Mercedes SLK mk3 & AMG SLK 55

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tom

Re: Mercedes SLK mk3 & AMG SLK 55

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 14:46

Z4 is uiteraard niet hardcore, maar ook geen suffe tourmachine als dat het beeld is wat je van die auto hebt. Onderstel laat je goed aanvoelen wat de auto doet, scherp sturen, gasrespons is prima, schakelen voelt goed... maakt je als bestuurder wel betrokken bij het autorijden. Volgens mij kun je em qua sportiviteit het best vergelijken met een 130i.. maar dat kan Rico beter zeggen, die kent beide auto's goed.
Heb in de SLK maar kort gereden maar die vond ik qua sturen/onderstel niet tegenvallen. Allemaal iets minder scherp en meer gedempt als mijn Z4 (maar verschil zal wellicht kleiner zijn met de nieuwe Z4 die ook iets scherpte heeft ingeleverd). Die SLK was, los van die suffe automaat, dat ESP gebeuren en wat overbodige opties, ook geen oudelullenwagen.
Zou best voor zoiets in de markt zijn maar ik hoef em dus niet met die automaat. Maar ik zal wel niks van auto's begrepen hebben ondanks dat ik tot de doelgroep behoor gezien er een Z4 op de oprit staat.. :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 31 aug 2011, 14:52

Je weet het antwoord op mijn vraag in ieder geval tactisch leuk te omzeilen :tooth:

Vraag ik het nog een keer. Die lullige ESP, die volgens de tekstschrijver van de test niet uitgezet kon worden, in hoeverre heeft Kevin Abbring daar tijdens zijn powerslides last van gehad?

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 31 aug 2011, 15:03

Hielke schreef:Vraag ik het nog een keer. Die lullige ESP, die volgens de tekstschrijver van de test niet uitgezet kon worden, in hoeverre heeft Kevin Abbring daar tijdens zijn powerslides last van gehad?
Helaas erg veel, die bochtencombinatie was de enige drift die hij er uit kon krijgen. Hierna leek het wel alsof het systeem meer begon in te grijpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de banden warmer werden, maar dat is maar een gok van mijn kant.

In de eerste lange doordraaier gaf Kevin al meteen aan dat het systeem flink ingreep en toen hebben we het boekje doorgebladerd, maar er was helaas niets meer uit te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=rMjU6e1vkt4#t=2m50s" onclick="window.open(this.href);return false;
Op 2:50 grijpt hij bijv. ook al in, vandaar dat ik hem zo kort heb gesneden.
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 31 aug 2011, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 15:07

Hielke schreef:Je weet het antwoord op mijn vraag in ieder geval tactisch leuk te omzeilen :tooth:

Vraag ik het nog een keer. Die lullige ESP, die volgens de tekstschrijver van de test niet uitgezet kon worden, in hoeverre heeft Kevin Abbring daar tijdens zijn powerslides last van gehad?
Ik was daar niet bij. Foto- en filmsessie was op verschillende dagen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 31 aug 2011, 18:24

Andre schreef:Zit die advocaat in die polo schrapers edition:)
Afbeelding[/quote]

Moszkowicz "avant la lettre" ... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2011, 20:16

Roadsters doen me niet zo veel, deze ook niet...............het op de achteras zitten en dus ver van de voorwielen af geeft IMHO een stuursensatie die ik niet goed kan rijmen met heel sportief rijden..........

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 20:49

Dat heb ik met 1500kg :tong:

Rupie

Bericht door Rupie » 31 aug 2011, 20:51

En turbo motoren :tong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2011, 20:52

hahah, zal julie beide niet tegenvallen dat 1500 kg, TT gebakje..........

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2011, 20:54

Zou dat gezeur over gewicht een compensatiefrustratie zijn dat de mannen thuis niks mogen zeggen over het gewicht v/d vrouw ?... :swinging:

Of hebben die ook allemaal maatje 34 ????.............. :swinging:

Rupie

Bericht door Rupie » 31 aug 2011, 22:23

Of andersom. Velen gaan zwaardere auto's rijden zodat de omvang van vriendin/vrouw wat minder opvalt :blink:

Moet aan een sticker denken, no fat chicks allowed (voor de ingewijden in de wereld van lightweights) :tong:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 sep 2011, 10:09

Onbeduidend model dit. Niet verkeerd, niet goed. Zonder karakater. Zal wel lekker cruisen met automaat. Wind door je haar :| Alleen die overdone en extravagante Black Series / AMG dingen 6.2V8 van Mercedes vind ik cool. Natuurlijk ook SLR/SLS ed. De rest van dit merk kan van de weg af wat mij betreft..

Macboy

Bericht door Macboy » 01 sep 2011, 22:49

De SLK is een prachtige auto in vrijwel alle opzichten. Alleen die 306pk motor in combinatie met deze automaat is compleet zinloos. Of AMG aan het werk laten of gewoon 210pk turbo motor of diesel. De combo automaat met deze motor werkt niet. Die hele automaat werkt niet. Weinig zin om goede uitleg te geven, maar het is een slechte combo. De bak doet totaal niet wat je wil. Als je rustig wil schakelt hij onnodig laat. Het rustigste is zelf tippen maar dat wil je toch niet in een Benz ?

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2011, 09:30

Ook jij snapt weinig van auto's!

Hielke

Bericht door Hielke » 02 sep 2011, 11:39

Tom schreef:Ook jij snapt weinig van auto's!
Polio Blue Motion driecylinder rijder. Need we say more :tong:

Maar ik begrijp nog steeds niks van die commentaren van de DF incrowd over stumperhulpen die niet uitgezet kunnen worden (of alleen met oude Nazi codes). Die Kevin Abbring toont in het filmpje even dat we hier met een heerlijk pretpakket te maken hebben. Overstuur en drifts tot in de gloria. Hoe zit dat nu? Of de geschreven test klopt niet, of het fimpje is gemanipuleerd.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2011, 11:46

Hielke schreef:Die Kevin Abbring toont in het filmpje even dat we hier met een heerlijk pretpakket te maken hebben. Overstuur en drifts tot in de gloria. Hoe zit dat nu? Of de geschreven test klopt niet, of het fimpje is gemanipuleerd.
Ieder filmpje is gemanipuleerd, alleen noemen ze dat in de filmwereld 'regie'. In die video zie je niet de drifts die nergens op leken omdat de elektronica snoeihard ingreep. De elektronica staat een beperkte sliphoek toe en zelfs dan wordt er langzaam bijgeremd om je weer in het gareel te krijgen.
En dat is dus ook precies wat er staat: mooie balans, goed onderstel, maar jammer dat die elektronica niet uit kan worden geschakeld.

JP

Bericht door JP » 02 sep 2011, 11:48

De vraag is waarom in zo'n auto de elektronica uit moet. De gemiddelde kapper zal moeite hebben 'm uit de slip te krijgen.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2011, 11:55

JP schreef:De vraag is waarom in zo'n auto de elektronica uit moet. De gemiddelde kapper zal moeite hebben 'm uit de slip te krijgen.
Dat 'moet' niet, het zou alleen leuk zijn. Als je het uit kon schakelen, kon je de auto gebruiken om comfortabel mee te cruisen én om er een leuk stukje mee te rijden. Nu is 'ie vooral geschikt voor dat eerste. Niet omdat de auto niet goed genoeg is voor het tweede, maar omdat de elektronica daarbij tegenwerkt.

En dan is het een kip-ei-verhaal. Doen Mercedes-klanten dat niet omdat Mercedes het onmogelijk maakt of maakt Mercedes het onmogelijk omdat de klanten het toch niet willen?

Hielke

Bericht door Hielke » 02 sep 2011, 11:59

Snipe schreef:
Hielke schreef:Die Kevin Abbring toont in het filmpje even dat we hier met een heerlijk pretpakket te maken hebben. Overstuur en drifts tot in de gloria. Hoe zit dat nu? Of de geschreven test klopt niet, of het fimpje is gemanipuleerd.
Ieder filmpje is gemanipuleerd, alleen noemen ze dat in de filmwereld 'regie'. In die video zie je niet de drifts die nergens op leken omdat de elektronica snoeihard ingreep. De elektronica staat een beperkte sliphoek toe en zelfs dan wordt er langzaam bijgeremd om je weer in het gareel te krijgen.
En dat is dus ook precies wat er staat: mooie balans, goed onderstel, maar jammer dat die elektronica niet uit kan worden geschakeld.
Laten we het thema "beperkte sliphoek" voor het gemak even laten rusten en op de regie terugkomen. Als het zois dat de elektronica van de auto zo sterk ingrijpt en daarmee de lol van het spelen met de balans eruit haalt, waarom wil de regisseur met de gebruikte beelden dan het tegenovergestelde laten geloven? Waarom niet filmische fragmenten gebruiken die de geschreven tekst juist ondersteunen en versterken?

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2011, 12:09

Er staat toch ook dat het een leuke auto is? Dat wordt wel ondersteund door deze beelden lijkt me zo. Daarnaast was het er het weer niet naar om met een blond mokkel over de boulevard te rijden.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 sep 2011, 12:33

Snipe schreef:Er staat toch ook dat het een leuke auto is? Dat wordt wel ondersteund door deze beelden lijkt me zo. Daarnaast was het er het weer niet naar om met een blond mokkel over de boulevard te rijden.
Perry, ik blijf erbij, de kop "Hulpsystemen beperkende factor" is totaal misplaatst. Moderne stumperhulpen zijn 10 keer beter dan de eerste systemen van zo'n tien jaar geleden.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2011, 13:11

Oh, dan pas ik het even aan. Jij kunt dat achter je computer immers veel beter zien dan Tom, Kevin en ik als we in die auto rijden ;-)

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2011, 13:26

Snipe schreef:Oh, dan pas ik het even aan. Jij kunt dat achter je computer immers veel beter zien dan Tom, Kevin en ik als we in die auto rijden ;-)
:lollerdelol:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 sep 2011, 14:12

Snipe schreef:Oh, dan pas ik het even aan. Jij kunt dat achter je computer immers veel beter zien dan Tom, Kevin en ik als we in die auto rijden ;-)
Ik zie wat iedereen met een gezond stel ogen kan zien. Een driftende en powerslidende Kevin Abbring.

Ik denk aldus dat de "beperkende factor" van de tekstsschrijver vwb zijn eigen ervaringen daar zit waar ie altijd zit: achter het stuur.

Ik wil Kevin Abbring er zelf wel eens over horen. Hij kan schrijven neem ik aan.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2011, 14:49

Dan horen we het wel als je hem gesproken hebt.

Plaats reactie