@Martin, dat klopt op zich wel, maar het vlees is zwak he

Heb er nog niet mee gereden, zondag even doen. Ik dacht dat er Bilstein B6 onder zat met eibach pro-kit veren (35/30 verlaging) (of zijn het B8 dempers en eibach sportline (50/30 verlaging)?).steve smith schreef: Mijn mening: Voor een vlotte straatauto is een setje stabi's het heerlijkste wat er is. Misschien op de stopwatch niet sneller, maar 10x meer gevoel en finesse zonder keiharde veren en dempers te hoeven gebruiken. Je hebt toch met de 540i van Dick gereden? 3x raden wat daar onder zit...
+ het laatste setje Eibach Anti Roll Kit wat er voor een e34 te vinden wasKnot schreef:Heb er nog niet mee gereden, zondag even doen. Ik dacht dat er Bilstein B6 onder zat met eibach pro-kit veren (35/30 verlaging) (of zijn het B8 dempers en eibach sportline (50/30 verlaging)?).steve smith schreef: Mijn mening: Voor een vlotte straatauto is een setje stabi's het heerlijkste wat er is. Misschien op de stopwatch niet sneller, maar 10x meer gevoel en finesse zonder keiharde veren en dempers te hoeven gebruiken. Je hebt toch met de 540i van Dick gereden? 3x raden wat daar onder zit...
LOL dat heb ik ook wel eens gezegd. Die setups zijn wel leuk voor op een race circuit en iemand die weet wat die doet, maar een bestuurder die incidenteel een rondje ring doet parkeert daarmee zijn auto in de vangrail. Wat nog erger is is dat de meesten het zelf proberen te fixen door de demper zachter te zetten maar dat maakt het op bumps alleen maar erger, doordat je dan weer te weinig demping hebt gooit de veer als het ware de achterkant omhoog en raak je daardoor de auto kwijt.steve smith schreef:LOL, mooi om te lezen dat Bas na al die jaren nog steeds anti-stabi's is! En maar gewoon lekker AST blijven monteren waarvan de achterpoten te hard zijn om fatsoenlijk mee over de Ring te komen.Knot schreef: Stabiset heeft Bas me afgeraden, of dik onderstel of stabi's met verlagingsveren was zijn tip voor mij.