Nieuwe Co2 Tarieven!!!!
- Gijzer
Re: Nieuwe Co2 Tarieven!!!!
Ik ben wel even benieuwd naar het perspectief.
Hoeveel M3's zijn er in NL dan in 2009 nieuw verkocht?
- GTRene
dan moet je het verschil voor 2008? althans voor die Co2 regel in ging bekijken.Gijzer schreef:Ik ben wel even benieuwd naar het perspectief.
-
Ach achterlijk is maar relatief. Je kunt natuurlijk ook een auto van een ton kopen en dan klagen op een autoforum dat het allemaal zo duur en slecht in NL is. Iedereen zingt hetzelfde liedje.die achterlijke hybride hokken
Wil je je niet laten naaien, koop een achterlijk hybride hok of hou je je broek aan, ga niet lopen klagen als je inwendige stokslagen krijgt op het moment dat je buttnaked voorovergebukt klaarstaat met zeepjes op de grond in een Thaise cel. Te makkelijk imo.
- Gijzer
Dat telt dan weer niet. Destijds was het model natuurlijk een stuk nieuwer.GTRene schreef:dan moet je het verschil voor 2008? althans voor die Co2 regel in ging bekijken.Gijzer schreef:Ik ben wel even benieuwd naar het perspectief.
Maar voor een mooi vergelijk alle 3 jaren naast elkaar.
- Martijn_bmw
achterlijk in de zin van;Shakes schreef:Ach achterlijk is maar relatief. Je kunt natuurlijk ook een auto van een ton kopen en dan klagen op een autoforum dat het allemaal zo duur en slecht in NL is. Iedereen zingt hetzelfde liedje.die achterlijke hybride hokken
Wil je je niet laten naaien, koop een achterlijk hybride hok of hou je je broek aan, ga niet lopen klagen als je inwendige stokslagen krijgt op het moment dat je buttnaked voorovergebukt klaarstaat met zeepjes op de grond in een Thaise cel. Te makkelijk imo.
ze worden gepromoot omdat ze goed voor het milieu en zuinig zouden zijn...
maar van productie t/m sloop is een hybride meer milieu belastend dan een "normale" middenklasser en de CO2 vrijstelling wordt gegeven op basis van het ECE verbruik wat in de praktijk makkelijk met 40-50% wordt overtreden en dus helemaal niet zo schoon als wordt gedaan op papier...
als ze ECHT goed zouden zijn voor het milieu zal je mij niet horen dat dat wordt gesubsidieerd

maar zolang het een papieren vars is waarvan iedereen weet dat het niet klopt vind ik het idd achterlijk!
-
Tja,
als je bomen wil redden moet je maar gaan lopen. Mij boeit het geen fuck of dat ding goed of slecht is voor het milleu. Gaat puur om de centen en het is gewoon een prima auto om van A naar B te komen.
als je bomen wil redden moet je maar gaan lopen. Mij boeit het geen fuck of dat ding goed of slecht is voor het milleu. Gaat puur om de centen en het is gewoon een prima auto om van A naar B te komen.
-
Voor jou is het makkelijk praten nandor. Als je echt liefhebber bent van leuke sportieve auto s dan raakt dit hele verhaal je wel. Het wordt je namelijk in zekere zin afgepakt door idioot hoge prijzen.
Waar je vroeger voor 35.000 euro een sportieve Seat leon cupra kon sturen lekker op de ring kon rijden. Koop je nu straks voor dat geld een kartonnen doosje met een bromfiets motor erin. Die mensen hun hobby zit erop. Ik denk namelijk niet dat die mensen die vroeger in de markt waren voor een 35.000 euro sportieve auto ineens 60.000 euro voor dezelfde auto kunnen betalen door gigantische auto belasting verhogingen.
Waar je vroeger voor 35.000 euro een sportieve Seat leon cupra kon sturen lekker op de ring kon rijden. Koop je nu straks voor dat geld een kartonnen doosje met een bromfiets motor erin. Die mensen hun hobby zit erop. Ik denk namelijk niet dat die mensen die vroeger in de markt waren voor een 35.000 euro sportieve auto ineens 60.000 euro voor dezelfde auto kunnen betalen door gigantische auto belasting verhogingen.
- Martijn_bmw
ik hoef geen bomen te reddenShakes schreef:Tja,

waar het mij om gaat is dat met de juiste argumenten wordt gekozen voor een bepaald belasting stelsel en niet onder noemer milieu mensen aan alle kanten te veel geld afhandig maken en dit vervolgens weer weggooien in de meest onzinnige projecten!
en daarnaast +1 voor Andre, tuurlijk zijn we hier op het forum geen standaard afspiegeling van de maatschappij maar voor vele (incl. mezelf) wordt de autohobby op deze manier onbetaalbaar

-
Als dit doorgaat dan ga ik ook gewoon oudere wagens blijven rijden,
Die zullen alleen maar in waarde gaan stijgen op deze manier...........
Lekker oog op de toekomst dit, verschrikkelijke manier van werken!
BPM kon je zakelijk nog wat mee doen. CO2 tax doe je ook zakelijk niks mee......
Die zullen alleen maar in waarde gaan stijgen op deze manier...........
Lekker oog op de toekomst dit, verschrikkelijke manier van werken!
BPM kon je zakelijk nog wat mee doen. CO2 tax doe je ook zakelijk niks mee......

-
Andre,
heeft het jou doen besluiten geen GT3 te kopen? Nee toch en dat is je eigen keus. Wil je minder gaan betalen dan haal je toch een 1 serie zonder kenteken? Heb je ook al gedaan toch?
Soms moet je je aanpassen en dat kan op kleine schaal of wat grotere schaal. Ik koop hier straks een rijtjeshuis voor hetzelfde geld als 400 vierkante meter villa waar jij zit. Is ook een keus. Ben ik daar blij mee, ja eigenlijk wel want ik kan het betalen. Je zult me er iig niet continu over horen klagen of geschokte reacties zien.
Kijk dat de overheid doet alsof we minder gaan betalen is lachwekkend, maar dat er nog mensen zijn die dat werkelijk gaan geloven is zo niet lachwekkender.
Het uitmelken van mensen met geld in NL is al tijden aan de gang en gaat alleen maar erger worden. Mark my words. Over X jaar is het hier een tokkie infested derde wereld land.
heeft het jou doen besluiten geen GT3 te kopen? Nee toch en dat is je eigen keus. Wil je minder gaan betalen dan haal je toch een 1 serie zonder kenteken? Heb je ook al gedaan toch?
Soms moet je je aanpassen en dat kan op kleine schaal of wat grotere schaal. Ik koop hier straks een rijtjeshuis voor hetzelfde geld als 400 vierkante meter villa waar jij zit. Is ook een keus. Ben ik daar blij mee, ja eigenlijk wel want ik kan het betalen. Je zult me er iig niet continu over horen klagen of geschokte reacties zien.
Kijk dat de overheid doet alsof we minder gaan betalen is lachwekkend, maar dat er nog mensen zijn die dat werkelijk gaan geloven is zo niet lachwekkender.
Het uitmelken van mensen met geld in NL is al tijden aan de gang en gaat alleen maar erger worden. Mark my words. Over X jaar is het hier een tokkie infested derde wereld land.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nandordat witte apparaat van Andre komt niet bij Pon vandaan. 

- Sjoerd MP BMW
Mij gaat het niet om het afpakken van liefhebberij ansich. Het gaat mij om het afpakken/tegenwerken van de vrijheid in keuze. Iedereen in een neo-Trabant willen stoppen: iedereen gelijk, iedereen arm.Andre schreef:Voor jou is het makkelijk praten nandor. Als je echt liefhebber bent van leuke sportieve auto s dan raakt dit hele verhaal je wel. Het wordt je namelijk in zekere zin afgepakt door idioot hoge prijzen.
Iemand die in de markt is voor een auto in hogere segment (snel, luxe of mooi) wordt voor de tweede maal genaaid. Om aan dat bedrag te komen heeft hij een inkomen met een hoge schijf in Box 1 en dus al flink moeten betalen. Vervolgens moet hij ook meer gaan betalen voor de auto... koopt hij alsnog niet die auto dan wordt hij wel even belast in Box 3.
Gezien de leeftijd en vermogen zijn dit dé mensen die kabinet Den Uyl overleeft hebben met 72% in hoogste schijf.
Ik snap het niet, kan iemand mij uitleggen waarom linksch menschen zo denken?
Iedereen gelijk, iedereen arm strookt namelijk niet met de natuur. Oer mens deed ook zijn best om een grotere hert te schieten dan de buurman en bij de dieren zie je het nog steeds: vrouwtje paart met het mannetje met mooiste of grootste verentooi of de winnaar van het gevecht. Ik voorspel een ondergang van het menselijk ras.
-
Mooi man, tot je 58e/59e hard werken en geen geld uitgeven in dit pokkeland, en dan door naar een mooi zonnig oord; ze zoeken het maar uit hier!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
ErikS schreef:Mooi man, tot je 58e/59e hard werken en geen geld uitgeven in dit pokkeland, en dan door naar een mooi zonnig oord; ze zoeken het maar uit hier!
Mijn idee…………………met 50 ben ik er klaar mee………………...
-
Met mijn 'baan' lukt dat niet zo......romo schreef:ErikS schreef:Mooi man, tot je 58e/59e hard werken en geen geld uitgeven in dit pokkeland, en dan door naar een mooi zonnig oord; ze zoeken het maar uit hier!

- Sjoerd MP BMW
Tegen die tijd heb jij toch een imperium dat bestuurd wordt vanachter viertal beeldschermen en meerdere telefoons.ErikS schreef:Met mijn 'baan' lukt dat niet zo......![]()

-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1. Great minds think alike. Tot m'n 50e deze toko, en dan verhuren de boel. Da's over 9 a 10 jaar en dan de groeten aan NL.(ZuidDuitsland, Freiburg Umgebung, of Spanje zijn 'n optie zoals 't er nu voor staat)romo schreef:ErikS schreef:Mooi man, tot je 58e/59e hard werken en geen geld uitgeven in dit pokkeland, en dan door naar een mooi zonnig oord; ze zoeken het maar uit hier!
- Sjoerd MP BMW
Ik heb omgekeerde gedaan!
Eerst vertrokken en nu iets opzetten in NL

Eerst vertrokken en nu iets opzetten in NL
- Maus335i
BPM in de accijns verwerken werkt niet. In de eerste plaats levert de BPM 3,7 miljard per jaar op. Martijn had al berekend dat we zon 8 miljard liter per jaar tanken, dus er moet minimaal 40ct per liter accijns op de benzineprijs.
We hebben al gezien dat mensen als Nandor
voor de centjes hybride gaan rijden. Wat denk je dat er gebeurd als iedereen straks zuiniger of minder gaat rijden? Accijns verhogen is een tijdelijke maatregel, totdat iedereen zuiniger/minder gaat rijden en je weer iets nieuws moet verzinnen. De enige oplossing is dat de overheid gaat bezuinigen zodat ze minder de auto hoeven uit te melken. Punt is dat ze nergens op kan bezuinigen zonder demonstraties en protesten zo te zien.
We hebben al gezien dat mensen als Nandor

- Ravin ///M
50 jaar, dan naar gemiddeld 35 graden. Prima deal.
- Downforce Hans
Dat is een goed idee alleen dat is bij mij al over een maand, beetje kort dag........Ravin ///M schreef:50 jaar, dan naar gemiddeld 35 graden. Prima deal.

Dat oord met 35 graden gaat het wel worden, maar alleen voor een week of twee ben ik bang

- Ravin ///M
Oh maar da's ook lekker 

- GTRene
wat? ben je over een maand 50?Downforce Hans schreef:Dat is een goed idee alleen dat is bij mij al over een maand, beetje kort dag........Ravin ///M schreef:50 jaar, dan naar gemiddeld 35 graden. Prima deal.![]()
Dat oord met 35 graden gaat het wel worden, maar alleen voor een week of twee ben ik bang

ik wil niet veul zeggen, ik dacht dat je al

dat water helpt dus ook niet echt

binnen 2 jaar ben ik ook aan de beurt

- dvh
Lol.. Economische vluchtelingen.
Echte ondernemers wachten niet tot hun 50ste.
Nu gaan en doen, of niet zeuren en lekken blijven zitten.
Mits je nog serieus genomen wil worden !
Ik qoute een zin uit het Wilders topic: " wanneer dit land je niet bevalt, spullen pakken en gaan".
Echte ondernemers wachten niet tot hun 50ste.
Nu gaan en doen, of niet zeuren en lekken blijven zitten.
Mits je nog serieus genomen wil worden !
Ik qoute een zin uit het Wilders topic: " wanneer dit land je niet bevalt, spullen pakken en gaan".
- Maus335i
Precies! En als je hier blijft je bek houden en gewoon meedoen als rolmodel burger. Bukken en alles slikken!
Met zo'n mentaliteit winnen we geen oorlogen heh