M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Mijn vraag stelde ik om de volgende reden: als je deze banden eronder hebt en van plan bent ze te vervangen, zou ik er zeker nog een keer mee het circuit op gaan. Ik vond ze op het circuit erg prettig door de voorspelbaarheid en het stuurgevoel. Dat je uiteindelijk een andere keuze maakt voor op de weg kan ik wel begrijpen, maar ik vond de RE050a's wel erg goed. Dus misschien in dat geval de niet runflat uitvoering nemen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Uhuh.Arthur schreef:we hebben nu een prima alternatief
Ik had op de 130i Goodyears, dat was niet fijn. Bridgestone RFT's daarentegen vond ik prima. Die bevielen me uitstekend en zou ik zo weer onder een auto laten monteren.
- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Ik had de GY Eagle NCT5. Ik kan alle ins en outs van auto's niet zomaar uitleggen maar na de tip van Rico om de schokdempers achter te vervangen door die van de facelift (was niet zo duur) was mijn volgende stap iid geweest die runflats eraf te gooien. Kreeg het id dat de auto daardoor ook erg stuiterig en stug was? De achterkant was erg "los". Voorla op nat maar toch ook op droog. Ook al vinden een aantal dat best mooi maar elke keer naar je gaspedaal kijken en achterstevoren staan (bij wijze van) vind ik niets.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Mijn vriendin moet ook even aan de auto wennen hoor. Vooral het stroeve / zwarte schakelen icm. de zwarte koppeling. Het is meer werken dan de GTI was, maar ze past zich maar aan 

-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Met dit droge weer hebben de Bridgestones erg veel grip. De achterkant blijft tot nu toe netjes op zijn plek. Als er weer eens goed gaat regenen gaat ik eens voorzichtig wat 'testen'.
- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Zo is het!k33z schreef:Mijn vriendin moet ook even aan de auto wennen hoor. Vooral het stroeve / zwarte schakelen icm. de zwarte koppeling. Het is meer werken dan de GTI was, maar ze past zich maar aan

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
En zo snel mogelijk een quaiffe sper er onder. Daar ga je echt heel veel plezier van hebben en kost niet de hoofdprijs. En het springerige is misschien toch wel een beetje het karakter van de 130i. Met Bilstein dempers en Eibach veren bleef dat toch ook een beetje. Ik ben het gaan waarderen...
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Met de Bridgestones heb je veel meer grip dan met de Goodyears.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
@Ruben, ik heb op mijn vorige auto's ook al een aantal setjes RE050a's versleten en die zijn altijd goed bevallen. Waarschijnlijk gaat er dus inderdaad tegen die tijd weer RE050a op, RFT of niet zie ik dan wel.
Wat zijn ongeveer de kosten voor een Quaife diff (arbeid en materiaal)?
Wat zijn ongeveer de kosten voor een Quaife diff (arbeid en materiaal)?
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Gefeliciteerd met de aankoop!
Niet de R32 of de nieuwe R overwogen?
Niet de R32 of de nieuwe R overwogen?
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Nieuwe R is pas vorige week bekend geworden en veel te duur (in mijn ogen). R32 is gaaf, maar buiten de motor (heerlijk geluid!) en het haldex systeem gelijk aan de GTI die ik had.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Ja dat is logisch dan!k33z schreef:Nieuwe R is pas vorige week bekend geworden en veel te duur (in mijn ogen). R32 is gaaf, maar buiten de motor (heerlijk geluid!) en het haldex systeem gelijk aan de GTI die ik had.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Gisteren een rondje gereden in de 130i van Kees. Wat een dik ding is het in die zwarte kleur en met precies de juiste opties (Xenon, 18inch en wat andere toeters en bellen).
Het rijden was niet vertrouwd voor mij, aangezien ik altijd FWD heb gereden. De afwerking van de nieuwe 1-serie is toch weer van een hoger niveau dan de pre facelift. De motor klinkt geweldig en de gasrespons is van onaards niveau. Echt subliem. Bizar om te zien hoe snel je went aan een auto: doe mij maar zo'n 130i (wat ik altijd al wist). Ik vond het koppelingspedaal en de versnellingsbak heel zwaar aanvoelen. Komt natuurlijk puur door de relatief lichte koppeling en bak van de GTI.
Met DSC aan kun je natuurlijk niet driften, maar je voelt de auto wel zetten in de bochten met gas erop. Een heerlijk sturende luxe 1-serie.
Kortom, het is een beest van een auto. Een heerlijke machine om altijd flink los te gaan.
Thnx for the ride!
Het rijden was niet vertrouwd voor mij, aangezien ik altijd FWD heb gereden. De afwerking van de nieuwe 1-serie is toch weer van een hoger niveau dan de pre facelift. De motor klinkt geweldig en de gasrespons is van onaards niveau. Echt subliem. Bizar om te zien hoe snel je went aan een auto: doe mij maar zo'n 130i (wat ik altijd al wist). Ik vond het koppelingspedaal en de versnellingsbak heel zwaar aanvoelen. Komt natuurlijk puur door de relatief lichte koppeling en bak van de GTI.
Met DSC aan kun je natuurlijk niet driften, maar je voelt de auto wel zetten in de bochten met gas erop. Een heerlijk sturende luxe 1-serie.
Kortom, het is een beest van een auto. Een heerlijke machine om altijd flink los te gaan.
Thnx for the ride!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Eens met Ilja. Wat een combi: kleine hatch icm met een dikke 6 in-lijn. 8) Ben sinds gister helemaal verliefd op een 130i. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Geertmans, Zed240 en 10 gasten