R53 tracktool verkocht! En nou..?
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Jij hebt nodig:Tim N schreef:Ik =![]()
-
Michel325i
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Gave bak Menrik! Dit is gegarandeerd
.
-
Michel325i
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Gave bak Menrik! Dit is gegarandeerd
.
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Mooi exemplaar Menrik! 
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Bedankt man, is inderdaad een hoop Driving Fun voor het geld.Michel325i schreef:Gave bak Menrik! Dit is gegarandeerd.
Merci!Ferdi Gielen schreef:Mooi exemplaar Menrik!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Vandaag wat dingetjes gedaan aan de 325i, motorruimte en binnenkant helemaal schoongemaakt, olie + filter vervangen en de subwoofer eruit gehaald waarbij ook de kabels die naar voren liepen weg mochten. Leek in eerste instantie een grote chaos maar dat viel me uiteindelijk nog wel mee. 



Nu zit er nog een 'oude' Sony X-plod in, maar die wil ik eigenlijk vervangen voor een CD43 radio van BMW, maar die zijn moeilijk te vinden en erg duur...daarom ga ik misschien op zoek naar een Becker Indianapolis; ziet er ook redelijk OEM uit en schijnt nog goed geluid te produceren. Voorlopig ziet het interieur er zo uit:

Nadat ik het filter en de olie vervangen heb, ook nog even de koelvloeistof ververst, daar had ik nog een jerrycan vol van staan...K&N luchtfiltertje ook even schoongemaakt en in de olie gezet.

Nu zit er nog een 'oude' Sony X-plod in, maar die wil ik eigenlijk vervangen voor een CD43 radio van BMW, maar die zijn moeilijk te vinden en erg duur...daarom ga ik misschien op zoek naar een Becker Indianapolis; ziet er ook redelijk OEM uit en schijnt nog goed geluid te produceren. Voorlopig ziet het interieur er zo uit:
Nadat ik het filter en de olie vervangen heb, ook nog even de koelvloeistof ververst, daar had ik nog een jerrycan vol van staan...K&N luchtfiltertje ook even schoongemaakt en in de olie gezet.

- Bart Eykens
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 22:40
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Dikke bak Menrik! Mooi interieur ook
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Vanochtend weer lekker wat klusjes gedaan aan de E36, in de schuur van mijn ouders dus eerst een kilometertje of 30 genieten van het mooie weer!
Ik heb begin van de week voor een mooi prijsje een M3 type1 stuurtje gekocht en het type2 stuurtje wat er bij de aankoop in zat met elkaar gewisseld, ik heb een 1993 dus daar moet een type1 in vind ik.

Vandaag heb ik ook de bougies vervangen voor een setje van NGK BRK6EK. De 'oude' die erin zaten waren ook de BRK6EK en ik moet zeggen dat ik maar weinig verschil merk in de loop van de motor.

Heey wat gaaf, een kleppendeksel in het Johnny-blauw!

Op de terugweg nog even lekker de paardjes laten trappen en het M50 blokje liep vloeiend richting de 2x120. Morgen ga ik nog een setje Styling 39 velgen ophalen welke de huidige velgen gaan vervangen en de Goodyear Eagle F1 banden (in de maten 225/45R17 en 245/40R17) krijgen. Voor de Styling 22 velgen die er nu onder zitten weet ik niet welke banden er onder komen, misschien wel een setje semi's voor de trackdays en rondjes NS.

Ik heb begin van de week voor een mooi prijsje een M3 type1 stuurtje gekocht en het type2 stuurtje wat er bij de aankoop in zat met elkaar gewisseld, ik heb een 1993 dus daar moet een type1 in vind ik.
Vandaag heb ik ook de bougies vervangen voor een setje van NGK BRK6EK. De 'oude' die erin zaten waren ook de BRK6EK en ik moet zeggen dat ik maar weinig verschil merk in de loop van de motor.
Heey wat gaaf, een kleppendeksel in het Johnny-blauw!
Op de terugweg nog even lekker de paardjes laten trappen en het M50 blokje liep vloeiend richting de 2x120. Morgen ga ik nog een setje Styling 39 velgen ophalen welke de huidige velgen gaan vervangen en de Goodyear Eagle F1 banden (in de maten 225/45R17 en 245/40R17) krijgen. Voor de Styling 22 velgen die er nu onder zitten weet ik niet welke banden er onder komen, misschien wel een setje semi's voor de trackdays en rondjes NS.
Bedankt Bart, gaat zeker lukken en tot in de Eifel.Bart Eykens schreef:Dikke bak Menrik! Mooi interieur ook![]()
Veel plezier ermee!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
zo, die oude was toch behoorlijk gesleten als ik die middenpunt zie.
wel een mooie verbranding zo te zien aan de bougie.

wel een mooie verbranding zo te zien aan de bougie.
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Goed werk verricht Menrik. Leuke bezigheid om 'm langzamerhand naar je zin te maken. 
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Ja de verbranding lijkt me ook in orde te zijn, geen afzetting of roetaanslag in ieder geval! Maar hoe kun je zien dat de oude gesleten is dan, het verschil in dikte van de elektrode t.o.v. de nieuwe?GTRene schreef:zo, die oude was toch behoorlijk gesleten als ik die middenpunt zie.![]()
wel een mooie verbranding zo te zien aan de bougie.
Yep lekker een beetje prutsen en af en toe nog eens een stukje rijden.Joy schreef:Goed werk verricht Menrik. Leuke bezigheid om 'm langzamerhand naar je zin te maken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
idd, electrode (center) is helemaal weg gesleten, loopt zelfs wat taps
zo zie je ze niet vaak, je zal een heel krachtige vonk hebben en de kleur van de bougie verteld een goede verbranding dacht ik.
het kan dat die er al veels te lang in hebben gezeten
weet je ook hoelang?
vond hier net ook nog wat leuke info over bougies.
http://www.diyautoftw.com/content.php?1 ... by-bluebee" onclick="window.open(this.href);return false;
je zou ook kunnen zeggen dat ie zelfs iets te heet wordt...wellicht daardoor ook wat?

zo zie je ze niet vaak, je zal een heel krachtige vonk hebben en de kleur van de bougie verteld een goede verbranding dacht ik.
het kan dat die er al veels te lang in hebben gezeten
vond hier net ook nog wat leuke info over bougies.
http://www.diyautoftw.com/content.php?1 ... by-bluebee" onclick="window.open(this.href);return false;
je zou ook kunnen zeggen dat ie zelfs iets te heet wordt...wellicht daardoor ook wat?
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Ik kan zo 1, 2, 3 niet terugvinden wanneer de bougies voor het laatst verwisseld zijn, maar dat taps toelopen van de elektrode lijkt me inderdaad niet gebruikelijk. Misschien hebben ze er al 5 jaar in gezeten…GTRene schreef:idd, electrode (center) is helemaal weg gesleten, loopt zelfs wat taps![]()
zo zie je ze niet vaak, je zal een heel krachtige vonk hebben en de kleur van de bougie verteld een goede verbranding dacht ik.
het kan dat die er al veels te lang in hebben gezetenweet je ook hoelang?
vond hier net ook nog wat leuke info over bougies.
http://www.diyautoftw.com/content.php?1 ... by-bluebee" onclick="window.open(this.href);return false;
je zou ook kunnen zeggen dat ie zelfs iets te heet wordt...wellicht daardoor ook wat?
Afgaande op het overzicht van verschillende bougies lijken mijn bougies gewoon goed te zijn, dus daar maak ik me niet druk over.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
in elk geval een goede verbranding 
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Vandaag eindelijk de tijd gevonden om een aantal dingen op te pakken, waaronder de Wiechers veerpootbrug, Simota carbon airbox, kachelmotor en andere koplampen plaatsen.
Begin van de middag eerst even de motor starten...hmm loopt niet echt lekker, misschien omdat ie een paar weken stil staat? Even een klein blokje om motor warm laten worden, misschien dat het helpt! Mooi niet, motor hapert en stottert, vermogen komt niet vrij en klinkt gewoon slecht. Dus gauw terug gereden om te kijken waar het probleem vandaan komt. Bobines één voor één los gehaald en kom tot de conclusie dat de laatste 2 bobines (laatste 2 tegen de voorruit aan) niks meer doen! Bougies heb ik eigenlijk uitgesloten want kort geleden alle 6 nog vervangen.
Alsnog het de Simota geïnstalleerd maar had geen zin meer in de rest, eerst maar nieuwe bobines regelen voor ik met de rest aan de slag ga...

Begin van de middag eerst even de motor starten...hmm loopt niet echt lekker, misschien omdat ie een paar weken stil staat? Even een klein blokje om motor warm laten worden, misschien dat het helpt! Mooi niet, motor hapert en stottert, vermogen komt niet vrij en klinkt gewoon slecht. Dus gauw terug gereden om te kijken waar het probleem vandaan komt. Bobines één voor één los gehaald en kom tot de conclusie dat de laatste 2 bobines (laatste 2 tegen de voorruit aan) niks meer doen! Bougies heb ik eigenlijk uitgesloten want kort geleden alle 6 nog vervangen.
Alsnog het de Simota geïnstalleerd maar had geen zin meer in de rest, eerst maar nieuwe bobines regelen voor ik met de rest aan de slag ga...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
die 2 worden wellicht ook het heetst daar achter?
dat ze helemaal niks meer doen is best apart lijkt me, maar wel weer duidelijk als het daar weg komt.
dat ze helemaal niks meer doen is best apart lijkt me, maar wel weer duidelijk als het daar weg komt.
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Mooie e36 Menrik!
Leuke luchtfilter ook
, ik ben benieuwd hoe die bevalt.
Ik heb mijn andere filter inmiddels ook binnen, donderdag er eventjes opzetten en dan hopelijk genieten, net als bij jou(als hij weer gemaakt is)
Ben je verder nog iets van plan met de auto?
Leuke luchtfilter ook
Ik heb mijn andere filter inmiddels ook binnen, donderdag er eventjes opzetten en dan hopelijk genieten, net als bij jou(als hij weer gemaakt is)
Ben je verder nog iets van plan met de auto?
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Nog eventjes een vraagje, ik zie dat je een airbag in je stuur had zitten in je type 2 stuur, geeft dat geen probleem met het type 1(zonder airbag)
blijft het lampje van de airbag dan niet branden en past het verder gewoon zonder aanpassingen?
blijft het lampje van de airbag dan niet branden en past het verder gewoon zonder aanpassingen?
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Hi Jim! Het stuur wat er eerst in zat hoorde er niet in, mijn auto heeft geen airbag dus dat stuur zat er voor de looks in. Het luchtfilter past eenvoudig dus tot op heden wel tevreden... 
Verdere plannen voor dit jaar zijn de auto technisch in orde maken, banden wisselen op andere velgen en hopelijk nog een circuitdagje meepakken!
Verdere plannen voor dit jaar zijn de auto technisch in orde maken, banden wisselen op andere velgen en hopelijk nog een circuitdagje meepakken!
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Hey Menrik, hoe staat het met de auto?
Doet hij het inmiddels weer?
Doet hij het inmiddels weer?
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
Nieuwe bobines erin en loopt weer als een zonnetje!Jim V. schreef:Hey Menrik, hoe staat het met de auto?
Doet hij het inmiddels weer?
Verder erg druk dus de BMW staat op een lager pitje...
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
In november liep ie nog zo lekker met z'n nieuwe bobines...nu weer dezelfde problemen als toen waarbij ik vocht heb ontdekt bij de 5e en 6e bobine: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=31145" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
motor wordt of is niet onlangs niet afgespoten oid?
die kappen van plastic kunnen dor de hitte oid ook soms wat omhoog staan en daardoor wat condens oid aantrekken? 1x onder die kap kan het nergens heen,
omdat het hoogste punt de binnenkant deksel is en niet de afdichtnaad zeg maar,
dus daar druppels die vallen dan in de bobine/bougie schacht...
en als er genoeg in ligt en de auto komt goed op temp stijgt dat water en maakt dan vals contact/sluiting zeg maar.
heb ik zoiets ook al 2x meegemaakt met de V8 en zag dat het ook al vaker gebeurt was, zal helemaal gebeuren als je hem niet zo vaak gebruikt wellicht.
op den duur vinden de bobines waar ook ijzer delen op zitten, niet leuk gaan dan wat roesten.
kap eraf en weer droog maken, als die kap nou on top een ventilatie had waar de damp heen kon, dan kon die zichzelf droog/warm verdampen zeg maar.
die kappen van plastic kunnen dor de hitte oid ook soms wat omhoog staan en daardoor wat condens oid aantrekken? 1x onder die kap kan het nergens heen,
omdat het hoogste punt de binnenkant deksel is en niet de afdichtnaad zeg maar,
dus daar druppels die vallen dan in de bobine/bougie schacht...
en als er genoeg in ligt en de auto komt goed op temp stijgt dat water en maakt dan vals contact/sluiting zeg maar.
heb ik zoiets ook al 2x meegemaakt met de V8 en zag dat het ook al vaker gebeurt was, zal helemaal gebeuren als je hem niet zo vaak gebruikt wellicht.
op den duur vinden de bobines waar ook ijzer delen op zitten, niet leuk gaan dan wat roesten.
kap eraf en weer droog maken, als die kap nou on top een ventilatie had waar de damp heen kon, dan kon die zichzelf droog/warm verdampen zeg maar.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Volvo C30 D2 R-edition & BMW E36 325i
De motor wordt nooit afgespoten, hooguit een keer met een vochtige doek schoongemaakt.
Jouw verhaal qua condens gaat denk ik niet op, de motor is daar binnen 5 minuten nooit warm genoeg voor en de hoeveel vocht is daar ook teveel voor...
Jouw verhaal qua condens gaat denk ik niet op, de motor is daar binnen 5 minuten nooit warm genoeg voor en de hoeveel vocht is daar ook teveel voor...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: vester86 en 22 gasten
