Porsche Boxster Spyder
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Porsche Boxster Spyder
Zonder die kap is ie erg gaaf.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
wie is die kale vent met bril op, achter het stuur ?? 

- Joop
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche Boxster Spyder
In het zilvergrijs ziet ie er best goed uit btw.

Heeft je broertje er ook een gekocht?FerdiACS1 schreef:wie is die kale vent met bril op, achter het stuur ??

-
- Berichten: 22353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Boxster Spyder
Vind wit toch wat mooier/spannender dan zilvergrijs. Al zou ik em er niet om laten staan.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Boxster Spyder
Mensen mensen. Wit buiten met dat rode interieur en dan alcantara stuur en pook erbij en DF is eensgezind 
Subliem zeg. Ik vind nu zelfs die kap gesloten wel cool eigenlijk, juist iets aparts !

Subliem zeg. Ik vind nu zelfs die kap gesloten wel cool eigenlijk, juist iets aparts !
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche Boxster Spyder
Rood leren dashboard is lekker 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
Tuurlijk geen zilvergrijs, bah. Wit is ok, maar denk ook over een ander kleurtje. Ben er nog niet uit. Voorlopig vind ik een witte het mooist, alcantara interieur met witte cijferplaten en rode details. Zwarte velgen is toch wel gaaf, maar zilver vind ik ook ok. Weet het nog niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster Spyder
je geeft al een antwoordt...FerdiACS1 schreef:Tuurlijk geen zilvergrijs, bah. Wit is ok, maar denk ook over een ander kleurtje. Ben er nog niet uit. Voorlopig vind ik een witte het mooist, alcantara interieur met witte cijferplaten en rode details. Zwarte velgen is toch wel gaaf, maar zilver vind ik ook ok. Weet het nog niet.
ook okZwarte velgen is toch wel gaaf, maar zilver vind ik ook ok


- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche Boxster Spyder
WIT! :banaan:
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche Boxster Spyder
CREME! :banaan:
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche Boxster Spyder
Hele wagen rood / zwart zou mooi zijn!
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
ff een basisvraag, maar dit hok staat toch niet op van die (k.t) runflats?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche Boxster Spyder
Heeft zo zijn charme op het circuit...
(ik heb er mijn beste tijd met de 130i mee neergezet)
(ik heb er mijn beste tijd met de 130i mee neergezet)

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Boxster Spyder
Ferdi een reserveband heb je niet hoor 

-
- Berichten: 22353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Boxster Spyder
Onder de Z4 lagen ook standaard runflats. Ik heb er normale banden onder en maar zo'n setje in de kofferbak gemikt met compressor en van dat inspuitspul.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
lol. klopt. Lekke band is lekke band. Er is inderdaad een iets van een spuitbus om het lek te dichten, in geval van nood.Macboy schreef:Ferdi een reserveband heb je niet hoor
- JP
- Berichten: 34586
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Porsche Boxster Spyder
Porsche Boxster Spyder vs RS550 Spyder
"It’s the back-to-basics Porsche that the firm says has been 56 years in the making. The new Boxster Spyder is inspired by the legendary 1953 RS550, and built to match that model’s strict principles of light weight and driver focus. According to bosses, this is Porsche at its best. But is it really the most exciting open-topped car in the world? We brought the newcomer head-to-head with the Fifties original to find out.
Porsche wastes no time in pointing to the pared-down specification as proof that the Boxster Spyder will offer the ultimate in driver thrills. It’s the third member of the Boxster family, joining the standard roadster and the tin-top Cayman. To ensure it stands out from both, the Spyder gets a major makeover. For starters, it sits 25mm lower than the Boxster. Plus, the side windows are lower, and there’s a new windscreen surround and an elongated tail. Two striking domes on the rear lid stretch back from the driver-focused cabin. The interior has been stripped of all non-essentials – even the door handles are lightweight fabric straps.

Figure-hugging seats and new-look, 19-inch alloy wheels also help to save weight. The doors are made of aluminium, as is the sculpted engine cover. As a result, the Spyder tips the scales at only 1,275kg – so it’s by far the lightest model in Porsche’s line-up.
What’s more, the alterations give the newcomer a sleek silhouette which is more reminiscent of a Carrera GT than an entry-level sports car. As engineers took weight from the body and cabin, they added to the suspension. The new spring and damper set-up ensures the model is lower and wider than a Boxster S, which provides a lower centre of gravity and a firmer ride. A fresh limited-slip differential has been fitted at the rear, too, while stiffer anti-roll bars keep the body under control on demanding roads.
Finally, the car wears special low-profile tyres. As they are designed to run at very low pressures, Porsche can stiffen the suspension further without ruining the ride. On the road, the car feels every bit as focused as its specification suggests. Comparisons with standard Boxsters simply don’t do justice to the huge step forward this model takes.

Its closest rival is the 911 GT3 – considered by many to be the ultimate driver’s Porsche. Key to the experience are the Spyder’s lightning reflexes, courtesy of that low kerbweight and ultra-direct steering. With only two-and-a-half turns lock-to-lock, the variable rack-and-pinion set-up becomes more direct the harder you turn it.
However, what impresses most is the way in which the Spyder rides – and how masterfully it deals with tricky mid-corner bumps. This Boxster is bristling with advanced safety systems, too. For a start, the Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) fitted to our car offer huge stopping power. The latest-generation Porsche Stability Management (PSM) package, included as standard, also provides a high degree of active safety. PSM comes with a range of features such as ABS, Anti-Slip Control, Engine Drag Force Control and an Automatic Brake Differential, as well as Brake Pre-Filling and Brake Assistant functions. To enable agile driving through tight bends, the PSM system cuts in late when the car is travelling below 50mph.


"It’s the back-to-basics Porsche that the firm says has been 56 years in the making. The new Boxster Spyder is inspired by the legendary 1953 RS550, and built to match that model’s strict principles of light weight and driver focus. According to bosses, this is Porsche at its best. But is it really the most exciting open-topped car in the world? We brought the newcomer head-to-head with the Fifties original to find out.
Porsche wastes no time in pointing to the pared-down specification as proof that the Boxster Spyder will offer the ultimate in driver thrills. It’s the third member of the Boxster family, joining the standard roadster and the tin-top Cayman. To ensure it stands out from both, the Spyder gets a major makeover. For starters, it sits 25mm lower than the Boxster. Plus, the side windows are lower, and there’s a new windscreen surround and an elongated tail. Two striking domes on the rear lid stretch back from the driver-focused cabin. The interior has been stripped of all non-essentials – even the door handles are lightweight fabric straps.
Figure-hugging seats and new-look, 19-inch alloy wheels also help to save weight. The doors are made of aluminium, as is the sculpted engine cover. As a result, the Spyder tips the scales at only 1,275kg – so it’s by far the lightest model in Porsche’s line-up.
What’s more, the alterations give the newcomer a sleek silhouette which is more reminiscent of a Carrera GT than an entry-level sports car. As engineers took weight from the body and cabin, they added to the suspension. The new spring and damper set-up ensures the model is lower and wider than a Boxster S, which provides a lower centre of gravity and a firmer ride. A fresh limited-slip differential has been fitted at the rear, too, while stiffer anti-roll bars keep the body under control on demanding roads.
Finally, the car wears special low-profile tyres. As they are designed to run at very low pressures, Porsche can stiffen the suspension further without ruining the ride. On the road, the car feels every bit as focused as its specification suggests. Comparisons with standard Boxsters simply don’t do justice to the huge step forward this model takes.
Its closest rival is the 911 GT3 – considered by many to be the ultimate driver’s Porsche. Key to the experience are the Spyder’s lightning reflexes, courtesy of that low kerbweight and ultra-direct steering. With only two-and-a-half turns lock-to-lock, the variable rack-and-pinion set-up becomes more direct the harder you turn it.
However, what impresses most is the way in which the Spyder rides – and how masterfully it deals with tricky mid-corner bumps. This Boxster is bristling with advanced safety systems, too. For a start, the Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) fitted to our car offer huge stopping power. The latest-generation Porsche Stability Management (PSM) package, included as standard, also provides a high degree of active safety. PSM comes with a range of features such as ABS, Anti-Slip Control, Engine Drag Force Control and an Automatic Brake Differential, as well as Brake Pre-Filling and Brake Assistant functions. To enable agile driving through tight bends, the PSM system cuts in late when the car is travelling below 50mph.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... z0aWXrKSVb" onclick="window.open(this.href);return false;Rival: Audi TT RS
it’s powerful and extremely fast, but the TT RS can’t match the Boxster Spyder’s sharp reflexes and delicate controls. And while the styling turns heads, the Audi is brash where the Porsche is more subtle.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche Boxster Spyder
Erg leuk!!!
Ferdi, heb je jezelf al een kerstcadeau gegeven
Ferdi, heb je jezelf al een kerstcadeau gegeven

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Boxster Spyder
Dat is hem ! Wit met rood leer 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
DeSpyder wordt ook getest in TopGear Magazine NL. conclusie: super Porsche. Licht en erg snel, en stuurt messscherp. Iedereen kan er hard mee rijden. Dat is wat ik ookal van de Boxter S vond: slechte coureurs kunnen er hard mee. Nou, what more do I want ... dat geldt dus helemaal in deze Spyder. Ik ga volgend jaar de deal rondmaken voor dit affengeile hok. Volgens mij helemaal mijn ding.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche Boxster Spyder
Hey Ferdinand! Gefeliciteerd he!
helemaal gaaf deze spider! 8) dan volgend jaar mee naar Schotland met de Lotus boys..

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Porsche Boxster Spyder
Ha heel dit draadje gemist... zoveel interesse van mijn kant voor zo'n Spyder
Zonder zeikerig te doen, maar wat is nou zo uniek aan dit tov een gewone Boxster ?
Paar andere goodies.. rare bulten op de achterzijde, iets minder gewicht (alsof 1275 kilo ineens veder is) en een puptentje op het dak.. ikke niet snappen ?
Sorry Ferdi, niet om je plezier te bederven want dat is zeker niet de bedoeling van mijn opmerking/reactie..

Paar andere goodies.. rare bulten op de achterzijde, iets minder gewicht (alsof 1275 kilo ineens veder is) en een puptentje op het dak.. ikke niet snappen ?
Sorry Ferdi, niet om je plezier te bederven want dat is zeker niet de bedoeling van mijn opmerking/reactie..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche Boxster Spyder
De gemiddelde BMW rijder spreekt weer. Denken teveel met hun verstand, handelen te weinig naar hun hart. 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
Denk dat je met deze samenvatting er volledig naast zit Rico. BMW met haar PP goodies, die kunnen per direct naar de afvalbak. Mijn M-onderstel was een lachertje. Schnitzer heeft - met een paar goede details - mijn 135i veranderd in een strak sturende auto. Zo is dat ook met Porsche. Denk dat de details - afgezien van het uiterlijk, maar dat is smaak - voor deze Porsche het verschil nu juist wel maken. Hoe vond jij dat de Boster S 2009 reed tov. van je M5 bijvoorbeeld? Als je de Boxter s 2009 gereden hebt, en de rescencent zegt dat deze Spyder daar nog een flinke schep bovenop doet, krijg je wel een goed beeld over het karakter van de Spyder. Herken jij wat de tester hierboven zegt?Rico schreef:Ha heel dit draadje gemist... zoveel interesse van mijn kant voor zo'n SpyderZonder zeikerig te doen, maar wat is nou zo uniek aan dit tov een gewone Boxster ?
Paar andere goodies.. rare bulten op de achterzijde, iets minder gewicht (alsof 1275 kilo ineens veder is) en een puptentje op het dak.. ikke niet snappen ?
Sorry Ferdi, niet om je plezier te bederven want dat is zeker niet de bedoeling van mijn opmerking/reactie..
Ik heb bijv. ook een 911 S gereden. Super auto, daarover geen enkele discussie. Maar toen ik in de Boxter S stapte, beviel mij die middenmotor wel heeeeel erg, ookal gaat een 911S veel harder. Het makkelijke rijden van deze auto's (Boster, Cayman) is indrukwekkend. Ik verwacht een groot stuurfeest met deze Spyder, op een manier die mij bevalt. Bovendien, vind ik deze Porsche prachtig. Aan de ene kant de simpelheid, en aan de andere kant het ultieme imago dat Porsche gewoon heeft.
Nee Rico, volgens mij is het een super sturend hok, waar je je vingers bij aflikt.
Als ik ballen heb, bestel ik 'm zonder airco en radio.... Ik weet niet of ik ballen heb, aan welke van mijn vriendinnen zal ik dat eens vragen.. maar dat terzijde.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche Boxster Spyder
Altijd radio en airco bestellen!! Die 2 kilo meer ga je niet merken..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast