaar.
Ga ik van het weekend heen. Zaterdag naar de VLN, zondag naar Spa Classic. :banaan:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Rupie » 27 mei 2011, 00:30

Boven verwachting, goed weer. Lekker gereden. Eerste 40 minuten was ik niet van de baan te slaan en was ik de performancebox volledig vergeten. Alles bij elkaar best wel veel gereden. Denk niet dat Spa mijn favoriete circuit om te rijden is, maar oh wat is het een mooie omgeving... We hebben heerlijk afgesloten met een biertje en pasta in de brasserie met prachtig uitzicht op de baan. Spreken we 28 augustus weer op dezelfde plek af heren? :mrgreen:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door David R. » 27 mei 2011, 09:23

Organisatie bedankt. Was een geslaagde dag met weinig codes rood en perfect weer. Het was wat druk in de paddock en met parkeren maar dat had ook wel weer zijn charmes. Op wat kleine technische problemen na lekker kunnen rijden en een prachtige dag gehad. Ik denk dat jullie de juiste beslissing hebben genomen door samen te werken met skylimit. Ze weten wat ze doen en zijn vrij relaxed en je beperkt je risico.

Tot een volgende keer.

HSR
Berichten: 5296
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door HSR » 27 mei 2011, 10:28

Was zeker een hele leuke dag. De ochtend en de dag daarvoor langs de autobahn nog bezig geweest met wat sleutelwerk maar in de middag wist de BMW tegen de verwachtingen in toch einwandfrei te functioneren. Nou ja, op 1 probleempje na. De Magnesium turbines wilde los trillen dus mocht ik deze even van Les Combes plukken. Na het laatste rondje, bij inkomen pit lane hing de turbine rechtsachter los en viel er bij het parkeren van de auto af. Dit tot grote hilariteit van de vele monteurs op het paddock.

Tevens had ik wat angst dat het rijden met de RC6 blokken wat zou conflicteren met het afwezig zijn van ABS maar heb daar geen seconden last van gehad. Perfect te doseren en zeer constante remdruk. Of de turbine velgen hier aan bijdragen weet ik niet, het komt wel het jaren 80 imago ten goede.

Blijf er bij dat Spa een van de leukste en meest uitdagende circuits is waar ik gereden heb. Snelheid ligt hoog, veel bochten waar je echt vertrouwen moet hebben in jezelf en je materiaal. Ook leuk om dan als passagier naast een kameraad te zitten die ook erg goed de sokken erin heeft.

Nog een bedankje naar Rjay en vader voor het lenen van gereedschap alsook Laurens van Keenondots voor het lenen van de bandenspanningsmeter.



Is er een website waar de Vlaamse fotografen hun foto's op deponeren?

1 gevonden: http://www.trackdaymotion.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Lars Oosterveen » 27 mei 2011, 10:53

Gister ook een top-middag gehad.
Lekker veel rondje`s gemaakt met de Rallye, hoop wel dat ik zo min mogelijk roadblock heb gespeeld.

Ben benieuwd naar de foto`s her en der!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 11:07

Lars Oosterveen schreef:Lekker veel rondje`s gemaakt met de Rallye, hoop wel dat ik zo min mogelijk roadblock heb gespeeld.
Die zwarte of die witte?

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door BugsM » 27 mei 2011, 11:36

Was voor mij de eerste keer op Spa en heb mij prima vermaakt. Geweldige sfeer en veel te zien. Tevens zaten de weergoden ons wel erg goed mee...
Eerste paar rondes, Paskal met zijn 205 gevolgd, om een beetje de baan te leren kennen. Aangezien ik sinds november niet meer op snelheid had gereden kon ik zo mooi in mijn ritme komen en de nieuwe AP remmenset inremmen...
Terug op de `paddock` (helaas bij de ingang... waar het wel weer rustig was...) even de auto checken. De civic doet het best goed op Spa, alleen blijf problemen houden met watertemp, waardoor het vermogen ook inzakt na verloop van tijd. Daarnaast merk ik dat de vering wel veel te soft is voor een circuit als dit...
Over het rijden zelf mag ik niet klagen. Op een paar remmomentjes na, verder probleemloos 28 ronden kunnen doen. Dit aantal zou hoger kunnen zijn, maar vanwege temp problemen wil ik het materiaal ook niet onnodig te veel belasten...
Conclusie aan het einde van de dag is dat ik zeker terugkom naar Spa, zeker een aanrader voor de ringrijders onder ons die eens wat anders willen....
Paskal, Joost en kameraden, DF en skylimits bedankt voor een vermakelijk dagje Spa...

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door steve smith » 27 mei 2011, 11:47

Snipe schreef:
Lars Oosterveen schreef:Lekker veel rondje`s gemaakt met de Rallye, hoop wel dat ik zo min mogelijk roadblock heb gespeeld.
Die zwarte of die witte?
Kijk jij weleens naar een avatar?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27986
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Luco » 27 mei 2011, 11:48

steve smith schreef:
Snipe schreef:
Lars Oosterveen schreef:Lekker veel rondje`s gemaakt met de Rallye, hoop wel dat ik zo min mogelijk roadblock heb gespeeld.
Die zwarte of die witte?
Kijk jij weleens naar een avatar?
:roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Lars Oosterveen » 27 mei 2011, 11:49

De witte inderdaad.

De zwarte werd bestuurd door Marcel, die is wel wat sneller.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2011, 11:52

JP zijn spa doop! De eerste drie rondjes, echt een lastig circuit hoor!


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door GTRene » 27 mei 2011, 12:27

veel fraaie auto's reden er mee als ik de foto's zo bekijk :thumbup:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 12:31

steve smith schreef:Kijk jij weleens naar een avatar?
Niet voordat ik 's ochtends koffie op heb ;-)

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door stefan740 » 27 mei 2011, 12:52

TY @ HSR^
Afbeelding
Kort verslagje volgt nog 8)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 12:59

Lars Oosterveen schreef:De zwarte werd bestuurd door Marcel, die is wel wat sneller.
Het viel me inderdaad op dat die zwarte er aardig de gang in had.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3684
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Paskal » 27 mei 2011, 13:14

Was een topdag gisteren :thumbup:

Voor mij was het 5 jaar geleden dat ik op Spa had gereden. Destijds in mijn rode 205 GTi op full-slicks. Gisteren voor het eerst op Kuhmo-semi's gereden (kan ik ook gebruiken op de Ring) en dat beviel uitermate goed. Ze waren voor aanvang van de dag nieuw en wilde ze niet in één middag compleet kaal trappen dus heb het ook relatief rustig aan gedaan.

Vond dat er netjes werd gereden..... Wat is mij bij gebleven:
- vele onbetaalbare spul op de paddock voor de Classic Spa
- onwerkelijk hoge bochtsnelheid van de Radicals: vond het net alsof een film versneld wordt afgespeeld als die je voorbij komen in bv een chicane
- heerlijk geluid van de GT3-cup-wagens

Hopelijk binnenkort een uitgebreider verslag op mijn site met wat foto's erbij.

Organisatie bedankt voor deze dag :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2011, 13:33

Die radicals gingen inderdaad BIZAR hard!

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door David R. » 27 mei 2011, 13:47

Die 2 Porsches van carworld motorsport vond ik nou ook niet direct langzaam gaan. En wat een geluid.

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door BugsM » 27 mei 2011, 13:51

Met mijn weinige circuitervaring, viel me wel op dat er geregeld onder geel werd ingehaald. Verder was volgens mij de sfeer op de baan wel goed, misschien dat ik als nieuwkomer iemand wel eens in de weg reed onbedoeld, excuses daarvoor... :mrgreen: Moet zeggen dat ook zelf wel de ruimte kreeg in krappe situaties. Mijn gevoel zegt dat het merendeel van de mensen die reed wel degelijk respect voor elkaar had en zo hoort dat ook... hulde...

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Joost » 27 mei 2011, 13:52

Topdag gisteren, organisatie bedankt :thumbup: .

Tweede keer Spa voor mij, en net zoals de vorige keer aardig wat rondjes kunnen rijden.
Wat is het toch een mooi circuit.
Er werd netjes gereden vond ik (op een enkele inhaalactie onder gele vlag na) , zeer gevarieerd deelnemersveld, erg mooi om te zien.

De Clio heeft zich weer prima gehouden gisteren. Was de eerste keer dat ik op toyo r888 gerden heb.
De eerste sessie even aftatsen, koud weggegaan op 1,8 bar, dit resulteerde in een erg slappe en dansende auto. Voelde de auto rollen over de (te) slappe wangen.
Na een aantal ronden de paddock opgezocht, waar we samen stonden met Paskal en zijn 205 en BugsM met zijn Civic, om wat meer lucht in de bandjes te pompen.
Hierna ging het gelukkig beter. Vertrouwen en tempo kwam er steeds beter in.
Helaas liepen de iets hogere banden (215-45-17 Toyo vs 215-40-17 Federal) aan in de wielkasten voor. De twee binnenste plastic wielkuipen kunnen als verloren beschouwd worden (nieuwe zijn besteld).

Paar leuke rondjes samen gereden met de Civic van BugsM :thumbup: Wat loopt dat ding hard.

Voordat we naar huis gingen nog een klein rondje over de paddock gelopen. Daar stond een mooie verzameling sportauto's uit de jaren 60 en 70. Ferrari's, Jaguars, Aston Martins, AC Cobra's, GT40's. Niet normaal hoe mooi.

Al met al een topdag gehad.

Wanneer gaan we weer naar Spa Driving Fun????

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door RJay » 27 mei 2011, 13:55

HSR schreef:
Nog een bedankje naar Rjay en vader voor het lenen van gereedschap alsook Laurens van Keenondots voor het lenen van de bandenspanningsmeter.



Is er een website waar de Vlaamse fotografen hun foto's op deponeren?

1 gevonden: http://www.trackdaymotion.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is best hoor, je komt tenslotte om te rijden. :thumbup: Jammer dat ik zelf niet meer rondjes kon maken, maar ik ga geen oliespoor daar over die baan strooien en vervolgens m'n blok kapot rijden :bag:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2011, 14:05

Helaas geen DF filmcrew aanwezig gisteren. Toch een paar simpele beelden van mij.


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31407
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door JP » 27 mei 2011, 14:08

Petrolhead Tom schreef:JP zijn spa doop! De eerste drie rondjes, echt een lastig circuit hoor!


....en bedankt... :bag: had de eerste 2 rondjes maar weggelaten, dat leek nergens naar :lol:

Later nog 3 rondjes gedaan toen het rustig was, en ja Tom, onderin Eau Rouge kun je goed de curb pakken.... :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2011, 14:09

Haha maakt toch niet uit joh! Ik vond het verschil tussen het eerste en het derde rondje al heel erg groot. Mooi dat Eau Rouge ook goed ging! :D Toch zou ik, de volgende keer voor de ochtend inschrijven toen was het een stuk rustiger op de baan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten