Porsche wordt nooit gekocht om zijn looks, maar om rijderskwaliteiten. Mensen hebben er altijd al een 4-deurs auto bij. Maar als deze Porsche echt zo is als op de foto's zal bijna niemand hem kopen ...
Kiezen was nog nooit zo makkelijk ...
Waar slaat dit dan op? Het gaat erom dat dat ding spuuglelijk is, niet dat er problemen zijn met een 4-deurs Porsche hoor ! Waarom een auto lelijk maken als je hem ook mooi kunt maken?Joy Jolliffe schreef:Wat maakt het uit, zolang er nog modellen in het gamma zitten die wel aanspreken (en die hebben ze) kan Porsche zich een Cayenne of Panamera toch prima veroorloven ? Het zou anders zijn als Porsche net als BMW zijn heritage steeds verder op de achtergrond schuift om op een gegeven moment alleen maar grote luxe auto's in het assortiment te hebben.
We willen allemaal het liefst dat elke auto als een Megane R26R of GT3 RS zou worden gemaakt, maar daar kunnen fabrikanten niet van leven.
BMW mag van mij diverse SUV's leveren, zelfs al vind ik ze oerlelijk. Als ze daarnaast maar voldoende modellen kunnen leveren die hun Freude am Fahren spreuk recht doen.
En dan te bedenken dat een 1 serie alles behalve een schoonheid isallen schreef:Rico, ik had je graag ongelijk gegeven...
Kun je me dan aangeven wat er niet mooi aan is dan?Rico schreef: Mark hou op joh.. ding praat je niet goed..
Mark Nauta schreef:Thanks voor je uiteenzetting Rico, ben het alleen niet met je eens.
De Panamera is onmiskenbaar een Porsche, dat klopt, maar dat het een 911 met 4 deuren is vind ik bull-shit. Het is een compleet ander concept, dat ook compleet anders is uitgevoerd/neergezet. Daarom ook weet ik zeker dat er 911rijders zullen zijn die deze wagen kiezen. Juist omdat die herkenbare lijn erin zit. Daarnaast zullen ook Cayenne-rijders een Panamera kopen. Die willen misschien niet meer in de hoogte, maar wel de 4 deuren. Dat hij kan gaan stoeien met de Quatroporte, S-klasse, 7-serie etc, dat komt wel goed denk ik. Alleen in NL zijn er bij mijn weten al meer dan 100 orders voorde Panamera zonder dat de meesten de auto al in zijn definitieve vorm hadden gezien. Dat zijn zowel bestaande als nieuwe klanten.
Over de styling. Tsja....van zij moet ik ook wennen, en vind ik hem ook (nog) niet mooi. En dat er voor een hatchback-concept is gekozen snap ik ook niet. Als je je in deze wagen laat rijden en je chauffeur pakt in de winter iets uit de kofferbak, dan krijg je me toch een klap kou in de nek, lijkt me niet lekker. Maar het is gewoon onmiskenbaar een Porsche. Waarom van een concept afwijken dat zich zeker de laatste jaren als enorm succesvol heeft bewezen.
Oke, maar Porsche had toch ook niet direkt hoeven af te wijken van de styling/design richting ? Hoewel ik persoonlijk vind dat de algehele designlijn lang al te lang op 1 model leunt waarvan de roots in de 2e wereld oorlog liggen.Mark Nauta schreef:Sorry Rico. Bedoel styling/design in die laatste zin. Het is een bewezen design wat Porsche de laatste jaren voert.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Haantje en 6 gasten