Benzine discussie ron 95/98

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Snipe

Re: Benzine discussie ron 95/98

Bericht door Snipe » 20 mei 2009, 17:51

Andre schreef:Ja snipe belachelijk. De telegraaf stond er vol van gisteren iets van 10 berichten op de voorpagina.
Het gaat dan ook om een kwestie van landsbelang.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 mei 2009, 18:30

Zowiezo als ik 98 tankte was het altijd BP Ultimate. Soms ook (laatst nog) een tankje Gulf Challenger erin gegooid. ECU is gemapt op 100 dus ik wil er zo dicht mogelijk bij blijven, helemaal als straks de Blitz ECU erin komt.
Mensen die overigns altijd rustig rijden en nooit echt met vollast rijden of Autobahn snelheiden hoeven zich geen zorgen te maken wat pingelen betreft en al die ongein:) Auto's staan best safe afgesteld en de klopsensor doet ook zn werk:)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 20 mei 2009, 18:50

Snipe schreef:
Andre schreef:Ja snipe belachelijk. De telegraaf stond er vol van gisteren iets van 10 berichten op de voorpagina.
Dat zal dan de eerste keer zijn dat er kwesties van landsbelang in de telegraaf besproken worden.. :bag:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 20 mei 2009, 18:53

Marco R. schreef:Zowiezo als ik 98 tankte was het altijd BP Ultimate. Soms ook (laatst nog) een tankje Gulf Challenger erin gegooid. ECU is gemapt op 100 dus ik wil er zo dicht mogelijk bij blijven, helemaal als straks de Blitz ECU erin komt.
Mensen die overigns altijd rustig rijden en nooit echt met vollast rijden of Autobahn snelheiden hoeven zich geen zorgen te maken wat pingelen betreft en al die ongein:) Auto's staan best safe afgesteld en de klopsensor doet ook zn werk:)
Ik heb geen klopsensor..Maar moet wel 98 tanken.
Heb al wel vast m´n verbrandingskamer mooi gladgestreken en schoongemaakt dus hoop dat ik straks op 95 kan rijden..

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mei 2009, 19:16

Niels v D schreef:
Snipe schreef:
Dat zal dan de eerste keer zijn dat er kwesties van landsbelang in de telegraaf besproken worden.. :bag:
Ja, dat komt omdat ze een bron hadden die iemand kende die van iemand gehoord had dat het voor een keer wel aardig was. En je weet het, als de Telegraaf een bron heeft die iemand kent die het van iemand gehoord heeft, moet het geprobeerd worden!

Marc R

Re: BMW e60 M5 -> gekocht..

Bericht door Marc R » 20 mei 2009, 21:38

Ahmed schreef: of Volendam ?

Ahh dat station is dus zegge en schrijve 300 meter bij mij vandaan.... :nana: :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » 20 mei 2009, 22:54

Ik was al aan het overwegen om de nieuwe Evo VI terug te gaan laten zetten naar euro 95 omdat ik dit aan voelde komen, en nu ik dit lees weet ik het helaas zeker. Dan maar wat minder vermogen.

Maargoed zolang 98 nog te krijgen is ..... :df:

Femme

Bericht door Femme » 20 mei 2009, 23:06

Ik tank met de Roadster S tegenwoordig bij voorkeur Gulf Challenger. Hiervoor moet ik wel een stukje omrijden. Voor de compressorconversie ging er altijd al 98 in maar ik heb 'm laten mappen voor 98-100 dus daarom het liefst 100. Het lijkt wat te schelen. Bij de lokale pomp zijn ze twee weken geleden gestopt met het leveren van RON98-benzine.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 mei 2009, 11:20

DDX schreef:Boosters 6 pond per flesje ofzo heb ik laatst betaald.
Valt dus best wel mee.

deze is ook wel aardig :

http://cgi.ebay.co.uk/NF-Nitrous-Formul ... 0077564973" onclick="window.open(this.href);return false;

kwam als beste uit die test die in net linkte

Maareh zitten we Rico z'n M5 topic nu niet te kapen ? ;)
Merk jij verschil wanneer je met/zonder booster rijdt?

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 24 mei 2009, 15:23

NSXRS schreef:
Youp schreef:Hmm lekker is dat, voor mijn auto staat ook in het boekje dat hij 98 moet. En hij is ook voorzien van een klopregeling, hij kan dus prima aan op 95, alleen verbruikt hij dan toch wel wat meer...

Over een toename in vermogen hoor je me niet praten, want ik denk dat dat marginaal is bij mijn mickey mouse pk's :lol:
Ik denk dat je toch echt een onjuiste conclusie trekt.
Met Ron 98 is de benzine klopvaster en kan je motormanagement een agressievere ontstekingsmap gebruiken waardoor er meer vermogen geleverd wordt.
Bij gebruik van Ron 95 wordt een veiligere map gebruikt, waardoor er minder vermogen geleverd wordt.
Ik betwijfel of gebruik van brandstof met een lager Ron getal dan een hoger verbruik oplevert.
Ik ben bekend met de werking van het MMS. Het enige wat het MMS doet is de ontsteking verder vervroegen, hij wordt niks agressiever hoor ;) hierdoor ontsteekt het mengsel bij een hogere topdruk waardoor het rendement hoger wordt. En een hoger rendement resulteert in zowel meer vermogen als zuiniger rijden. Tenzij je continue vollast rijdt, dan blijft het verbruik gelijk.

Ik zeg alleen dat de vermogenstoename niet merkbaar is, omdat het over mickey mouse pk's gaat bij mijn 1.6je...

DDX

Bericht door DDX » 24 mei 2009, 16:30

Ferdinand schreef:Merk jij verschil wanneer je met/zonder booster rijdt?
Tja geen idee, levert natuurlijk geen enorme vermogenswinst op.
Voor het gevoel net iets beter.

Plaats reactie