Regeerakkoord: Maximum snelheid naar 130
- Jorrit
Re: Regeerakkoord: Maximum snelheid naar 130
Geneuzel allemaal... Je snelheid bepaal je met je kont, als je lekker zit, zit je goed (Jan Lammers)
-
- Auto: M3P, 130i
Prachtig verhaal.Robin schreef:Ook met romo eens, 130 is zó 120+. totaal onbenullig.
In Italie mag je op sommige stukken van Autostrada 150(lekkere snelheid imo) , prima behalve dat ze daar zélf niet weten wélke stukken, dus dan maar overal. Hou ik wel van.
Reed ik al 150 daar komt 'n oud model a3 me met 180/90 voorbij raar links rechts inhalend, ik denk;Die gast wil dood, 5 seconden later schrik ik me kapot , een 159 carabinieri/polizia met alle lichten en sirenes aan ook met 190 mij voorbij, in mijn ogen achter die A3 aan. Ik geef gas om hun op gepaste afstand bij te houden, 159 carabinieri pakt zelfs vluchtstrook om er bij 'n tankstation er af te gaan. doei a3....Diender moest waarschijnlijk nodig poepen. Heerlijk volk die Noord Italianen.

In 2009 stond ik langs de A22 voor een pitstop en lunchbreak. Kwam daar twee gecamoufleerde Ferrari's op hoge snelheid voorbij denderen (inmiddels is dat de 458 Italia

- jaydee
Daar heb je hem ook weer...
http://www.nu.nl/binnenland/2462947/ver ... lheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/binnenland/2462947/ver ... lheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- GTRene
die man moet in een cocon gaan leven...
wat is veilig?
je loopt over straat en der valt een meteoriet op je kop, ook maar verbieden dan
je kan beter roken verbieden of ziekenhuizen, daar vallen meer doden door fouten dan in het verkeer
wat is veilig?
je loopt over straat en der valt een meteoriet op je kop, ook maar verbieden dan

je kan beter roken verbieden of ziekenhuizen, daar vallen meer doden door fouten dan in het verkeer
- Maus335i
Joh, what else is new
Precies zoals een van de reacties onder dat artikel:

Zo is het gewoon. Je kon er de klok op gelijk zetten datie graag even in de pers zijn woordje wilde doen.Paus katholiek.
Wilders tegen moslims.
Beatrix voor monarchie.
Ofwel: trap nog een paar open deuren in.
-
Die 10 verkeersdoden per jaar extra neem ik op de koop toe 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Karst T. @PC Tom?Tom schreef:Die 10 verkeersdoden per jaar extra neem ik op de koop toe

- Sjoerd MP BMW
Pffff waar hebben het over....? 10 kilometer harder en Nederland (beide kampen) staan op hun kop.
Ik reed net 110 toen ik ff naar het dorp moest, slechts 10 km/h overschrijding.
Gisteren nog over de 200, maar ook werd ik me ineens van bewust dat ik een nette cruise snelheid aanhield van 130. Gewoon, omdat het kan! In Dld hoef je niet zo op dat klokje te letten en is iedereen met het verkeer bezig en kan men genieten van het moois wat de natuur te bieden heeft!
-klik-
Gisteren nog over de 200, maar ook werd ik me ineens van bewust dat ik een nette cruise snelheid aanhield van 130. Gewoon, omdat het kan! In Dld hoef je niet zo op dat klokje te letten en is iedereen met het verkeer bezig en kan men genieten van het moois wat de natuur te bieden heeft!
-klik-
- wim breman
De verkeers dichtheid geeft wel aan welke snelheid er gereden kan worden, 80, 130 of 180 maakt niet uit.
De matrixborden hier op de rondweg Rotterdam geven regelmatig 50 aan..........lukt niet want je staat stil.
Wat een gezever weer over de snelheid, de berichtgeving in de pers doet vrolijk mee aan de algemene beelvorming want als er weer eens iemand met de hoogst illegale snelheid van 180 gepakt is dan word hij/zij gelijk voor snelheidsduivel uitgemaakt..
Valt me nog mee dat ze het geen milieudelict noemen.
De matrixborden hier op de rondweg Rotterdam geven regelmatig 50 aan..........lukt niet want je staat stil.
Wat een gezever weer over de snelheid, de berichtgeving in de pers doet vrolijk mee aan de algemene beelvorming want als er weer eens iemand met de hoogst illegale snelheid van 180 gepakt is dan word hij/zij gelijk voor snelheidsduivel uitgemaakt..
Valt me nog mee dat ze het geen milieudelict noemen.
- GTRene
daarom, als je de hele tijd naar het klokje moet kijken en de struikrovers en flitspalen, vooral als het kan qua ruimte oid maak je het alleen maar gevaarlijk, immers je moet ontspannen rijden en vooruit kijken op de weg bijwijze van.
natuurlijk hou je altijd excessen en of idioten, maar die hou je ook als je de weg van 120 naar max 50 maakt.
het meeste draait om gezond verstand en weten wat je kan en inzicht e.d.
te veel bemoederen wordt je zo gestrest van
natuurlijk hou je altijd excessen en of idioten, maar die hou je ook als je de weg van 120 naar max 50 maakt.
het meeste draait om gezond verstand en weten wat je kan en inzicht e.d.
te veel bemoederen wordt je zo gestrest van
- ErikMartijn
Zit toevallig nu rondom 10 te kijken, gaat over de max van 130. Tenenkrommend om die onder anderen die Groenlinks vent te horen die zelf niet eens autorijdt! Hoofdredacteur van Carros zit er ook en meneer Aptroot.
Ik vind het belachelijk dat door die linkse kliek hier zo'n groot probleem van wordt gemaakt.
Ik vind het belachelijk dat door die linkse kliek hier zo'n groot probleem van wordt gemaakt.
- Martijn_bmw
+1 zou zouden hier het duitse voorbeeld eens aan moeten nemen... rijdt veel prettiger, ontspannen en beterSjoerd MP BMW schreef:Pffff waar hebben het over....? 10 kilometer harder en Nederland (beide kampen) staan op hun kop.
-klik-

- ErikMartijn
Hier de desbetreffende aflevering van rondom 10 met "Een discussie tussen autoliefhebbers en -haters over het nut en de onzin van harder rijden":
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1076383
- GTRene
moet aan men bloeddruk denken dus ik kijk maar nietErikMartijn schreef:Hier de desbetreffende aflevering van rondom 10 met "Een discussie tussen autoliefhebbers en -haters over het nut en de onzin van harder rijden":

- RutgerK
Gisteren voor het eerst over de A2 gereden van Amsterdam richting Culemborg met de nieuwe maximum snelheid. Wat een zooitje ongeregeld is het op de snelweg! Auto's waaieren veel meer uit over de 5 banen en het aantal auto's per baan is veel lager. Onnodig links rijden kreeg voor mij een nieuwe betekenis! Hopelijk is het een kwestie van tijd om eraan te wennen. Qua doorstroming maakt een vierde en vijfde baan buiten de spits in ieder geval niets uit.
-
- Auto: M3P, 130i
Helemaal mee eens. Gewoon op baan 5 (meest rechts) iedereen voorbij rijden. Ik neem de moeite niet meer om twee banen naar links op te schuiven om dan vervolgens weer terug te schuiven... :shout:RutgerK schreef:Gisteren voor het eerst over de A2 gereden van Amsterdam richting Culemborg met de nieuwe maximum snelheid. Wat een zooitje ongeregeld is het op de snelweg! Auto's waaieren veel meer uit over de 5 banen en het aantal auto's per baan is veel lager. Onnodig links rijden kreeg voor mij een nieuwe betekenis! Hopelijk is het een kwestie van tijd om eraan te wennen. Qua doorstroming maakt een vierde en vijfde baan buiten de spits in ieder geval niets uit.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik rijd dus dagelijks over die weg tussen Amsterdam en Utrecht.... is inderdaad drama als ik er rijd op tijdstippen dat er ook genoeg ander verkeer is.
Knalde er ook altijd rechts voorbij, nu hangt het meer van mijn bui af of ik er netjes links voorbij ga of gewoon rechts.
Sowieso de 100 km/h die je daar mag rijden is veel te laag voor zo'n "mooie" weg in mijn ogen, heb de cc er altijd op 130 staan
Knalde er ook altijd rechts voorbij, nu hangt het meer van mijn bui af of ik er netjes links voorbij ga of gewoon rechts.
Sowieso de 100 km/h die je daar mag rijden is veel te laag voor zo'n "mooie" weg in mijn ogen, heb de cc er altijd op 130 staan
- Maus335i
Nouja, als het alternatief file is, is wat slingeren beter toch? Ze zouden net als in Amerika gewoon "keep your lane" moeten introduceren. Hoeft niemand zich meer aan linksplakkers te irriteren. Maar then again, doorsnee nederlandse automobilist kan gewoon niet goed autorijden, dus zon idee zou ook falen.RutgerK schreef:Gisteren voor het eerst over de A2 gereden van Amsterdam richting Culemborg met de nieuwe maximum snelheid. Wat een zooitje ongeregeld is het op de snelweg! Auto's waaieren veel meer uit over de 5 banen en het aantal auto's per baan is veel lager. Onnodig links rijden kreeg voor mij een nieuwe betekenis! Hopelijk is het een kwestie van tijd om eraan te wennen. Qua doorstroming maakt een vierde en vijfde baan buiten de spits in ieder geval niets uit.
Je merkt het al in discussies met mensen om je heen. Er zijn er zat die vinden dat als jij te hard rijdt, jij ook alle verantwoordelijkheid draagt. Ze vinden dat ze naar links mogen komen wanneer het HEN uitkomt, of jij nou te hard rijdt of niet. Voorrangsregels gelden blijkbaar niet meer als iemand 121 (ofwel "harder dan vmax") rijdt.
Dan die opmerking: "Ja maar Duitsland is anders, hier hoef je geen hardrijders te verwachten!". Ik vraag dan meestal of ze bij de Duitse grens hun papiertje ook inleveren, omdat ze blijkbaar niet kunnen of WILLEN anticiperen op voertuigen die 300km/u of harder rijden. Alsof dat soort figuren bij het bordje "Deutschland" ineens héél anders gaan spiegelen dan ze normaal doen, nee natuurlijk niet

- Hans
Dus een spotje op postbus 51 is genoeg om de v-max hier net als in Duitsland vrij te geven. Mooi, ik zeg doen!Maus335i schreef:
Dan die opmerking: "Ja maar Duitsland is anders, hier hoef je geen hardrijders te verwachten!". Ik vraag dan meestal of ze bij de Duitse grens hun papiertje ook inleveren, omdat ze blijkbaar niet kunnen of WILLEN anticiperen op voertuigen die 300km/u of harder rijden. Alsof dat soort figuren bij het bordje "Deutschland" ineens héél anders gaan spiegelen dan ze normaal doen, nee natuurlijk niet

- JP
In Duitsland kun je op (steeds minder) plekken wel heul hard gaan, maar als jij een ongeval krijgt met iemand die niet op 300kmh kan anticiperen, dan ben jij als hardrijder (als je het overleeft) toch ook bij de rechter het haasje. Je kan niet van iedereen verwachten dat hij jou de ruimte geeft en ten alle tijden de juiste inschatting maakt op iemands hoge snelheden.
Ook legaal hard rijden kan onverantwoord zijn, zeker als er het nodige andere verkeer ook onderweg is.
Als het mag, wil het nog níet meteen zeggen dat het altijd kan en moet.
Ook legaal hard rijden kan onverantwoord zijn, zeker als er het nodige andere verkeer ook onderweg is.
Als het mag, wil het nog níet meteen zeggen dat het altijd kan en moet.
- Maus335i
Oh dat was mn punt ook niet zozeer JP. Ik doelde meer op het feit dat de gemiddelde automobilist in Nederland werkelijk niet kan spiegelen en ze dat in Duitsland wel prima kunnen. Zal hem voor een groot deel in de rijopleiding zitten.
Zeg eens eerlijk.... wie van ons heeft af moeten rijden op de snelweg of uberhaupt les op de snelweg gehad? Ik weet van 90% in mn vriendenkring dat ze hooguit een uurtje (meestal minder of helemaal niet) in de gehele rijopleiding over de snelweg hebben gereden.
Zeg eens eerlijk.... wie van ons heeft af moeten rijden op de snelweg of uberhaupt les op de snelweg gehad? Ik weet van 90% in mn vriendenkring dat ze hooguit een uurtje (meestal minder of helemaal niet) in de gehele rijopleiding over de snelweg hebben gereden.
- RutgerK
Ik heb met lessen veel op de snelweg gereden in de driehoek Utrecht, Rotterdam, Den Haag en ook met afrijden de snelweg moeten rijden (Gouwe aquaduct met twee banen opschuiven).
Wat is gewoon jammer vind is dat de capaciteit van de snelwegen gewoon niet goed gebruikt wordt. Zo'n 5 baans snelweg is gewoon niet meer dan een 3 baans weg. Persoonlijk zou er wat mij betreft naast een vaste boete voor onnodig links rijden ook een variabel deel op deze boete mogen komen van bijvoorbeeld 30 euro voor iedere kilometer onnodig links rijden.
Wat is gewoon jammer vind is dat de capaciteit van de snelwegen gewoon niet goed gebruikt wordt. Zo'n 5 baans snelweg is gewoon niet meer dan een 3 baans weg. Persoonlijk zou er wat mij betreft naast een vaste boete voor onnodig links rijden ook een variabel deel op deze boete mogen komen van bijvoorbeeld 30 euro voor iedere kilometer onnodig links rijden.
-
Lijkt me stug dat iemand maar een uurtje op de snelweg heeft gereden tijdens z'n autolessen. Heb zelf letterlijk iedere les zowel op de snelweg als in de bebouwde kom gereden. Geloof ook niet dat mensen in Nederland minder goed kunnen spiegelen. Sterker nog, ze kunnen het beter dan wie dan ook. Dat zij plotsklaps naar buiten komen als jij weer eens veel te hard kwam aanstuiven heeft niets met niet kunnen spiegelen te maken. Het is om je welbewust af te remmen omdat jij je wat socialer moet gedragen in het verkeer. Dat ze zelf weleens in een doos konden eindigen, hebben ze nog niet over nagedacht.
Die Duitser wel, want als iemand met 300 in z'n kofferbak komt kijken is het op zeker afgelopen.
Die Duitser wel, want als iemand met 300 in z'n kofferbak komt kijken is het op zeker afgelopen.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ben inderdaad 0,0 keer op de snelweg geweest tijdens mijn rijlessen. Maar ik denk dat dat ook deels kwam omdat de A37 hier toen nog niet helemaal klaar was en er toen nog best een eind gereden moest worden om op de snelweg te komen.Zeg eens eerlijk.... wie van ons heeft af moeten rijden op de snelweg of uberhaupt les op de snelweg gehad? Ik weet van 90% in mn vriendenkring dat ze hooguit een uurtje (meestal minder of helemaal niet) in de gehele rijopleiding over de snelweg hebben gereden.
Maar moet zeggen dat hier ook wel een beetje overdreven wordt gereageerd. Net alsof in Duitsland iedereen met 300 voorbij komt zeilen. Een heleboel houdt zich gewoon aan de snelheid 130/140/150, een deel rijdt harder tot max 200 en een enkeling rijdt harder.
Daar wordt het plotseling van rijbaan verwisselen niet minder irritant van, maar die kilometers rem je er in een relatief korte tijd wel af zodat het niet extreem gevaarlijk. Ik denk ook dat als een auto naar links gaat en je komt er met 250+ aan dat je zelf ook niet helemaal goed bezig bent, je kunt van te voren al inschatten of een auto wellicht naar links kan gaan als deze vlak achter een vrachtwagen of een andere auto rijdt.