Een bmw wordt de volgende

En waarom weet ik daar niks van dat je gaat proefrijden??MarkE92 schreef:Na twee E92's heb ik het wel een beetje gezien Jussi + heb altijd een zwak gehad voor de Vette. Morgen eerst maar eens proefrijden in een handgeschakelde LS3 + automaat LS2, dan zien we wel weer verder.
Als de C6 doorgaat komen er zeker grotere wielen onder Hans dus wellicht een optie voor de remmenset.
Gr,
Mark
figuur 1: In de 2006 Chevrolet Corvette Z06, een seriematig geproduceerde ‘high performance’ editie van de Corvette, zijn de motor en enkele onderdelen van de voorwielophanging bevestigd aan een subframe van gegoten magnesium dat 34% lichter is dan het aluminium subframe dat in de ‘standaard’ Corvette wordt gebruikt. De Z06 beschikt verder over een aluminium chassis (staal in de standaard Corvette) met polymeer composiet panelen (onder andere de spatborden, vloerpanelen en de motorkap) en titanium componenten in het uitlaatsysteem. Hiermee werd ongeveer 46 kilo aan gewicht bespaard en is het de eerste auto met meer dan 500 pk die de aan de ‘gas guzzler tax’ (de Amerikaanse ‘slurptax’) wist te ontkomen. Bron: General Motors.
Chassis niet erg stijf? Een automaat zal misschien beter bevallen?MarkE92 schreef:Proefrit is gemaakt JohnR in een witte handgeschakelde C6 uit 2008 met LS3 blok ..... helaas sneeuwde het met de proefrit dus heb rustig aan gereden. Rit is me wel wat tegengevallen..... schakelde erg stroef, chassis niet erg stijf waardoor er erg veel rammeltjes hoorbaar waren + kraakte als een gek bij volledige stuuruitslag. Uitzicht op de brede zijschermen is wel super gaaf + veel power onderin. Ben er nog niet uit.... eerst maar eens met een automaat gaan rijden als het weer beter is om te kijken of dat beter bevalt.
To be continued.....
zou ik niet te hard roepen...Downforce Hans schreef:Als je inderdaad een 4 deurs caravan trekker zoekt dan moet je de Corvette niet nemen.
een 335i is volgens mij niet bruut te noemenLouis schreef:Nog iemand een opmerking over mijn vraag ? Hoe bruut is een 335i of gaat dat allemaal soepel en geisoleerd dat het wel rap gaat maar qua ervaring valt het allemaal wel mee.
Ik zoek een wagen die eigenlijk abnormaal rap is, de enige reverentie die ik heb is een gehuurde Rs4 maar die valt qua beleving helemaal in het niets vergeleken met een 437pk C6 want dat gaat in mijn termen wel bijzonder rap![]()
Een twinturbo 335i gechipte 365pk lijkt me geen stakker maar ik moet iets hebben wat niet na een tijdje gaat vervelen omdat het eigenlijk niet snel genoeg gaat.
B3 ALPINA BI-TURBO,BJ 2009,NAVI PROFESSIONEL,LEDER-SPORTSITZE v ALPINA,SPORTAUTOMATIC mit STEPTRONIK,orig 25tkm,ZV-IR,BI-XENON,SPORTAUSPUFF,WERKSLEISTUNGSSTEIGERUNG,MULTILENKRAD,SHZG,absolute RARITÄT,SCHECKHEFT TEMPOMAT,BC,REGENSENSOR,335i-BASIS,NL,MAL,SCHECKHEFT,NIGHTW,ALLRAD,GET RÜCKBANK,ALU 20",KPL ALPINA UMBAU FÜR 30TEURO,NEUWERTIG!!!VB 35600EURO
FerdiACS1 schreef:Dit is geen goed vergelijk. Een 335i tov. een C6. De auto's verschillen zo ontzettend veel van elkaar, dat een objectieve afweging helemaal niet te maken is. Ik stond voor dezelfde soortige keuze: een Boxter Porsche Spyder OF een BMW135i. Ik was er in 5 minuten uit, nl, dat het helemaal geen keuze is, omdat de auto's voor totaal verschillende doeleinden zijn gemaakt. En ik denk dat het verschil tussen een 335i en een C6 nog veel groter is.
Dus, als je een coole sportwagen wil, tweezitter, V8 Power en dik 400 pk? Dan is een BMW 335i NOOIT een optie. Dan natuurlijk een auto zoals een Corvette, fantastic ride!!! Daar laat je natuurlijk je 335i voor staan. No brainer.
Maar als je een daily fast cruiser zoekt, redelijk zuinig, praktisch, beetje restwaarde ook, een 4 zitter, caravantrekker, dan is een C6 NOOIT een optie.
Wat je wel kunt zeggen is dat BMW die 335i (en ook de 135i) ontzettend goed heeft gemaakt. Eigenlijk te goed. Vooral als je overstapt naar wat anders, merk je in een keer wat een wereldblok die twinturbo is. Met een chip voelt de auto als een V8 met de kracht van een powertruck. Da's niet normaal. Hoe goed die BMW's zijn gebouwd. Vermogensopbouw, koppel, hij heeft het allemaal. Tuurlijk, er zijn sportievere blokken, betere tracktools, meer pk's etc. Maar als je je 335i weg doet, laat je altijd wat achter..
Als 'angst voor verveling mee speelt':Louis schreef:Een twinturbo 335i gechipte 365pk lijkt me geen stakker maar ik moet iets hebben wat niet na een tijdje gaat vervelen omdat het eigenlijk niet snel genoeg gaat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten