330i Exit: Ik heb hem verkocht!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 05 okt 2006, 21:05

Peter Tunissen schreef:OK, een EVO is natuurlijk prima, maar dan zou ik ook een Impreza Spec C op dat lijstje zetten.
Zit in de hiërarchie der dingen weer boven een EVO bij mij (theoretisch geneuzel, want nooit in gereden, maar 7:55 of zo over een rondje Ring met 280pk zegt genoeg).
Moet je er alleen een uit Engeland of Japan halen, maar dan heb je ook wel wat.
toevallig gisteren nog op zandvoort met een door prodrive geprepareerde Spec c gereden , en da's idd een hele fijne wagen. offie echt 30 sec sneller is op de ring dan een EVO betwijfel ik , vond hem iig niet specialer (sneller aanvoelen) rijden dan bijv mijn RS .

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 05 okt 2006, 21:20

Peter Tunissen schreef:OK, een EVO is natuurlijk prima, maar dan zou ik ook een Impreza Spec C op dat lijstje zetten.
Zit in de hiërarchie der dingen weer boven een EVO bij mij (theoretisch geneuzel, want nooit in gereden, maar 7:55 of zo over een rondje Ring met 280pk zegt genoeg).
Moet je er alleen een uit Engeland of Japan halen, maar dan heb je ook wel wat.
Spec-C heeft omenabijde 330 Pk :idea: En als grootste nadeel toch het rechts gestuurd zijn.

Ik zou persoonlijk voor een S204 gaan :idea:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 05 okt 2006, 21:23

Leen, dat soort posts zonder uitgebreid verslag accepteren we hier echt niet. :lol: ;)

Ok, 330pk klinkt ook al weer wat beter dan 280. Maar toch, *gooit knuppel in het fapperhok* met minder vermogen sneller dan een CSL op semi-slicks is toch niet echt slecht of wel? :twisted: :D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 05 okt 2006, 21:26

Is die standaard Spec C STI al door Horst von Saurma op De Ring getest?

Zo ja, wat was dan z'n tijd?

STI die Andre en ik paar weken geleden gereden hebben voelde teleurstellend traag aan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2006, 02:02

Niels schreef:Druk gehad Arthur? :mrgreen:
Het valt alleen niemand op... :cry:
Zijn best aardige M3's toch?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 okt 2006, 03:51

Daar ligt het niet aan. Maak maar eens een keuze :?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2006, 03:57

Als ik dik 55k in m'n broekzak had branden??

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 okt 2006, 04:45

130i of niet?

Leuk topic onderwerp trouwens! Wat te doen met 55K?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2006, 04:59

Open maar :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 12:17

Marcel overweeg nog even heel sterk mijn Ex 130i bij de Beier, minder dan 40K, sper erop, Andre zit dicht bij het vuur bij de Beier, dus garantiegezeik hoef je niet te verwachten.

Als jij een rijders auto zoekt, dan is dit de beste van NL rond de 40K !

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 okt 2006, 12:40

Zo'n Sylvie Meis M3 zou ik nooit willen hebben.

Daar heeft ze net zoveel aandacht aan besteed als aan de nieuwe herfst/wintermode van Zeeman :lol:

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 06 okt 2006, 12:48

Rico zeg nou eerlijk:

Een M3 heeft toch veel meer te bieden dan een 130i?

Jij kent beide auto's goed, dus geef maar eens je eerlijke mening.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 13:35

hmmm.

Ik ben altijd erg pro 130i geweest en om nu te gaan schrijven dat een M3 veel meer bied vind ik nog niet eens zo vanzelfsprekend.

De grote vraag is Marcel, wat wil je met de auto doen, qua gekkigheid bedoel ik dan, Ik heb geen idee wat jou niveau van rijden is, Omdat je keuze ook bij EVO's ligt veronderstel ik dat je ook de potentie uit zo'n auto kunt halen (en ik bedoel dan niet gelijk ala Andre de Vries style, maar beuken en rammen met zo'n ding moet je niet vreemd zijn), en looks en uitstraling vind je minder van belang als je voor een EVO gaat.

Met die gedachte gang zou een 130i een perfecte keuze zijn, heel veel potentie, en toch een BMW'tje (omdat je dat gewend bent) Niet moeders mooiste, maar zoals ik hem had wel een auto die echt af is. En karakter. Je hoeft geen M3 te kopen om een veel betere auto te kopen dan de 130i met sper en eventueel een intrax onderstel.

M3 is veel meer emotie, motor is qua eigenschappen en gasrespons ongekend, de klappen en stappen die hij maakt, daar ben ik nog steeds elke keer van onder de indruk. In combinatie met SMG echt supergaaf. Maar een M3 is ook een auto die soms meer kan dan ik. Ik ben er lang nog niet aan toe om alles uit die M3 te halen wat er in zit, en ik heb er eerlijk gezegd niet eens echt de behoefte aan. Met de 130i was heel anders, daar reed ik veel meer op de limieten mee maar met respect voor de techniek, bij de M3 liggen die limieten verder. De 130i was daardoor een toegangelijker auto om het echt te gebruiken. Straks de 15e ga ik naar de ring met die M3, nou reken maar dat ik als een natte krant ga rijden. (bij wijze dan).

De uitstraling van een M3 en helemaal zoals de mijne of eventueel een CSL (helemaal met de BBS wielen) is grandioos, waar ik de 130i echt had om het rijden heb ik de M3 om beide, uitstraling/looks en rijden. Uitstraling/looks en het daarbij horende gevoel van een speciale auto te bezitten, echt iets bijzonders vind ik gewoon erg belangrijk, het is een stuk liefhebberij, en dan wil ik voor het geld de mooiste auto.

Ik stond altijd een beetje voor dezelfde keuze als jij, Maar mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe 130i boven een gebruikte van 3/4 jaar oud. Door omstandigheden kon ik ineens een praktische nieuwe M3 rijden voor een prijs die ik me wilde permiteren. 130i moest daardoor het veld ruimen, maar ik wilde dat alleen maar voor deze M3 doen, niet voor een huisselectie M3 van 3 a 4 jaar oud, Dan was ik gewoon 130i blijven rijden.

Nu is mijn ex ongeveer net zo'n auto als de M3 die ik heb. In nieuwstaat voor een veel lagere prijs. 42K met sper. Dat is een koopje. Een 2003 CSL uit Duitsland kost minimaal 25K meer. Een M3 CS van een jaar oud ook zeker 60K. Ontloopt elkaar niet zoveel.

Ik zou als ik jou was een CSL/CS uit Duitsland verkiezen boven die ex 130i mits ik de centen er ook makkelijk voor kan ophoesten. Kopen met de gedachte gang zoals ik ook mijn M3 heb gekocht. Wil je echt trappen, gekdoen etc, koop dan mijn ex 130i met sper. Om de doodsimpele reden dat het gewoon doodzonde is om met een M3 te gaan rijden zoals je met een 130i wel zult doen. Dat is ook altijd 1 van de belangrijkste redenen geweest waarom Andre de M3 heeft weggedaan. De auto is te mooi te bijzonder om het te nøken als een EVO of 130i met sper.

En daarvoor hoef je ook je ook geen M3 te kopen. M3 heeft een hoog life style gehalte, gevoel dat je een superauto hebt. Veel meer sportauto in je beleving dan ooit een EVO of 130i zal worden.

Moeilijke keuze...

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 06 okt 2006, 15:11

Mooi antwoord.

Ik heb een beedje de zelfde gedachte, maar zou wel altijd een M3 boven een 130i verkiezen.
Was erg benieuwd hoe je NU over beide auto's dacht, en weet dat prima te verwoorden.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 06 okt 2006, 15:18

Laten we van dit draadje maar een "wat ga ik kopen voor 55K" draadje maken voor iedereen.


Ik weet zo langzamerhand niet meer wat wijsheid is, het begon met twijfel en nu is het onderhand slapeloze nachten.
Zolang het geld niet in de zak brand, denk ik er nog ff over.

Wat ik ABSOLUUT NIET WIL is dat ik een soort Toledo Man aan het worden ben, eerst dag en nacht, jaar in jaar uit, over een CSL of EVO 9 praten.
En dan, na jaren een bouwdoos kopen.

Robin
Berichten: 55070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 okt 2006, 15:19

ik heb ook in de 130i van Rico gereden. Door 't M stuur en pook en Zwarte hemel kreeg ik wel 'n beetje een M beleving serieus, ook trok ie subjectief iets sneller dan de 330i(reageerde vlotter op 't gas) maar dat kwam door de spatiering van de verzetten tov de 330i, die zijn langer:Ze zijn IRL even znel. En hij ligt wat behendiger dan de 330i.


De 330i is meer 1 compleet pakket, de 130i iets meer een adrenalinerend boyracertje al is dat 10% werk imho tov de 330i.

Ik heb 't hier over Rico's 130i, niet over Andre's 'speciale' 130i met sper en andere dempers etc.

FWIW.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 16:55

Bouwdoos ?

Robin
Berichten: 55070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 okt 2006, 17:07

Rico v Velzen schreef:Bouwdoos ?
wat jij wil Rico, hier:
[IMG:187:250]http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_158787.jpg[/img]

:D

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 06 okt 2006, 21:20

Rico v Velzen schreef:Bouwdoos ?
Het schijnt dat ie een Cobra Dax gekocht.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 22:52

Ah oké ik wens TM er veel plezier mee.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 17 okt 2006, 01:13

Marcel, waar ben je? :lol:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift

Vage advertentie, Frans kenteken volgens mij met een Neder-Belgisch adres erbij, maar goed, een belletje is ook zo gebeurd.
Als ze opnemen met Altouf Maktim Sahara, kroonprins van Nigeria, dan kun je altijd nog ophangen. :D

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 17 okt 2006, 09:43

Kijk voor een CSL alleen nog bij duitse BMW dealers.
Maar zal wel eens bellen, zal wel een verhaal aan vast hangen.
Niets voor mij zoiets.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 okt 2006, 10:13

Nooit een Franse CSL kopen, die stinken naar knoflook :wink:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 okt 2006, 11:37

130i orgineel gaat 8.35 over de ring.
M3 orgineel gaat 8.22 over de ring.
CSL orgineel gaat 7.50 over de ring met semi slicks.

Een 130i msport is een heel rap wagentje en zeker waar voor het geld. Zoals ik van het weekend over de ring knalde als ik dat met een csl of m3/gt3 had gedaan had ik mega spijt gehad als ik weer naar huis ging.

Kijk als je miljoenen op de bank heb kan je net zo rijden met een GT3 RS als ik met een E30 325i.

En voor jou marcel als je 55k te besteden hebt. En die compleet op een auto stukslaat. Kan je dan nog wel genieten van de auto. Vind je het niet zonde om er zo mee te gaan rammen. Met een M3 heb ik dat wel. Zeker een nieuwe van 80k plus. Ik baalde al als ik de m3 moest parkeren in het centrum. Iedereen klapt zo deuren open. Ook zag altijd angsten als er weer een fietser langs me auto scheerde voor de stoplichten in drukke steden. Nee dat soort auto s vindt ik gewoon te prijzig en daar kon ik uiteindelijk niet meer van genieten. Met 130i rammen maar. Heerlijk heb nooit zo genoten van een auto als van deze.



PS Dan praten we nog niet eens over de bijtelling en afschrijving.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 okt 2006, 12:00

:shock: Sinds wanneer doe jij voorzichtig ipv "niet zeiken en rammen met die handel" :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Dimitri, jvb, nielsdf en 12 gasten