BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 apr 2008, 10:04

En qua onderstellen is het eigenlijk heel simpel. Is het standaardonderstel van een 1-serie je te slap/hoog/onsportief, dan ga ja naar een onderstelexpert en koopt daar betere spullen. Bijvoorbeeld naar Bilstein om voor iets van 800 euro de B8 set (veren en dempers) te kopen. Voor dat geld de beste set. Wil je nog beter dan kom je bij Moton uit en mag je 3500 euro uitgeven.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 apr 2008, 10:13

Voor mij zijn de velgen interessant, de voorspoiler en de stoelen.

Velgen zou ik niet doen, want de M217 18" LM velgen vind ik super. De voorspoiler is weliswaar subliem, maar het M-pakket spoilertje vind ik al geniaal genoeg.

Stoelen blijven over en is denk ik te duur voor mij.

Wel mooi, welk ander merk biedt nu zoveel varieteiten? Bij welk ander merk kan je je auto zo aankleden??

BMW biedt wel 6 interieurkleuren (los van individual). Lijstjes kun je zelf samenstellen, voorkant is gaaf, M-pakket heb je, je hebt Aero-pakket en je hebt de PP voorspoiler.

Das toch gaaf ? Zoveel mogelijkheden?

Zoveel mensen, zoveel wensen ...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 apr 2008, 11:34

Toch vind ik die PP wel een beetje nepperij. Niet eens zozeer om de prijs (want dat was te verwachten), maar meer om de produkten. Het is inderdaad rete dure lippenstift voor je BMW.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2008, 11:36

Ferdinand schreef:Toch vind ik die PP wel een beetje nepperij. Niet eens zozeer om de prijs (want dat was te verwachten), maar meer om de produkten. Het is inderdaad rete dure lippenstift voor je BMW.

Tja, zo neemt de "overwaardering" toe................... :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 14 apr 2008, 18:41

Ferdinand schreef:Toch vind ik die PP wel een beetje nepperij. Niet eens zozeer om de prijs (want dat was te verwachten), maar meer om de produkten. Het is inderdaad rete dure lippenstift voor je BMW.
Er valt gewoon relatief weinig te verbeteren aan de 135i en dan zijn de PP-toys meer opschmuck dan van enig nut.

De velgen zijn de enige accesoire die ik zou overwegen uit het PP-assortiment. De rest mogen ze houden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 apr 2008, 13:40

Het gaat niet enkel om de 135i. Een 120d heeft wel degelijk betere remmen nodig als je vaker het circuit opzoekt.

Dan is het toch geweldig als dit geboden wordt ?

Zo kijk ik er tegenaan. Of ik het wel of niet zou bestellen is wat anders.

Voorverwarming interieur heb ik ook niet nodig in de optielijsten, dat maakt het toch niet nutteloos voor iedereen??

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2008, 14:59

Punt is alleen verbeter je eigenlijk wel wat.

Zoals met die remmen. Als daar wegblokken in zitten dan trap je die waarschijnlijk nog steeds aan gort op een circuit en moet je alsnog naar aftermarket spullen of je nu die performance klauwen hebt ja of nee.

Je betaald dus een hele hoop geld voor dingen die in de praktijk maar weinig extra geven want om het op een circuit goed te krijgen moet je alsnog gaan lopen sleutelen.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 15 apr 2008, 15:42

Bert ///M3 schreef:Punt is alleen verbeter je eigenlijk wel wat.

Zoals met die remmen. Als daar wegblokken in zitten dan trap je die waarschijnlijk nog steeds aan gort op een circuit en moet je alsnog naar aftermarket spullen of je nu die performance klauwen hebt ja of nee.

Je betaald dus een hele hoop geld voor dingen die in de praktijk maar weinig extra geven want om het op een circuit goed te krijgen moet je alsnog gaan lopen sleutelen.
Goed voor de amerikaanse markt, all show no go :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 15 apr 2008, 19:16

Hielke schreef:En qua onderstellen is het eigenlijk heel simpel. Is het standaardonderstel van een 1-serie je te slap/hoog/onsportief, dan ga ja naar een onderstelexpert en koopt daar betere spullen. Bijvoorbeeld naar Bilstein om voor iets van 800 euro de B8 set (veren en dempers) te kopen. Voor dat geld de beste set. Wil je nog beter dan kom je bij Moton uit en mag je 3500 euro uitgeven.
Nieuws: de PP verlagingsset (-1,5cm) kost 916,- in btw. ex montage voor een 135i met M-sport onderstel. Dat zijn dus 4 veren

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 15 apr 2008, 19:19

En Eibach kost, 199 euro ? :lol: wat een prijzen zeg.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 16 apr 2008, 09:27

ja, ik vind dat ook duur. Blijft uiteindelijk voor mij misschien toch over, voor 'showing-off':

- PP einddempertje, wanwege de mooie zilveren dunne eindtips. Dat staat prachtig bij mijn Le Mans Blue. Maar toch maar eerst eens aan BMW vragen of ze mijn huidige bruine sierstukken (vind ik nl. helemaal niet mooi..) er af kunnen halen, en voilá, daar zijn de zilveren dunne eindpijpen...! :shock:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 apr 2008, 12:38

Heb je die stukken karton er nog niet afgehaald :shock:

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 16 apr 2008, 12:53

Voor België is het wel interessant. Wij mogen geen andere remmen op een wagen steken, zonder toestemming van de constructeur. Als de constructeur nu zelf met fatsoenlijke remmen op de proppen komt, die bovendien nog eens behoorlijk goedkoop zijn (bij ons is dat ongeveer 2300-2400 euro inc BTW voor een complete set (voor + achter, klauwen, schijven en blokken)), dan opent dat wel perspectieven. En als daar nu andere blokken op moeten, ja, geen probleem, dat is misschien niet toegelaten hier, maar dat ziet geen kat.
Een setje AP remmen of iets dergelijks is gewoon verboden. De BMW remmen zijn wel toegelaten. Dat bespaart dus een hoop werk, als je de auto niet elk jaar moet ombouwen voor de keuring.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 16 apr 2008, 17:03

Ferdinand schreef:
Hielke schreef:En qua onderstellen is het eigenlijk heel simpel. Is het standaardonderstel van een 1-serie je te slap/hoog/onsportief, dan ga ja naar een onderstelexpert en koopt daar betere spullen. Bijvoorbeeld naar Bilstein om voor iets van 800 euro de B8 set (veren en dempers) te kopen. Voor dat geld de beste set. Wil je nog beter dan kom je bij Moton uit en mag je 3500 euro uitgeven.
Nieuws: de PP verlagingsset (-1,5cm) kost 916,- in btw. ex montage voor een 135i met M-sport onderstel. Dat zijn dus 4 veren
Waarom zou je deze verkiezen boven een Eibach Pro-Kit? Je ziet er van buiten toch niks van dus imho is het echt geld weggooien. Daarnaast zal BMW die veren ook wel gewoon inkopen bij Eibach of Sachs neem ik aan.

Hier een voorbeeld:
http://cgi.ebay.de/EIBACH-ProKit-Federn ... dZViewItem

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 17 apr 2008, 09:59

ha martijn, je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Die PP verlaging doe ik eigenlijk toch niet! De auto rijdt eigenlijk prima zo. woohaa ... :D Dus dat was het dan, de PP (Power Plakkers) van BMW voor mij

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 17 apr 2008, 10:06

Enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat je de auto nog iets lager op de wielen wil zien (puur optisch) en dan voldoet zo'n Eibach set ook prima.

Denk ook niet dat Andre ermee zou rijden wanneer het afbreuk zou doen aan het onderstel (gegeven het feit dat hij voorheen zelfs een duur Intrax onderstel op de 130i had)

Anyway, in het vervolg geldt: PP met de P van marketing en de groeten van BMW AG :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 17 apr 2008, 17:36

Arthur schreef:Heb je die stukken karton er nog niet afgehaald :shock:
:D

Moet zeggen dat ik het inderdaad jammer vind dat BMW niet wat meer van de eindpijpen heeft gemaakt. Waar ik het onder de 3 serie niet vind staan lijkt het mij onder de 135i juist absoluut goed staan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW Performance Parts

Bericht door RVV » 22 nov 2008, 00:09


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Tristan » 22 nov 2008, 00:13

Die E90 ziet er gaaf uit, zeg! :clap:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Fernando » 22 nov 2008, 00:26

Die E90 ziet er veel gaver uit dan een E90 M3.... :angel:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Rupie » 22 nov 2008, 07:41

Had ik al gezegd dat het korte pookje mij goed bevalt...

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Re: BMW Performance Parts

Bericht door ErnstV » 22 nov 2008, 09:52

Dat wordt sparen voor die kanariegele remklauwen!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Andre » 22 nov 2008, 13:00

nou die remklauwen zijn bagger. Hoop problemen mee als je ze goed gebruikt. Pistons brokkelen gewoon af.

Stoelen 1400 euro per stuk. Prachtige recaro race kuipen koop je voor 500 euro.

Tis allemaal 90 procent opsmuck. Waar is het bestelnummer voor een sperdiff bijv.

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Robin » 22 nov 2008, 13:09

ik vind die E90 op die manier cheaperig en Johnnie-achtig ogen, vooral de diffuser. De achterlichten zijn wél mooi, wat is dáár 't bestelnummer van? :wink:

Zie liever een ge-M-pakkette E90, staat er dikker op. Vind 'm in dat filmpje helemaal niet dik ofzo, zoals de M3. En dan te bedenken dat dat waarschijnlijk een 330i/d is(2 uitlaatjes aan de linkerkant) dus ook niet al te supersnel voor z'n looks.

Neh. blij met de M3 100%. Bestelnr grotere tank en bestelnr Michelins PS wil ik wel graag hebben aub. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW Performance Parts

Bericht door RVV » 22 nov 2008, 13:15

Vind die e90 er ook wat ordinair uitzien.. Andre van die remklauwen dat is wel een fucked up zeg :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten