Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuwbouw

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuw

Bericht door Shakes » 02 mei 2011, 14:41

Ja!

ik ben er nog steeds maar goed ben nogal druk, nieuw huis, nieuwe relatie, broer getrouwd, nieuw huisdier, ziek geweest etc etc.

We zijn nu druk bezig met het laatste meer/minderwerk en dan is het afwachten tot de oplevering. Ik ga er maar vanuit dat dat april 2012 is.

Verder is de badkamer en het toilet al helemaal geregeld in de bouw, het enige waar we nog een afspraak voor hebben staan is eventueel andere tegels maar dat is het wel. Vorige week naar een keukenzaak geweest waar we van 18 naar 14 in 30 minuten gingen maar het ging ons met name om de tekeningen. Toen daar naar KVIK en daar zouden we voor ongeveer hetzelfde voor 10k klaar zijn. Ach ja het kan gek/ker/st.

We gaan nog een weekendje duitsland pakken maar die keukens is wel een drama voor leken.

Dan vloeren: beneden wil ik graag steen, boven en zolder wat anders maar daar zijn we nog niet uit. We hebben gelukkig de tijd.

Ga het topic nog eens goed doorlezen en Luco eens vriendelijk aankijken tzt! :)

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 14:44

Voor de oplevering zeker :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 02 mei 2011, 14:46

daarna ben je ook welkom hoor ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 02 mei 2011, 15:01

@ Luco,

Jij doet toch die oplever controles?!

M'n huis word 30 mei opgeleverd, als het goed is, scheelt dat nou veel bij jou? :banaan: :mrgreen: :bag:

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 15:05

Eigen huis is goedkoper, ben ik heel eerlijk in.
Minimum bij mij is 250 euro ex.

Dan moet het ook nog uitkomen met mijn vaste opdrachtgevers, als ik er een dag voor vrij moet nemen is het duurder.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 mei 2011, 17:36

Shakes schreef:Ja!

ik ben er nog steeds maar goed ben nogal druk, nieuw huis, nieuwe relatie, broer getrouwd, nieuw huisdier, ziek geweest etc etc.

We zijn nu druk bezig met het laatste meer/minderwerk en dan is het afwachten tot de oplevering. Ik ga er maar vanuit dat dat april 2012 is.

Verder is de badkamer en het toilet al helemaal geregeld in de bouw, het enige waar we nog een afspraak voor hebben staan is eventueel andere tegels maar dat is het wel. Vorige week naar een keukenzaak geweest waar we van 18 naar 14 in 30 minuten gingen maar het ging ons met name om de tekeningen. Toen daar naar KVIK en daar zouden we voor ongeveer hetzelfde voor 10k klaar zijn. Ach ja het kan gek/ker/st.

We gaan nog een weekendje duitsland pakken maar die keukens is wel een drama voor leken.

Dan vloeren: beneden wil ik graag steen, boven en zolder wat anders maar daar zijn we nog niet uit. We hebben gelukkig de tijd.

Ga het topic nog eens goed doorlezen en Luco eens vriendelijk aankijken tzt! :)

Ehhhh....... nieuw huisdier :?:

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mei 2011, 12:47

Yup,

zie facebook.

http://www.facebook.com/nandorbrown" onclick="window.open(this.href);return false;

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 mei 2011, 12:53

Als je nog een keuken zoekt voor een scherpe prijs, een klant van mij http://www.de-keukenier.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verkoopt deze voor zeer scherpe prijzen. Verder ook een betrouwbaar adres.

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mei 2011, 13:02

Thanks,

staat mooi spul tussen!

overigens gister nog eens in de nieuwe buurt rondgekeken en 90% van de keukens is greeploos wit. Wij willen dat ook maar nu twijfelen we wel.

Tom

Bericht door Tom » 04 mei 2011, 13:12

Ja mijn woonkamer moet ook strak/modern worden (op wat details na), dus zat idd ook naar witte greeploze keukens te kijken. Probleem is ook dat ik het er soms heel goedkoop vind uitzien. Andere greeploze witte keukens hebben wel weer een luxueuze en mooie uitstraling.. weet eigenlijk niet waar dat verschil in zit.

Twee weken terug voor het eerst wezen kijken. Gaat mooi worden :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 13:17

Shakes schreef:Thanks,

staat mooi spul tussen!

overigens gister nog eens in de nieuwe buurt rondgekeken en 90% van de keukens is greeploos wit. Wij willen dat ook maar nu twijfelen we wel.
Kerel,

Steeds als jij in de 'wij' term praat, moet ik mezelf ff in de arm knijpen en vraag ik me af of je account niet gehacked is :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mei 2011, 15:05

partyondude schreef:

staat mooi spul tussen!

Kerel,

Steeds als jij in de 'wij' term praat, moet ik mezelf ff in de arm knijpen en vraag ik me af of je account niet gehacked is :mrgreen:
:roflol:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 04 mei 2011, 15:16

partyondude schreef:

staat mooi spul tussen!

Kerel,

Nandor is inmiddels zo breed dat hij in de "wij" vorm praat. Hij telt voor twee :-)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 15:51

Nog enkele tips mbt keukens.

-Laat hem iets hoger plaatsen + dik aanrechtblad. Bij ons staat hij op zo'n 98 cm.
Kookt veel plezieriger, tenzij je 1,60 bent.

-Neem een dieper aanrechtblad, 70 cm.
Geeft ook veel meer comfort en ruimte om je kookplaat en afwasbak.
Je kastjes worden dus iets naar voren geplaatst, zie je niets van.

-Neem apothekerskasten en lades ipv gewone kastjes.
Bij normale kastjes blijft het altijd lastig om spullen die achterin staan te pakken.

-Staar niet blind op kookeilanden tenzij je echt heel veel ruimte hebt voor een flink eiland.
Al dat gepruts met van die kleine eilandjes en amper ruimte om te staan = armoe
Traditioneel L of U opstelling wordt toch weer de trend van 2020. 8)

-Neem je een inbouwkoelkast of losstaande Amerikaanse? In het eerste geval geen model nemen met ingebouwd vriesgedeelte. Je hebt dan ongeveer iets meer dan de helft om te koelen, dat gaat je op een gegeven moment tegen staan.

RobS

Bericht door RobS » 04 mei 2011, 16:09

De keuken in ons nieuwe huis is inmiddels bij Kvik besteld. We gaan voor de Mano forte met alu greep. Het blad hebben we elders gekocht, een lekker dik granieten blad met granieten spoelbak. Het graniet wordt gebrandt waardoor het er niet zo glimmend en hoerig uit ziet :P

Granietboer met zeer schappelijke prijzen --> http://www.granitonatuursteen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mei 2011, 17:12

@ Marcel, goede tips.

Wij (lees je mee Bram:) nemen geen eiland ivm de vloerverwarming. Gaat links en rechts recht worden. Granieten blad op zeker. Eiland vind ik zelf wel aardig maar neemt teveel licht weg en we vinden het niet echt mooi.

De koelkast moet op zeker groot want we hebben de ruimte nodig voor vlees etc. In de berging nemen we nog een extra vriezer dus dat moet voldoende zijn.

@ Tom, laat je niet naaien door die keukenboeren he. Wij zijn inmiddels al flink wat wijzer en hebben gelukkig ruim de tijd maar hallo wat een tactieken gebruiken ze.......

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2011, 10:40

En al een keuken gekocht Nandor?

Ik heb vrijdag een afspraak staan bij een club die ze op maat maakt... alles is dan mogelijk. Eens kijken waar die mee komen, overburen hebben er afgelopen week een keuken door laten zetten, vanavond even kijken... maar waren er erg positief over.

Andere vraag (even aan crowdsourcing doen :lol: ). Ik heb oude spanten in m'n woon-/slaapkamers maar weet nog niet hoe ik die ga bewerken of wat de mogelijkheden zijn. Ik zit te denken aan dit laminaat (merbau), wanden strak wit, meubels modern/strak wit en/of zwart. Het pand zelf is uit 1895 (monumentaal)... van buiten dus oud en van binnen strak en modern met een paar oude details is het idee. Die details zijn dan de spanten en ijzeren verhuishaak. Wit schilderen vind ik daarom geen optie. Of juist helemaal onbewerkt houden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrianV

Bericht door BrianV » 31 mei 2011, 10:49

@Tom,

Bij een monumentaal huis zou ik zelf niet voor super strak modern gaan omdat enorm zonde is van de uitstraling en de mooie balken die je nu hebt!

ik zou voor een moderne landelijke uitstraling gaan.
Wat zand tinten, deze vloer http://www.de-keukenier.nl/getImage.aspx?id=58
(hoe maak je zo kleine link?)
vervolgens met wat Stoere landelijke meubels
http://www.riviera-maison.nl/index.cfm?/home_nl_nl
Laatst gewijzigd door BrianV op 31 mei 2011, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2011, 10:50

Leuk man.
Bijlagen
5638448712_6f67eb3088_b.jpg
5638448712_6f67eb3088_b.jpg (232.72 KiB) 3840 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2011, 10:58

@Tom, gewoon er tussen uit zagen :mrgreen: oude zooi :wink:

maareuh, je zou het bv in en soort dkr mahonie? kunnen schilderen, net als zeg die zwarte/donkere teak? meubels. of zoals hier zwart ebben

Afbeelding

Afbeelding

of noemen ze dat ook koloniaal achtige kleuren? anyway, dat vind ik meestal mooi.

Christoph

Bericht door Christoph » 31 mei 2011, 11:10

Tom, ik zou ze opschuren en verder weinig aan doen, wellicht ter bescherming een transparante vernislaag.

Download even 9 seizoenen aan Grand Design, daar zie je oud/nieuw combinaties heeeel vaak terugkomen :)

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2011, 11:29

BrianV schreef:
Bij een monumentaal huis zou ik zelf niet voor super strak modern gaan omdat enorm zonde is van de uitstraling en de mooie balken die je nu hebt!

ik zou voor een moderne landelijke uitstraling gaan.
Wat zand tinten, donkere vloer(kersen hout?) vervolgens met wat Stoere landelijke meubels
http://www.riviera-maison.nl/index.cfm?/home_nl_nl
Die foto van dat laminaat komt trouwens niet helemaal overeen met de echte kleur. Het is vrij donker bruin, tegen het rode aan. Foto's die ik online tegenkom zijn te bruin, foto's die ik zelf met de iPhone heb gemaakt zijn weer te rood... voor m'n gevoel zit het er tussenin (zoiets?). Een modern interieur is al snel koud/kil (dit vind ik té kil) maar hoop eigenlijk dat de juiste vloer voor wat warmte zorgt (beetje dit idee, al is het geheel daar wel weer erg donker).
Zandtinten en landelijk spreekt mij niet aan. Althans voor de woonkamer. De slaapkamer wil ik wel een warme uitstraling geven.. daar komt niks moderns in voor :)
Tom, ik zou ze opschuren en verder weinig aan doen, wellicht ter bescherming een transparante vernislaag.

Download even 9 seizoenen aan Grand Design, daar zie je oud/nieuw combinaties heeeel vaak terugkomen
Ja daar zat ik ook aan te denken, houden zoals het is, alleen vind ik ze op het randje qua 'ruwheid' (zoals je op de laatste foto wat duidelijker ziet). Het steekt misschien wel lekker af tegen de rest. En twijfel een beetje of het moet matchen met de vloer.
En thanks voor de tip.. eens kijken :)

Rico: LOL

Luco

Bericht door Luco » 31 mei 2011, 11:36

RVV schreef:Leuk man.
Deze zal ook best passen
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 mei 2011, 12:51

@ Tom- Nogmaals gefeliciteerd. Je wilt wit, dat is duidelijk. Maar zou ik ook grijs(tinten) mogen suggereren? Zo kunnen de onbewerkte balken ook prima uit springen. Een soort beton uitstraling die best modern overkomt. Als ik een voorbeeldfoto ergens tegenkom post ik die hier.

edit 1: Een beetje deze idee. Omdat jouw afgebeelde ruimte vele malen minder druk is, zal dit 'het look' alleen ten goede komen.

Afbeelding

---
LOL Luco.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 31 mei 2011, 13:30

Heb van het weekend ook een keuken gekocht. Is een showmodel bij een interieurbouwer.
Vreemde is dat ik hem perse zelf moet afbreken, vervoeren en opbouwen. Krijg wel 2 monteurs mee die helpen.. :?
Dit vanwege het risico dat verbonden is aan een one-off

Plaats reactie