ANWB zal bepalend zijn..
- RVV
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Duifjes, dat vind ik een van de grootste naaierijen.. Als eigenaar van een auto die je al dubbel en dwars heb betaald.. word je extra gestraft met een totaal waardeloze auto voor de inruil/wederverkoop..
Kijk mijn M5 zingt zijn tijd wel uit.. nu 4 jaar oud.. straks als het kastje komt... 5 jaar verder.. is die 9 jaar.. dan is die die al fors afgeschreven... dan schors ik hem desnoods... en bouw ik hem om tot een tracktool ofzo.. strippen.... geen kentteken meer..
Maar iets nieuws.. tja dat is over natuurlijk..
Afgezien van de kilometerprijs.. is de C02 kopelling natuurlijk compleet van de pot gerukt... straf op straf..
Stel je koopt nu een nieuwe M5.. kost 20000 euro meer dan in 2005.. prijsverhoging volledig opgegaan aan slurptax (=C02 straf) dan mag je straks WEER Co2 straf betalen...
Dikke auto's met dito motoren word compleet de nek omgedraaid.. Hoe mooi ik het ook vind.. maar ik koop voorlopig de komende jaren helemaal geen auto.. en straks... zal het wel een koffiemolen motor worden ..want ik weiger om financieel zo zwaar te bloeden voor het zogenaamde millieu...
Hoe is toch.. dat het zo ver in dit land is gekomen...
En als we maar even niet opletten dan hebben we straks een PvdA, SP en Groen links kabinet.. nou berg je dan maar...
Kijk mijn M5 zingt zijn tijd wel uit.. nu 4 jaar oud.. straks als het kastje komt... 5 jaar verder.. is die 9 jaar.. dan is die die al fors afgeschreven... dan schors ik hem desnoods... en bouw ik hem om tot een tracktool ofzo.. strippen.... geen kentteken meer..
Maar iets nieuws.. tja dat is over natuurlijk..
Afgezien van de kilometerprijs.. is de C02 kopelling natuurlijk compleet van de pot gerukt... straf op straf..
Stel je koopt nu een nieuwe M5.. kost 20000 euro meer dan in 2005.. prijsverhoging volledig opgegaan aan slurptax (=C02 straf) dan mag je straks WEER Co2 straf betalen...
Dikke auto's met dito motoren word compleet de nek omgedraaid.. Hoe mooi ik het ook vind.. maar ik koop voorlopig de komende jaren helemaal geen auto.. en straks... zal het wel een koffiemolen motor worden ..want ik weiger om financieel zo zwaar te bloeden voor het zogenaamde millieu...
Hoe is toch.. dat het zo ver in dit land is gekomen...
En als we maar even niet opletten dan hebben we straks een PvdA, SP en Groen links kabinet.. nou berg je dan maar...
- Ravin ///M
vooral die laatste... lees die partij d'r autoplannen maarRico schreef: SP en Groen links kabinet
- Jurriuit
Ff heel erg off-topic, maarre 5 jaar nog in deze kar Rico???Rico schreef:Kijk mijn M5 zingt zijn tijd wel uit.. nu 4 jaar oud.. straks als het kastje komt... 5 jaar verder.. is die 9 jaar.. dan is die die al fors afgeschreven... dan schors ik hem desnoods... en bouw ik hem om tot een tracktool ofzo.. strippen.... geen kentteken meer..
Haal jij never - RVV
Dat hangt vooral af van de de inruilwaarde. Stel ik wil 2 jaar nog doorrijden en krijg dan een inruilprijs van 20000 euro te horen .. wat heeft het dan nog voor een zin om hem in te ruilen ?
En voor wat ? Een nieuwere M5 of M3 die hetzelfde lot is beschoren ?
Dan kan ik netzo goed de M5 houden totdat het kastje een feit is...
Moet wel zeggen dat ik niet zoveel meer rij in de M5, meestijds pak ik de 330d.. maar ik moet zeggen, pak ik hem mee zoals vandaag.. dan is het wel weer compleet feest..
En voor wat ? Een nieuwere M5 of M3 die hetzelfde lot is beschoren ?
Dan kan ik netzo goed de M5 houden totdat het kastje een feit is...
Moet wel zeggen dat ik niet zoveel meer rij in de M5, meestijds pak ik de 330d.. maar ik moet zeggen, pak ik hem mee zoals vandaag.. dan is het wel weer compleet feest..
- Ravin ///M
Als ik de tabellen goed lees stijgen je kilometerkosten naarmate de auto ouder wordt,
auto's zullen dus nooit meer zo duur kunnen zijn in NL tegen die tijd
, je schrijft immers
3x zo hard af.
auto's zullen dus nooit meer zo duur kunnen zijn in NL tegen die tijd
3x zo hard af.
-
Tom
Ben je mooi klaar mee, die confetti gaat overal tussenzitten, en zich maar druk maken om een goede restwaardeRico schreef: Moet wel zeggen dat ik niet zoveel meer rij in de M5, meestijds pak ik de 330d.. maar ik moet zeggen, pak ik hem mee zoals vandaag.. dan is het wel weer compleet feest..
- duifjes.com
Rico...het is schandaling....triest etc....maar het gaat wel zo gebeuren.....jij zegt nu ook al voor mij geen dikke auto dan meer.....zoals zo velen....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat had ik reeds geroepen............................uiteraard eerst even afwachten, de soep wordt niet zo heet enz.................
-
EJGT3CS
Emigreren dan maar?
- Jurriuit
Investeren in een eilandje, schijnt dat er nog wat leegstaat in de buurt van Dubai
DF-land :banaan:
- tommel
Daar maken ze gewoon een nieuw eiland voor jeJurriuit schreef:Investeren in een eilandje, schijnt dat er nog wat leegstaat in de buurt van Dubai![]()
- KW
Ag Femke heeft gewoon een grote Beurt nodig... waarna ze net als elke door DGB onderhanden genomen auto afgeschreven is en kan oprottenRavin ///M schreef:vooral die laatste... lees die partij d'r autoplannen maarRico schreef: SP en Groen links kabinet
Ik zou er bijna over na gaan denkenJurriuit schreef:Investeren in een eilandje, schijnt dat er nog wat leegstaat in de buurt van Dubai![]()
- GTRene
Ik kreeg vanmorgen de nwe factuur van de ANWB
datum 15 november 2009
tis vandaag 2 december...
achterop de toelichting staat: NB: let wel op dat uw lidmaatschap automatisch verlengd wordt, tenzij uw schriftelijke opzegging of wijziging vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar door de ANWB is ontvangen.
is dat slim van hen of niet...
datum 15 november 2009
achterop de toelichting staat: NB: let wel op dat uw lidmaatschap automatisch verlengd wordt, tenzij uw schriftelijke opzegging of wijziging vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar door de ANWB is ontvangen.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Daar was toch pas iets voor geregeld, dat contracten niet meer stilzwijgend verlengd mochten worden...?GTRene schreef:Ik kreeg vanmorgen de nwe factuur van de ANWB
datum 15 november 2009![]()
- GTRene
dat werkt wel zo bij telefoon abonnementen, echter de hulpdienst is een jaarcontract wet niet of ze verplicht zijn zeg 1 maand voor de opzegtermijn dat te melden...zoals nu ist eigenlijk belachelijk...voor 15 november...dagtekening 15 november maar 2 december in de bus
wel veilig om leden te behouden.
- KW
Nu meteen een opzegbrief sturen, dan weet je zeker dat je dat komend jaar niet vergeet te doen voor 15 november.
Wel belachelijk overigens, dat het al verlengt wordt voor je de kans krijgt op te zeggen
Wel belachelijk overigens, dat het al verlengt wordt voor je de kans krijgt op te zeggen
- tommel
Antwoord van de ANWB:
Geachte heer ###,
Dank voor uw mail waarin u aangeeft dat u geen voorstander bent van de
plannen van minister Eurlings over de kilometerbeprijzing. We stellen
het op prijs dat u ons laat weten wat u van deze plannen vindt, dan
krijgen we een gelegenheid om naar u te reageren.
Het spijt me te lezen dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen
als wij de plannen van minister Eurlings ondersteunen. Voordat u daartoe
overgaat, willen we op de hoogte stellen van het volgende:
Hoe staan we er nu voor?
Op dit moment zijn we bezig alle ledenreacties over dit onderwerp te
verzamelen. Er zijn ondertussen al zo'n 3500 reacties de afgelopen tijd
binnengekomen. Ze zijn heel verschillend van aard.
Onlangs hebben we de wet op de kilometerbeprijzing van het ministerie
ontvangen. Mijn collega's van afdeling Algemeen LedenBelang zijn
intensief bezig de 130 pagina’s tellende wet zorgvuldig te bestuderen.
We toetsen of onze voorwaarden gebaseerd op ledenwensen, zijn opgenomen
in de wet. Het eerlijkheidsprincipe (wie meer rijdt, meer betaalt), uw
privacy en de hogere autokosten spelen daarin een grote rol.
Tot nu toe blijkt dat een aantal onderdelen (nog) niet volledig
uitgewerkt is door de Minister en zijn ambtenaren, zoals het
spitstarief. Om die reden hebben wij nog geen eindoordeel, maar nemen nu
wel standpunten in over die onderdelen die in onze ogen volledig zijn
uitgewerkt. Een voorbeeld daarvan is onze mening over de waarborging van
de privacy. Op http://www.anwb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kunt u daarover lezen.
Zodra wij de gehele wet hebben bestudeerd en getoetst, komen we met ons
eindoordeel naar buiten, maar zover is het nu nog niet.
Uw mening nemen wij zeer serieus. Houdt u dus de komende maanden de
Kampioen, http://www.anwb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en de media in de gaten want we zullen nog van ons
laten horen.
Meneer ####, ik hoop dat ik met bovenstaande reactie u enigszins het
vertrouwen heb gegeven dat we niet op voorhand voorstander zijn van de
invoering van de kilometerbeprijzing. Mocht u te zijner tijd besluiten
om toch uw lidmaatschap op te zeggen, dan ben ik graag uw aanspreekpunt.
Met vriendelijke groet,
Monique Kruse
Namens het projectteam Anders Betalen voor Mobiliteit
- Michel P
Niets zeggend antwoord, ze willen de boze leden aan het lijntje houden. Ben benieuwd of ik een zelfde antwoord krijg.
Michel
Michel
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb de zelfde gehad!
- wjn
Same here.
- wjn
Ik heb ze toch maar een mailtje teruggestuurd:
Daarin dat ik de nieuwsberichten, ook op de anwb site, volg en dat ik juist niet gerust ben over de privacy.
Dat laatste omdat er een mogelijkheid komt (moet komen) dat het kastje vanaf afstand geupdated wordt (hoe anders 7 miljoen kastjes periodiek te voorzien van nieuwe gegevens, inbouw hebben ze ook al gefaseerd gepland).
Zaken als pinpas en GSM zijn weggewimpeld, want ik weet hoe dat werkt en kan eventueel anders ermee omgaan. Ook in noodsituaties (vb. storing Vodafoon)
Bovendien wordt ik verantwoordelijk gehouden (omgekeerde bewijslast) voor iets waar iemand anders dus toegang tot heeft. Dat weiger ik.
En nog wat meer dingen, o.a. techniek e.d., wat hier op het forum ook al vaker langsgekomen is.
Verder ook een alternatief voorgesteld:
Er worden al genoeg gegevens geregistreerd door de regering/belastingdienst/rdw/garages etc. Autogegevens, kilometerstanden, woonplaats, werkplaats, etc. etc. zijn allemaal bekend. Hoe moeilijk is het deze gegevens te combineren en daarmee een kilometerheffing op te zetten, die maandelijks betaald wordt? De juiste gegevens invullen tijdens een belastingaangifte, en klaar. Zwaar belaste wegen / steden kunnen voorzien van tolpoorten, die tijdens de spits werkzaam zijn (dan staat er toch een file, dus zal nauwelijks extra belasting opleveren). Daarvoor zijn er beproefde technieken (o.a. Londen, Oostenrijk, etc.). Tevens een vignet invoeren voor buitenlandse automobilisten, en we zijn klaar.
Daarin dat ik de nieuwsberichten, ook op de anwb site, volg en dat ik juist niet gerust ben over de privacy.
Dat laatste omdat er een mogelijkheid komt (moet komen) dat het kastje vanaf afstand geupdated wordt (hoe anders 7 miljoen kastjes periodiek te voorzien van nieuwe gegevens, inbouw hebben ze ook al gefaseerd gepland).
Zaken als pinpas en GSM zijn weggewimpeld, want ik weet hoe dat werkt en kan eventueel anders ermee omgaan. Ook in noodsituaties (vb. storing Vodafoon)
Bovendien wordt ik verantwoordelijk gehouden (omgekeerde bewijslast) voor iets waar iemand anders dus toegang tot heeft. Dat weiger ik.
En nog wat meer dingen, o.a. techniek e.d., wat hier op het forum ook al vaker langsgekomen is.
Verder ook een alternatief voorgesteld:
Er worden al genoeg gegevens geregistreerd door de regering/belastingdienst/rdw/garages etc. Autogegevens, kilometerstanden, woonplaats, werkplaats, etc. etc. zijn allemaal bekend. Hoe moeilijk is het deze gegevens te combineren en daarmee een kilometerheffing op te zetten, die maandelijks betaald wordt? De juiste gegevens invullen tijdens een belastingaangifte, en klaar. Zwaar belaste wegen / steden kunnen voorzien van tolpoorten, die tijdens de spits werkzaam zijn (dan staat er toch een file, dus zal nauwelijks extra belasting opleveren). Daarvoor zijn er beproefde technieken (o.a. Londen, Oostenrijk, etc.). Tevens een vignet invoeren voor buitenlandse automobilisten, en we zijn klaar.
-
Luco
Ik heb hem ook gehad
Meer dan 3000 reacties
dat voelen ze niet eens als die opzeggen 
Meer dan 3000 reacties
- Peric
Vind het sowieso raar dat het naar hun zeggen afhangt van het nog te bepalen spitstarief.
Terwijl er al vele voorbeeld-berekeningen zijn van het feit dat het wel degelijk voor veel mensen behoorlijk duurder uitvalt.
Ik ben geen lid van de ANWB....
Terwijl er al vele voorbeeld-berekeningen zijn van het feit dat het wel degelijk voor veel mensen behoorlijk duurder uitvalt.
Ik ben geen lid van de ANWB....
- KW
Ik denk dat ik de ANWB ook maar es een brief ga sturen...
- Michel P
Ik heb de opzegging de deur uit gedaan, met een klacht over dat voor 15 november opzeggen, omdat dit erg on simpatiek is. Daarnaast uiteraarde de kilometerheffing genoemd, met daarbij hun eerste stelling om voor te zijn, en nu er ophef is in de pers men zich iets afwachtend opstelt als een soort van damagecontrol, terwijl met juist tegen zou moeten zijn.
Michel
Michel