Pagina 5 van 23
Geplaatst: 16 mei 2007, 10:02
door Hubert D
en daarvoor rij ik dan weer met mijn Heineken skin

Geplaatst: 16 mei 2007, 13:04
door Robin
Hubert je hebt 2 pbs.

Geplaatst: 20 mei 2007, 13:35
door Robin
LFS S2 is gewoon UIT-MUN-TEND. Nu m'n screenshots nog. Tering wat mooi, wat fysiek echt, wat een oog voor race/fysiek/technisch detail en wat rijdt' t machtig met 'n G25! Ik ben ff GTR2 'fan' moe, hoe mooi qua graphics en real life beleving het ook is. LFS is de keizer en 'n waardig opvolger van GrandPrix Legends qua rijdbaarheid en gevoel. Ik had de demo al 'n paar jaar, maar sinds deze week 't complete verhaal, met dank aan Hubert!
LX6 Super Seven: Awesome. Machtig, wat mooi. Driftwerk etc. Strak.
Die Formule V8. Super. Zelfs 'driftbaar'. Ook de Raceabout, topper qua driftwerk etc, ding bestaat dus echt, wist ik niet:
http://www.raceabout.fi/content/1.html
[img:1024:678]
http://www.raceabout.fi/press_photos/05/RA05_05.jpg[/img]
Ff gewoon 3 uur lang aan 't setup testen geweest met de Super Seven, Raceabout en die 1380kg rwd straat GT dweil.
En ja MIJN driftking is een 1380kg wegende rwd GT dat halve Porsche/Ferrari ding hoeheetie. Die met 360pk. Dweil inderdaad, maar driftbaar als een E46 M3 overal en altijd totaal machtig.(Zie hierboven die gele kar, die dus, waar Elco mee schuinsmarcheert

) De rest van de racers. Excellent. Sauber F1 is prachtig. Met TC uit quite a handful.
Gewoon vergeten dat ik een GF heb gvd man.

[/img]
Geplaatst: 20 mei 2007, 15:15
door Tomaz
Welkom bij de club Robin!
Tijd voor een 24h´s D-F servertje ergens?

Geplaatst: 20 mei 2007, 18:12
door Thomas
Nou Robin, welkom! Al spijt dat je niet eerder overstag bent gegaan? Df-servertje zou leuk zijn, maar laten we in ieder geval eens een avondje organiseren. Kunnen we eventueel gewoon een bestaand servertje voor nemen.
Dat gele ding hierboven is ook mijn driftking
Man wat gaat dat lekker met die bak.
Geplaatst: 20 mei 2007, 18:23
door Thomas
www.lfsworld.net
Hier kun je trouwens je statistieken zien; hoeveelheid gereden kilometers, rondetijden per circuit/auto enz.
Geplaatst: 21 mei 2007, 11:19
door Hubert D
Ha, het is gelukt hoor ik
LFS is super!
Opstarten, server kiezen en binnen 30sec. zit je vanaf het bureaublad online te driften
De FZ5 is ook MIJN favoriet voor driften. Wat een heerlijk ding. De LX6 is bruut, alleen om te racen moet je echt de LX4 proberen. Stuk minder vermogen, maar een prachtige balans om mee op het randje te gaan. De LX6 is meer voor over het randje zeg maar
D-F server zou mooi zijn. Ik heb nog steeds hele goede herinneringen aan de tijd met Jordy en Joost in de S1/S2 demo tijd. (ging toen via nurburgring.nl geloof ik)
Geplaatst: 21 mei 2007, 11:57
door Dennis Cavallino
Eindelijk Robin!
Als ik mijn videokaart eens aan de praat krijg sinds het installeren van een legale Windows versie, dan doe ik ook weer mee!
Geplaatst: 21 mei 2007, 12:03
door Robin
Een verademing jongens, tering wat een voldoening haal ik uit LFS. Dat had ik als laatste met RBR, maar niet zo sterk als nu. GTR2 komt niet in de buurt als 't op fysiek aankomt. GPL was m'n eerste echte sim. Dit is 'n kleinkind zegmaar. Briljant gewoonweg. Wat een detail voor de fysiek van een auto. Diepe buiging hoor.

Geplaatst: 21 mei 2007, 12:03
door Hubert D
@ Cav.
Nee, jij mag niet meedoen. Jij ligt altijd dwars!
8)
Geplaatst: 21 mei 2007, 12:39
door Sander S.
Jongens, ff in gewone nederlandse taal
Wat is dit voor een spel ?
Welk platform heb ik er voor nodig ( PC ? )
Hoe download ik het ?
8)
Robin, je maakt me enthousiast, mag ik je GF lenen 8)
Geplaatst: 21 mei 2007, 13:07
door Hubert D
Sander Spoolder schreef:Hoe download ik het ?
http://www.lfs.net/
Spel downloaden, die kun je als demo rijden. Lijkt het je wat dan vraag je aan Robin of het de centen waard is en dan koop je het online. Code invoeren en meedoen met de rest.
Staat allemaal op de site beschreven verder.
Geplaatst: 21 mei 2007, 13:41
door Robin
Het is de centen 3 dubbel waard wat mij betreft. En leerzaam ook, Sander. Want de meeste sims zijn in 't Engels, de technische toestanden zoals camber/rijhoogte/besturing en teveel om op te noemen technische gegevens zijn gewoon in het Nederlands en je ziet aan de pics ook wat je aan de auto doet, wielophanging, invering, camberstanden, de massa van een bijrijder of een volle tank, incl de fysieke drukken dmv 'pijlen'. Leerzaam en prachtig om te rijden.
Geplaatst: 21 mei 2007, 14:25
door René130i
Grr waarom is iedereen zo positief
Net GTR2 gekocht. :twisted: Nou ja, deze vanavond maar ff downloaden...

Geplaatst: 22 mei 2007, 00:11
door Tomaz
GVD, na een hoop calibratieproblemen van René deze avond ben ik nu aan de buurt.
M´n Logitech DFP lijkt de weg helemaal kwijt te zijn qua stuur. Remmen en gasgeven gaat lekker, maar de stuurinstellingen blijven niet goed staan en calibreren helpt niet echt.

Geplaatst: 22 mei 2007, 08:08
door René130i
Hm weird?
Ik heb de problemen opgelost door Logitech Profiler te uninstallen en de standaard windows "spelbesturing" opties gebruikt in het configuratiescherm. Misschen het proberen waard.
Geplaatst: 22 mei 2007, 08:59
door Robin
Ik ben nog niet online, want nog niet goed genoeg in de competitie, denk ik, dus oefen ik bijv op Aston(Cadet) in PRO en daar win ik nipt met 2 sec voorsprong op n'r 2. Auto. LX6 Super Seven. Hoop overstuur nog steeds...
Geplaatst: 22 mei 2007, 09:01
door René130i
Ik drift alleen online, zo goed ben ik

Geplaatst: 22 mei 2007, 09:34
door k33z
Gisteren weer even LFS gespeeld (10 minuten).
Blijft leuk, maar volgens mij kan je alleen maar driften met dit spel. Normaal rijden lijkt amper mogelijk.
Geplaatst: 22 mei 2007, 09:40
door René130i
Ja als ik het vergelijk met GTR2 en je wilt racen dan lijkt LFS alsof je in een Eend over de weg zweeft en in GTR2 alsof je in een... M3 rijdt bv

Lijkt me realistischer.
Maaarrrr.... LFS is meer fun denk ik. Ook racen is wel te doen na wat oefenen denk ik.
Gister in LFS nog met zo'n formula wagen gereden met z'n allen. Dat vond ik wel erg op arcade lijken.
Geplaatst: 22 mei 2007, 10:04
door k33z
Ik vind het inderdaad een gaaf spel om lol mee te hebben, maar in mijn ogen is het geen echte sim, zoals het wel door veel mensen wordt neergezet.
De force feedback is wel fantastisch vergeleken met GTR2, daar kunnen ze nog wat van leren.
Geplaatst: 22 mei 2007, 10:29
door Robin
de fysiek is iig prima ook al verwacht ik idd wel eens wat meer tractie/grip van de banden. Iets wat die Formulewagens en die racers met slicks in LFS WEL weer hebben imho. GTR2 is slicks, dus misschien zit daar het verschil?
Ik begrijp dat een LX6 met 600kg en 190 pk en 100kg massa(bij wijze van) op de achteras fysiek een driftdweil is, dat de FZ50 , dat GT ding met 1380kg en 360 pk dat ook zo easy is met amper forceren, is inderaad een beetje TE. Dat ding moet meer grip/tractie hebben, dan zoals nu...
Geplaatst: 22 mei 2007, 10:49
door Dennis Cavallino
Ik heb wel wat setups waarin je meer grip hebt, maar het ligt ook erg aan je rijstijl. Ik ga vaak dwars, heel vreemd.
Met de LX4 en de non turbo 'Mazda RX7' en de FWD's kun je het beste 'cupracen', de 'Porsche' en de Mazda turbo zijn meer bedoeld om te driften.
Als je met de GTR's en de F1 rijdt, dan heb je het probleem van het schuin gaan helemaal niet. Wel als je te hard gaat natuurlijk. En tijdens online racen leer je echt het meeste. Er zijn genoeg 'rookie' servers. Maar je moet gewoon rekening houden dat je tijdig moet remmen en in het begin 1 duidelijke lijn kiest. Dat voorkomt een hoop ellende. Ik heb mijn view ook zo afgesteld dat ik goed kan spiegelen.
Geplaatst: 22 mei 2007, 10:49
door Dennis Cavallino
Ow ja en de extra mirror inschakelen voorkomt ook veel ellende.

Geplaatst: 22 mei 2007, 11:09
door Jordy van Kouwen
Met de straatwagens is het inderdaad dweilen. Met de Formule en GTR wagentjes is het echter prima racen, daar heb je een fijne balans tussen onder- en overstuur met genoeg controle. Dat geeft wel aan dat het spel gebaseerd is op een uitgebreid pacejka model.
Dat mis ik in GTR2, dat is hetzelfde als in een pakje boter knijpen. GTR ontleent zijn kracht voornamelijk aan het totaalpakketje, dus van alles een beetje. Mooie wagens, racebanen, geluid, racedetails etc. etc. Het lijkt daardoor wel alsof het realistisch is, maar vooral de detaillering van de grip is te beperkt. Als je in GTR2 teveel instuurt, glijd je gewoon lineair over de voorwielen. In LFS2 gaat dan de wagen anders werken, afhankelijk van hoeveel je onderstuurt. Dat heeft inderdaad te maken met de Force Feedback, maar heeft ook rechtstreeks te maken met wat het spel simuleert. GTR2 valt daarmee door de mand.
Ik had LFS2 de kast ingetrapt nadat GTR2 uitkwam. Half jaartje later weer LFS geprobeerd en het valt toch wel erg op. Het gebruiksgemak en de vele opties blijven erg goed.
Had het liever andersom gezien, ik kan me ook voorstellen dat doorwinterde racesimmers liever in een 'echte' GTR rijden in plaats van kabouter plop wagens.