Toyo Tires Time Attack 2010

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Damir Vukovic

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Bericht door Damir Vukovic » 25 feb 2010, 15:01

Bert ///M3 schreef:Niet auto's die na de uitgang van CPZ al geen bumpers meer hebben etc of na 2 minuten door de lokale politie aan de kant gezet zijn vanwege allerlei illegale spullen :lol:
Volgens mij sluit je hiermee 50% van het deelnemersveld uit Bert. Volgens mij krabben ( :spin: ) die allemaal hun weg over die paar drempeltjes bij de ingang heen. :mrgreen:

Jeffer

Bericht door Jeffer » 25 feb 2010, 15:05

Het is idd simpel, de snelste wint, ben ik het helemaal mee eens. Echter, door de indeling in verschillende groepen word er al geschift in kwaliteiten van rijders, soorten auto's, verwachtingen, vermogens, etc etc.
Dit maakt het verwarrend en zijn er teveel discussie punten.
De enige oplossing is groepen maken op basis van kwalificatie tijden.
Zo werkt het ook bij de 1/4 mile sprinters al jaren. En daar is echt géén onduidelijkheid over. Rij je onder de 12 seconden dan rij je in die klasse. Geen discussie verder mogelijk. Zo ondervang je alle verschillende type rijders, auto's, aanpassingen op auto's noem maar op.

Hoezo zijn er prutsers met ego's? Hoe snel, of hoe langzaam je ook bent, je komt daar voor jezelf om plezier te hebben en je doet je best een goede tijd neer te zetten.....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2010, 15:18

Dan krijg je dus alleen wel mensen die op laptimer rijden.

Stel je neemt een indeling zoals bijvoorbeeld bij de ZAC:

<2,00
2,00-2,10
2,10>

Dan ga je dus in het middelste en het onderste segment zien dat mensen even liften voor de finish, om zo precies binnen hun tijdsbracket te blijven. Dan krijg je meer een strijd wie het dichtste tegen de streeftijd aan zit ipv de snelst mogelijke ronetijd rijden.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 25 feb 2010, 15:20

Indeling op tijden gaat niet echt werken als er om prijzen gestreden wordt (al is het maar voor de eer).
Als je alleen maar voor jezelf wat rondjes wil doen om jezelf te verbeteren dan moet je imho met een transpondertje rustig toeren tijdens een trackday of vrijrijden middagje. Het laatste wat ik dan zou doen is me inschrijven voor een getimede competitie. Daar ligt de nadruk wat mij betreft op dat laatste woord, competitie. Je komt er om jezelf te meten met anderen die soortgelijke vehikels hebben gebouwd. Dat er dan klasses zijn waar zowel een 600pk Skyline als een 70pk standaard Starlet in de 2.20 rijden vind ik weinig meerwaarde bieden.

Ach, eigenlijk zijn we het ook wel met elkaar eens. Het is imho geen echte time-atack, maar wel een lekker laagdrempelig evenement. De kosten zijn laag, daardoor is de rijtijd is beperkt en dat maakt het moeilijk om een strak evenement neer te zetten. Dan kom je al heel snel in tijdproblemen en krijg je meer kans dat snelle en langzame deelnemers elkaar in de weg gaan zitten op de baan. Dat levert onveilige situaties en dat probeer jij op te lossen met je tijden systeem. Dikke prima! Ik zou er alleen voor pleiten dat de auto's aan het eind van de dag wel worden ingedeeld in de klasses waar ze volgens het auto-type in thuishoren.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 feb 2010, 15:44

persoonlijk vind ik ook,

alleen straatauto's met een geldig APK en kenteken,

eventueel aan toe te voegen geen slicks minimaal profiel 2mm en een minimale rijhoogte dus een drempeltje moet ie kunnen pakken....straat legaal dus.

Remmie

Bericht door Remmie » 25 feb 2010, 15:55

GTRene schreef:een minimale rijhoogte dus een drempeltje moet ie kunnen pakken....straat legaal dus.
Ook al is je auto nog zo snel, een drempel in de randstad stopt hem wel :lol:

Luco

Bericht door Luco » 25 feb 2010, 16:45

meeste commentaar weer van mensen die niet meedoen :bag:

En volgens de nederlandse wetgeving is de helft hier ook niet rdw waardig.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 feb 2010, 17:11

Klassenindeling op basis van cilinderinhoud en NA/FI lijkt mij ook interessant.
Bijvoorbeeld;

<1.6NA
< 2.0NA of <1.6FI
< 3.0NA of 2.0 FI
- ongelimiteerd.

Luco

Bericht door Luco » 25 feb 2010, 17:14

indobesar schreef:Klassenindeling op basis van cilinderinhoud en NA/FI lijkt mij ook interessant.
Bijvoorbeeld;

<1.6NA
< 2.0NA of <1.6FI
< 3.0NA of 2.0 FI
- ongelimiteerd.

Hoe je het ook in gaat delen, er blijven altijd mensen zeiken.
Eerste keren moest ik ook met 160pk het tegen 400 en 500 pk auto's opnemen, dat zegt helemaal niks.
Het is een combinatie van:

Pk's
Onderstel
Afstelling
Banden
Remmen
Rijder
Weer
enz enz enz

Je kan 1000 pk hebben maar als je aggenebbesremmen hebt of je kan niet rijden, of het regent, dan win je echt niet.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 feb 2010, 17:18

Ik snap het gezeur over die klasse-indeling niet helemaal. Kan me ten dele wel vinden in de opmerkingen van Ton, die hoort niet in Extreme klasse thuis met die auto. Probleem is dat het hele verhaal over de auto niet zo veel zegt. Het is de combinatie van rijder en auto die bepaalt of iemand snel is.

Simpel gesteld: als je mij in de 580pk GT-R van Alex Wutzke zet ga ik er ook geen tijd van onder de 2 minuten mee rijden. Eén van de professionele coureurs waarschijnlijk wel. En ik zou het zelf als een eer beschouwen als je in die klasse wordt ingedeeld, omdat je je dan mag meten met de professionals. Als je dan niet wint, wat natuurlijk niet uitgesloten is, is het geen probleem.

En ja, ik ben ook extreem competitief en ik wil winnen maar ik accepteer ook dat je niet altijd kunt winnen. Als ik een tijd rijd waar ik tevreden over ben, liefst sneller dan vorig jaar, is dat prima. Verder geen hoge ambities.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 feb 2010, 17:31

Hoe je het ook in gaat delen, er blijven altijd mensen zeiken.
Tuurlijk, we zijn en blijven NL'ers. Het is nooit goed 8)

redsub

Bericht door redsub » 25 feb 2010, 17:48

Misschien de indeling van de uk
ik vind het wel wat hebben.

Club Challenge Class
By its very name it is aimed at the Club enthusiast who has spent time and money developing their road going cars for use on the track, sometimes these vehicles are dual purpose and are competitors daily drivers whereas some are specific track vehicles tha are transported to the events.

The Club Challenge Class does have vehicle technical and safety regulations that must be adhered to and these can be found here.

Club Challenge also has five classes within it that allows entrants to choose a class they would like to compete in and these classes are as follows:

Four Wheel Drive (4WD)
Front Wheel Drive (FWD)
Rear Wheel Drive (RWD)
*Normally Aspirated – 3000cc and under
*Normall Aspirated – 3001cc and above
*These classes are not governed by drive train.

Entrants may only compete within one class (for points and trophies) and must choose the class prior to entering the Series/event(s).

Club Pro Class
The next step up from Club Challenge is the Club Pro Class. Vehicles and competitors within this class have proven themselves too fast for the Club Challenge Class. Except for the use of Methanol this class has no technical restrictions but vehicles are required to have a higher level of safety equipment and these can be found here.

This Class does not have drivetrain catergories.

Privateers and professional teams are allowed to enter Club Pro. From a drivers perspective they are required to have passed a test for a MSA National ‘B’ Race licence.

Pro Class
This is mainly where the tuning companies come out to commence battle with their awesome machinery and this Class has now become the benchmark for tuners to showcase exactly what they can achieve with a lot of the top machines putting down lap times that are faster that that seen within BTCC and other established racing formulae. :bignews:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 feb 2010, 17:56

Daar heb je wel wat, Elco. Die lieden in de UK hebben er al wat ervaring mee natuurlijk. En Engelsen kunnen ook zeiken dus daar zal ook al wel over nagedacht zijn :D
Nu begint het qua deelnemersaantal ook al behoorlijk toe te nemen in NL, dus dan is zo'n indeling in meer groepen ook te rechtvaardigen.

redsub

Bericht door redsub » 25 feb 2010, 18:46

yep idd
ben ook wel aan het kijken of ik daar mee kan rijden en dat was geen probleem alleen het inschrijfgeld ligt iets hoger daar :) 312 euro en je moet ook met toyo banden rijden met speciaal time attack logo wat er door toyo ingezt word :D
Dus op die manier haal je ook al heel veel zooi eruit ie dat er niet voor over zouden hebben.

Ben alleen bang als ze dat hier gaan doen er maar weinig deelname zal zijn.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 feb 2010, 19:39

Interessant. Lijkt mij op zich ook wel grappig zoiets. Zal er ook eens naar kijken. Jongens uit Duitsland die nu komen (die ik ook ken trouwens) doen eigenlijk hetzelfde.
Ons stuur zit toch al aan de goede kant :mrgreen:

MX5T

Bericht door MX5T » 25 feb 2010, 22:26

GTRene schreef:alleen straatauto's met een geldig APK en kenteken, eventueel aan toe te voegen geen slicks minimaal profiel 2mm en een minimale rijhoogte dus een drempeltje moet ie kunnen pakken....straat legaal dus.
Oorspronkelijk was dit ook de opzet meen ik, maar de "vooruitgang" vraagt om aanpassingen kennelijjk.
Op zich heb ik daar zeker geen moeite mee, enkel wil ik niet om vage redenen in een klasse worden ingedeeld waar ik noch als stuurman, noch het concept van mijn auto (straatauto met APK en profielbanden, onderstel is niet uitgelegd op slicks, nog te zwijgen over de veiligheidsvoorzieningen in de auto) thuis hoor. Er zijn serieuze snelheidsverschillen tussen een aantal deelnemers te verwachten, waarbij niet zo zeer de vermogensverschillen als wel de verschillen in grip de zaak bemoeilijken en je dwingen om meer in de spiegel te kijken dan door de voorruit.
Het verbaast mij enigszins dat een Simon Gras met zijn kompleet uitgeklede Golf 1, die op zowel Assen als Zandvoort ca 1 sek sneller is dan ik, wel in de Pro-Street blijft ingedeeld, mogelijk is het rijkelijke gebruik van racetape op de auto debet aan de illusie van een "raceauto"

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 feb 2010, 23:52

Ringmazda schreef:Het verbaast mij enigszins dat een Simon Gras met zijn kompleet uitgeklede Golf 1, die op zowel Assen als Zandvoort ca 1 sek sneller is dan ik, wel in de Pro-Street blijft ingedeeld, mogelijk is het rijkelijke gebruik van racetape op de auto debet aan de illusie van een "raceauto"
Inderdaad. Dit ding dus:

Afbeelding

jeroentje.nl

Bericht door jeroentje.nl » 26 feb 2010, 00:48

op zich kan ik me wel redelijk vinden met de indeling.... of ik in extreme thuis hoor weet ik niet.
Auto kan hard... veel harder dan ik

Ik heb zelf misschien een uurtje of 8 totaal op zandvoort gereden... haal ik niet eens denk ik.
Geen race licentie

Vooral de ervaring speelt een grote rol in de extreme klasse.... ik hoop dat ik niemand in de weg rij.
Natuurlijk ga ik voor een tijd onder de 2 minuten.. moet haalbaar zijn aangezien de 2.04 met minder dan 350pk was.
hopen dat het een beetje droog is anders schijt ik 7 kleuren, minimaal :shock:

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 08:52

jeroentje.nl schreef:op zich kan ik me wel redelijk vinden met de indeling.... of ik in extreme thuis hoor weet ik niet.
Auto kan hard... veel harder dan ik

Ik heb zelf misschien een uurtje of 8 totaal op zandvoort gereden... haal ik niet eens denk ik.
Geen race licentie

Vooral de ervaring speelt een grote rol in de extreme klasse.... ik hoop dat ik niemand in de weg rij.
Natuurlijk ga ik voor een tijd onder de 2 minuten.. moet haalbaar zijn aangezien de 2.04 met minder dan 350pk was.
hopen dat het een beetje droog is anders schijt ik 7 kleuren, minimaal :shock:

Haha, ik hoop dat het regent, hebben de pk monsters veel minder voordeel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 26 feb 2010, 09:20

Indeling is op zich wel goed. Ik zit zelf ook in de Extreme klasse maar ik heb zelf ook nooit onder 2:00 gereden op Zandvoort. Als de omstandigheden goed zijn dan is dit wel mijn doelstelling voor deze Time Attack. Ik weet dat er auto's bij zitten die in de buurt van de 1:50 rijden. Mij gaat het dan niet om de competitie maar om mijn eigen tijd te verbeteren. Ook heb ik deze keer een hele mooie referentie: Andre de Vries in de Subaru van FineLine. Andre zal echter sneller zijn maar dan weet ik wat er mogelijk is en waar ik nog kan winnen.

gr Leo

Rich

Bericht door Rich » 26 feb 2010, 10:02

Metchu schreef:even een mailtje voor de geinteresseerden:

Track Time

De eerst zonnestralen zijn weer zichtbaar en dat betekent dat de motoren alvast kunnen warmdraaien voor AutoMaxx Streetpower op zondag 14 april 2010. Op Circuit Park Zandvoort staat weer een lekker vol programma te wachten. Aan het einde van de middag wordt het circuit vrijgemaakt voor het programmaonderdeel Track Time, waarbij iedereen de kans krijgt om met zijn of haar eigen auto de baan op te gaan. Tijdens Track Time wordt niet in wedstrijdverband gereden, waardoor iedereen zijn eigen tempo kan bepalen.

Kosten
De kosten voor deelname bedragen €30,- waarmee je 20 minuten het circuit op kan. Omdat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, mag je maximaal één sessie per persoon boeken. Wij geven graag zoveel mogelijk bezoekers de kans om het circuit op te gaan.

Sessies

Tijdens Track Time kan gereden worden in de volgende sessies:

15.40 - 16.00 uur
Track Time - Sessie 1 (recreatief) = Vol

16.00 - 16.20 uur
Track Time - Sessie 2 (sportief)

16.20 - 16.40 uur
Track Time - Sessie 3 (gecombineerd)

16.40 - 17.00 uur
Track Time - Sessie 4 (gecombineerd, onder voorbehoud van uitloop)

Wil je een Track Time sessie boeken? Kijk dan op de website http://www.automaxxstreetpower.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Tot 14 maart op AutoMaxx Streetpower.

Zijn niemand de datum fails opgevallen? > Event datum en inschrijven-tot datum.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 26 feb 2010, 10:11

Ze bedoelen: 'tot ziens op 14 maart'.

NielsH

Bericht door NielsH » 26 feb 2010, 12:25

Heb me gisteren opgegeven voor een uurtje extra rijden de dag er voor. Zijn er nog mensen die dit ook gaan doen?

Nu alleen nog een goedkope slaapplek in de omgeving van Zandvoort vinden.

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 26 feb 2010, 12:45

Yip, ik ga ook vantevoren rijden.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 26 feb 2010, 12:48

NielsH schreef:Heb me gisteren opgegeven voor een uurtje extra rijden de dag er voor. Zijn er nog mensen die dit ook gaan doen?

Nu alleen nog een goedkope slaapplek in de omgeving van Zandvoort vinden.
hoofddorp omgeving genoeg?

Plaats reactie