M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Rupie » 22 sep 2009, 14:46

Mijn vraag stelde ik om de volgende reden: als je deze banden eronder hebt en van plan bent ze te vervangen, zou ik er zeker nog een keer mee het circuit op gaan. Ik vond ze op het circuit erg prettig door de voorspelbaarheid en het stuurgevoel. Dat je uiteindelijk een andere keuze maakt voor op de weg kan ik wel begrijpen, maar ik vond de RE050a's wel erg goed. Dus misschien in dat geval de niet runflat uitvoering nemen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Snipe » 22 sep 2009, 14:48

Arthur schreef:we hebben nu een prima alternatief :bag:
Uhuh.

Ik had op de 130i Goodyears, dat was niet fijn. Bridgestone RFT's daarentegen vond ik prima. Die bevielen me uitstekend en zou ik zo weer onder een auto laten monteren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Arthur » 22 sep 2009, 14:48

Ik had de GY Eagle NCT5. Ik kan alle ins en outs van auto's niet zomaar uitleggen maar na de tip van Rico om de schokdempers achter te vervangen door die van de facelift (was niet zo duur) was mijn volgende stap iid geweest die runflats eraf te gooien. Kreeg het id dat de auto daardoor ook erg stuiterig en stug was? De achterkant was erg "los". Voorla op nat maar toch ook op droog. Ook al vinden een aantal dat best mooi maar elke keer naar je gaspedaal kijken en achterstevoren staan (bij wijze van) vind ik niets.

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door k33z » 22 sep 2009, 14:49

Mijn vriendin moet ook even aan de auto wennen hoor. Vooral het stroeve / zwarte schakelen icm. de zwarte koppeling. Het is meer werken dan de GTI was, maar ze past zich maar aan ;)

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door k33z » 22 sep 2009, 14:50

Met dit droge weer hebben de Bridgestones erg veel grip. De achterkant blijft tot nu toe netjes op zijn plek. Als er weer eens goed gaat regenen gaat ik eens voorzichtig wat 'testen'.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Arthur » 22 sep 2009, 14:52

k33z schreef:Mijn vriendin moet ook even aan de auto wennen hoor. Vooral het stroeve / zwarte schakelen icm. de zwarte koppeling. Het is meer werken dan de GTI was, maar ze past zich maar aan ;)
Zo is het! :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Rupie » 22 sep 2009, 14:53

En zo snel mogelijk een quaiffe sper er onder. Daar ga je echt heel veel plezier van hebben en kost niet de hoofdprijs. En het springerige is misschien toch wel een beetje het karakter van de 130i. Met Bilstein dempers en Eibach veren bleef dat toch ook een beetje. Ik ben het gaan waarderen...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Snipe » 22 sep 2009, 14:56

Met de Bridgestones heb je veel meer grip dan met de Goodyears.

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door k33z » 22 sep 2009, 14:57

@Ruben, ik heb op mijn vorige auto's ook al een aantal setjes RE050a's versleten en die zijn altijd goed bevallen. Waarschijnlijk gaat er dus inderdaad tegen die tijd weer RE050a op, RFT of niet zie ik dan wel.

Wat zijn ongeveer de kosten voor een Quaife diff (arbeid en materiaal)?

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Thomas H » 22 sep 2009, 16:03

Gefeliciteerd met de aankoop!
Niet de R32 of de nieuwe R overwogen?

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door k33z » 22 sep 2009, 16:07

Nieuwe R is pas vorige week bekend geworden en veel te duur (in mijn ogen). R32 is gaaf, maar buiten de motor (heerlijk geluid!) en het haldex systeem gelijk aan de GTI die ik had.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Thomas H » 23 sep 2009, 14:07

k33z schreef:Nieuwe R is pas vorige week bekend geworden en veel te duur (in mijn ogen). R32 is gaaf, maar buiten de motor (heerlijk geluid!) en het haldex systeem gelijk aan de GTI die ik had.
Ja dat is logisch dan! :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Macboy » 28 sep 2009, 17:14

Gisteren een rondje gereden in de 130i van Kees. Wat een dik ding is het in die zwarte kleur en met precies de juiste opties (Xenon, 18inch en wat andere toeters en bellen).

Het rijden was niet vertrouwd voor mij, aangezien ik altijd FWD heb gereden. De afwerking van de nieuwe 1-serie is toch weer van een hoger niveau dan de pre facelift. De motor klinkt geweldig en de gasrespons is van onaards niveau. Echt subliem. Bizar om te zien hoe snel je went aan een auto: doe mij maar zo'n 130i (wat ik altijd al wist). Ik vond het koppelingspedaal en de versnellingsbak heel zwaar aanvoelen. Komt natuurlijk puur door de relatief lichte koppeling en bak van de GTI.

Met DSC aan kun je natuurlijk niet driften, maar je voelt de auto wel zetten in de bochten met gas erop. Een heerlijk sturende luxe 1-serie.

Kortom, het is een beest van een auto. Een heerlijke machine om altijd flink los te gaan.

Thnx for the ride!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!

Bericht door Tristan » 28 sep 2009, 22:46

Eens met Ilja. Wat een combi: kleine hatch icm met een dikke 6 in-lijn. 8) Ben sinds gister helemaal verliefd op een 130i. :love:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Geertmans, Zed240 en 10 gasten