Megane III RS

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Macboy

Re: Megane III RS

Bericht door Macboy » 19 mar 2010, 16:31

Leuk verslag Barend !

Deze auto maakt enorm veel indruk op mij. Ook op andere DF-ers lees ik. Een jaar geleden maakte ik al een opmerking in dit draadje dat ik hem enorm fraai vond. Het is gewoon een pure schoonheid. Ik snap alleen niet dat het nog een jaar heeft geduurd voordat ie echt uitkwam.

Maar wat een stoer apparaat !!!!! Kwam het laatst tegen in het wit in het echt. Sublieme voorkant en mogelijk nog subliemere achterkant ! Super ding :thumbup:

Ben ook wel benieuwd naar een proefrit eerlijk gezegd.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 mar 2010, 21:19

Ik zeg inruilen die Golf. Maar helaas ben je niet de enige die voor de veilige weg kiest, maar ik denk dat de meesten daar wel een flink stuk stuurplezier mee inleveren.

:shithappens: :popcorn:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 25 mar 2010, 18:40

Gisteren uitgebreid (proef)gereden op Circuit Zolder, leuke auto! Zeer mooi in het echt...

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 25 mar 2010, 20:59

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 mar 2010, 09:33

Steven en ik hebben hem gisteren ook gereden. Een knalgele met de donkere 19" wielen. En mét Cup
onderstel. Wij hebben ons echt enorm vermaakt met deze wagen. Hoe langer we er mee reden, hoe gaver
we hem vonden! Natuurlijk komt er een rijtest op DF ;).

Mrton

Bericht door Mrton » 30 mar 2010, 22:32

Arnoud schreef:Heb me opgegeven voor de Renault Sport Challenge. Is een evenement op circuit Zolder dat door Autovisie wordt georganiseerd waarbij je Renault RS-en zelf kunt rijden. Ik ga woensdagochtend 17 maart. Zijn er meer mensen die zich hebben opgegeven en ook bericht hebben gekregen dat ze erbij zitten? Aanmelden zal nu niet meer kunnen overigens.
Ik ben woensdag de 17e ook geweest. 'S ochtends vanuit Breda naar Maastricht met de 106 om een vriend van me op te halen en toen naar Zolder. De eerste RS waarin we stapte was de Megane, dat beloofd wat! 250pk! Om vervolgens bij de start, het accelereren en de eerste bochten elkaar teleurgesteld aan te kijken. Hmmm... Trage gasrespons, wel erg vlakke vermogensopbouw, stomme Volvo 850-stoelen (zijn heerlijk hoor, begrijp me goed, maar erg comfort-gericht), wat een grote lompe bak om door de bocht te trekken. Anyway, lichtelijk beteuterde gezichtjes dus. Na een wisseling met een 200 pk sterke Clio waren we er toch echt uit dat je van moderne pk's er niet genoeg kan hebben en hebben we alleen nog maar met de Meganes gereden. Ik rij niet vaak in moderne auto's maar als de RS'en van Renault het beste zijn wat we de automobielindustrie momenteel kan dan was vroeger echt alles beter.

Vandaag ook nog even met mijn Peugeot-expert en zijn monteur staan praten en we waren het er redelijk over eens, alle nieuwe auto's zijn te zwaar en al die electrische gaspedaal-dingetjes en andere milieu-geintjes verneuken het ware autorijgevoel. Althans, bij de 'normalere' auto's. Ik heb geen ervaring met Porsches of M3's, etc.

Rupie

Bericht door Rupie » 31 mar 2010, 06:12

Een clio rs III teleurstellend? Ik kan het me niet voorstellen.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 mar 2010, 10:30

Ik snap het verschil wel.

De 106 is een leeggetrokken 'hok' - met respect;)

De clio is een nieuwe auto!!! Veel beter in elkaar gezet!
Ik vond de Clio ook niet imponerend in het begin, maar damn, let eens op die teller.

Het is gewoon een blokje met veeeeel koppel, zonder turbo! en redelijk veel pk's, maar die komen heeeeeel soepel over. Als je ze naast elkaar zit ga je je denk ik in een hoekje verschuilen achteraf;)

Ik praat dan wel over een fase 2 RS met 172 pk en 1000 kg....

Mrton

Bericht door Mrton » 04 apr 2010, 13:41

Erik Stoffelsen schreef:Het is gewoon een blokje met veeeeel koppel, zonder turbo! en redelijk veel pk's, maar die komen heeeeeel soepel over. Als je ze naast elkaar zit ga je je denk ik in een hoekje verschuilen achteraf;)

Ik praat dan wel over een fase 2 RS met 172 pk en 1000 kg....
Haha, daar heb ik het dus niet over hè. Ik heb gereden met de nieuwste Clio en die heeft weliswaar 200 pk maar weegt 1235 kg. Dat is ongeveer dezelfde pk-gewicht verhouding als dat mijn Impreza had maar dan met het verschil dat er géén turbo op zit om het geheel een beetje aan te slingeren. De atmosferische motor van de Clio was gewoon niet imponerend genoeg op dit gewicht.
Erik Stoffelsen schreef:Als je ze naast elkaar zit ga je je denk ik in een hoekje verschuilen achteraf;)
Voor wat de RS-modellen betreft ga ik met veel plezier in mijn hokje zitten. :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 apr 2010, 17:09

Ik zou 2 weken geleden in de RS proefrijden. Ging niet door. Nu aanstaande zaterdag. Gaat ook niet door. Wordt pas ergens in mei.

Ben erg benieuwd !

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 08 apr 2010, 17:39

Macboy schreef:Ik zou 2 weken geleden in de RS proefrijden. Ging niet door. Nu aanstaande zaterdag. Gaat ook niet door. Wordt pas ergens in mei.

Ben erg benieuwd !
De agenda's van de dealers zitten flink vol he.. Ga je de cup of de gewone rijden?

Ik ben nog steeds in afwachting van die ene collega die mijn auto wil overnemen, zolang die er niet is kan ik nog niets doen met de RS.. Misschien moet ik deze wel helemaal oprijden (wat ook niet vervelend is) voor ik de RS kan bestellen.. Of de markt moet gewoon gaan aantrekken en ze moeten bij ons weer mensen gaan aannemen! Ik wacht rustig af..

Luuk

Bericht door Luuk » 17 apr 2010, 04:24

Morgen (vandaag) even met deze kar rijden! Ben benieuwd. :thumbup:

HaDries

Bericht door HaDries » 23 jan 2011, 13:34

Luuk schreef:Morgen (vandaag) even met deze kar rijden! Ben benieuwd. :thumbup:
Kennelijk bevalt ie goed, hij is nog aan het rijden ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 jan 2011, 13:37

:lol: En jij kennelijk tijd teveel :mrgreen:

wim breman

Bericht door wim breman » 18 feb 2011, 21:29

De afgelopen week heb ik de gelegenheid gehad om met een Megane RS/cup met andere chip,uitlaat en intercooler en een nagelnieuwe RS/cup full options te rijden.
Ondanks het feit dat ik het een echt beauty vind was ik op voorhand wat sceptisch vanwege de ruim 300 pk op de voorwielen.
In de praktijk viel de getunede versie dus reuze mee, nagenoeg geen torc-steer en als het voelbaar was ontstond het bij behoorlijk stuuruitslag en fors gasgeven.
Als je vloeiende lijnen rijd en wat gedoseerd op het gas gaat vanaf je apex voel je geen aandrijf invloeden.
De motor pakt vanaf 2000 t/pm heerlijk op en neemt dan grote stappen, het schakelsignaal is er eerder dan je verwacht.
Hij zit zo op de 6800 t/pm en pakt dan prima door, eigenlijk zou hij tot 7500 t/pm door moeten lopen net als bij Subaru.
Het onderstel was 30mm verlaagd en is redelijk soepel, geen harde klappen die de vullingen uit de kiezen laten vallen.
Zeker in ESP/sport stand is de gasrespons uitstekend en heeft de auto lekkere reacties op gas los in een scherpe bocht, bij een iets te hoge snelheid de bocht in wil hij wel over de voorbanden rechtdoor maar gas liften is al voldoende om hem weer te laten insturen.
Doe je dat kunstje geforceerder dan reageerd de achterkant met prima beheersbaar overstuur.
De auto stond op wintersloffen en was dus behoorlijk wat beweeglijker en wat vager dan op zomerbanden en is het beeld niet optimaal.
De RVS sportuitlaat van K-tec klinkt lekker en niet opdringerig, bij gas liften lekkere plofjes.
Er zijn nog geen exacte cijfers bekend van de PK kuur maar ik vermoed dat er wel eens een 0-100 tijd van onder de 6 seconden mee te halen is.
Afgelopen vrijdag een rit met een nieuwe RS/cup op groene platen en 60 km op de tellert.
Echt op het gas gaan doe je dan ook niet maar ik voelde wel dat hij best vooruit wilde.
Het normale cuponderstel is in mijn optiek harder dan de auto met kortere veren en dat houd in dat de kortere veren dus aanzienlijk zachter waren.
Ik vond de standaard auto beter insturen en directer, dat komt mede doordat de nieuwe auto op Michelins Pilot sport2 stond.
Het cup onderstel kan mij meer bekoren dan het aangepaste onderstel, het heeft ook absoluut meer incasserings vermogen, het zou zomaar kunnen dat met wat meer gewicht in de auto de vering van de verlaagde auto tegen de bumpstops aanloopt.
Gek genoeg vond ik de auto met kortere veren ook meer body-roll hebben.
De Recaro stoelen zijn naar mijn idee een must maar dat is puur persoonlijk, ze zijn in staat door de hoogte verstelling om samen met het in hoogte en diepte verstelbare stuur een super zitpositie te creëren.
De auto was full-options met antraciet leder interieur, zeer chicque.
Eigenlijk zit alles wat je nodig hebt erop.
De kleurstelling in het blauwmetallic, zwarte 18" en rode brembo's doet het erg goed.
Zou ik hem kopen ?

Hmmmmmmm.

Ja, volgende maand word de blauwmetallic geleverd.
Na het inrijden mogelijk een PK kuur.
Wim.

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 18 feb 2011, 22:22

Held! Zoals sommigen zouden zeggen :mrgreen:

Geweldige keuze 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 feb 2011, 01:50

+1 :wink: Renault RS-en zijn errug begeerlijk imho 8)

BrianV

Bericht door BrianV » 19 feb 2011, 09:17

Goede keuze!
Naast dat ze een heerlijk interieur hebben zijn het ook mooie auto's.

Ik wens je veel df toe met de fransman.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 19 feb 2011, 09:27

Goede keus gemaakt Wim!

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 20 feb 2011, 13:53

Het is een blijft een heerlijke auto.. Ik ben hem eerlijk gezegd een beetje uit het oog verloren met de uitzoeken van een nieuwe auto. Maar achteraf gezien is dat ook niet heel erg, de Megane RS is echt een sportauto, niet echt geschikt om 1000 km per week woon/werk in te doen volgens mij.

Desalniettemin is ie in deze kleur met het cuponderstel wel érg gaaf! Veel rijplezier alvast!

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 21 feb 2011, 19:48

Superauto! Gefeliciteerd. Mijn favo kleur voor de RS, absoluut.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 feb 2011, 19:54

Fantastisch mooi in die blauwe kleur! Gaat de Subaru weg?

wim breman

Bericht door wim breman » 21 feb 2011, 20:14

Nee, de M3 gaat het veld ruimen.
Gaat wel een beetje aan mijn hart maar het is mijn zakelijke auto en in deze tijden kan een beetje op de kosten letten geen kwaad.
De Megane heeft 3 jaar volledige garantie en omdat ik 99% van de tijd alleen in de auto zit maakt het me niet zoveel uit, als het maar een lekker rijdersauto is die je niet op elke hoek van de straat tegenkomt.
En aan die specs voldoet de Megane wel.
Laten we eerlijk zijn, waar ga je een auto vinden die voor dit geld dezelfde specs bied ?
Daarnaast hou ik de STI voor de leuke verre trips en heb ik nog de E30/Hartge voor de trackdays dus echt zeuren kan ik niet.

De m3 staat overigens in het Bratwurst draadje vermeld.........

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 feb 2011, 20:36

Lijkt me ook geen straf om daar elke dag mee op stap te moeten! :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 21 feb 2011, 22:07

Erg gave auto ! Mooi design en sportief !
Renault is weer terug met dit soort auto's

Plaats reactie