toevallig gisteren nog op zandvoort met een door prodrive geprepareerde Spec c gereden , en da's idd een hele fijne wagen. offie echt 30 sec sneller is op de ring dan een EVO betwijfel ik , vond hem iig niet specialer (sneller aanvoelen) rijden dan bijv mijn RS .Peter Tunissen schreef:OK, een EVO is natuurlijk prima, maar dan zou ik ook een Impreza Spec C op dat lijstje zetten.
Zit in de hiërarchie der dingen weer boven een EVO bij mij (theoretisch geneuzel, want nooit in gereden, maar 7:55 of zo over een rondje Ring met 280pk zegt genoeg).
Moet je er alleen een uit Engeland of Japan halen, maar dan heb je ook wel wat.
330i Exit: Ik heb hem verkocht!
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Spec-C heeft omenabijde 330 Pk :idea: En als grootste nadeel toch het rechts gestuurd zijn.Peter Tunissen schreef:OK, een EVO is natuurlijk prima, maar dan zou ik ook een Impreza Spec C op dat lijstje zetten.
Zit in de hiërarchie der dingen weer boven een EVO bij mij (theoretisch geneuzel, want nooit in gereden, maar 7:55 of zo over een rondje Ring met 280pk zegt genoeg).
Moet je er alleen een uit Engeland of Japan halen, maar dan heb je ook wel wat.
Ik zou persoonlijk voor een S204 gaan :idea:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
hmmm.
Ik ben altijd erg pro 130i geweest en om nu te gaan schrijven dat een M3 veel meer bied vind ik nog niet eens zo vanzelfsprekend.
De grote vraag is Marcel, wat wil je met de auto doen, qua gekkigheid bedoel ik dan, Ik heb geen idee wat jou niveau van rijden is, Omdat je keuze ook bij EVO's ligt veronderstel ik dat je ook de potentie uit zo'n auto kunt halen (en ik bedoel dan niet gelijk ala Andre de Vries style, maar beuken en rammen met zo'n ding moet je niet vreemd zijn), en looks en uitstraling vind je minder van belang als je voor een EVO gaat.
Met die gedachte gang zou een 130i een perfecte keuze zijn, heel veel potentie, en toch een BMW'tje (omdat je dat gewend bent) Niet moeders mooiste, maar zoals ik hem had wel een auto die echt af is. En karakter. Je hoeft geen M3 te kopen om een veel betere auto te kopen dan de 130i met sper en eventueel een intrax onderstel.
M3 is veel meer emotie, motor is qua eigenschappen en gasrespons ongekend, de klappen en stappen die hij maakt, daar ben ik nog steeds elke keer van onder de indruk. In combinatie met SMG echt supergaaf. Maar een M3 is ook een auto die soms meer kan dan ik. Ik ben er lang nog niet aan toe om alles uit die M3 te halen wat er in zit, en ik heb er eerlijk gezegd niet eens echt de behoefte aan. Met de 130i was heel anders, daar reed ik veel meer op de limieten mee maar met respect voor de techniek, bij de M3 liggen die limieten verder. De 130i was daardoor een toegangelijker auto om het echt te gebruiken. Straks de 15e ga ik naar de ring met die M3, nou reken maar dat ik als een natte krant ga rijden. (bij wijze dan).
De uitstraling van een M3 en helemaal zoals de mijne of eventueel een CSL (helemaal met de BBS wielen) is grandioos, waar ik de 130i echt had om het rijden heb ik de M3 om beide, uitstraling/looks en rijden. Uitstraling/looks en het daarbij horende gevoel van een speciale auto te bezitten, echt iets bijzonders vind ik gewoon erg belangrijk, het is een stuk liefhebberij, en dan wil ik voor het geld de mooiste auto.
Ik stond altijd een beetje voor dezelfde keuze als jij, Maar mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe 130i boven een gebruikte van 3/4 jaar oud. Door omstandigheden kon ik ineens een praktische nieuwe M3 rijden voor een prijs die ik me wilde permiteren. 130i moest daardoor het veld ruimen, maar ik wilde dat alleen maar voor deze M3 doen, niet voor een huisselectie M3 van 3 a 4 jaar oud, Dan was ik gewoon 130i blijven rijden.
Nu is mijn ex ongeveer net zo'n auto als de M3 die ik heb. In nieuwstaat voor een veel lagere prijs. 42K met sper. Dat is een koopje. Een 2003 CSL uit Duitsland kost minimaal 25K meer. Een M3 CS van een jaar oud ook zeker 60K. Ontloopt elkaar niet zoveel.
Ik zou als ik jou was een CSL/CS uit Duitsland verkiezen boven die ex 130i mits ik de centen er ook makkelijk voor kan ophoesten. Kopen met de gedachte gang zoals ik ook mijn M3 heb gekocht. Wil je echt trappen, gekdoen etc, koop dan mijn ex 130i met sper. Om de doodsimpele reden dat het gewoon doodzonde is om met een M3 te gaan rijden zoals je met een 130i wel zult doen. Dat is ook altijd 1 van de belangrijkste redenen geweest waarom Andre de M3 heeft weggedaan. De auto is te mooi te bijzonder om het te nøken als een EVO of 130i met sper.
En daarvoor hoef je ook je ook geen M3 te kopen. M3 heeft een hoog life style gehalte, gevoel dat je een superauto hebt. Veel meer sportauto in je beleving dan ooit een EVO of 130i zal worden.
Moeilijke keuze...
Ik ben altijd erg pro 130i geweest en om nu te gaan schrijven dat een M3 veel meer bied vind ik nog niet eens zo vanzelfsprekend.
De grote vraag is Marcel, wat wil je met de auto doen, qua gekkigheid bedoel ik dan, Ik heb geen idee wat jou niveau van rijden is, Omdat je keuze ook bij EVO's ligt veronderstel ik dat je ook de potentie uit zo'n auto kunt halen (en ik bedoel dan niet gelijk ala Andre de Vries style, maar beuken en rammen met zo'n ding moet je niet vreemd zijn), en looks en uitstraling vind je minder van belang als je voor een EVO gaat.
Met die gedachte gang zou een 130i een perfecte keuze zijn, heel veel potentie, en toch een BMW'tje (omdat je dat gewend bent) Niet moeders mooiste, maar zoals ik hem had wel een auto die echt af is. En karakter. Je hoeft geen M3 te kopen om een veel betere auto te kopen dan de 130i met sper en eventueel een intrax onderstel.
M3 is veel meer emotie, motor is qua eigenschappen en gasrespons ongekend, de klappen en stappen die hij maakt, daar ben ik nog steeds elke keer van onder de indruk. In combinatie met SMG echt supergaaf. Maar een M3 is ook een auto die soms meer kan dan ik. Ik ben er lang nog niet aan toe om alles uit die M3 te halen wat er in zit, en ik heb er eerlijk gezegd niet eens echt de behoefte aan. Met de 130i was heel anders, daar reed ik veel meer op de limieten mee maar met respect voor de techniek, bij de M3 liggen die limieten verder. De 130i was daardoor een toegangelijker auto om het echt te gebruiken. Straks de 15e ga ik naar de ring met die M3, nou reken maar dat ik als een natte krant ga rijden. (bij wijze dan).
De uitstraling van een M3 en helemaal zoals de mijne of eventueel een CSL (helemaal met de BBS wielen) is grandioos, waar ik de 130i echt had om het rijden heb ik de M3 om beide, uitstraling/looks en rijden. Uitstraling/looks en het daarbij horende gevoel van een speciale auto te bezitten, echt iets bijzonders vind ik gewoon erg belangrijk, het is een stuk liefhebberij, en dan wil ik voor het geld de mooiste auto.
Ik stond altijd een beetje voor dezelfde keuze als jij, Maar mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe 130i boven een gebruikte van 3/4 jaar oud. Door omstandigheden kon ik ineens een praktische nieuwe M3 rijden voor een prijs die ik me wilde permiteren. 130i moest daardoor het veld ruimen, maar ik wilde dat alleen maar voor deze M3 doen, niet voor een huisselectie M3 van 3 a 4 jaar oud, Dan was ik gewoon 130i blijven rijden.
Nu is mijn ex ongeveer net zo'n auto als de M3 die ik heb. In nieuwstaat voor een veel lagere prijs. 42K met sper. Dat is een koopje. Een 2003 CSL uit Duitsland kost minimaal 25K meer. Een M3 CS van een jaar oud ook zeker 60K. Ontloopt elkaar niet zoveel.
Ik zou als ik jou was een CSL/CS uit Duitsland verkiezen boven die ex 130i mits ik de centen er ook makkelijk voor kan ophoesten. Kopen met de gedachte gang zoals ik ook mijn M3 heb gekocht. Wil je echt trappen, gekdoen etc, koop dan mijn ex 130i met sper. Om de doodsimpele reden dat het gewoon doodzonde is om met een M3 te gaan rijden zoals je met een 130i wel zult doen. Dat is ook altijd 1 van de belangrijkste redenen geweest waarom Andre de M3 heeft weggedaan. De auto is te mooi te bijzonder om het te nøken als een EVO of 130i met sper.
En daarvoor hoef je ook je ook geen M3 te kopen. M3 heeft een hoog life style gehalte, gevoel dat je een superauto hebt. Veel meer sportauto in je beleving dan ooit een EVO of 130i zal worden.
Moeilijke keuze...
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Laten we van dit draadje maar een "wat ga ik kopen voor 55K" draadje maken voor iedereen.
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat wijsheid is, het begon met twijfel en nu is het onderhand slapeloze nachten.
Zolang het geld niet in de zak brand, denk ik er nog ff over.
Wat ik ABSOLUUT NIET WIL is dat ik een soort Toledo Man aan het worden ben, eerst dag en nacht, jaar in jaar uit, over een CSL of EVO 9 praten.
En dan, na jaren een bouwdoos kopen.
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat wijsheid is, het begon met twijfel en nu is het onderhand slapeloze nachten.
Zolang het geld niet in de zak brand, denk ik er nog ff over.
Wat ik ABSOLUUT NIET WIL is dat ik een soort Toledo Man aan het worden ben, eerst dag en nacht, jaar in jaar uit, over een CSL of EVO 9 praten.
En dan, na jaren een bouwdoos kopen.
-
- Berichten: 55070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
ik heb ook in de 130i van Rico gereden. Door 't M stuur en pook en Zwarte hemel kreeg ik wel 'n beetje een M beleving serieus, ook trok ie subjectief iets sneller dan de 330i(reageerde vlotter op 't gas) maar dat kwam door de spatiering van de verzetten tov de 330i, die zijn langer:Ze zijn IRL even znel. En hij ligt wat behendiger dan de 330i.
De 330i is meer 1 compleet pakket, de 130i iets meer een adrenalinerend boyracertje al is dat 10% werk imho tov de 330i.
Ik heb 't hier over Rico's 130i, niet over Andre's 'speciale' 130i met sper en andere dempers etc.
FWIW.
De 330i is meer 1 compleet pakket, de 130i iets meer een adrenalinerend boyracertje al is dat 10% werk imho tov de 330i.
Ik heb 't hier over Rico's 130i, niet over Andre's 'speciale' 130i met sper en andere dempers etc.
FWIW.
-
- Berichten: 55070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
wat jij wil Rico, hier:Rico v Velzen schreef:Bouwdoos ?
[IMG:187:250]http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_158787.jpg[/img]

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Marcel, waar ben je? 
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
Vage advertentie, Frans kenteken volgens mij met een Neder-Belgisch adres erbij, maar goed, een belletje is ook zo gebeurd.
Als ze opnemen met Altouf Maktim Sahara, kroonprins van Nigeria, dan kun je altijd nog ophangen.

http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
Vage advertentie, Frans kenteken volgens mij met een Neder-Belgisch adres erbij, maar goed, een belletje is ook zo gebeurd.
Als ze opnemen met Altouf Maktim Sahara, kroonprins van Nigeria, dan kun je altijd nog ophangen.

-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
130i orgineel gaat 8.35 over de ring.
M3 orgineel gaat 8.22 over de ring.
CSL orgineel gaat 7.50 over de ring met semi slicks.
Een 130i msport is een heel rap wagentje en zeker waar voor het geld. Zoals ik van het weekend over de ring knalde als ik dat met een csl of m3/gt3 had gedaan had ik mega spijt gehad als ik weer naar huis ging.
Kijk als je miljoenen op de bank heb kan je net zo rijden met een GT3 RS als ik met een E30 325i.
En voor jou marcel als je 55k te besteden hebt. En die compleet op een auto stukslaat. Kan je dan nog wel genieten van de auto. Vind je het niet zonde om er zo mee te gaan rammen. Met een M3 heb ik dat wel. Zeker een nieuwe van 80k plus. Ik baalde al als ik de m3 moest parkeren in het centrum. Iedereen klapt zo deuren open. Ook zag altijd angsten als er weer een fietser langs me auto scheerde voor de stoplichten in drukke steden. Nee dat soort auto s vindt ik gewoon te prijzig en daar kon ik uiteindelijk niet meer van genieten. Met 130i rammen maar. Heerlijk heb nooit zo genoten van een auto als van deze.
PS Dan praten we nog niet eens over de bijtelling en afschrijving.
M3 orgineel gaat 8.22 over de ring.
CSL orgineel gaat 7.50 over de ring met semi slicks.
Een 130i msport is een heel rap wagentje en zeker waar voor het geld. Zoals ik van het weekend over de ring knalde als ik dat met een csl of m3/gt3 had gedaan had ik mega spijt gehad als ik weer naar huis ging.
Kijk als je miljoenen op de bank heb kan je net zo rijden met een GT3 RS als ik met een E30 325i.
En voor jou marcel als je 55k te besteden hebt. En die compleet op een auto stukslaat. Kan je dan nog wel genieten van de auto. Vind je het niet zonde om er zo mee te gaan rammen. Met een M3 heb ik dat wel. Zeker een nieuwe van 80k plus. Ik baalde al als ik de m3 moest parkeren in het centrum. Iedereen klapt zo deuren open. Ook zag altijd angsten als er weer een fietser langs me auto scheerde voor de stoplichten in drukke steden. Nee dat soort auto s vindt ik gewoon te prijzig en daar kon ik uiteindelijk niet meer van genieten. Met 130i rammen maar. Heerlijk heb nooit zo genoten van een auto als van deze.
PS Dan praten we nog niet eens over de bijtelling en afschrijving.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30