Moraalridders..

Dit is ons algemene autoforum.

Weg met de moraalridder

ja
1
100%
nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

Xave30

Re: Moraalridders..

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 17:46

Bizar situatie.

Gezien de reacite van Mw. Moraalridder haal ik er uit dat meneer mogelijk met problemen kampt. Zij had iig wat netter kunnen zijn en namens haar man excuses kunnen aanbieden.
Metchu schreef: Dus ik gaf het maar op, waarbij ik antwoordde: Nee mevrouw, u heeft pech. Uw hele leven lang wonen met een man die te weinig aandacht krijgt. Kijk maar uit dat u de volgende keer niet de verkeerde tegenkomt! Ik heb medelijden met jullie. Waarop ik me omdraaide en de auto weer instapte.

the moraalridder got moraalriddert :mrgreen: :mrgreen: sjonge jonge zeg, wat een kansloos volk... Vent heeft bij de bingo nu weer een mooi verhaal ...
Maar vervolgens ga je toch zitten 'yo' mama battlen' met Mw Moraalridder :hmmm:

Metchu

Bericht door Metchu » 23 apr 2010, 17:53

nee het was een reactie op het setje :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 17:55

:lol:
Maargoed. Gelukkig is het allemaal niet verder uit de hand gelopen. (uitschelden, meppen etc) Je bent daar netjes weggelopen en zij samen gelukkig (lees ellendig) met elkaar achtergebleven.

"Ignorance is bliss" :wink:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 23 apr 2010, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 apr 2010, 17:57

nee man, ben je gek... zo ver had ik het nooit laten komen... Ik ben altijd superrustig, als ik praat ook 8) :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 18:05

Ik verwacht ook niet veel anders van jou hoor! :) Het is toch mogelijk geweest dat een van hen ineens tekeer zouden gaan al heb je niks verkeerds tegen hen gezegd..

S-J

Bericht door S-J » 24 apr 2010, 17:46

Vent heeft [s]bij de bingo [/s] op D-F nu weer een mooi verhaal ...

:sealed: :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 apr 2010, 12:02

Is wel leuk dat je ff stopt. Maar die lui hebben een heel ander beeld van het verkeer dan jij dat je dat verbaal toch niet gaat "winnen". Wel moedig van je :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 25 apr 2010, 18:26

Altijd lekker de moraalridder die de geldende regens niet kent.

Vrijdag, fietste s' ochtends naar mijn werk.
Kom ik altijd door een straat waar een veldje de weg splitst, echter mag je fietsend wel de kortste (lees tegemoetkomend verkeer) weg nemen(staat met borden aan beide kanten zelfs aangegeven.

Dus ik fiets die kant langs, komt me een man in V40 tegemoet die al wijzend naar de andere rijbaan mijn richting op stuurt om wel even duidelijk te gaan maken dat ik over de verkeerde weghelft fiets.
En ik op het laatste moment maar de stoet op spring met fiets en al.

Ergens hoop ik erop de betreffende man maandag weer tegen te komen. Maar het kleine stemmetje in mij zegt op dat moment hopelijk toch maar weer "spring de stoep op" ipv "confronteer hem"

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 apr 2010, 19:47

Zelf ook eens meegemaakt, met een V70-rijder weliswaar. Ik had motorhandschoenen aan (uit m'n scootertijdperk, het was koud) dus wilde eigenlijk z'n achterste zijruitje inslaan... "ja, ik viel"... maar was helaas net buiten bereik van mijn arm. Achteraf natuurlijk maar goed ook... :roll:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 25 apr 2010, 21:12

gister nog meegemaakt, ik kwam vanaf een industrieterrein af en ik moest invoegen voor de baan naar rechts(vanaf voorschoten naar leiden) om naar de snelweg te gaan. aan het einde daar staan 2 stoplichten(1 de stad in en 1 richting de snelweg) . de kant naar de a4 was redelijk druk waardoor ik er net niet helemaal tussen kon en 4 seconden op de andere rijbaan stond met de achterkant. komt er een ford focus met een stel futters aanrijden. beginnen gelijk vol te toeteren dus ik maan ze van joh doe even rustig. begin die vrouw van het stel te tieren of ik me rijbewijs bij een pakje boter gehaald heb?
had er net op zaterdag een goede 11 uur werk op zitten dus ik had totaal geen zin in irritante discussie's. dus ik zeg mevrouw helemaal prima wat u wilt maar doe ff rustig en ik zwaai en rij gewoon verder. komen ze weer naast me rijden en begint naar der voorhoofd te wijzen en weer te tieren. Dus ik zeg: Kappen nou Kut(new kids :bag: ), als het je echt zo hoog zit stoppen we verderop wel ff en dan kom ik de auto wel uit dan kunnen jullie lachen.
Gaat het raam dicht en gaat net hun stoplicht op groen waardoor ze weer een paar auto's opschuiven. mijn stoplicht gaat op groen en ik kan zo doorrijden waardoor ik ze weer inhaal/
Moraal van het verhaal is, die mensen hebben zich erg druk gemaakt en op het laatst stond mijn stoplicht een stuk gunstiger waardoor uiteindelijk zelfs niemand enig oponthoud heeft gehad.

Mack

Bericht door Mack » 26 apr 2010, 09:36

Martijn Koevoets schreef:Zelf ook eens meegemaakt, met een V70-rijder weliswaar. Ik had motorhandschoenen aan (uit m'n scootertijdperk, het was koud) dus wilde eigenlijk z'n achterste zijruitje inslaan... "ja, ik viel"... maar was helaas net buiten bereik van mijn arm. Achteraf natuurlijk maar goed ook... :roll:
Heb ik ook eens gehad, met een BMW ( :jenna: ). Was aan het skaten op het fietspad ( :bag: ) en BMW haalt over het fietspad een auto in die voor linksaf stond - maar daar skate ik dus. Heb toen ook met die fijne skate-polsbeschermers tegen zijn zijruit getikt (niks kapot hoor - maar zo dichtbij was hij dus).

Stoptie, midden op een overweg, komt heel dreigend naar me toe, scheldend, tierend - en precies toen gingen de bellen rinkelen en gingen de spoorbomen naar beneden. Meneer is teruggerend naar zijn auto (op de overweg) en weggereden. Saved by the bell - wat een kansloos volk.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 apr 2010, 11:03

Tim N schreef:Altijd lekker de moraalridder die de geldende regens niet kent.

Vrijdag, fietste s' ochtends naar mijn werk.
Kom ik altijd door een straat waar een veldje de weg splitst, echter mag je fietsend wel de kortste (lees tegemoetkomend verkeer) weg nemen(staat met borden aan beide kanten zelfs aangegeven.

Dus ik fiets die kant langs, komt me een man in V40 tegemoet die al wijzend naar de andere rijbaan mijn richting op stuurt om wel even duidelijk te gaan maken dat ik over de verkeerde weghelft fiets.
En ik op het laatste moment maar de stoet op spring met fiets en al.

Ergens hoop ik erop de betreffende man maandag weer tegen te komen. Maar het kleine stemmetje in mij zegt op dat moment hopelijk toch maar weer "spring de stoep op" ipv "confronteer hem"
Jij op de stoep springen en fiets voor de auto flikkeren! In 1 beweging proberen te doen, alsof je echt schrikt :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 apr 2010, 11:10

Vervolgens een dikke schwalbe maken en met een pijnlijk gezicht naar je enkel grijpen (of natuurlijk gewoon levenloos blijven liggen)

Tim N

Bericht door Tim N » 26 apr 2010, 18:50

Arthur schreef:Jij op de stoep springen en fiets voor de auto flikkeren! In 1 beweging proberen te doen, alsof je echt schrikt :mrgreen:
Dat ging ook dor mijn hoofd, (naderhand) maar beter de eer aan jezelf houden.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 26 apr 2010, 21:31

Heerlijk topic en heel herkenbaar...! :clap:

Van het weekend ook zoiets meegemaakt, weliswaar niet op de weg.
Met stel vrienden bootje gehuurd. In een niet nader te noemen dorpje zijn er een tweetal ff aan wal gegaan om een visje te kopen. Terwijl wij aanmeren zegt zo'n toerist, waren wij overigens ook, met zo'n zeurstem dat je daar niet mag aanmeren want er was net al een bootje weggestuurd door de havenmeester.
MENS waar bemoei je je mee!? Enfin, komt de havenmeester aangevaren en vraagt ons heel relax weg te varen omdat er nu net een jacht aankomt die daar wil aanmeren.

JP

Bericht door JP » 27 apr 2010, 08:45

^ dan vraag ik me op mijn beurt wel af, wanneer het wel goed is. Als je bijv. met 150 over de provinciale weg raast en een tegenligger gaat wat seinen met grootlicht. Dan kun je ook zeggen waar bemoei je je mee, maar het kan ook een waarschuwing zijn voor een flitser. Mensen voelen zich snel beledigd en hun doen en laten.
Als de havenmeester een lul was had hij je een boete kunnen geven (als dat in zijn bevoegdheid zit) en mensen op de wal waarschuwen je.

Nou is het natuurlijk wel altijd de toon waarop mensen je aanspreken/waarschuwen

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 apr 2010, 09:02

Ooit eens naast iemand in de auto gezeten, die op een provinciale weg in Drenthe, een tegenligger die aan het inhalen was eventjes wilde moraalridderen..... :shock:
"Kijk dan wat een idioot" riep hij tegen mij, en vervolgens stuurt hij zijn eigen auto nog ietsjes richting middenstreep om de tegenligger te laten schrikken, echt rakelings vlogen we langs elkaar heen.

Vroeg of hij dat in het vervolg kon laten :wink:

WJ

Bericht door WJ » 27 apr 2010, 09:08

Ik ben ooit eens het halve dorp achterna gezeten door zo'n moraal ridder. Die vond dat ik te hard reed.
Ipv in discussie te gaan en te vragen waarom die zelf als een idioot me achterna reed heb ik hem maar een handkusje toegeblazen... Dacht dat die ontplofte. :mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 27 apr 2010, 10:27

Vandaag ook:
Kom van de snelweg af, op een rotonde waar een rij staat te wachten om rechtsaf te slaan (2-baans). Ik moet naar links op 3/4 de afslag, dus rij er links langs omheen om zo uit te komen op de binnenbaan van de rotonde. ter hoogte van de afslag naar rechts geef ik richting aan om naar de rechterstrook te gaan en vervolgens de afslag op 3/4 te nemen. Komt er een Toyota Auris (...) de rotonde opzetten terwijl ik daar - richtingaangevend en al - rij, en rijdt met een vals glimlachje het gat dicht waar ik op dat moment aan het insturen ben. Op de claxon en achteraansluiten is helaas het devies. Nu ik achter hem zit, spurt hij er vandoor, naar de volgende afslag die ik ook moet hebben.... naar hetzelfde bedrijventerrein wat ik moet zijn... hee, dezelfde slagboom die ik moet hebben....en hetzelfde parkeerterrein....van dezelfde werkgever... de beste collega wist niet hoe snel hij uit moest stappen en strak voor zich uitkijkend naar binnen moest lopen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 apr 2010, 10:33

Road rage

Tim N

Bericht door Tim N » 27 apr 2010, 11:05

2000USA schreef:Vandaag ook:
Kom van de snelweg af, op een rotonde waar een rij staat te wachten om rechtsaf te slaan (2-baans). Ik moet naar links op 3/4 de afslag, dus rij er links langs omheen om zo uit te komen op de binnenbaan van de rotonde. ter hoogte van de afslag naar rechts geef ik richting aan om naar de rechterstrook te gaan en vervolgens de afslag op 3/4 te nemen. Komt er een Toyota Auris (...) de rotonde opzetten terwijl ik daar - richtingaangevend en al - rij, en rijdt met een vals glimlachje het gat dicht waar ik op dat moment aan het insturen ben. Op de claxon en achteraansluiten is helaas het devies. Nu ik achter hem zit, spurt hij er vandoor, naar de volgende afslag die ik ook moet hebben.... naar hetzelfde bedrijventerrein wat ik moet zijn... hee, dezelfde slagboom die ik moet hebben....en hetzelfde parkeerterrein....van dezelfde werkgever... de beste collega wist niet hoe snel hij uit moest stappen en strak voor zich uitkijkend naar binnen moest lopen.

Had hem op zijn minst bij de draaideur klem gereden LOL

2000USA

Bericht door 2000USA » 27 apr 2010, 11:06

Tim N schreef: Had hem op zijn minst bij de draaideur klem gereden LOL
Tis zo lunchtijd... :evil: :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 27 apr 2010, 11:11

tipje :wink:

Afbeelding

Of reconstructie van "Schatjes" met o.a. ketting + dikke betonpoer LOL

steve smith

Bericht door steve smith » 27 apr 2010, 11:17

2000USA schreef:Vandaag ook:
Wat een domme lul die gast! Opschieten-voor-Dummies Les 1: Don't shit where you live

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 apr 2010, 11:36

Zal niet de eerste keer zijn. Een collega van mijn moeder een jaar of 10 terug dacht ook eens de moraalridder uit te hangen door even een BMW 7 serie af te snijden, helaas parkeerde die 7 serie vervolgens in de zelfde parkeergarage op de directieparkeerplaats :mrgreen: Best lullig als je als je je baas afsnijd, niet goed voor je carriere.
M@rcel schreef:Even voor de snelle mannen hier,

Als je zeg maar een kilometertje of 30 sneller rijdt dan de rest, dan is het echt onzin om steeds weer naar de meest rechter baan te manoeuvreren na een inhaalactie.
Het komt de rust op de weg absoluut niet ten goede, ook voor jezelf rijdt dat redelijk geforceerd, daarbij val je heel snel op met al dat geknipper.

Wat ik soms wel niet zie met die zogenaamde moraalridders die wel zelf een stuk harder rijden dan is toegestaan, maar als een soort slalom de slaapkoppen op de middelste baan proberen wakker te schudden, en dan heb ik het nog niet eens over het afsnijden wat daarbij vaak gepaard gaat.

Voor ons geld bij verhoogde snelheid dat we altijd op de middelste of linker baan blijven, daardoor meer overzicht en veel meer rust in de wagen.

We hebben het er al eens over gehad hier op DF, misschien toch eens leuk om ipv een trackday een dag te leren rechtuitbranden 8)

ik open er wel een draadje voor.
Vind ik ook een goeie, dit doe ik zelf eigenlijk ook altijd op de snelweg als ik een kilometer of 40-50 te hard rij. Of het minder opvalt weet ik niet, kostte me een maandje terug of zo wel 320 euro :roll: Maar de beste man van de KLPD vond het allemaalwel prima, hij zei alleen als je nou de volgende keer 160 rijd ipv 180 op mijn tellertje dan is het voor mij niet de moeite :mrgreen:

Maar ik vind dat qua rijden en overzicht idd ook lekkerder, verkeer wat voor je naar links komt zie je in de meeste gevallen toch al aankomen, op een gegeven moment weet je gewoon dat ze hem er voor gaan zetten om bijvoorbeeld een vrachtwagen in te halen ja of nee.

Plaats reactie