De essentie van rijplezier, de lightweight

Dit is ons algemene autoforum.
JP

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 26 aug 2010, 15:09

JP schreef:.... Heuvelklim in Teuven..... :wink:
Schop...

Zag toevallig in de AV dat het as zondag is in Teuven. Nog mensen van hier die kijken, danwel meedoen
?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 aug 2010, 15:12

Paar keer meegedaan, maar dit keer kwam niet uit qua datum helaas.
Hopelijk volgend jaar weer. :)

JP

Bericht door JP » 07 aug 2011, 10:24

-schop-

Op 28 Augustus as. is de '11 editie van de Heuvelklim in Teuven. Zag dat de inschrijving al gesloten was, maar zijn er nog mensen van hier met hun lightweight aanwezig?

Rupie

Bericht door Rupie » 21 aug 2011, 09:39

Sommige mensen snappen het echt niet, om Rico maar te citeren..

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 10:04

ik zag nog zo'n Caterham R400 in NL te koop staan gister op het web.

wat ik persoonlijk niet zou willen is gehoorbescherming in/op...
ik snap het met een herrie auto, doch ik zou dan die auto aanpassen door bv een ander luchtfilter huis te plaatsen of een andere uitlaat...
immers wat heb je anders aan de overlast van het geluid waardoor je gehoorbeschermers op doet :zwijntje: kun je dat beter dragelijk maken via aanpassingen lijkt me.

wel leuk dat soort bergweggetjes met die lightweight autos :df:

allen

Bericht door allen » 21 aug 2011, 10:12

Grapjas. Een Caterham zonder gehoorbescherming Je kunt alles aan de auto aanpassen en dan is je gehoor binnen no time aangetast. Plaatwerk is extreem dun. Blok zit dichtbij, uitlaat afhankelijk van de zijde op een halve meter afstand en de wind. Ik geef je drie dagen en dan zit je bij de oorarts omdat je oren suizen en pijn doen. :wave:

Overigens filter je met de juiste gehoorbescherming alle frequenties die je niet wilt hebben zoals wind. :kikker:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 aug 2011, 10:31

allen schreef:Grapjas. Een Caterham zonder gehoorbescherming Je kunt alles aan de auto aanpassen en dan is je gehoor binnen no time aangetast. Plaatwerk is extreem dun. Blok zit dichtbij, uitlaat afhankelijk van de zijde op een halve meter afstand en de wind. Ik geef je drie dagen en dan zit je bij de oorarts omdat je oren suizen en pijn doen. :wave:

Overigens filter je met de juiste gehoorbescherming alle frequenties die je niet wilt hebben zoals wind. :kikker:
De aanpassing die jij hebt gedaan, is wel een erg rigoreuze............. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 11:01

ik zou er best een paar keer in willen rijden, maar zo ik nu denk nooit een auto willen kopen waar je gehoorbescherming bij moet dragen omdat anders gehoorschade op kan treden.
das net zoiets als je eigen vrouw die trouw en monogaam is (en jij ook) doch jullie n*uk*n alleen met een condoom omdat het veiliger is... :ongeveer als: :lol:

allen

Bericht door allen » 21 aug 2011, 12:19

Nu Hans, dat was lang nog niet zo rigoureus als bij die lelijke plastic badkuip van jou! :devil:

René, jij snapt het niet. Lees m'n tekst nog eens. Met goede oordoppen filter je geluid dat je niet wilt hebben. Een condoom kan eventueel wel ongewenste zwangerschap voorkomen! :tong:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 12:25

ik snap je heel goed Allen, maar ik zou geen oordoppen in willen hebben bij elke fun rit...snappie :D
dus zou niet voor zo'n auto gaan, of... hem aanpassen zodat ik "veilig" zonder oordoppen kan rijden, anders niet zo'n auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 13:07

volgens mij komt er zo een Caterham visit, op BBC 1
nu op TV in elk geval komt de Caterham 7 even op TV in het onderwerp.
hm...zit nu al 20min te kijken maar nog steeds geen Caterham terwijl het er wel mee begon...
kan nog komen (hopelijk) anders kijk ik al de hele tijd naar iets wat me niet echt intresseert :lol:

edit again: hm...programma bijna afgelopen nog steeds niks gezien terwijl het er kort mee begon, ik zag het toevallig na het eind van het nieuws...confused :bag:

Emiel

Bericht door Emiel » 21 aug 2011, 13:44

Uur tijdsverschil?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 13:50

Emiel schreef:Uur tijdsverschil?
denk het niet, het programma klopt wel,
normaal gaat het niet over auto's en of kijk ik ook niet, maar zag een leuke opname met die dame van dat programma achter het stuur en over Caterham praten, dus ik keek opzij en zag dat, dus dacht ff kijken, maar zie er helemaal niks van terug :D
heb ik het denk verkeerd begrepen en gaat het over een program wat binnenkort wordt uitgezonden...
zonde.

steve smith

Bericht door steve smith » 21 aug 2011, 13:56

Ruben schreef:Sommige mensen snappen het echt niet, om Rico maar te citeren..

Wat een ontzettend k*tgeluid maakt die motor zeg, daar ga je toch voor je lol niet inzitten?

Michel P

Bericht door Michel P » 21 aug 2011, 15:36

Gisteren ook nog even op zeer smalle weggetjes aan het sturen geweest met de Exige, snelheden zijn onder de 100kmh gebleven, en stapvoets langs fietsers.

Ik vind de sound wel lekker in de video. Alleen rijden met die doppen op de kop is achterlijk, koop dan wat goede geluidsdoppen voor in je oren.

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 21 aug 2011, 16:37

Het ziet er niet uit in eerste instantie die gehoorbeschermers, maar kan het gemak mij er wel van voorstellen. Ik heb op maat gemaakte doppen, werkt prima, maar als je bij een stop even wilt communiceren met iemand, is het net wat makkelijker om die headpones af te doen en die hoef je ook niet netjes in een etui te doen. Als je gehoor je lief is heb je ook in een standaard Elise oordoppen nodig op de snelweg en langere afstanden en/of hogere snelheden.

Ik vind het wel een bepaalde charme hebben zoals deze man het aanpakt.

allen

Bericht door allen » 21 aug 2011, 16:59

Uit een post hierboven maak ik op dat iemand een beetje jaloers is omdat hij nooit in zo'n wagen gaat passen. Afgunst haalt het slechtste in een mens naar boven... :mrgreen:

Michel, dat geluidje van het filmpje klinkt wel lekker, maar is in het geheel niet wat je dan in het echt zult horen. Lewinsky klonk in het echt ook compleet anders dan op de video. Zodra ik die bitch weer rijdend heb, moet ik toch eens proberen om misschien een microfoon in het voetenruim te plaatsen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 aug 2011, 20:46

Wat een K@t geluid zit er in die motor zeg, dat er mensen zijn die daarmee willen rijden :mrgreen:

HJ2

Bericht door HJ2 » 21 aug 2011, 21:17

... Die oordoppen steken zo ver uit dat ze wel enorm veel windgeruis MOETEN veroorzaken...

Michel P

Bericht door Michel P » 21 aug 2011, 22:13

Ik heb geen oordopjes in de Exige, ook niet nodig met de 2bular.

Michel

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 aug 2011, 23:00

Op de doppen staat Peltor Optime 1. Lekker goedkope bescherming. Maar ik kan me voorstellen dat als je vaak met dezelfde groep op pad gaat je Peltor kappen gaat overwegen met intercom. Communiceert makkelijk met de bestuurders onderling :wink:

Zelf doe ik nagenoeg altijd mijn op maat oordoppen in. Ik wil als ik boven de 60 ben ook nog kunnen genieten van muziek, kleinkinderen enz enz.

Stephan

jaydee

Bericht door jaydee » 21 aug 2011, 23:20

GTRene schreef:ik snap je heel goed Allen, maar ik zou geen oordoppen in willen hebben bij elke fun rit...snappie :D
dus zou niet voor zo'n auto gaan, of... hem aanpassen zodat ik "veilig" zonder oordoppen kan rijden, anders niet zo'n auto.
Dan kun je 95% van alles waar je de afgelopen jaren op hebt lopen geilen van je lijstje schrappen, René ;-)

Vergis je niet in het effect op je vermoeidheid... Met oordoppen houd je het gewoon langer vol omdat je niet helemaal gek gebulderd wordt (door in-, uitlaat, versnellingsbak, diff, banden of - niet de minste - windgeruis).

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 23:31

van de lijst zitten er inderdaad een paar bij die aardig wat kabaal kunnen maken, doch als ik die niet aan zou kunnen passen tegen een redelijke prijs zou ik ze snel weer weg doen.
magoed gezien de huidige situatie zitten dat soort auto's er voorlopig niet in :'(
gelukkig zijn er nog genoeg andere auto's :D

ik weet nog dat ik vroeger een paarse 205 GTi Dimma (205 turbo look) had (160pk) en dat was een vb? kenteken, in elk geval zonder achterbank e.d. en daar zat een uitlaat onder van daar past men been in :lol:
en als je een constante snelheid rede van zeg 120<>140 kwam er een resonantie in de kar waar je helemaal horendol van werd :crazy:
magoed in die tijd hield ik auto's gemiddeld 3 maanden en dus niet zo'n probleem, doch sindsdien lette ik wel meer op bepaalde geluiden in auto's :mrgreen:

der is natuurlijk ook een groot verschil, ga je 15min scheuren of ga je een trip maken van 2 a 3 uur in een auto met nare resonanties of kabaal :D

HJ2

Bericht door HJ2 » 22 aug 2011, 20:28

Nou, ik zou ook graag een setje oordoppen hebben op maat. Iemand nog goede aanbiedingen?
Dan zal ik verder stoppen met m'n off-topic ge- :blabla:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 aug 2011, 20:59

Ik heb ze hier aan laten meten. Ze hebben ook dealers, maar ik ga altijd het liefst naar de bron zelf, in dit geval Soesterberg ;)

http://www.alpine.nl/otoplastieken_aanmeten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Normaliter 99 euro, nu tot eind september ofzo 89 euro. Je kan ook een verzekering voor ik dacht 2 tientjes afsluiten voor twee jaar tegen verlies. Als je ze altijd in de auto meeneemt kan dat uiteraard wel eens gebeuren.

Plaats reactie